Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik gok dat keolis een gooi gaat doen, dat ligt strategisch boven en naast concessie Utrecht en onder de Almere concessie. En Qbuzz gaat waarschijnlijk ook wel een gooi doen want het zit aan de regio Utrecht vast. En meestal bied EBS ook mee op dit soort kleine concessies. Het zal me benieuwen. *bus*
busfanNL schreef:Ik gok dat keolis een gooi gaat doen, dat ligt strategisch boven en naast concessie Utrecht en onder de Almere concessie. En Qbuzz gaat waarschijnlijk ook wel een gooi doen want het zit aan de regio Utrecht vast. En meestal bied EBS ook mee op dit soort kleine concessies. Het zal me benieuwen. *bus*
Ik hoop dat er zo veel inschrijvingen zullen zijn. Ik denk zelf dat Connexxion het weer gaat worden, enerzijds doordat het een concessie van de provincie Noord-Holland is en anderzijds omdat het met de jaren door bezuinigingen en wanbeleid van Connexxion steeds sterker een concessie is geworden die totaal geen waarde vertegenwoordigd.
Is er een busconcessie waar geen geld bij moet? Punt is meer dat deze concessie eigenlijk maar bestaat uit 3 goedlopende lijnen (1, 100 en 320) en hoop luchtvervoer.
TreinenFreak schreef:Is er een busconcessie waar geen geld bij moet? Punt is meer dat deze concessie eigenlijk maar bestaat uit 3 goedlopende lijnen (1, 100 en 320) en hoop luchtvervoer.
Ligt aan je standpunt, voor de overheden niet. Voor de vervoerders zeker wel.
Ik snap dat Qbuzz momenteel wel meer aan z'n hoofd heeft met DMG-moeilijkheden en de vernieuwing van GD, maar het verbaast me flink dat Keolis hier niet tussen staat. Misschien hebben ze sowieso al een hard hoofd in de provincie Noord-Holland.
Laatst gewijzigd door Cas op ma 09 dec 2019, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat Keolis er niet tussen staat, had gehoopt op een nieuwe Uithoflijn anex de voormalige lijn 150. Dat is geen concessie-eis en had deze lijn daarom het meest realistisch verwacht als Keolis de nieuwe concessiehouder zou zijn geworden.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 10 dec 2019, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Volgens mij moet deze dan onder gedoogde lijnen vallen in het PvE. Keolis kreeg al een rechtszaak naar z'n hoofd geslingerd om het feit dat in Utrecht twee buurtbusjes Noord Holland een paar kilometer inreden.
Keolis heeft ook nog wel een flinke implementatie in IJssel-Vecht voor de boeg in dienstregeling 2021 natuurlijk. Waarschijnlijk is daar de energie in gestoken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
sirvinniei schreef:Volgens mij moet deze dan onder gedoogde lijnen vallen in het PvE. Keolis kreeg al een rechtszaak naar z'n hoofd geslingerd om het feit dat in Utrecht twee buurtbusjes Noord Holland een paar kilometer inreden.
Valt onder de gedoogde lijnen, maar daar is dan ook alles meegezegd -o-
bartjemestrom schreef:De offertes zijn ingediend en is bekend geworden dat Arriva, Connexxion en EBS meedoen. De gunningsdatum staat op 27 februari.
Voor de huidige concessie was er naar mijn weten 1 inschrijving, dus er is in ieder geval een betere marktwerking tov 2011.
Dat klopt, Connexxion had zich inderdaad als enige ingeschreven voor de huidige concessie.
Ik hoop trouwens dat de winnende vervoerder klein materieel aanbiedt in combinatie met hogere frequenties. Ik weet dat veel mensen hier er niet dol op zijn, maar een MidCity die 2x/uur rijdt lijkt mij perfect voor de meeste lijnen in deze concessie. Ik kom tegenwoordig wekelijks door Kortenhoef en de grote bussen op lijn 105 en 106 vind ik geen gezicht daar; bovendien zonde van het geld want ze rijden altijd laag bezet rond. Mocht door een eventuele frequentieverhoging op enkele lijnen een sterke groei verwacht worden kan misschien een spitsfrequentie van 4x/uur op deze lijnen gehateerd worden.
Ik weet van het artikel over R-net op de wiki dat lijn 100 misschien R-net zou worden, maar uit mijn hoofd stond in het PvE dat andere R-netlijnen dan lijn 320 pas na de oplevering van de nieuwe busbaan uitgerold mogen worden.
bartjemestrom schreef:De offertes zijn ingediend en is bekend geworden dat Arriva, Connexxion en EBS meedoen. De gunningsdatum staat op 27 februari.
Ik had Qbuzz en keolis eigenlijk wel verwacht. Maar als ik de argumenten lees, druk met dmg problemen en druk met de IJssel-Vecht implementatie snap ik t. Gek dat keolis er niet bij zit en wel enorm verassend dat Arriva meedoet. Die had ik niet zien aankomen. Connexxion en EBS had ik wel verwacht.
Als ik het goed lees: het eerste jaar wordt er toch nog niks veranderd? Dus het kan zijn dat, zelfs al is de vervoerder bekend, het een jaar kan duren voordat we überhaupt weten wat er gaat veranderen.
Daniel schreef:Keolis heeft ook nog wel een flinke implementatie in IJssel-Vecht voor de boeg in dienstregeling 2021 natuurlijk. Waarschijnlijk is daar de energie in gestoken.
En Keolis zal zich al wel voorbereiden op Rijn-Waal. Ook een grote concessie, extra complex door de trolleybussen. Een vervoerder met interesse is zich ongetwijfeld nu al aan het voorbereiden op de (on)mogelijkheden.