Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Blijkbaar zijn de haltes dus toch niet zo onbekend als de Transdev-site doet vermoeden ;)
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Jurre »

Doordat het gedeeltelijk nieuwe haltes zijn moeten deze nog ingevoerd worden in het CHB (Centrale Haltebestand) en worden ze dus nog niet herkend. Dit gaat helaas niet altijd even snel.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TLP »

Jurre schreef: do 22 jul 2021, 09:29 Nee, haltes worden Station RAI, Antonio Vivaldilaan, Willem van Weldammelaan, Parnassusweg, Boelelaan/VU, VUmc.
Parnassusweg? Klinkt als dat lijn 221 vanaf de De Boelelaan rechtsaf de Parnassusweg op slaat om daar naar de voormalige bushalte Strawinskylaan te rijden en ter hoogte van de Strawinskylaan linksomkeert maakt en terugrijdt naar de De Boelelaan? Lijkt me een behoorlijk inefficiënte bedoeling. :s
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Nee, de bus blijft dus De Boelelaan volgen: ten oosten van de kruising met de Parnassusweg ligt een niet in gebruik zijde bushalte die dan waarschijnlijk weer geactiveerd gaat worden.

Andere vraag: is het wel mogelijk om vanaf de busbaan bij het VU rechtsaf te slaan om verderop weer rechtsaf de toerit A10 te pakken? Vanaf de busbaan onder het VU lijkt mij rechtsafslaan wat krapjes, maar wellicht is dat in de praktijk prima te doen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Wievank »

Ik denk eerder dat de 'calamiteitenhalte' aan de oostzijde van de kruising De Boelelaan/Parnassusweg/Buitenveldertselaan bedoelt wordt:
https://goo.gl/maps/RZDkedJQpNphPMFL6

Oftewel klinkt als vanaf de ring afrit RAI, De Boelelaan geheel af rijden, en bij de Amstelveenseweg weer de ring op terug.
Iets wat redelijk lijkt te kloppen, als je de dienstregeling op zoekt en het bijbehorende routekaartje opent.

Op zich wel bijzonder dat het belangrijkste knooppunt (station Zuid) niet aangedaan wordt, maar het scheelt wel in rijtijd. Deze lijn is dus duidelijk bedoeld voor reizigers met een bestemming rond de De Boelelaan, en niet echt voor overstappers.

Ander ding wat in de dienstregeling op valt is dat de gehele dag met dezelfde rijtijden gerekend wordt. Huizen-VU-Huizen altijd in 1:36u (waarvan Muiden-VU-Muiden in 0:45u). Terwijl je verschillen zou verwachten in ochtend- en avondspits, en al helemaal aan de randen van de spits.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door diederickx »

is het wel mogelijk om vanaf de busbaan bij het VU rechtsaf te slaan om verderop weer rechtsaf de toerit A10 te pakken?
De 341 en 346 slaan daar toch ook rechtsaf?
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Wievank »

@Milco:
De luchtfoto op Google Maps loopt achter op de huidige werkelijkheid. Vroeger hadden de Connexxion lijnen een halte VUmc buiten de trambaan om de snelweg op te kunnen. Nu is de kruising wat aangepast waardoor o.a. de draai nu beter mogelijk is met een eigen negenoog richting de gewone rijbaan (plus een 3e rijstrook op de Amstelveenseweg in noordelijke richting op de kruising).
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Wievank schreef: do 22 jul 2021, 11:51 Ik denk eerder dat de 'calamiteitenhalte' aan de oostzijde van de kruising De Boelelaan/Parnassusweg/Buitenveldertselaan bedoelt wordt:
https://goo.gl/maps/RZDkedJQpNphPMFL6
De afstand tussen die calamiteitenhalte en de halte De Boelelaan/VU is wel erg gering, maar ik denk dat je wel gelijk hebt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

diederickx schreef: do 22 jul 2021, 11:54
is het wel mogelijk om vanaf de busbaan bij het VU rechtsaf te slaan om verderop weer rechtsaf de toerit A10 te pakken?
De 341 en 346 slaan daar toch ook rechtsaf?
Oh ja dat is waar. Dat was ik even vergeten…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Wievank »

TreinenFreak schreef: do 22 jul 2021, 12:12
Wievank schreef: do 22 jul 2021, 11:51 Ik denk eerder dat de 'calamiteitenhalte' aan de oostzijde van de kruising De Boelelaan/Parnassusweg/Buitenveldertselaan bedoelt wordt:
https://goo.gl/maps/RZDkedJQpNphPMFL6
De afstand tussen die calamiteitenhalte en de halte De Boelelaan/VU is wel erg gering, maar ik denk dat je wel gelijk hebt.
Bij nader inzien zou het ook de paar geblokte tegels (voormalige halte?) t.h.v. de huidige Lex van Deldenbrug kunnen zijn, welke wel weer dicht op de halte Willem van Weldammelaan ligt.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TLP »

In ieder geval is het me nooit echt opgevallen dat op die plekken (calamiteiten)haltes liggen. Ik vind het ook enigszins apart dat lijn 246, die tot wel langs deze haltes rijdt, er tot dusver niet gestopt heeft.
Jurre schreef: do 22 jul 2021, 09:29 Nee, haltes worden (...) Antonio Vivaldilaan (...)
Ik mag trouwens hopen dat het op tijd lukt om de juiste straatnaam Antonio Vivaldistraat in te voeren?
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Jurre »

Het is inderdaad de Antonio Vivaldistraat, foutje mijnerzijds.
TreinenFreak schreef: do 22 jul 2021, 12:12
Wievank schreef: do 22 jul 2021, 11:51 Ik denk eerder dat de 'calamiteitenhalte' aan de oostzijde van de kruising De Boelelaan/Parnassusweg/Buitenveldertselaan bedoelt wordt:
https://goo.gl/maps/RZDkedJQpNphPMFL6
De afstand tussen die calamiteitenhalte en de halte De Boelelaan/VU is wel erg gering, maar ik denk dat je wel gelijk hebt.
Die halte bedoel ik inderdaad. Deze halte is voornamelijk toegevoegd als mogelijkheid om tijd af te wachten.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TLP »

Wievank schreef: do 22 jul 2021, 11:51 Op zich wel bijzonder dat het belangrijkste knooppunt (station Zuid) niet aangedaan wordt, maar het scheelt wel in rijtijd. Deze lijn is dus duidelijk bedoeld voor reizigers met een bestemming rond de De Boelelaan, en niet echt voor overstappers.
Eigenlijk staat er in het instemmingsverzoek aan en het instemmingsbesluit van de VRA wel een duidelijke verklaring: op dit moment is er niet genoeg ruimte op het busstation aan de Strawinskylaan, maar zodra dat kan is het wel de bedoeling om de lijn hier een eindpunt te geven, zeker als de lijn geüpgraded wordt naar R-net 321.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

TLP schreef: do 22 jul 2021, 13:32 In ieder geval is het me nooit echt opgevallen dat op die plekken (calamiteiten)haltes liggen. Ik vind het ook enigszins apart dat lijn 246, die tot wel langs deze haltes rijdt, er tot dusver niet gestopt heeft.
Jurre schreef: do 22 jul 2021, 09:29 Nee, haltes worden (...) Antonio Vivaldilaan (...)
Ik mag trouwens hopen dat het op tijd lukt om de juiste straatnaam Antonio Vivaldistraat in te voeren?
Vandaar dus dat het CHB moeilijk doet en de Transdev-site nog niet up-to-date is: verkeerde haltenaam :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Andere vraag: ik zie in de dienstregeling van lijn N32, die tijdelijk opgeheven is door corona, de halte Havenstraat in Huizen nog genoemd worden. Deze is voor lijn 320 echter opgeheven. Betreft het een fout of blijft deze halte wel intact voor de nachtbus?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Jurre »

Nee, de halte Havenstraat is in zijn geheel opgeheven. Per abuis was deze halte nog niet verwijderd uit de route van lijn N32.
MartijnFloris
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 03:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door MartijnFloris »

Officieel kenbaar gemaakt. Ebusco gaat de Ebusco 3.0 leveren voor Transdev Nederland. Zie het bijgevoegde persbericht.

https://www.ebusco.com/nl/nederlandse-p ... chtstreek/
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Lijkt erop dat het nummertjes 7700-7739 gaan worden dan.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door BrengMe »

Die R-net huisstijl staat niet verkeerd op die Ebusco 3.0
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Mwa, ik ben niet zo'n fan van het design. Vooral dat uitsteeksel met het logo van Ebusco vind ik nogal raar.
Al lijkt de bovenste foto erop te duiden dat het in werkelijkheid beter is dan op de impressie.
teun schreef: vr 23 jul 2021, 18:33 Lijkt erop dat het nummertjes 7700-7739 gaan worden dan.
Dat zijn 40 bussen. ;) 7701- 7739 kan uiteraard wel. :)

Komen er alleen Ebusco's voor R-net of ook voor de overige lijnen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Meltrain schreef: vr 23 jul 2021, 18:56
teun schreef: vr 23 jul 2021, 18:33 Lijkt erop dat het nummertjes 7700-7739 gaan worden dan.
Dat zijn 40 bussen. ;) 7701- 7739 kan uiteraard wel. :)
Ik denk dat het geen van beide word. ;)

Transdev nummert (vooral bij de 7xxx) door. Het hoogste nummer dat nu bekend is, is 7691 (voor een LLE-115). Afhankelijk van de series die onder de Ebusco's worden genummerd worden de 3.0's 7699-7737 (als alleen de 7 e-MidCity's een lager nummer krijgen), 7703-7741 (als alleen de 11 LLE-99's een lager nummer krijgen) of 7710-7748 (als beide series lagere nummers krijgen). Niet dus.
Komen er alleen Ebusco's voor R-net of ook voor de overige lijnen?
Volgens het bericht van Ebusco en onze wiki beide.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op vr 23 jul 2021, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

@Lijn 45 Volgens mij beginnen ze wel bij 77xx, want ik herinner me dat ik Ebusco 3.0's met 770x zag rijden als testbussen vorig jaar op de Waterlandseweg. Ze waren al met R-NET bestickerd en voorzien van wagennummer. Ik heb dat toen ook in dit topic gemeld (zie viewtopic.php?f=34&t=14982&p=732997&hil ... eg#p732997), maar was de nummers vergeten, maar nu ik bovenstaande lees weet ik ineens weer dat het iets was met 770x. Tenzij ze ineens van gedachte veranderd zijn, dat kan natuurlijk.
En ik neem toch aan dat die testbussen gelden als eerste uit de serie en dat ze vanaf daar doornummeren.
Het is jammer dat ik ze toen alleen zag vanuit een rijdende bus (ik zat in de 326) en niet zo snel mijn camera bij de hand had, anders had ik ze even “als bewijs” op de foto gezet.

De Ebusco's gaan vooral rijden op de R-NET-lijnen, maar daarnaast ook op andere drukke lijnen. De overige lijnen krijgen de Citea's en MidCity's.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lange_Dre »

Ik ben nog steeds geen fan van die Ebusco, hopelijk rijd het beter dan het eruit ziet. Ook dat uitsteeksel met het Ebusco logo aan de voorkant, vind ook ik wat raar.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Eens met Lange_Dre.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Durashift »

Hopelijk is de ontwikkeling van het aircosysteem voor dit model wel van de grond af aan ordentelijk opgenomen in de ontwikkelspecs?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten