Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Kleiner materieel is goedkoper dan groter materieel, maar de grootste kostenpost blijft toch degene achter het stuur. En verder hebben paar jaar geleden in deze concessie's Procity's gereden voor de hier ook genoemde redenen, naast dat deze krengen onbetrouwbaar en nog oncomfortabeler waren en dus niet zorgde voor reizigersgroei, waren deze krengen ook voor veel lijnen te klein in de spitsuren. Dit zou in de ideale situatie, met zitplaatsgarantie, betekenen dat de nieuwe vervoerder tijdens de spits groter materieel in moet zetten en daarbuiten kleiner, maar dit is financieel ook niet interessant vanwege de hoge afschrijving, mede omdat het gaat om een korte concessie van 'maar' 9 jaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Suus »

Ik vind het dienstregelingsmodel dat Connexxion in Noord-Holland Noord heeft doorgevoerd best interessant. Ze rijden nu met iets kleinere bussen dan voorheen, maar in de spitsuren wel vaker dan vroeger. Dat is met elektrische bussen bovendien wel zo praktisch, want daardoor heb je ook wat natuurlijke momenten waarmee je bussen in- en uit dienst kan halen die vanwege het opladen niet meer de gehele dag van 6:00 tot 23:30 in dienst kunnen zijn.

Blijft wel de vraag wat je op een zware en lange streeklijn zoals de 320 kan inzetten. Elektrisch is daar nog een uitdaging, zou een vervoerder dan voor hybride of pure diesel kiezen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door sirvinniei »

4x per uur voor de prijs van 1 grote rit is erg overdreven.
Dru schattingen die ik heb gezien in verhouding tot 12m waren: midibussen 85% van kosten 8 personenbusjes 65% en belbussen 35%. De bron is een academisch onderzoek naar de stadsdienst van Harderwijk (vast wel via Google te vinden, heb 'm nu niet bij de hand)
Je zou dus hooguit een paar spitsritten kunnen toevoegen als je een lijn volledig overzet naar midi
Ik heb geen onderschrift
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door teun »

Lijn 45 schreef:Op 10 maart wordt de nieuwe concessie gegund.
:roll:
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door cassie127 »

Op instagram zie ik een Pier Eringa met collega's aan de borrel om te vieren dat Connexxion mag blijven rijden in Gooi-Vechtstreek.

https://www.instagram.com/p/B9j3xhLnIuB ... tqy6y810yv
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Frank93 »

Klopt inderdaad. Las het vanmiddag al op het intranet maar dat bericht staat onder embargo. Morgen komt het nieuws in de media en zullen er wel wat plannen bekend gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Daniel »

Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Dat is niet waar: in Waterland rijdt EBS en daarvoor reed daar Arriva (en dan negeer ik het GVB nog even). :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.
EBS???Arriva???
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Hainje »

Maar dat is dus niet met de Provincie Noord-Holland als opdrachtgever. ;)
🍉
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Ik ben in ieder geval benieuwd wat ze aan aanpassing aan het lijnennet voorzien hebben na de HOV-upgrade van de 320 en wat de ambassadors komt aflossen.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Daniel schreef:Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.
Tegen beter weten in had ik nog hoop.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Dat is niet waar: in Waterland rijdt EBS en daarvoor reed daar Arriva (en dan negeer ik het GVB nog even). :wink:
In opdracht van de Metropoolregio Amsterdam ja. In alle concessies van de provincie Noord-Holland heeft zoals ik al schreef nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

TreinenFreak schreef:
Daniel schreef:Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.
Tegen beter weten in had ik nog hoop.
Ik ook. Jammer, want een frisse wind was fijn geweest.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Littlebusdriver »

Daniel schreef:
Meltrain schreef:Dat is niet waar: in Waterland rijdt EBS en daarvoor reed daar Arriva (en dan negeer ik het GVB nog even). :wink:
In opdracht van de Metropoolregio Amsterdam ja. In alle concessies van de provincie Noord-Holland heeft zoals ik al schreef nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion gereden.
Nee, je schreef provincie. Waar je kennelijk concessie bedoelde :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Suus »

Wat een hoop negatieve onderbuikgevoelens over Connexxion zeg. Alsof er alleen vernieuwing kan komen met een nieuwe vervoerder :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door regenmaker »

Maar het is wel frappant dat Connexxion al zijn concessies in opdracht van de provincie Noord-Holland behoud. Terwijl in Zuid-Holland bijna alles werd weggepikt door EBS.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door zone2000 »

Transdev blijft openbaar busvervoer verzorgen in Gooi en Vechtstreek

Transdev, het moederbedrijf van Connexxion, houdt het openbaar busvervoer in de Gooi en Vechtstreek. De nieuwe concessieperiode gaat in op 11 juli 2021 en loopt door tot 14 december 2030. Dat meldt de provincie Noord-Holland. Het bedrijf rijdt straks met alleen maar accu-elektrische bussen en biedt aanzienlijk meer OV aan dan nu het geval is, aldus de provincie.
https://www.ovpro.nl/bus/2020/03/11/tra ... dpr=accept
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Alleen met elektrische bussen? Wens ze veel succes om de volledige ritten van de 100, 101, 106, 109 en vooral de 320 te rijden op een accu...
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door sirvinniei »

Fijn dat er een spitslijn huizen-uithof komt. Heeft Almere ook weer een makkelijkere route naar de Uithof.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Maar het is wel frappant dat Connexxion al zijn concessies in opdracht van de provincie Noord-Holland behoud. Terwijl in Zuid-Holland bijna alles werd weggepikt door EBS.
Bij beide concessies van de MRDH die openbaar zijn aanbesteed nam de opdrachtgever de investeringskosten in het materieel op zich. Daardoor kwam het bij beide aanbestedingen vooral neer op organisatiekosten, waar een vervoerder opererend op de zolder van de enige garage die de onderneming heeft natuurlijk een groot voordeel heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Mooi om te horen dat er weer een flinke elektrische vloot bijkomt! *O*
Ook leuk dat een quasi-150 weer terugkomt, ben wel benieuwd naar hoe die aangepaste frequenties en dat servicenet eruit gaan zien.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

sirvinniei schreef:Fijn dat er een spitslijn huizen-uithof komt. Heeft Almere ook weer een makkelijkere route naar de Uithof.
En hoe komen Almeerders in Huizen? De veerboot is er al jaren niet meer en via Muiden met de 320 is veel langer dan met de trein...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Ik ga er vanuit dat de spitslijn via Blaricum rijdt en laat daar nou ook lijn 326 vanuit Almere komen ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Het artikel heeft het de hele tijd over Transdev i.p.v. Connexxion. Zou deze naam dan ook gebruikt gaan worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten