Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
JordiBrabant schreef:Dat zit wel een bezwaar aan, ICR is heel veel langzamer met passagiers uit en in laten stappen dan SLT, daarnaast gaat het optrekken ook niet heel snel, dus daar wordt alles alleen maar trager van.
Tegen de tijd dat Schiphol zo verbouwd is dat de NZ-Lijn er naartoe verlengd is, rijdt dat ICR natuurlijk allang niet meer...
trolly schreef:Ik ben een enorm voorstander van een ICD naar Den Helder. Met alternerende stops in Wormerveer en Anna Pauwlona.
Suus schreef:Zijn we vergeten waar de D in ICD voor staat???
Suus schreef:Zijn we vergeten waar de D in ICD voor staat???
Natuurlijk moet die trein niet overal stoppen. Het is een ICD, geen IC!
Simpele oplossing: één letter schrappen. Zijn we ook gelijk van die toeslag af.
Suus schreef:Bovendien kan de ICD die extra reizigers in de spitsuren helemaal niet aan en wil je met treinen met smalle deuren niet zo vaak stoppen (Ook ICNG heeft relatief smalle deuren).
Met ICNG wordt het mogelijk om langere treinen in te zetten, waarbij de deuren bovendien veel beter over de trein verdeeld zijn.
Waarom worden de perrons op Schiphol niet net zo als bij de DB verdeeld in A, B, C, D, E en F?
Kan je precies aangeven waar een trein stopt, ruim van te voren natuurlijk zodat reizigers zich spreiden.
En dan natuurlijk verdelen hè? Zeg maar de sprinter van 10.00 uur op spoor 1 AB , de IC van 10.05 uur op 1 DEF enz.
Lijkt me een relatief goedkope oplossing om de reizigers te verdelen over de perrons
Voorlopig zou het al heel wat zijn als het juiste spoor langer dan een paar minuten van te voren werd aangewezen. Nog altijd wordt omgeroepen dat de Thalys vertrekt "van spoor 5 of 6".
Hoe heette dat ook alweer? Dynamisch perron toewijzen?
Je hebt dat in ieder geval op Schiphol en op Amsterdam Zuid. Treinen hebben op zich wel hun vaste spoor, maar dat wordt niet gecommuniceerd. Je wordt alleen verwezen naar het juiste perron, en of de trein dan links of rechts komt is afhankelijk van het moment. Komt onze trein bijvoorbeeld normaal op spoor 1, maar staat de voorgaande trein daar door enorme drukte langer dan gepland te apegapen, dan wordt onze trein naar spoor 2 gestuurd als die vrij is. Zo worden de sporen efficiënter benut, zo is de gedachte. Want waarom wachten tot het linker spoor vrij is terwijl je ook op het rechter kunt binnenkomen?
Op Amsterdam Zuid is dat al weer een tijdje afgeschaft, iets met wissels die er niet meer liggen. Op Schiphol heb je het nog wel met de sporen 1/2 en 5/6, beide eilandperrons dus voor de verdeling van passagiers zou het geen probleem moeten zijn, gewoon verdelen over het perron en een minuut van de voren weet je of je naar links of rechts moet om in te stappen.
henrivanderweijden schreef:Waarom worden de perrons op Schiphol niet net zo als bij de DB verdeeld in A, B, C, D, E en F?
Kan je precies aangeven waar een trein stopt, ruim van te voren natuurlijk zodat reizigers zich spreiden.
En dan natuurlijk verdelen hè? Zeg maar de sprinter van 10.00 uur op spoor 1 AB , de IC van 10.05 uur op 1 DEF enz.
Lijkt me een relatief goedkope oplossing om de reizigers te verdelen over de perrons
Je hebt toch al die borden die de trein en deuren aangeven op Schiphol bij de sporen naar Amsterdam?
Ik weet alleen niet of toeristen het snappen of het zien. De bestemming een keer aangeven op die borden (zeg maar groot AMSTERDAM tussen de deuren) zou al kunnen helpen.
Het helpt alleen niet erg als dat pas een minuut van te voren bekend wordt gemaakt.
Als je wil dat reizigers zich beter spreiden moet wel ruim van te voren duidelijk zijn waar ze klaar moeten gaan staan.
Bemined schreef:Op Schiphol heb je het nog wel met de sporen 1/2 en 5/6, beide eilandperrons dus voor de verdeling van passagiers zou het geen probleem moeten zijn, gewoon verdelen over het perron en een minuut van de voren weet je of je naar links of rechts moet om in te stappen.
Dat is wel een probleem, omdat reizigers die niet zeker zijn waar ze moeten zijn de neiging hebben te blijven rondhangen op de plaats waar ze het perron op komen.
\
En dat die letterbordjes toch voornamelijk gebruikt worden bij internationale treinen om aan te geven waar je rijtuig zich vermoedelijk gaat bevinden...
Die letterborden zijn inderdaad voor de internationale treinen, maar zou je best kunnen gebruiken.
Het bord op de foto van Aking is officieel een "treinlengtebord " en hulpmiddel voor de machinist voor het positioneren van de trein.
Ik zie dat de voor miljoenen "veiliger gemaakte" bustunnel bij de Schipholtunnel weer eens dicht is. Sinds de in mijn ogen absurde gecreerde situatie, is hij nog zo nooit zo vaak ontoegankelijk geweest.
De grootste ironie is dat als hij dicht gaat het omveiligheidsredenen die voorheen nooit voorkwamen: spookrijders, tunnelverlichting die spontaan naar beneden komt, etc