Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

... Of misschien is lijn 320 met de nieuwe busbaan (en een frequentere en snellere route door Huizen) straks bijna net zo vlug in Hilversum als lijn 100 op Sportpark is, waardoor je die 9 minuten die er nu langer over wordt gedaan er gewoon niet zo snel meer uithaald.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Roeland »

Zou me inderdaad niet verbazen, wanneer door die busbaan de snelste reis Huizen - Utrecht (trein) niet meer met overstap op Sportpark, maar met overstap op station Hilversum wordt.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Roeland »

Lijn 100 zou je in Huizen / Blaricum ook nog mooi kunnen versnellen door tussen Pythagoraspark en Carpoolplaats rechtstreeks (via Floris V dreef) te rijden, in plaats van die slingerroute door de Bijvanck.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

Dat zou je kunnen doen, maar dan wordt de Bijvanck dus minder goed bediend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

Volgens mij komt er aan de busbaan een halte bij het Tergooi-Ziekenhuis. Vanaf daar is het nog 1.1km (13 minuten) lopen naar de halte Arenapark. Dat is best te doen en ik denk dat dat vanuit Huizen (behalve voor de mensen die in Bijvanck zelf wonen) alsnog een stuk tijd zal schelen t.o.v. de 100.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Daniel »

De halte bij het Tergooi Ziekenhuis aan de busbaan was al tijden vanuit de trein te zien inderdaad. Afgelopen weekend zag ik er ook al een abri staan.

Hoe loopt die HOV-baan nou eigenlijk vanaf het ziekenhuis naar station Hilversum trouwens. Ik krijg steeds alleen maar grote vraagtekens als ik de voortgang vanuit passerende treinen zit te volgen.
Geasfalteerd is nu het stuk vanaf de A27 ten zuiden van het spoor langs Tergooi, daarna houdt het asfalt op maar loopt de ruwbouw verder langs het spoor tot aan de samenkomst van de sporen uit Amersfoort en Utrecht. De busbaan lijkt daar een U-bocht langs het spoor te maken, maar tegelijk loopt er aan de zuidkant van het spoor uit Utrecht ook weer een busbaan richting station. Maar waar steekt 'ie nou dat spoor over?

Daarnaast is er aan de noordkant van het spoor uit Amersfoort van het spoor ook iets van een weg in aanbouw te zien. Is dat nou ook nog onderdeel van het HOV 't Gooi, of is dat wat anders? Die baan loopt van net voorbij het industrieterreintje aan de rand van Hilversum tot aan de A27 en maakt ook een bocht omhoog richting snelweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Daniel schreef: ma 30 mei 2022, 20:49 Daarnaast is er aan de noordkant van het spoor uit Amersfoort van het spoor ook iets van een weg in aanbouw te zien. Is dat nou ook nog onderdeel van het HOV 't Gooi, of is dat wat anders? Die baan loopt van net voorbij het industrieterreintje aan de rand van Hilversum tot aan de A27 en maakt ook een bocht omhoog richting snelweg.
Dat wordt de nieuwe Weg over Anna's hoeve. De bestaande Weg over Anna's hoeve gaat over afzienbare tijd dicht.
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

Daniel schreef: ma 30 mei 2022, 20:49 De halte bij het Tergooi Ziekenhuis aan de busbaan was al tijden vanuit de trein te zien inderdaad. Afgelopen weekend zag ik er ook al een abri staan.

Hoe loopt die HOV-baan nou eigenlijk vanaf het ziekenhuis naar station Hilversum trouwens. Ik krijg steeds alleen maar grote vraagtekens als ik de voortgang vanuit passerende treinen zit te volgen.
Geasfalteerd is nu het stuk vanaf de A27 ten zuiden van het spoor langs Tergooi, daarna houdt het asfalt op maar loopt de ruwbouw verder langs het spoor tot aan de samenkomst van de sporen uit Amersfoort en Utrecht. De busbaan lijkt daar een U-bocht langs het spoor te maken, maar tegelijk loopt er aan de zuidkant van het spoor uit Utrecht ook weer een busbaan richting station. Maar waar steekt 'ie nou dat spoor over?

Daarnaast is er aan de noordkant van het spoor uit Amersfoort van het spoor ook iets van een weg in aanbouw te zien. Is dat nou ook nog onderdeel van het HOV 't Gooi, of is dat wat anders? Die baan loopt van net voorbij het industrieterreintje aan de rand van Hilversum tot aan de A27 en maakt ook een bocht omhoog richting snelweg.
Zie
https://www.openstreetmap.org/#map=18/52.22141/5.18637. De Wilhelninastraat wordt omgebouwd tot busbaan en zal aansluiten op het nieuwe busstation.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Etienne »

Wel een krappe bedoening daar; mocht er ooit over nagedacht worden om daar mee sporen te bouwen kan dat niet meer als er aan beide zijden van de spoorlijn een weg ligt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Mij lijkt het nou niet echt een stukje spoor waar dat veel toegevoegde waarde zou hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Daniel »

@IIVQ: Ah, dus een nieuwe overweg voor bussen? Had voor zo'n nieuwe busbaan wel een ongelijkvloerse kruising verwacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

Etienne schreef: di 31 mei 2022, 12:09 Wel een krappe bedoening daar; mocht er ooit over nagedacht worden om daar mee sporen te bouwen kan dat niet meer als er aan beide zijden van de spoorlijn een weg ligt.
teun schreef: di 31 mei 2022, 12:12 Mij lijkt het nou niet echt een stukje spoor waar dat veel toegevoegde waarde zou hebben.
2 Spr en 4 IC's per uur per richting, plus een Berlijntrein en redelijk wat goederen.
Dan zou Keverdijk Aansluiting-Hilversum eerder kandidaat zijn (met 6 Spr en 4 IC's + evenzovele goederen en berlijntrein erbij)

En inderdaad, het openen van nieuwe overwegen had ik niet verwacht, maar kennelijk worden professionele bestuurders professioneler geacht dan niet-professionele.
Daarnaast heb ik wel eens gehoord dat er plannen zijn om niet de wegen maar de spoorlijn te verdiepen bij Hilversum Sportlaan, dan zou een bustunnel hier je in de weg zitten.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Durashift »

Ik reed vanochtend langs het busstation voor Hilversum CS, het viel mij op dat men met de nieuwe e-Citea's in kleurstelling haast geen verschil meer hebt met de Setra's van Syntus. Allebei wit met een rood dak. Is dat de nieuwe huisstijl van Transdev, dat wit en rood?

De bussen zullen, voor de leek, op elkaar lijken. Beetje het streekbus geel van vroeger, dacht ik aan. ;)


Wat betreft de (nieuwe) HOV baan: ik zag dat men op dat stukje over het spoor, evenwijdig aan de A27, dat men in die bocht geleiderails aan het plaatsen is.


~~~~~~~~~~~~~

Telkens als ik daar langsrij vraag ik mij wel af hoe dat tuig dat graffity spuit, dit gelukt is om boven het spoor, aan de buitenzijde van de damwand, een 'kunstwerk' te spuiten.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Durashift schreef: wo 08 jun 2022, 22:44 Ik reed vanochtend langs het busstation voor Hilversum CS, het viel mij op dat men met de nieuwe e-Citea's in kleurstelling haast geen verschil meer hebt met de Setra's van Syntus. Allebei wit met een rood dak. Is dat de nieuwe huisstijl van Transdev, dat wit en rood?
Klopt, en dan hebben ze nog geluk dat ze niet met in de buurt van EBS Haaglanden/Voorne-Putten rijden. Dan was de verwarring helemaal compleet. :p
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

Ik werk bij transdev, zit regelmatig in het hoofdkantoor en kijk dus uit op het busstation, en roep regelmatig uit "Kijk eens wat een mooie bussen in transdev-kleuren!" tot chagrijn van de marketing-afdeling ;-)

De concessie Utrecht-Noordwest (door BBA, twee concessies voor Syntus) had een kleurenschema dat heel erg leek op dat van GVB, waar het op het nieuwe busstation Bijlmer ArenA ook veel mee samen kwam.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door omaylie »

Bij Transdev heb ik het idee dat ze eigenlijk alleen maar een ander kleur dak nodig hebben. Afgezien van de logo's is het eigenlijk gewoon de Breng-huisstijl (wit met blauw of roze dak), maar dan met een rood dak voor Transdev of een lichtgroen dak voor Connexxion.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Durashift »

IIVQ schreef: do 09 jun 2022, 09:09 Ik werk bij transdev, zit regelmatig in het hoofdkantoor en kijk dus uit op het busstation, en roep regelmatig uit "Kijk eens wat een mooie bussen in transdev-kleuren!" tot chagrijn van de marketing-afdeling ;-)
(..)
Dus.. de marketing afdeling slaat terug met een zowat volledig beplakte reclamebus. :') De DEKA markt in Weesp is geopend, zag ik vorige week. Wat een reiziger in Hilversum nou met die boodschap moet :?:

Wel leuk om weer eens een OV bus met volledige reclame te zien. Komt bijna niet meer voor, toch?

Rentokil adverteert slechts op de kont van de bus, zag ik al eerder.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Het valt mee hoe veel gebieden nog reclames op hun bussen hebben. Reclamebestickering komt niet voor op bussen in Urecht (Zowel U-OV als Syntus), Groningen-Drenthe, IJssel-Vecht, Almere, Lelystad, IJsselmond, de Achterhoek en in het Breng-gebied, in de andere concessies gebeurt het nog wel.
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door IIVQ »

Ik was verbaasd laatst een lijn 346 (AML) te zien met reclame achterop, ik dacht dat bij R•NET reclame helemaal uit den boze was (al doet EBS het ook met zijn bizzliner-Scania hogevloerbussen)
Beide bussen (De VDL Futura dubbeldekkers) zijn overigens niet de mooiste van achter en knappen misschien wel op van reclame.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door PatrickM »

Voor zover ik weet mag het alleen achterop de R-net bussen, zo is dat in HWGO in ieder geval.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door omaylie »

Volgens mij ook in Amstelland-Meerlanden.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Jasper073 »

Wanneer komen nou die Ebusco 3.0 bussen bij Transdev ??
Duurt allemaal best wel niet ?
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Nee hoor. Bussen zijn in aanbouw en worden afgeleverd als de hele serie klaar is. Tot die tijd nog even geduld. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TheAgedGamerYt »

Er rijden op dit moment helemaal geen Citea XLE-137 op lijn 320, alleen maar 2X Citea LLE-120, 2X Ambassador ALE-120 en 5X Citea LLE-115 Electric.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Chauffeurs die tijdens stakingen wel rijden doen dat de hele dienst met dezelfde bus, ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten