Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Als ik het artikel goed interpreteer blijven de oude bussen in de XX-stijl. ( *bus* )
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

fred schreef: wo 10 mar 2021, 14:27 Volgens NHNieuws (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/282160/g ... onmogelijk) gaat het nog even duren voor de elektrische bussen komen.
Toeval is de wereld nog niet uit, precies vandaag :)
Vandaag is ook bekend geworden dat de opening van de spoorwegonderdoorgang bij de Oosterengweg vertraagd is
(https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... _Hilversum). Beide projecten waarvan intern duidelijk al langer bekend was dat er een vertraging zou komen. Maar de vertraging van de onderdoorgang schijnt geen negatief effect te hebben op de oplevering van de busbaan in Hilversum.

De elektrische bussen zullen in 2022 wel moeten instromen om nog te voldoen aan het programma van eisen van deze concessie. Daarin staat namelijk:
15.3.2 ZE bij start fase 2
Op alle lijnen, behoudens R-netlijn 320 tenzij door de Concessiehouder aangeboden,
rijdt vanaf start Fase 2 uitsluitend ZE materieel.
15.2.2 Leeftijd Bussen
Een Bus is op enig moment gedurende de Concessie niet ouder dan 14 jaar (gerekend
vanaf datum eerste toelating zoals vermeld op deel 1 van het kentekenbewijs).
Dit zou ook een spannende eis kunnen worden voor Connexxion mochten de nieuwe bussen nog even op zich laten wachten. Of hebben zij toevallig nog ergens, iets minder oud, antiek *bus* ergens staan?
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Ambassadors van een jaartje of twaalf heeft connexxion volgens mij ruim voldoende beschikbaar.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

En anders komt er nog een hele rits Iveco's vrij uit Amstelland-Meerlanden binnenkort. We gaan het vanzelf zien! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door regenmaker »

In Brabant heeft men ook nieuwe bussen nodig daar lopen de bussen in Eindhoven eind van het jaar ook tegen de maximum leeftijd van 12 jaar aan. Dus er zullen wel wat verschuivingen bij Hermes/Connexxion plaats gaan vinden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Zonnig »

Connexxion / Transdev probeert wel op een heel erg goedkope wijze kosten te besparen voor de nieuwe concessie.

Er zijn genoeg leveranciers te vinden die dit project zo kunnen oppakken en tijdig kunnen opleveren maar ja XX/Transdev heeft het gewoon op z'n beloop gelaten. Waarom sanctioneert de provincie N-H dit gedrag niet?

Neem aan dat de verliezend vervoerders hier wel een punt van kunnen / mogen maken.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lijn 45 »

regenmaker schreef: do 11 mar 2021, 07:17 In Brabant heeft men ook nieuwe bussen nodig daar lopen de bussen in Eindhoven eind van het jaar ook tegen de maximum leeftijd van 12 jaar aan. Dus er zullen wel wat verschuivingen bij Hermes/Connexxion plaats gaan vinden.
Het wal me niets verbazen als er busen uit Brabant naar het Gooi komen voor dat ene jaar. :p
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Z2N »

Zonnig schreef: do 11 mar 2021, 09:11 Connexxion / Transdev probeert wel op een heel erg goedkope wijze kosten te besparen voor de nieuwe concessie.

Er zijn genoeg leveranciers te vinden die dit project zo kunnen oppakken en tijdig kunnen opleveren maar ja XX/Transdev heeft het gewoon op z'n beloop gelaten. Waarom sanctioneert de provincie N-H dit gedrag niet?

Neem aan dat de verliezend vervoerders hier wel een punt van kunnen / mogen maken.
Waarom zouden ze? Dit is zowat de laatste concessie die op basis van een coronavrije samenleving aanbesteed is, en Connexxion zal dus geheid geld verliezen daardoor. De provincie zit ook al voor een dubbeltje op de eerste rang, omdat zij wél het vervoersaanbod krijgen, maar niet de rekening voor de pandemie. Dat er dan een jaartje langer doorgereden moet worden met de oude bussen zullen ze dan wel op de koop toe nemen, liever dat dan een nieuwe aanbesteding.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
RnBn
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door RnBn »

Lijn 45 schreef: do 11 mar 2021, 09:51
regenmaker schreef: do 11 mar 2021, 07:17 In Brabant heeft men ook nieuwe bussen nodig daar lopen de bussen in Eindhoven eind van het jaar ook tegen de maximum leeftijd van 12 jaar aan. Dus er zullen wel wat verschuivingen bij Hermes/Connexxion plaats gaan vinden.
Het wal me niets verbazen als er busen uit Brabant naar het Gooi komen voor dat ene jaar. :p
Ik heb via via gehoord dat de provincie Noord-Brabant een uitzondering heeft toegekend voor het rijden met te oude bussen. Dus het kan ook zomaar zijn dat die bussen bij Hermes blijven.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Michael »

regenmaker schreef: do 11 mar 2021, 07:17 In Brabant heeft men ook nieuwe bussen nodig daar lopen de bussen in Eindhoven eind van het jaar ook tegen de maximum leeftijd van 12 jaar aan. Dus er zullen wel wat verschuivingen bij Hermes/Connexxion plaats gaan vinden.
Sterker nog. De Ambassadors en MAN's van Hermes Einhoven mogen officieel al niet meer rijden. Zijn de 12 jaar al gepasseerd.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Tenzij je gaat winkelen met je definitie van "maximaal 12 jaar" natuurlijk :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Suus »

