Pagina 5 van 25

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 12 mar 2020, 12:26
door Vistaus
Dat kan, ja, maar voor zover ik begrepen heb gaat dat niet gebeuren.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 22 apr 2020, 17:02
door Suus
Er zijn geen bezwaren ingediend. De gunning aan Transdev is definitief.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 23 apr 2020, 12:44
door regenmaker
Nog een bericht hierover:

OVPro

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 23 apr 2020, 12:46
door SuperGhost
Het is dus Transdev-initief :mrgreen: (sorry, te veel zelfisolatie...)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 17:54
door BrengMe
Per toeval kwam ik deze presentatie tegen over de plannen van Transdev voor de nieuwe concessie. Onder andere het vervoerplan voor fase 2 en het materieel zijn erin te vinden. Erg interessant.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 18:01
door Suus
Vraag mij nu wel af waarom 108 en 109 niet worden omgenummerd in respectievelijk lijn 8 en 9.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 18:07
door Vistaus
Mooi gevonden!

En zo te zien komt er weer net als vanouds een lijn 4 naar Nieuw-Loosdrecht :D En ook weer als vanouds een verbinding van Sportpark naar Zuid. Positief, op de lagere frequentie na dan.

Ben wel benieuwd wat ze dan gaan herinrichten aan de Kerkbrink. En ik ben ook benieuwd of Blaricum Carpool eindelijk heringericht wordt zoals een paar jaar geleden gepresenteerd werd door de provincie. Is echt hard nodig, want het is een fijne overstaphalte, maar belabberd ingerichte halte.

En waarom komen er laadpalen in de Hilversumse remise? Ik dacht dat die volgend jaar dichtging? De gemeente gaat daar in ieder geval nog steeds vanuit...

Verder jammer van de Ebusco's, maar gelukkig komen er ook elektrische Citea's en MidCity's :)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 18:20
door Matt5154
Wat gaat er op de 320 rijden?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 18:21
door Vistaus
Ik neem aan dat die Ebusco's bedoeld zijn voor de 320 aangezien de bestelde Citea's wel erg kort zijn ;)
Edit: oh wacht, ook 11,5 meter Citea's, maar 17 stuks lijkt me zwaar onvoldoende voor de 320, helemaal omdat de frequentie ook nog omhooggaat.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 18:30
door ArrivaBas
Er hangt nog een beetje een slecht imago aan Ebusco, omdat bepaalde bussen deels in China gebouwd worden. Echter bestelt Transdev de Ebusco 3.0. Dit type bus wil Ebusco volledig in Deurne bouwen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 18:34
door Vistaus
Het zal mij een worst wezen waar Ebusco ze bouwt (al prefereer ik wel eigen land natuurlijk, maar het is geen must): ik vind het gewoon geen mooie en geen prettig rijdende bussen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 19:05
door The Greyhound
ArrivaBas schreef:Er hangt nog een beetje een slecht imago aan Ebusco, omdat bepaalde bussen deels in China gebouwd worden. Echter bestelt Transdev de Ebusco 3.0. Dit type bus wil Ebusco volledig in Deurne bouwen.
Alle huidige Ebusco’s worden gewoon in China gebouwd. Van de 3.0 moet volgend jaar het eerste prototype in München gaan rijden. Wel een risico om zoiets gelijk in 37 voud aan te schaffen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 19:36
door Frank93
Was al een tijdje benieuwd wat voor bussen er zouden komen. Het nieuwe lijnennet heb ik al een aantal weken geleden kunnen bekijken via intranet en opzich ben ik het wel eens met de routewijzigingen.

Opvallend ook inderdaad dat de huidige stalling op de Larenseweg toch lijkt te blijven (volgens het vervoersplan dan). Er wordt in het hier geplaatste document niet gesproken over stallingen/locaties maar er wordt ook een nieuw adres genoemd in Huizen als stallingslocatie. In datzelfde rijtje met adressen staat ook een adres tussen van een touringcarbedrijf, wat waarschijnlijk de nieuwe onderaannemer wordt in de concessie. Denk dat ze daar nog niet helemaal uit zijn en dat dat later bekend gemaakt zal worden.

Edit: de bedoelde adressen zijn er toch wel in te vinden onder ''Laadlocaties''.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 19:39
door PHS
Begrijp ik goed dat Naarden en Muiderberg teruggaan naar 1x/u dal en spits, net als de as Bussum-Laren-Eemnes? Dat zouden toch wel behoorlijke verslechteringen zijn, dus ik denk dat ik iets mis :o

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 20:26
door Littlebusdriver
Vistaus schreef: MidCity's :)
VDL heeft nog een serietje staan ergens...

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 20:30
door TLP
Lijn 321 naar Amsterdam Zuid? :|
Echt logisch vind ik die wens niet, Hilversum heeft tenslotte al een directe treinverbinding met Amsterdam Zuid. Bovendien vraag ik me af of men überhaupt nog meer haltes in het gebied wil gaan bedienen en of daarom dat extra stuk via de A10 dan wel zinvol is, ook voor de reizigers vanuit Muiden en Huizen.
Ik zou het logischer vinden als weer een dagdekkende verbinding naar Zuidoost ingevoerd wordt. Overigens vraag ik me af, met de plannen voor 12 bussen per uur in de spits, of corridorverbindingen tussen Muiden en Amsterdam in afstemming met Keolis (vanuit Hilversum naar station Amstel en vanuit Almere naar station Bijlmer ArenA) wellicht logisch zijn, waarbij vervoerbewijzen en abonnementen wederzijds geaccepteerd worden. Dat zou vervoerkundig een voordeel opleveren, omdat het aantal effectieve reismogelijkheden door de afstemming verhoogd kan worden en door de vaste routes ook de omlopen efficiënter ingedeeld kunnen worden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 21:29
door Stadsbus
Littlebusdriver schreef:
Vistaus schreef: MidCity's :)
VDL heeft nog een serietje staan ergens...
Hier staan ze te koop. Toen ik een paar maanden geleden in Heerenveen was stonden er ongeveer 20 nog. Genoeg voor Transdev, en VDL is (een deel) van die bussen af.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 21:56
door Daniel
TLP schreef:Lijn 321 naar Amsterdam Zuid? :|
Echt logisch vind ik die wens niet, Hilversum heeft tenslotte al een directe treinverbinding met Amsterdam Zuid.
Huizen heeft die nog niet natuurlijk en daarvandaan is via de snelweg rechtstreekser dan een omweg via Hilversum. Lijkt daarmee meer op een combi van een hogere frequentie op Hilversum - Huizen met een extra bestemming vanuit Huizen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 22:43
door Meltrain
De frequentieverlagingen op lijn 108, 109 en 110 zijn wel jammer, maar misschien zijn de reizigersaantallen erg laag?
Een ander nadeel vind ik het opheffen van lijn 107, vooral omdat een deel van Bussum daarmee zijn busverbinding naar het Tergooi Ziekenhuis verliest.

Positief vind ik de verlenging van lijn 100 naar Hilversum Sportpark, zodat Huizen een verbinding met het ziekenhuis in Hilversum krijgt.

Ook is het mooi dat lijn 106 door de Horstermeerpolder gaat rijden. Het traject via de Kortenhoefsedijk en Vreelandseweg is landschappelijk veel fraaier, maar de Horstermeerpolder heeft een groter reizigerspotentieel.
Kortenhoef en 's-Graveland verliezen hun busverbinding met Bussum, maar krijgen er een met Weesp voor terug. Die voor- en nadelen kun je wel redelijk tegen elkaar wegstrepen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 23:05
door TLP
Daniel schreef:
TLP schreef:Lijn 321 naar Amsterdam Zuid? :|
Echt logisch vind ik die wens niet, Hilversum heeft tenslotte al een directe treinverbinding met Amsterdam Zuid.
Huizen heeft die nog niet natuurlijk en daarvandaan is via de snelweg rechtstreekser dan een omweg via Hilversum. Lijkt daarmee meer op een combi van een hogere frequentie op Hilversum - Huizen met een extra bestemming vanuit Huizen.
Het gaat mij er met name om dat lijn 321 onderweg naar Amsterdam Zuid nogal dicht langs station Amstel zou rijden. Daar kan overgestapt worden op de metro naar de Zuidas, iets wat nu natuurlijk ook al mogelijk is.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 jul 2020, 23:18
door DrechtBlub
Ik vind het plan aardig netjes overkomen. Ik was voorbereid op een stuk slechter met de eisen die gesteld werden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 16 jul 2020, 00:30
door sirvinniei
Suus schreef:Vraag mij nu wel af waarom 108 en 109 niet worden omgenummerd in respectievelijk lijn 8 en 9.
En 106 naar 6

Ik vind de stadsdienst van Hilversum wel erg mager. Zeker omdat een groot deel ook nog eens servicenet wordt (wat in Doetinchem tot steeds grotere afbraak heeft geleid)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 16 jul 2020, 09:06
door Meltrain
TLP schreef:
Daniel schreef:
TLP schreef:Lijn 321 naar Amsterdam Zuid? :|
Echt logisch vind ik die wens niet, Hilversum heeft tenslotte al een directe treinverbinding met Amsterdam Zuid.
Huizen heeft die nog niet natuurlijk en daarvandaan is via de snelweg rechtstreekser dan een omweg via Hilversum. Lijkt daarmee meer op een combi van een hogere frequentie op Hilversum - Huizen met een extra bestemming vanuit Huizen.
Het gaat mij er met name om dat lijn 321 onderweg naar Amsterdam Zuid nogal dicht langs station Amstel zou rijden. Daar kan overgestapt worden op de metro naar de Zuidas, iets wat nu natuurlijk ook al mogelijk is.
Vanuit Huizen gezien is via Amstelstation naar station Zuid best wel om. Met een rechtstreekse bus over de A10 kun je zeker 5 en misschien wel 10 minuten tijdwinst behalen.
Alleen het laatste stuk tussen de A10 en station Zuid is nogal omslachtig. Volgens mij kun je daarom beter de bus tot station RAI laten rijden, waar een overstap op is op twee metrolijnen naar station Zuid.
sirvinniei schreef:
Suus schreef:Vraag mij nu wel af waarom 108 en 109 niet worden omgenummerd in respectievelijk lijn 8 en 9.
En 106 naar 6
Ik vermoed dat het lijnnummer 6 gebruikt wordt voor de korte ritten tot Kortenhoef en het lijnnummer 106 voor de doorgaande ritten naar Nederhorst den Berg en Weesp.
sirvinniei schreef: Ik vind de stadsdienst van Hilversum wel erg mager. Zeker omdat een groot deel ook nog eens servicenet wordt (wat in Doetinchem tot steeds grotere afbraak heeft geleid)
Ten opzichte van de huidige situatie zijn er geen verslechteringen in het lijnennet (maar misschien wel qua frequenties). Volgens mij heeft Transdev ook een iets andere definitie van Servicenet dan Arriva.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 16 jul 2020, 09:39
door Jurre
Daniel schreef:
TLP schreef:Lijn 321 naar Amsterdam Zuid? :|
Echt logisch vind ik die wens niet, Hilversum heeft tenslotte al een directe treinverbinding met Amsterdam Zuid.
Huizen heeft die nog niet natuurlijk en daarvandaan is via de snelweg rechtstreekser dan een omweg via Hilversum. Lijkt daarmee meer op een combi van een hogere frequentie op Hilversum - Huizen met een extra bestemming vanuit Huizen.
Lijn 321 vertrekt niet vanuit Hilversum maar vanuit Huizen.
sirvinniei schreef:
Suus schreef:Vraag mij nu wel af waarom 108 en 109 niet worden omgenummerd in respectievelijk lijn 8 en 9.
En 106 naar 6

Ik vind de stadsdienst van Hilversum wel erg mager. Zeker omdat een groot deel ook nog eens servicenet wordt (wat in Doetinchem tot steeds grotere afbraak heeft geleid)
De buslijnen die binnen 'agglomeraat' Hilversum blijven, krijgen een een stadsnummer. Dus lijn 104 wordt lijn 4, lijn 105 wordt lijn 5 en de korte ritten van lijn 106 (Hilversum - Kortenhoef) worden lijn 6. Het servicenet wordt enkel ingevoerd op lijnen 2 en 3.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 16 jul 2020, 09:57
door Milco
Mooie plannen! Ik vind het juist logisch om lijn 321 naar Amsterdam Zuid te laten rijden en niet naar Amstelstation of RAI. Bij Zuid kun je immers hoogfrequent overstappen richting Schiphol en Leiden en dat kan weer niet bij de andere stations, dan zadel je de reizigers alsnog op met een extra overstap.

Wel vraag ik mij af of lijn 321 wel via Muiden gaat rijden, maar ik heb de plannen gisteravond dan ook slechts even snel doorgebladerd, dus wellicht heb ik hier en daar nog iets gemist. :)