Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Lange_Dre schreef: vr 23 jul 2021, 23:47 Ik ben nog steeds geen fan van die Ebusco, hopelijk rijd het beter dan het eruit ziet. Ook dat uitsteeksel met het Ebusco logo aan de voorkant, vind ook ik wat raar.
Dat ben ik volledig met je eens. Maar aan de andere kant heb ik liever een lelijke bus met een comfortabel interieur dan een mooie bus met slechte stoelen. (Ja, ik kijk naar jou GVB, met je lijn 369.)
Vistaus schreef: vr 23 jul 2021, 21:22 De Ebusco's gaan vooral rijden op de R-NET-lijnen, maar daarnaast ook op andere drukke lijnen. De overige lijnen krijgen de Citea's en MidCity's.
Oké, bedankt.
Wat zijn eigenlijk de drukke lijnen in deze concessie (naast 320)?
Lijn 1 en 100 waarschijnlijk en mogelijk ook 105, 108 en 109 en de nieuwe lijnen 200 en 221?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Selivio »

Mooi of niet(niet naar mijn persoonlijke mening), ze moeten t vooral gewoon goed doen. En dat is bij Ebusco helaas nog niet echt vanzelfsprekend. :s
Grt. Stefan
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Meltrain schreef: za 24 jul 2021, 09:25 Oké, bedankt.
Wat zijn eigenlijk de drukke lijnen in deze concessie (naast 320)?
Lijn 1 en 100 waarschijnlijk en mogelijk ook 105, 108 en 109 en de nieuwe lijnen 200 en 221?
Lijn 100 is op sommige momenten op bepaalde gedeelten druk, maar over het algemeen vrij rustig. Wellicht dat er een paar 3.0's in de spits op lijn 100 gaan rijden, maar meer verwacht ik niet. Lijn 105 is al wat drukker, maar gezien de route door de Hilversumse Meent gaat komen te vervallen, verwacht ik (en de wijkbewoners ook) een behoorlijk daling van het aantal passagiers. Lijn 108 en 109 zijn inderdaad al wat drukker, maar niet superdruk, dus daar verwacht ik geen 3.0's op (behalve misschien als het een keer anders uitkomt met de rijtijden). Lijn 200 en 221 valt nog te bezien, maar die móeten wel met 3.0's gaan rijden vanwege de afstand (laden moet in Huizen, dus ze moeten ook een retourrit maken). Datzelfde geldt waarschijnlijk voor lijn 110.
Verder is lijn 104 op bepaalde tijdstippen ook aardig druk. En lijn 106 zit in de spits vaak vol met scholieren, dus ook daar zouden de 3.0's van pas komen. En inderdaad lijn 1 ook, MAAR die rijdt al elke 15 minuten, dus daar is de drukte wat meer gespreid. Bovendien had ik sowieso al begrepen dat de stadslijnen niet met de 3.0's gaan rijden, dus dat je die noemt is mijn fout: ik had in mijn vorige bericht ‘drukke streeklijnen’ moeten zetten.
Laatst gewijzigd door Vistaus op za 24 jul 2021, 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Selivio schreef: za 24 jul 2021, 10:18 Mooi of niet(niet naar mijn persoonlijke mening), ze moeten t vooral gewoon goed doen. En dat is bij Ebusco helaas nog niet echt vanzelfsprekend. :s
Geweldig idee dan om ze hier in te gaan zetten ALS dat waar is. De op één na meest verlieslijdende concessie met ook nog onzekerheid over de terugkeer van de vorige reizigersaantallen als de crisis helemaal voorbij is en dan gaan we busuitval krijgen omdat de Ebusco's weigeren dienst te doen. (A) Hoop voor Transdev dat dat niet gaat lijden tot nóg minder reizigers omdat mensen er niet meer van op aan kunnen of hun rit wel komt…

Nou ja, laten we het beste ervan hopen - wellicht valt het allemaal wel mee :)
Laatst gewijzigd door Vistaus op za 24 jul 2021, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Het zal wel meevallen toch met de Ebosco’s? In Haarlem-IJmond en Amstelland-Meerlanden doen ze het volgens mij ook prima.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Daar heb ik niet zo'n beeld van. We wachten het af hoe het hier zal gaan. Mijn vorige reactie was meer op basis van áls het waar zou zijn, maar dat weten we nog niet. Maar vergeet niet, Milco, dat dit een geheel nieuw type betreft dat nog nergens in dienst is. Het kan dus vriezen of dooien… ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Daniel »

In Ebusco's wil het nog wel eens vriezen ja ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Offtopic, maar VDL is niet bij iedereen geliefd, Ebusco kennelijk ook niet… Af en toe vraag ik me toch eens af hoe een moderne Den Oudsten zou zijn. Heerlijke elektrische Den Oudsten-bussen met hun oude vertrouwde topkwaliteit voor een heerlijke lange rit op de 320, hoe geweldig zou dat zijn. :) *bus*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Vistaus schreef: za 24 jul 2021, 11:36Lijn 105 is al wat drukker, maar gezien de route door de Hilversumse Meent gaat komen te vervallen, verwacht ik (en de wijkbewoners ook) een behoorlijk daling van het aantal passagiers.
Lijn 105 blijft, vernummerd in 5, toch juist wel via Hilversumse Meent rijden? Hij rijdt alleen niet meer via Kortenhoef en 's-Graveland, maar via het Mediapark.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Ja, hij blijft rijden, maar de route *door* de Meent verdwijnt. Dat schreef ik ook. De provincie gaat de komende jaren snijden in de lijnen, waardoor ook bijv. lijn 2 het veld gaat ruimen en de toekomst van lijn 1 onzeker is. En onderdeel daarvan is ook dat lijn 105 straks een gestrekte route over de Meentweg gaat krijgen waardoor hij alleen nog *langs* de Meent rijdt. Dat gaat zeker reizigers kosten, want die moeten straks een heel eind gaan lopen naar de dichtstbijzijnde bushalte.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Wat blijft er dan nog wel over van lijn 5 eigenlijk?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Bovenstaande staat niet in het Vervoerplan van Transdev. Heb je daar ook een bron van?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

teun schreef: za 24 jul 2021, 13:04 Wat blijft er dan nog wel over van lijn 5 eigenlijk?
Net zo weinig als dat die straks niet meer over de Huizerweg rijdt. Hoewel dat daar niet zo'n ramp is gezien de 107 in huidige vorm zelfs voor een taxibus nog te weinig reizigers trekt, maar toch.
Laatst gewijzigd door Vistaus op ma 26 jul 2021, 11:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Dat zijn artikelen uit 2019. In het Vervoerplan uit 2020 (wat ingaat nadat de busbaan opgeleverd is) staat dat lijn 5 gewoon door de Hilversumse Meent blijft rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Nu misschien wel, maar de provinicie Noord-Holland staat niet echt bekend om zijn aanpassingsvermogen. Het is hier al vaker genoemd dat ze graag hun zin doordrukken, op allerlei gebieden, waaronder ook OV-gebied (de al door jou genoemde HOV-baan is daar een uitstekend voorbeeld van). De partijen van toen zijn nog steeds aan de ‘macht’, dus hun visie is niet veranderd. Ik ga er dan ook vanuit dat de plannen nog steeds doorgaan. Het Vervoerplan is niet waterdicht, want er kunnen altijd aanpassingen worden gedaan (dat heeft Transdev zelf ook bevestigd door enkele dingen achteraf aan te passen of van Fase 2 naar Fase 1 te verplaatsen).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Ander dingetje: de lijnen 110 en 210 gaan komende twee maanden een omleiding rijden in Muiderberg door rioleringswerkzaamheden aldaar. Volgens de omleidingsinformatie vervallen in Muiderberg alle haltes uitgezonderd P+R, Googweg en Hakkelaarsbrug en er is een tijdelijke halte bij de kruising Googweg/Gerard Doulaan. Weet iemand of dit klopt en hoe de omleidingsroute is? Volgens mij kun je niet anders omrijden dan buitenom via de Naarderstraatweg, parallel aan de A6...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door The Greyhound »

Milco schreef: za 24 jul 2021, 11:44 Het zal wel meevallen toch met de Ebosco’s? In Haarlem-IJmond en Amstelland-Meerlanden doen ze het volgens mij ook prima.
Ik hou mijn hart vast. Zelf een bus bouwen is een stuk moeilijker dan een bus importeren uit China. Het 3.0 project heeft inmiddels ook al meer dan een jaar vertraging opgelopen. Gelukkig heeft Transdev in Eindhoven een keuze gemaakt voor een gerenommeerde fabrikant van elektrische bussen.
Milco schreef: za 24 jul 2021, 11:44 Het zal wel meevallen toch met de Ebosco’s? In Haarlem-IJmond en Amstelland-Meerlanden doen ze het volgens mij ook prima.
Op een brandje in het begin na dan…..
Laatst gewijzigd door The Greyhound op za 24 jul 2021, 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Een bus is een bus is een bus. *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Vistaus schreef: za 24 jul 2021, 13:23 Nu misschien wel, maar de provinicie Noord-Holland staat niet echt bekend om zijn aanpassingsvermogen. Het is hier al vaker genoemd dat ze graag hun zin doordrukken, op allerlei gebieden, waaronder ook OV-gebied (de al door jou genoemde HOV-baan is daar een uitstekend voorbeeld van). De partijen van toen zijn nog steeds aan de ‘macht’, dus hun visie is niet veranderd.
Mogelijk heeft de provincie in het PvE de optie gegeven om langs de Hilversumse Meent te rijden, maar heeft Transdev in haar bieding aangegeven door de Hilversumse Meent te blijven rijden. De gunning is mede op basis van het vervoerplan gebeurd en dat is te zien in deze presentatie.
Het kan best zijn dat door Corona de plannen gewijzigd zijn, maar daar heb ik nog geen enkele bron van gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door isadora »

Hoe zie jij die link met corona dan?
Bedoel je, dat de voorkeur uit zou kunnen gaan door gebieden te rijden, waar geen mensen wonen/instappen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Door Corona zijn veel reizigersaantallen gedaald, waardoor ook de inkomsten gedaald zijn. Daardoor zijn er in veel gebieden bezuinigingen nodig.
Dit kan onder andere gerealiseerd worden door lijnen te versnellen, waardoor er minder omlopen nodig zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door isadora »

En dat versnellen doe je door woonkernen te omzeilen, en/of haltes te snoeien, en dus nog minder passagiers :?: :?: :?:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

@isadora: Helaas wel ja…
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door isadora »

Dus Transdeath. :twisted:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten