Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Jonkervoort »

Dat PvE ging wellicht ook niet uit van het omleggen van lijn (10)5 via Media Park. Met deze nieuwe route kan ik me moeilijk voorstellen dat lijn 5 veel reizigers búíten de Hilversumse Meent gaat trekken. Het overslaan van de Hilversumse Meent zou dan dus relatief een heel groot deel van de reizigers treffen en kosten. Tel daarbij dat op een lijn die maar 1x/uur rijdt een route van 3 minuten korter nou ook weer niet zo heel veel oplevert. Zo snel bezien past de nieuwe route van lijn 5 ook precies in één omloop.

Je bespaart dus weinig, en slaat je enige bron van reizigers over, dus zelfs als je flink moet bezuinigen zou dit geen logische zet zijn. Wat het dan wel weer logisch maakt dat Transdev die stap niet gezet heeft, ondanks dat het kennelijk wel mocht.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Jurre »

Vistaus schreef: vr 23 jul 2021, 21:22De Ebusco's gaan vooral rijden op de R-NET-lijnen, maar daarnaast ook op andere drukke lijnen. De overige lijnen krijgen de Citea's en MidCity's.
Vooralsnog gaan er enkel in fase 1 een aantal Ebusco's meerijden op het ontsluitende net. De bussen zijn oorspronkelijk bedoeld voor R-net.
Vistaus schreef: za 24 jul 2021, 11:36
Meltrain schreef: za 24 jul 2021, 09:25 Wat zijn eigenlijk de drukke lijnen in deze concessie (naast 320)?
Lijn 1 en 100 waarschijnlijk en mogelijk ook 105, 108 en 109 en de nieuwe lijnen 200 en 221?
Lijn 100 is op sommige momenten op bepaalde gedeelten druk, maar over het algemeen vrij rustig. Wellicht dat er een paar 3.0's in de spits op lijn 100 gaan rijden, maar meer verwacht ik niet. Lijn 105 is al wat drukker, maar gezien de route door de Hilversumse Meent gaat komen te vervallen, verwacht ik (en de wijkbewoners ook) een behoorlijk daling van het aantal passagiers. Lijn 108 en 109 zijn inderdaad al wat drukker, maar niet superdruk, dus daar verwacht ik geen 3.0's op (behalve misschien als het een keer anders uitkomt met de rijtijden). Lijn 200 en 221 valt nog te bezien, maar die móeten wel met 3.0's gaan rijden vanwege de afstand (laden moet in Huizen, dus ze moeten ook een retourrit maken). Datzelfde geldt waarschijnlijk voor lijn 110.
Verder is lijn 104 op bepaalde tijdstippen ook aardig druk. En lijn 106 zit in de spits vaak vol met scholieren, dus ook daar zouden de 3.0's van pas komen. En inderdaad lijn 1 ook, MAAR die rijdt al elke 15 minuten, dus daar is de drukte wat meer gespreid. Bovendien had ik sowieso al begrepen dat de stadslijnen niet met de 3.0's gaan rijden, dus dat je die noemt is mijn fout: ik had in mijn vorige bericht ‘drukke streeklijnen’ moeten zetten.
Bovenstaande verwachtingen op welke lijnen de Ebusco's worden ingezet zijn pure speculatie en onjuist. Vergeet ook niet dat een Citea LLE115 qua capaciteit niet veel onderdoet voor een Ebusco.
Vistaus schreef: za 24 jul 2021, 11:36 (...) Lijn 105 is al wat drukker, maar gezien de route door de Hilversumse Meent gaat komen te vervallen, verwacht ik (en de wijkbewoners ook) een behoorlijk daling van het aantal passagiers. (...)
Vistaus schreef: za 24 jul 2021, 12:56 Ja, hij blijft rijden, maar de route *door* de Meent verdwijnt. Dat schreef ik ook. De provincie gaat de komende jaren snijden in de lijnen, waardoor ook bijv. lijn 2 het veld gaat ruimen en de toekomst van lijn 1 onzeker is. En onderdeel daarvan is ook dat lijn 105 straks een gestrekte route over de Meentweg gaat krijgen waardoor hij alleen nog *langs* de Meent rijdt. Dat gaat zeker reizigers kosten, want die moeten straks een heel eind gaan lopen naar de dichtstbijzijnde bushalte.
Huh? Lijn 105 (en in fase 2 lijn 5) blijft gewoon de huidige route door De Meent rijden. Lijn 2 - zij het in een andere opzet - blijft ook gewoon rijden in fase 2. En de toekomst van lijn 1 onzeker...?
Vistaus schreef: za 24 jul 2021, 13:15
teun schreef: za 24 jul 2021, 13:04 Wat blijft er dan nog wel over van lijn 5 eigenlijk?
Net zo weinig als van lijn 107 als die straks niet meer over de Huizerweg rijdt. Hoewel dat daar niet zo'n ramp is gezien de 107 zelfs voor een taxibus nog te weinig reizigers trekt, maar toch.
Nee, lijn 107 gaat niet meer rijden omdat deze juist vervangen wordt door lijn 5, welke na Station Naarden-Bussum via de Huizerweg doorrijdt naar het Bosch van Bredius.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

In fase 2 rijdt dus enkel het R-net met Ebusco’s? Worden er überhaupt wel Ebusco’s geleverd in de reguliere kleuren van Transdev of gaat men hetzelfde toepassen als EBS in Zuid-Holland: interieur van begin al R-net en buitenkant bij een deelserie wel in kleuren van de vervoeder?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Jurre schreef: ma 26 jul 2021, 09:55 Bovenstaande verwachtingen op welke lijnen de Ebusco's worden ingezet zijn onjuist.
Ik heb nergens gezegd dat dat dé feiten zijn - ik reageerde simpelweg op een vraag van Meltrain over welke lijnen druk zijn en welke misschien een paar 3.0's gaan zien op basis van zijn druktevraag. Of dat ook gaat gebeuren gaan we zien, maar dat het kán geef je zelf al aan door te benadrukken dat er in fase 1 3.0's gaan meerijden op het ontsluitende net.
Jurre schreef: ma 26 jul 2021, 09:55 Huh? Lijn 105 (en in fase 2 lijn 5) blijft gewoon de huidige route door De Meent rijden. Lijn 2 - zij het in een andere opzet - blijft ook gewoon rijden in fase 2. En de toekomst van lijn 1 onzeker...?
Oké, dat van lijn 105 was dan oud nieuws - bij deze gerectificeerd.
Ja, lijn 2 in de huidige vorm gaat verdwijnen - ik heb niet gezegd dat er geen opvolger komt want die komt er wel degelijk. Sterker nog: als je even wat verder terugleest, dan weet je dat we daar nog samen over hebben gesproken :) Maar ik had het over de *huidige* lijn 2.
En ja, de toekomst van lijn 1 is onzeker omdat de provincie heeft aangegeven niet te kunnen garanderen dat lijn 1 blijft rijden i.v.m. het budget. Net zoals dat de gemeente geld tekort komt om alle haltes toegankelijk te maken waarvoor de provincie ook geen geld kan uittrekken: https://www.gooieneembode.nl/extra/1777 ... en-72-bush
(en ja, het bericht is een jaar oud, maar het geld is er nog steeds niet, dus het is nog actueel)
Maar we gaan het zien: misschien hebben ze ergens nog een geldkistje gevonden ;)
Jurre schreef: ma 26 jul 2021, 09:55 Nee, lijn 107 gaat niet meer rijden omdat deze juist vervangen wordt door lijn 5, welke na Station Naarden-Bussum via de Huizerweg doorrijdt naar het Bosch van Bredius.
Ik zei toch ook niet dat lijn 107 zou blijven rijden?
Edit: ik snap nu wat je bedoelt - ik had mijn bericht over lijn 107 wat onhandig geformuleerd. Bij deze verbeterd.

----

Neemt niet weg dat je hier en daar wel iets beter mag lezen en een iets minder harde toon mag aanslaan.
Laatst gewijzigd door Vistaus op ma 26 jul 2021, 12:25, 5 keer totaal gewijzigd.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Ik ben trouwens nog steeds benieuwd waar volgend jaar nu het nieuwe busstation op station Hilversum gaat komen, want zelf geven ze daar geen duidelijkheid over, anders dan dat de huidige locatie plaatsmaakt voor een grotere opening van de fietstunnel: https://youtube.com/watch?v=BnG7uyk4NDY

En ik ben ook benieuwd of de plannen van de gemeente om station Sportpark te herinrichten ook betekent dat de bushaltes gaan worden verplaatst, gezien die nu wat onhandig liggen: https://www.hilversum.nl/Home/Inwoner/W ... ing_OF.pdf
(pagina 33, kopje ‘Openbaar vervoer’)
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Jurre »

Vistaus schreef: ma 26 jul 2021, 11:39 Neemt niet weg dat je hier en daar wel iets beter mag lezen en een iets minder harde toon mag aanslaan.
Ik vind het leuk om op sommige vragen antwoord te (kunnen) geven hier op het forum, maar er worden gewoon meermaals geruchten of oud nieuws verspreid die vervolgens door leden onbewust als waarheid aangenomen wordt. Voor mij gaat de lol er dan ook wel af.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vinny »

Realiseer je wel dat het forum een plaats is waar geïnteresseerden hun ei kwijt willen. Vaak worden er in de wandelgangen of in de (lokale) media dingen beweert die in het echt een beetje anders zijn. Voor encyclopedische kennis kun je beter de Wiki gebruiken. Daar wordt alleen geverifieerde informatie op vermeld. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TLP »

Maar volgens mij is er in het subforum Ideeën OVer OV genoeg ruimte voor leden om hun ei kwijt te kunnen. Ikzelf vind het behoorlijk storend als in algemene/"officiële" topics nuttige en interessante informatie duidelijk ondergesneeuwd raakt in discussies over geruchten en fantasieën. En ik vind het eerlijk gezegd een gemiste kans als (verifieerbare) ingewijden zoals Jurre daardoor dit soort informatie niet meer met ons willen delen.
Het zou volgens mij al helpen als iedereen een bron noemt als die iets als feit presenteert (en dat kan ook het intranet van de vervoerder zijn of vanuit de functie X die (een kennis van) deze persoon in de OV-wereld bekleedt - als je zelf een functie bekleedt zou je dat voor alle duidelijkheid ook in je profiel kunnen vermelden). En als je iemand anders tegenspreekt, onderbouw dit dan zeker met bronnen, wees je bewust vanuit welke positie jijzelf en de ander informatie verstrekken, en pas je bericht daarop aan.
Laatst gewijzigd door TLP op ma 26 jul 2021, 23:37, 2 keer totaal gewijzigd.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Jurre schreef: ma 26 jul 2021, 09:55 Nee, lijn 107 gaat niet meer rijden omdat deze juist vervangen wordt door lijn 5, welke na Station Naarden-Bussum via de Huizerweg doorrijdt naar het Bosch van Bredius.
Weet jij waarom er gekozen is voor een verbinding naar Bosch van Bredius?
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Jurre »

Vistaus schreef: do 15 jul 2021, 12:58 Ik vraag me eigenlijk af waarom bepaalde haltes van lijn 121 ineens een Transdev-haltepaal hebben gekregen. Bij de gedeelde haltes met lijn 1 en 104 snap ik het wel, maar bij haltes waar alleen lijn 121 stopt, zoals Hermelijnlaan en De Nieuwe Brug, vind ik het wat vreemd. Alsof lijn 121 binnenkort van Syntus/Keolis naar Transdev gaat… (ik bedoel dat het een beetje die indruk wekt)
Meltrain schreef: do 15 jul 2021, 15:49
Vistaus schreef: do 15 jul 2021, 15:16
Meltrain schreef: do 15 jul 2021, 14:54 In welk gebied zou Oud-Loosdrecht dan moeten vallen?
Het ligt immers in de gemeente Wijdemeren = Noord-Holland. Dat er alleen een Utrechtse bus komt, verandert er niets aan.
Ik ben wel benieuwd of de haltes van lijn 122 dan ook aangepast zijn.
Hierboven werd gesteld dat het om de concessie ging, niet om de provincie. Oud-Loosdrecht valt buiten de concessie en hoort dus gewoon geen Transdev-haltepalen te hebben.
Een concessie geldt voor een afgebakend gebied en in het zuidelijk deel van deze concessie zijn de concessiegrens en provinciegrens hetzelfde.
Oud-Loosdrecht ligt dus wel degelijk in de concessie Gooi- en Vechtstreek, want het ligt in de gemeente Wijdemeren. En dus is Transdev verantwoordelijk voor de haltepalen.
Er is echter afgesproken dat de buslijn Hilversum - Loenen a/d Vecht (en verder) onder de verantwoordelijkheid van Utrecht valt, maar stel dat er ooit een buslijn Hilversum - Oud-Loosdrecht komt, zou deze wel bij de concessie Gooi- en Vechtstreek horen, omdat die volledig binnen dat afgebaknde gebied valt. Lijn 121 wordt nu verplicht gedoogd.
De vork zit anders in de steel. Halte Hermelijnlaan in Hilversum (waar alleen lijn 121 stopt) heeft inderdaad een Transdev haltepaal gekregen, maar Oud-Loosdrecht heeft gewoon haar Syntus halteborden behouden. Dus ook op halte De Nieuwe Brug...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vinny »

TLP schreef: ma 26 jul 2021, 23:10 Maar volgens mij is er in het subforum Ideeën OVer OV genoeg ruimte voor leden om hun ei kwijt te kunnen. Ikzelf vind het behoorlijk storend als in algemene/"officiële" topics nuttige en interessante informatie duidelijk ondergesneeuwd raakt in discussies over geruchten en fantasieën. En ik vind het eerlijk gezegd een gemiste kans als (verifieerbare) ingewijden zoals Jurre daardoor dit soort informatie niet meer met ons willen delen.
Het zou volgens mij al helpen als iedereen een bron noemt als die iets als feit presenteert (en dat kan ook het intranet van de vervoerder zijn of vanuit de functie X die (een kennis van) deze persoon in de OV-wereld bekleedt - als je zelf een functie bekleedt zou je dat voor alle duidelijkheid ook in je profiel kunnen vermelden). En als je iemand anders tegenspreekt, onderbouw dit dan zeker met bronnen, wees je bewust vanuit welke positie jijzelf en de ander informatie verstrekken, en pas je bericht daarop aan.
Ik ben zelf gewend om te reageren in de concessies Amsterdam en Amstelland-Meerlanden en daar heb je dat veel gebruikers ook cynisch of sarcastisch kunnen reageren. Soms is het heel moeilijk om te zien of een bepaalde bijdrage serieus is, gebaseerd op een gerucht in de wandelgang, fantasie is of slechts een provocatie. Er is natuurlijk wel een vorm van algemene beleefdheid. En je kunt ook kijken naar de status van de gebruiker. Gebruikers als 'Suus' en 'Klaasje' neem ik vanwege hun expertise altijd erg serieus bijvoorbeeld (en ja soms kan ik er ook wel fel tegen in gaan, I know it) :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TLP »

En juist in de inhoudelijke topics zoals deze zou het fijn zijn als de algemene beleefdheid iets meer in ogenschouw wordt genomen. Het lijkt mij duidelijk niet netjes als gebruikers die proberen om informatie te geven vanuit hun functie voor de concessiehouder of OV-autoriteit, in hun pogingen daartoe openlijk worden bekritiseerd, tegengesproken of niet serieus genomen worden doordat mantra's als "Stelletje prutsers bij de vervoerder/OV-autoriteit!" herhaald blijven worden. Natuurlijk moet het mogelijk zijn om te vragen naar een bron en beargumenteerd iemand tegen te spreken, maar een onderbouwing die zoiets suggerereert als "Wat jij zegt is niet waar want zo heb ik het niet gehoord" valt daar wat mij betreft niet onder.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Er komt (waarschijnlijk) een nieuwe busstalling langs de Randweg in Huizen.
Er is in elk geval een watervergunning verleend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Frank93 »

Het stond volgens mij ook al in één van de documenten die hier in dit topic geplaatst waren, maar daar komt een nieuwe stalling inderdaad.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door jjasloot »

Misschien heb ik 'm gemist maar in de concessie Gooi en Vechtstreek kun je sinds afgelopen maandag met je betaalpas betalen. Zie https://www.transdev.nl/nl/nieuws/trans ... echtstreek

Op de bijbehorende website www.transdev.nl/ovpay staat ook nog
De prijs voor je reis is gelijk aan reizen met een OV-chipkaart zonder korting of abonnement. In 2022 kan dit ook met korting!
Zullen die ontwikkelingen inderdaad zo snel gaan?
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TLP »

Gebruiker Stadsbus heeft vandaag de nieuwe Citea's LLE-115 Electric voor deze concessie op de foto gezet bij VDL in Heerenveen.
Opvallend vind ik de andere vormgeving van de dakopbouw ten opzichte van andere Citea's Electric en de kleine verhoging aan de voorkant.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door The Greyhound »

Dat is het nieuwe model LLE zoals vorige gepresenteerd op Busworld in Brussel.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Ik vind ze er in ieder geval zeer strak uitzien. Ik ben zeer benieuwd wanneer ze eindelijk in dienst gaan komen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

The Greyhound schreef: do 04 nov 2021, 13:21 Dat is het nieuwe model LLE zoals vorige gepresenteerd op Busworld in Brussel.
Ik vind het mooie bussen, maar ik dacht dat de nieuwe Citea's een andere vorm zouden krijgen. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Dat zijn de andere nieuwe Citea's, die komen als het goed is begin volgend jaar naar Zuidoost-Brabant. *O*
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Meltrain schreef: do 04 nov 2021, 13:28
The Greyhound schreef: do 04 nov 2021, 13:21 Dat is het nieuwe model LLE zoals vorige gepresenteerd op Busworld in Brussel.
Ik vind het mooie bussen, maar ik dacht dat de nieuwe Citea's een andere vorm zouden krijgen. :|
De bussen uit je link zijn een generatie later dan de voertuigen die in het Gooi gaan rijden.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door The Greyhound »

Milco schreef: do 04 nov 2021, 13:22 Ik vind ze er in ieder geval zeer strak uitzien. Ik ben zeer benieuwd wanneer ze eindelijk in dienst gaan komen.
Zou een deel van deze bussen niet naar Alkmaar gaan en een deel van de korte eCitea’s van Alkmaar naar Hilversum gaan?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Ik heb geen idee meer, heb wisselende verhalen gehoord dus ik zie uiteindelijk wel wat er gaat gebeuren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Is er al een concreter moment bekend wanneer de eerste nieuwe bussen instromen dan '2022'?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lijn 45 »

De Ebusco 3.0 is Europees goedgekeurd en zal snel geleverd worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten