Pagina 16 van 26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 16 feb 2022, 08:33
door teun
Staan die in Hilversum of is dat ergens anders?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 16 feb 2022, 08:43
door Frank93
Zou kunnen dat het bij de TD in Haarlem is. Ze staan nu buiten op het terrein van Haarlem-IJmond aan de Industrieweg.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 15 mar 2022, 18:24
door Stadsbus
Er zijn opnieuw kentekens geregistreerd voor VDL Citea LLE-115 Electric bussen. Eind januari de eerste twee, en nu vijf er bij. Nog tien bussen, en alle 17 stuks elektrische 11,5 meter wagens van VDL hebben kentekens.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 21:39
door Jasper073
Wanneer gaan die Ebusco 3.0 eigenlijk komen voor Transdev in de R-NET kleur ????

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 08:59
door Milco
Als ze klaar zijn, ergens mei/juni.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 10:09
door Lijn 45
Ik las een artikel dat vanaf volgende maand de eerste elektrische bussen gaan rijden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 10:14
door Frank93
Er zijn al een aantal Citea's van Alkmaar naar Hilversum verhuisd. Die zullen daar dan alvast de dienst op gaan denk ik.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 24 mar 2022, 10:20
door Milco
Lijn 45 schreef: do 24 mar 2022, 10:09 Ik las een artikel dat vanaf volgende maand de eerste elektrische bussen gaan rijden.
Dat zal dan gaan om de VDL’s, zowel de nieuwe als die uit Alkmaar vermoed ik. Over de Ebusco’s blijft het aardig stil.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 22 apr 2022, 17:35
door MdJ
De elektrische citeas (11.x meter) zijn in dienst blijkbaar.

Vanochtend kwam ik er een tegen op lijn 200, met reizigers, rond 8:50 op Rijnsweerd-Zuid.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 22 apr 2022, 17:39
door Milco
Zowel de nieuwe als de ex-Alkmaarse Citea’s zijn inderdaad deels in dienst.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 22 apr 2022, 18:03
door Lijn 45
Is het bekend wat er gaat gebeuren met de XLE's als ze vervangen worden?

En waarom rijden er sinds kort extra wagens uit Haarlem-IJmond in het Gooi?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 22 apr 2022, 20:00
door Jurre
De 3270 t/m 3272 gaan terug naar NHN. In ruil daarvoor komen de 3200 t/m 3202 vanuit HIJ naar het Gooi, omdat er inmiddels een aantal Iveco's vanuit AML in HIJ rijden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 11 mei 2022, 17:11
door TheAgedGamerYt
Is het geen goed idee als Buslijn 210 op de Rijksweg rijdt inplaats van de route van 110 volgen? Dan kan ie direct vanaf de halte Keverdijk naar de halte Hakkelaarsbrug rijden. Of de 221 kan hier ook rijden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 12 mei 2022, 10:36
door Meltrain
Ik zie op de route van lijn 210 geen halte Keverdijk. :s
Maar lijn 210 is bedoeld als ondersteuning van lijn 110, dus rijdt hij grotendeels volgens dezelfde route.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 12 mei 2022, 12:56
door TreinenFreak
TheAgedGamerYt schreef: wo 11 mei 2022, 17:11 Is het geen goed idee als Buslijn 210 op de Rijksweg rijdt inplaats van de route van 110 volgen? Dan kan ie direct vanaf de halte Keverdijk naar de halte Hakkelaarsbrug rijden. Of de 221 kan hier ook rijden.
Ik denk dat lijn 210 te weinig rijdt om een aparte route te rechtvaardigen, ik verwacht niet dat de reistijdswinst door het overslaan van Muiderberg en Gooimeer zal zorgen voor meer reizigers. Voor lijn 221 blijft het jammer dat deze niet meer de route van lijn 102 of 202 volgt over Rijksweg, Godelindeweg en Amersfoortsestraatweg. Lijn 221 heeft met zijn huidige route nauwelijks tijdswinst en de route biedt geen meerwaarde t.o.v. lijn 320. Dit terwijl voorheen bij Bosch van Bredius de middelbare school en de bedrijven werden ontsloten en dit deel van Naarden een spitsverbinding had met Amsterdam.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 16 mei 2022, 13:39
door teun
Er is volgens mij een nieuw dienstenpakket sinds gisteren, ik zie allemaal omloopnummers die ik nog nooit eerder gezien heb.
170001 (Hilversum heeft schijnbaar nog maar één omloop van de 320) en -
270051-270066 (Huizen) zijn nog steeds gereserveerd voor lijn 320;
170101-170105 zijn voortaan de ambassadoromlopen uit Hilversum ipv Huizen (2701xx);
270151-270156 zijn een nieuwe reeks omlopen voor Huizen, die voor de helft met amba's en voor de helft met ex-NHN citea-99 elecs hebben gereden;
170201-170207 zijn een nieuwe reeks omlopen voor Hilversum, tevens met ambassadors;
270251-270260 zijn een nieuwe reeks omlopen voor Huizen, 4/9 omlopen met de nieuwe citea-115 elecs, de rest ambassador;
170301-170305 zijn als voorheen de ambassadoromlopen uit Hilversum;
270351-270354 zijn een nieuwe reeks ambassadoromlopen voor Huizen.

Vanuit Huizen rijdt er nu dus aardig wat elektrisch en er lijkt ook een beetje een verdeling naar omloopnummers in te zitten.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 16 mei 2022, 13:44
door isadora
Zou zo maar kunnen kloppen. Mijn visuele waarneming bevestigt heel veel elektrisch sinds circa twee (?) weken.
Ik woon (nog een week) vlak bij de opstelplaats.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 16 mei 2022, 15:56
door CamilleKreemers
teun schreef: ma 16 mei 2022, 13:39 Er is volgens mij een nieuw dienstenpakket sinds gisteren, ik zie allemaal omloopnummers die ik nog nooit eerder gezien heb.
170001 (Hilversum heeft schijnbaar nog maar één omloop van de 320) en -
270051-270066 (Huizen) zijn nog steeds gereserveerd voor lijn 320;
170101-170105 zijn voortaan de ambassadoromlopen uit Hilversum ipv Huizen (2701xx);
270151-270156 zijn een nieuwe reeks omlopen voor Huizen, die voor de helft met amba's en voor de helft met ex-NHN citea-99 elecs hebben gereden;
170201-170207 zijn een nieuwe reeks omlopen voor Hilversum, tevens met ambassadors;
270251-270260 zijn een nieuwe reeks omlopen voor Huizen, 4/9 omlopen met de nieuwe citea-115 elecs, de rest ambassador;
170301-170305 zijn als voorheen de ambassadoromlopen uit Hilversum;
270351-270354 zijn een nieuwe reeks ambassadoromlopen voor Huizen.

Vanuit Huizen rijdt er nu dus aardig wat elektrisch en er lijkt ook een beetje een verdeling naar omloopnummers in te zitten.
Er zijn 17 R-net omlopen en 36 streekomlopen?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 17 mei 2022, 11:36
door teun
Ik heb weer eventjes gekeken, de omlopen die gisteren elektrisch hebben gereden zijn allemaal omlopen met een apart middag- en ochtendgedeelte, in de middag hebben ze weer allemaal met diesel gereden. Vandaag vier omlopen elektrisch, één lle 99 en drie maal lle115. Drie van de omlopen die vandaag elektrisch rijden hebben gister ochtend ook elektrisch gereden. De nieuwe omloop die vandaag elektrisch rijdt heeft volgens busposities gisteren in de ochtend niet gereden, het omloopnummer valt in dezelfde reeks als gisteren. Overigens zijn alle omlopen uit de reeksen waarop momenteel elektrisch gereden wordt in tweeën gebroken, het lijkt erop dat met de 1xx en 2xx omlopen uit Hilversum ook steeds het geval is, en bij de 3xx omlopen steeds niet.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: za 28 mei 2022, 20:58
door TreinenFreak
Ik werd gisteren door een chauffeur, die een vest van Pouw vervoer droeg, vervoerd in een Ambassador van Transdev. Zouden er toch weer ritten door Pouw vervoer gereden in deze concessie?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 08:43
door Roeland
Het Rocov heeft een advies over het vervoerplan 2023 opgesteld:
https://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/ ... versie.pdf

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 09:06
door Jurre
TreinenFreak schreef: za 28 mei 2022, 20:58 Ik werd gisteren door een chauffeur, die een vest van Pouw vervoer droeg, vervoerd in een Ambassador van Transdev. Zouden er toch weer ritten door Pouw vervoer gereden in deze concessie?
Pouw is altijd diensten blijven rijden. Sinds een geruime tijd echter niet meer enkel op lijn 320 met eigen materieel, maar gewoon reguliere diensten op alle bussen en lijnen in de concessie.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 11:28
door Milco
Roeland schreef: ma 30 mei 2022, 08:43 Het Rocov heeft een advies over het vervoerplan 2023 opgesteld:
https://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/ ... versie.pdf
Weet jij wellicht of het vervoerplan ook ergens te vinden is? Misschien kijk ik eroverheen maar ik kan ‘m niet vinden. Geen idee of dat überhaupt online staat natuurlijk…

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 12:06
door Roeland
Nee, helaas niets daarvan kunnen vinden...

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 12:58
door TreinenFreak
Het lijkt erop dat de opening van de busbaan eenzelfde effect als de opening van de Noord-Zuidlijn gaat hebben. Het project heeft zo godsgruwelijk veel geld gekost in vergelijking met de opbrengst dat het moet slagen. Alles wordt gecentreerd rondom lijn 320, terwijl het gros van de reizigers niet met de 320 reist. Het streekvervoer in de regio wordt nog verder uitgedund om maar de frequentie van de 320 achteloos te kunnen verhogen en de reizigers naar Arenapark en station Sportpark worden min of meer de 320 in gedwongen. Ben benieuwd of Transdev zijn groeiambities tijdens deze concessie waar kan maken. Het is toch wel van de zotte dat mensen in Muiden binnenkort minder frequent met de bus kunnen reizen, omdat er een busbaan in Hilversum geopend wordt.