Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Wat bedoelen jullie met "Kleine Spoorbomen"?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik had toen ik voor de grap ermee puzzelde, de stalling in Crailo geplaatst.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door diederickx »

Meltrain schreef: do 01 okt 2020, 15:42Wat bedoelen jullie met "Kleine Spoorbomen"?
Volgens mij is dat de (tegenwoordig) eerste overweg ten westen van het station (Schoolstraat - Hoge Larenseweg). Er was er een dichterbij het station, bijna tegen de perrons aan, die wat jaren geleden is opgeheven; dat waren de Grote Spoorbomen.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

@diederickx Dat is correct :)
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

CamilleKreemers schreef: do 01 okt 2020, 16:00 Ik had toen ik voor de grap ermee puzzelde, de stalling in Crailo geplaatst.
Het is dat er voor Crailo al andere plannen zijn, maar ik vind dat helemaal geen slecht idee :)
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Vanaf Crailo kon men in:
15 minuten naar station Hilversum
10 minuten naar Huizen Busstation
15 minuten naar Blaricum Carpool
15 minuten naar Bussum Station
35 minuten naar Amsterdam Amstel (helaas)
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Jurre »

Vistaus schreef: do 01 okt 2020, 15:21 Nee hoor, je kunt ook linksaf bij het verlaten en dan via de Kleine Drift of Eemnesserweg, wat dus sommige chauffeurs ook doen, zeker nu het daar bij het Oosterspoorplein breder is geworden na de recentste wegwerkzaamheden.
Het Oosterspoorplein is niet breder geworden, enkel de verkeersveiligheid is verhoogd door het aanbrengen van een slinger in het fietspad. Busverkeer rijdt naar mijn weten niet via de Kleine Drift, dit is ook bijna niet te doen met tegemoetkomend verkeer. Men gaat bij het uitrijden van de stalling nog altijd rechtsaf Noorderweg - ''kleine spoorbomen'' - Koninginneweg naar het station. Het zou kunnen zijn dat je matritten hebt gezien die vanuit Huizen via de Minckelerstraat naar Hilversum rijden. Of ritten die toch aan de achterkant van de stalling het terrein verlaten?
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Blijkbaar moet Transdev er toch echt grotendeels weg: https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf2 ... den-maar-w

Het wordt steeds onduidelijker: Transdev zegt er tot 2030 volledig te blijven, maar Dennenborgh zegt dat ze maar deels blijven. In dat geval zullen we volgend jaar wel zien hoe het werkelijk zit...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Suus »

Het gerucht gaat, maar ik heb het nog niet bevestigd kunnen krijgen, dat een deel van de 10-meter e-Citea's van Noord-Holland Noord naar de nieuwe concessie Gooi- en Vechtstreek worden overgeplaatst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Waarom precies? Want voor het Gooi zijn al voldoende bussen besteld.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TLP »

En onder die bestelde bussen is ook een aardige vloot e-Citea's van 10 meter. Maar wellicht krijgt NHN dan de bestelde e-Citea's van 11,5 meter - misschien ook wel logisch omdat veel ontsluitende lijnen in het Gooi deels over smalle wegen lopen die niet echt busvriendelijk zijn.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

TLP schreef: vr 27 nov 2020, 22:03 En onder die bestelde bussen is ook een aardige vloot e-Citea's van 10 meter. Maar wellicht krijgt NHN dan de bestelde e-Citea's van 11,5 meter - misschien ook wel logisch omdat veel ontsluitende lijnen in het Gooi deels over smalle wegen lopen die niet echt busvriendelijk zijn.
Over welke lijnen heb jij het dan? Naar mijn idee gaan de meeste buslijnen in het Gooi over gebiedsontsluitingswegen die zelfs met de huidige monumentale 12 meter Ambassadors redelijk gemakkelijk bereden worden.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Frank93 »

De enige krappe stukjes die ik me kan herinneren is alleen op lijn 110 langs de vesting in Naarden en door Muiderberg. Maar met de Ambassadors ging dat ook prima als je gewoon rustig de bochten neemt en op eventuele tegenliggers blijft letten. De Lindelaan in Nieuw-Loosdrecht kan ook wat krapper zijn maar dat ligt er vaak aan hoe de auto's geparkeerd staan.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Er zijn inderdaad wel diverse krappe stukken in het Gooi, waaronder de al genoemde, maar zijn er meer, in o.a. Hilversum en zeker ook in het centrum van Laren. MAAR al die stukken zijn ook geen probleem voor de huidige Amba's, dus... En ook op de nieuwe (herstelde) lijnen in Hilversum (op basis van Transdev's plannen, die hier eerder gelinkt waren) kan ik me geen stuk bedenken dat niet met 11,5 meter lukt omdat het meeste gewoon herstel van vroegere lijnen betreft, die toen ook met 12-meterbussen gereden werden.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TLP »

Aanvullend op de al eerder genoemde locaties kom ik op:
Frank93 schreef: za 28 nov 2020, 15:31 De enige krappe stukjes die ik me kan herinneren is alleen op lijn 110 langs de vesting in Naarden en door Muiderberg. Maar met de Ambassadors ging dat ook prima als je gewoon rustig de bochten neemt en op eventuele tegenliggers blijft letten. De Lindelaan in Nieuw-Loosdrecht kan ook wat krapper zijn maar dat ligt er vaak aan hoe de auto's geparkeerd staan.
Maar moet je dan wel willen dat chauffeurs heel voorzichtig moeten rijden en voor een tegenligger of geparkeerde auto aan de kant moeten gaan om de route te kunnen berijden, terwijl de bezetting van de meeste bussen het toelaat om een paar meter korter te kunnen rijden? Ook al is de situatie in het Gooi niet zo erg als in Groningen of Friesland, waar diverse lijnen met 12-meterbussen om de haverklap over een weg rijden waar geen tegenligger ze (rijdend) kan passeren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Suus »

Het is een gerucht dat ik in Alkmaar heb opgevangen. Als ik meer wist dan ik had geschreven had ik het geplaatst, maar ik kan nog geen bevestiging vinden.

Mijn eigen speculatie zou zijn dat er in Noord-Holland Noord ook komend jaar zomer teveel 10m e-Citea's zijn en door overplaatsing een deel van de bestelling bij VDL voor G&V uitgesteld of afgezegd kan worden. Het is een lastige tijd voor alle OV-bedrijven en dit lijkt mij een manier om investeringen uit te stellen totdat ze noodzakelijk worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TLP »

Mwoah, het aantal bestelde 10m-Citea's zou volgens de presentatie die BrengMe in maart linkte 11 stuks zijn, als er geen bussen in ruil voor de overplaatsing naar NHN teruggaan en niet de hele serie afbesteld wordt dan valt de schade voor NHN nog wel mee, zeker als de huidige inkrimping van de dienstregeling ook op de lange termijn voortgezet wordt.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Vanaf juli 2021 worden de spitslijnen opgeheven. De bereikbaarheid van het Naarden
Wellant College wordt dan verzorgd door twee alternatieven:
Alternatief 1: trein Diemen — Naarden-Bussum en overstappen op lijn 100/101 naar de halte
Bussum, Potgieterlaan. Alternatief 2: Lijn 322 of 327 naar Muiden P+R, overstappen op lijn
210 naar Naarden, Bosch van Bredius
Geciteerd uit het komende vervoersplan. Zo langzamerhand wordt steeds meer duidelijk over wat de plannen zijn voor volgend jaar. Niet alleen lijn 209 verdwijnt, maar op den duur ook lijn 202, 602 en 609. Had Connexxion 2 jaar geleden niet al kunnen voorspellen dat lijn 209/609 geen succes zouden worden? Of hadden deze lijnen dan niet op z'n minst meer de tijd gehad moeten hebben om zich te ontwikkelen? Zeker het verdwijnen van lijn 202 en 602 is opmerkelijk, dat zijn 2 lijnen die reizigers trekken en nu vervangen worden voor een spitslijn die zich nog compleet bewijzen en waarschijnlijk na 2 jaar een zelfde einde krijgt als deze huidige spitslijnen. Wat zou spitslijn 221 t.o.v. lijn 202 dan wel levensvatbaar maken, in een tijd dat thuiswerken meer de norm gaat zijn dan voorheen? Waarschijnlijk niet een hogere frequentie. En tot slot van rekening komt Connexxion met de alternatieven voor lijn 602 zoals in het citaat, met minimaal een 2x zo lange reistijd. Wat een ondoordacht beleid van zowel provincie als vervoerder.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Ik vind het stil rondom deze concessie. Nu kan het wellicht gewoon stilte voor de storm zijn, maar gezien de coronamaatregelen vraag ik af: gaat in juli aanstaande gewoon de nieuwe concessie in met dus de nieuwe ZE-voertuigen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Die ZE-voertuigen zullen ergens opgeladen moeten worden en de aanleg van de nieuwe remise in Huizen moet binnenkort nog aangenomen worden in de gemeenteraad. Ook op Huizen Busstation en Hilversum Station heb ik nog geen laadpalen gezien. Dus het is nog mogelijk dat vanaf juli al elektrisch gereden gaat worden, maar dan moeten er wel snel vorderingen komen. Die antieke Ambassadors zullen het ongetwijfeld enkele maanden extra volhouden mocht dat nodig zijn. De laatste tijd zie ik steeds vaker een Ambassador op lijn 320 en daarentegen nooit een Citea op de overige lijnen.
Laatst gewijzigd door Tom024 op wo 10 mar 2021, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Dat er Ambassadors op lijn 320 rijden komt doordat er Citea's naar het zuidwesten van het land zijn verhuisd. Daarvoor zijn extra Amba's naar het Gooi gekomen.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Zonnig »

Je kan dan duidelijk zien dat de concessie af gaat lopen.
Het beste materieel word naar een andere concessie doorgeschoven en de kneusjes blijven achter.
Zo kan je het publiek in juli 2021 een grotere upgrade laten zien dan er in werkelijkheid is.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Frank93 »

Het is stil rond de nieuwe concessie inderdaad. Ik reken er alleen niet op dat al het nieuwe materieel er al is bij de start. Hier in Alkmaar is al een tijdje bekend dat we een aantal elektrische Citea's moeten afstaan, waarschijnlijk ergens in de zomer. Die zullen dus wel in Hilversum ingezet gaan worden. Maar omdat daar dus nog geen laadpalen geplaatst zijn staan ze nog in Alkmaar als reserve (en die zijn af en toe hard nodig op dit moment).
fred
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 09:35

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door fred »

Volgens NHNieuws (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/282160/g ... onmogelijk) gaat het nog even duren voor de elektrische bussen komen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Spannend dus. Langer doorrijden met huidig materieel, al vraag ik mij af of men dan de naam Connexxion behoudt of toch op een goedkope manier de huidige bussen omtovert in Transdev-huisstijl.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten