Pagina 10 van 26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 25 jun 2021, 12:33
door Milco
Dan zullen de VDL’s die juist naar Alkmaar gaan daar ook wel gaan instromen?

Had die bus trouwens nog de huidige kleuren of al de huisstijl van Transdev?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 25 jun 2021, 15:44
door Lijn 45
Hoeveel en welke VDL's gaan er dan richting NHN?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 25 jun 2021, 15:52
door Milco
Dat worden de VDL’s van 11,5 meter die aanvankelijk voor Transdev waren besteld, maar toch beter in NHN passen en daarom komen juist bussen uit NHN die 9,9 meter zijn naar Hilversum, zie ook pagina 8:
Vistaus schreef: ma 07 jun 2021, 11:53 Die van NHN zijn ietsje kleiner dan de Citea's die voor hier besteld waren en achteraf gezien vond men dat iets kleinere bussen hier beter pasten en ze in NHN wel ietsje grotere konden gebruiken, dus zodoende.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 11 jul 2021, 14:20
door Stadsbus
Op de instagram van @Michael_C_Jessen staat een video van de nieuwe Ebusco 3.0 op station Hilversum. Zowel in als exterieur. Bus is in de kleurstelling van MVG München. Hier een linkje naar de storie: https://www.instagram.com/stories/micha ... 497968516/(verdwijnt automatisch na 24h)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 11 jul 2021, 15:11
door Lijn 45
En hier en hier op Twitter staan foto's van de nieuwe Citea LLE-115E.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 11 jul 2021, 16:45
door Meltrain
Ik dacht dat die Citea LLE-115E naar Noord-Holland Noord zouden gaan en dat de Citea LLE-99E daar dan voor in de plaats zouden komen.
Maar dat is dus weer veranderd?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 11 jul 2021, 16:50
door Frank93
Er zijn nog steeds geen laadvoorzieningen op de stalling aanwezig, dus dat duurt nog wel even denk ik.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 11 jul 2021, 17:05
door Vistaus
Meltrain schreef: zo 11 jul 2021, 16:45 Ik dacht dat die Citea LLE-115E naar Noord-Holland Noord zouden gaan en dat de Citea LLE-99E daar dan voor in de plaats zouden komen.
Maar dat is dus weer veranderd?
Die LLE-115E is slechts een demobus, dus dat zegt nog niks. Ik heb nog geen bericht gehoord over dat het plan weer veranderd is. Wel zijn er nog geen laadvoorzieningen aanwezig, dus het duurt sowieso nog even voor ze daadwerkelijk in dienst komen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 11 jul 2021, 17:07
door Vistaus
Wel wat apart dat ze nu pronken met ‘onze bussen rijden nu rond met Transdev-logo's’ (over die van Connexxion heen geplakt) terwijl ik heel de middag maar 2 bussen met de nieuwe logo's heb gezien. Het merendeel is dus nog helemaal niet Transdev-bestickerd.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 11 jul 2021, 17:10
door Vistaus
Frank93 schreef: zo 11 jul 2021, 16:50 Er zijn nog steeds geen laadvoorzieningen op de stalling aanwezig, dus dat duurt nog wel even denk ik.
Op station Hilversum zijn ze in ieder geval begonnen met een elektriciteitskabel naar de buffer te leggen. Hoewel ik niet helemaal snap waarom nu per se, want a) de nieuwe bussen zijn er nog niet en b) het busstation gaat binnenkort volledig op de schop i.v.m. de herinrichting van het stationsgebied, waarbij er ook een nieuw busstation komt op een (iets) andere locatie (op de huidige locatie komt een winkelplein en wordt de ingang van de fietstunnel meer naar het station getrokken om de tunnel korter te maken).

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 12 jul 2021, 12:10
door Jurre
Meltrain schreef: zo 11 jul 2021, 16:45 Ik dacht dat die Citea LLE-115E naar Noord-Holland Noord zouden gaan en dat de Citea LLE-99E daar dan voor in de plaats zouden komen.
Maar dat is dus weer veranderd?
Dat is allemaal speculatie geweest en die berichten zijn hun eigen leven gaan leiden. Gewoon nog even een paar maanden afwachten.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 12 jul 2021, 13:32
door TLP
Vistaus schreef: di 08 jun 2021, 13:49 Ik deel ook maar wat ik hoor achter de schermen (en gezien heb, zoals het verhogen van een aantal haltes). Dus ik refereer niet alleen aan dat document. Maar goed, we zullen later dit jaar zien wat er dit jaar werkelijk gaat gebeuren.
Ik ben inmiddels toch wel benieuwd wie jouw contacten zijn achter de schermen en hoe het komt dat Jurre jouw beweringen vaak ontkracht. Want het is wel zo dat ik iemand die als vervoerskundige voor de concessiehouder werkt sneller geloof dan iemand die informatie verspreidt die hij "achter de schermen" heeft gehoord.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 12:58
door Vistaus
Ik vraag me eigenlijk af waarom bepaalde haltes van lijn 121 ineens een Transdev-haltepaal hebben gekregen. Bij de gedeelde haltes met lijn 1 en 104 snap ik het wel, maar bij haltes waar alleen lijn 121 stopt, zoals Hermelijnlaan en De Nieuwe Brug, vind ik het wat vreemd. Alsof lijn 121 binnenkort van Syntus/Keolis naar Transdev gaat… (ik bedoel dat het een beetje die indruk wekt)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 13:07
door Milco
Het zijn haltes binnen de concessie Gooi- en Vechtstreek, dus krijgen alle haltes hetzelfde uiterlijk.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 13:30
door Vistaus
Maar die haltes vallen niet onder deze concessie, maar onder die van Utrecht…

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 13:45
door Milco
Zolang de haltes zich binnen het gebied van de concessie Gooi- en Vechtstreek bevinden, moeten ze zijn aangepast aan hun huisstijl. Dat er enkel andere vervoerders komen doet er dan niet toe.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 14:47
door Vistaus
Maar ja, voor de reizigers wordt het er niet duidelijker op. “Huh, een bus van Syntus? Maar er staat toch Transdev?”

Ter vergelijking: er staat ook geen NS-bord op Station Hoevelaken alleen omdat het toevallig óók binnen NS-gebied valt.

Maar goed, zelfs met jouw redenering blijft het in Oud-Loosdrecht dan toch raar want dat valt helemaal niet binnen het gebied van Gooi en Vechtstreek - dat houdt in Nieuw-Loosdrecht op.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 14:54
door Meltrain
In welk gebied zou Oud-Loosdrecht dan moeten vallen?
Het ligt immers in de gemeente Wijdemeren = Noord-Holland. Dat er alleen een Utrechtse bus komt, verandert er niets aan.
Ik ben wel benieuwd of de haltes van lijn 122 dan ook aangepast zijn.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 14:58
door Milco
Het ziet er raar uit inderdaad, maar klopt wel volgens mij. Bij halte Karspeldreef in Amsterdam komen ook geen bussen van GVB, toch heeft de halte de stijl van die vervoerder, omdat het in hun concessiegebied ligt.

Best kans dat Oud-Loosdrecht dan wel weer in het gebied van Provincie Utrecht valt; ik weet niet exact uit mijn hoofd hoe de concessiegrenzen lopen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 15:16
door Vistaus
Meltrain schreef: do 15 jul 2021, 14:54 In welk gebied zou Oud-Loosdrecht dan moeten vallen?
Het ligt immers in de gemeente Wijdemeren = Noord-Holland. Dat er alleen een Utrechtse bus komt, verandert er niets aan.
Ik ben wel benieuwd of de haltes van lijn 122 dan ook aangepast zijn.
Hierboven werd gesteld dat het om de concessie ging, niet om de provincie. En logisch ook, want als provincie zou tellen, dan zouden alle haltes in Lelystad ook wel een allGo-haltepaal mogen krijgen. Oud-Loosdrecht valt buiten de concessie en hoort dus gewoon geen Transdev-haltepalen te hebben.

Zie ook mijn vergelijking met station Hoevelaken.

Lijn 122 ben ik nog niet geweest, of in ieder geval niet bij de haltes die niet met de 104 worden gedeeld, maar zal ik inderdaad ook eens nakijken.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 15:20
door Vistaus
Milco schreef: do 15 jul 2021, 14:58 Het ziet er raar uit inderdaad, maar klopt wel volgens mij. Bij halte Karspeldreef in Amsterdam komen ook geen bussen van GVB, toch heeft de halte de stijl van die vervoerder, omdat het in hun concessiegebied ligt.
Het ging mij om het logo op de halte(paal), niet om de bouwstijl. Bij Karspeldreef staat er geen groot GVB-logo op de paal of abri.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 15 jul 2021, 15:49
door Meltrain
Vistaus schreef: do 15 jul 2021, 15:16
Meltrain schreef: do 15 jul 2021, 14:54 In welk gebied zou Oud-Loosdrecht dan moeten vallen?
Het ligt immers in de gemeente Wijdemeren = Noord-Holland. Dat er alleen een Utrechtse bus komt, verandert er niets aan.
Ik ben wel benieuwd of de haltes van lijn 122 dan ook aangepast zijn.
Hierboven werd gesteld dat het om de concessie ging, niet om de provincie. Oud-Loosdrecht valt buiten de concessie en hoort dus gewoon geen Transdev-haltepalen te hebben.
Een concessie geldt voor een afgebakend gebied en in het zuidelijk deel van deze concessie zijn de concessiegrens en provinciegrens hetzelfde.
Oud-Loosdrecht ligt dus wel degelijk in de concessie Gooi- en Vechtstreek, want het ligt in de gemeente Wijdemeren. En dus is Transdev verantwoordelijk voor de haltepalen.
Er is echter afgesproken dat de buslijn Hilversum - Loenen a/d Vecht (en verder) onder de verantwoordelijkheid van Utrecht valt, maar stel dat er ooit een buslijn Hilversum - Oud-Loosdrecht komt, zou deze wel bij de concessie Gooi- en Vechtstreek horen, omdat die volledig binnen dat afgebaknde gebied valt. Lijn 121 wordt nu verplicht gedoogd.
Vistaus schreef: do 15 jul 2021, 15:16En logisch ook, want als provincie zou tellen, dan zouden alle haltes in Lelystad ook wel een allGo-haltepaal mogen krijgen.
Dat is een totaal andere situatie, omdat de concessie Almere alleen de gemeente Almere beslaat (en afgesproken is dat de lijnen naar Amsterdam en Blaricum ook onder deze concessie vallen).
De gemeente Lelystad is dan weer verantwoordelijk voor alle palen in lelystad, ook als er alleen bussen van OV Regio IJsselmond komen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 16 jul 2021, 19:47
door Frank93
Met de start van de concessie heeft Transdev overigens ook 2 ''nieuwe'' ruimtes geopend voor reizigers. Op station Hilversum is een servicebalie gekomen, en het busstation in Huizen heeft een wachtruimte gekregen. Beelden van de servicebalie heb ik al gezien, maar of de wachtruimte in Huizen al geopend is of dat dat nog moet gebeuren weet ik niet.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 22 jul 2021, 09:19
door Milco
Op de website van Transdev is inmiddels de dienstregeling van lijn 221 op te vragen. In Amsterdam wordt een lustoord gereden langs station RAI en het VUmc, al staan er nog drie haltes met “haltenaam onbekend”. Ik vermoed dat er langs het Gelderlandplein gereden gaat worden. Ik zal het in ieder geval vanavond aanpassen op de wiki.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 22 jul 2021, 09:29
door Jurre
Nee, haltes worden Station RAI, Antonio Vivaldilaan, Willem van Weldammelaan, Parnassusweg, Boelelaan/VU, VUmc.