Een bus die twaalf jaar, elf maanden en drie weken in dienst is, is ook een bus van twaalf jaar oud *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Ik had begrepen dat de Ebusco’s pas begin 2022 zouden komen, maar weet iemand toevallig of dit inderdaad enkel voor de Ebusco’s geldt of ook voor de elektrische VDL’s die hier gaan rijden? Over een maandje begint de nieuwe concessie immers al. De dienstregeling lijkt in eerste instantie nog helemaal niet te veranderen overigens, die ziet er in de OVinfo-app precies hetzelfde uit als nu.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Ik verwacht dat de Citea's uit NHN wel vanaf volgende maand gaan rijden, mits de laadinfra dan al gereed is.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Frank93 »

Ik kom net iets tegen wat in deze concessie blijkbaar geïntroduceerd gaat worden. De Muiderslot Express en de Vechtplassen Express. Heb via Google een document gevonden van de gemeente Laren waaruit blijkt dat het idee voor een Singer Express geschrapt is (en waar ze niet zo blij mee zijn).

Het betreffende document:
https://api1.ibabs.eu/publicdownload.aspx?site=belgemeenten&id=100196540

Ben benieuwd wat die Express diensten precies gaan zijn. Intern wordt er ook nog gesproken over ''e-shuttles''.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Lijn 45 schreef: ma 07 jun 2021, 09:27 Ik verwacht dat de Citea's uit NHN wel vanaf volgende maand gaan rijden, mits de laadinfra dan al gereed is.
En wat komt er daarvoor in de plaats in NHN dan?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Niets, ze zijn overtollig.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Volgens Busposities zijn ze echter vrijwel allemaal nog in dienst, dus als er een aantal weggaat vraag ik mij af hoe ze dat dan gaan opvangen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Frank93 »

Er staan er meestal 6 of 7 per dag aan de kant die dan gebruikt kunnen worden als reserve. Welke dat zijn wisselt weer per dag.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: ma 07 jun 2021, 08:49 De dienstregeling lijkt in eerste instantie nog helemaal niet te veranderen overigens, die ziet er in de OVinfo-app precies hetzelfde uit als nu.
Volgens mij zouden de grote wijzigingen überhaupt pas doorgevoerd worden als de HOV-busbaan in Hilversum in gebruik genomen wordt.
Alleen de routewijziging van lijn 106 via de Horstermeerpolder is (begrijpelijkerwijs) veel eerder doorgevoerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Klopt, maar ik had wellicht wat kleine wijzigingen verwacht.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Lijn 45 schreef: wo 10 mar 2021, 12:36 Dat er Ambassadors op lijn 320 rijden komt doordat er Citea's naar het zuidwesten van het land zijn verhuisd. Daarvoor zijn extra Amba's naar het Gooi gekomen.

Dat niet alleen: ook vóór die verhuizing reed er al wel eens een Amba op de 320.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Milco schreef: ma 07 jun 2021, 08:49 Ik had begrepen dat de Ebusco’s pas begin 2022 zouden komen, maar weet iemand toevallig of dit inderdaad enkel voor de Ebusco’s geldt of ook voor de elektrische VDL’s die hier gaan rijden? Over een maandje begint de nieuwe concessie immers al. De dienstregeling lijkt in eerste instantie nog helemaal niet te veranderen overigens, die ziet er in de OVinfo-app precies hetzelfde uit als nu.

Ik heb wel Ebusco's voor de 320 zien rijden op de Waterlandseweg in Almere, dus de productie is in ieder geval op gang gekomen. De *bestelde* elektrische Citea's ga je hier niet terugzien, want die gaan naar NHN en wij krijgen hun reeds rijdende elektrische Citea's daarvoor in de plaats. Althans, dat is het plan. Over de productie van de elektrische MidCity's heb ik nog niks gehoord, maar die worden volgens het schema toch pas vanaf 2022 of 2023 ingezet (afhankelijk van de vorderingen van de implementatie van de grotere wijzigingen), dus die zijn niet a la minuut nodig.
Milco schreef: ma 07 jun 2021, 11:23 Klopt, maar ik had wellicht wat kleine wijzigingen verwacht.


Ja, het is voor zover ik begreep nog wel steeds de bedoeling dat de hernummering van o.a. lijn 104 doorgaat, dat er een nieuwe lijn komt vanaf Sportpark naar de Gijsbrecht en dat lijn 2 wordt afgeschaald.

Maar ik ben het wel met je eens dat het, zowel voor als achter de schermen, wat stilletjes is.
TreinenFreak schreef: wo 10 mar 2021, 12:22 Die ZE-voertuigen zullen ergens opgeladen moeten worden en de aanleg van de nieuwe remise in Huizen moet binnenkort nog aangenomen worden in de gemeenteraad. Ook op Huizen Busstation en Hilversum Station heb ik nog geen laadpalen gezien.

Ja, de nieuwe remise moet nog worden gebouwd, maar tot die tijd wordt er laadinfrastructuur in de oude remise in Hilversum geplaatst en ook op het station. Dat is ook niet zo gek, want het is nog steeds de bedoeling dat dit jaar wat elektrische Citea's overkomen uit NHN.
Laatst gewijzigd door Vistaus op ma 07 jun 2021, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Vistaus schreef: ma 07 jun 2021, 11:40 De *bestelde* elektrische Citea's ga je hier niet terugzien, want die gaan naar NHN en wij krijgen hun reeds rijdende elektrische Citea's daarvoor in de plaats. Althans, dat is het plan.
Wat is daar het praktisch nut van?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Die van NHN zijn ietsje kleiner dan de Citea's die voor hier besteld waren en achteraf gezien vond men dat iets kleinere bussen hier beter pasten en ze in NHN wel ietsje grotere konden gebruiken, dus zodoende.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten