Pagina 18 van 26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 06:03
door Milco
Nieuwe dienstregeling Connexxion staat in de OVinfo-app.

Snelle blik op deze concessie:
- stadsdienst Hilversum blijft (vooralsnog?) ongewijzigd met de lijnen 1, 2, 3 en 104
- Lijnen 105 en 107 worden vervangen door lijn 5 en 6
- Lijn 100 rijdt enkel in de spits(richting) naar Hilversum ziekenhuis en Sportpark, rijdt daarbuiten tot De Regentesse of ‘t Merk. Een deel van Bijvanck lijkt dus lijn 100 te verliezen, maar nog geen lijn 320 terug te krijgen. Klopt dit wel?
- Lijn 320 (en N32) rijdt over de nieuwe busbaan in Hilversum langs het ziekenhuis. In de spitsrichting rijdt lijn 320 via de huidige route door naar het Arenapark.
- Lijn 221 wordt 321 die in Amsterdam langs de RAI, station Zuid en De Boelelaan gaat rijden. Pendelt in de avonduren en het weekend tussen Amsterdam Zuid en Muiden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 10:35
door busfanNL
Is daar ook een vervoersplan van gedeeld? Ik heb gezocht maar ik kon hem nergens vinden, maar misschien heb ik dan niet goed gezocht.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 11:38
door Milco
Vervoerplan kan ik ook niet vinden inderdaad, maar een advies daarop staat op de website van Rocov-NH.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 18:24
door Meltrain
Verder wordt lijn 210 opgeheven.

Volgens de eerdere plannen zou lijn 5 in Bussum naar Bredius rijden, maar dat lijkt dus niet te gebeuren.
Wel gaat in elk geval op lijn 106 en 110 (deels) de laatste rit een uur later.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 20:00
door Daniel
Per december gaat in 't Gooi nog niet de volledige dienstregeling zoals bedoeld gereden worden omdat de halte aan de A27 bij Eemnes half december nog niet klaar is. Enkele wijzigingen zijn uitgesteld tot die halte medio 2023 in gebruik genomen worden. Daar gaan dan alle lijnen die over de A27 daarlangs komen stoppen, met als gevolg dat lijn 109 minder vaak rijdt.

Op de stadsdienst Hilversum worden enkele lijnen (2 en 3 als ik me niet vergis) in december omgezet in servicelijnen, met als doel ook een deel van het WMO-vervoer over te nemen. Zover ik gehoord heb blijft het effect daarvan echter beperkt tot wat extra rijtijd, maar wijzigt er niks aan de route en haltes.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 02 nov 2022, 20:24
door Milco
Ik vind wel de situatie wat vreemd dat lijn 100 buiten de spitsuren tot De Regentesse en vanaf ‘t Merk rijdt, waardoor de haltes Viersloot, De Dan en De Maten dus hun bus kwijtraken. Enkel in de spits lijn 100 en in de zaterdagnacht lijn N32…

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 03 nov 2022, 14:32
door TreinenFreak
Wat een verloedering vanaf december. Er wordt vol ingezet op de hoofdlijnen en de fijnmazigheid wordt compleet uit het oog verloren. Aansluiting van bus op trein blijft in veel gevallen waardeloos. Je kan bijna van geluk spreken dat het proefballonnetje van een verbinding tussen Naarden-Bussum en Bosch van Bredius via de Huizerweg niet doorgaat, helaas verdwijnt hierdoor wel het OV over de Huizerweg.
De frequentieverhoging die lijn 321 biedt ten opzichte van lijn 221 zijn naar mijn mening buitensporig, doordat het niet overeenkomt met de reizigersvraag. Ik vind dit dat voor zo'n verbinding deels buiten de vervoersregio kritischer gekeken mag worden naar de rendabiliteit. Concluderend gaat een groot deel van de kernen in de regio er op achteruit, maar er komt wel bediening van Amsterdam Zuid in de avonduren en het weekend vanaf Muiden P+R. Ik voorspel dat deze ritten net zo'n succes worden als de korte ritten Muiden P+R - Hilversum Station van lijn 320 vroeger hadden. :X

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 03 nov 2022, 15:23
door Roeland
Deze concessie wordt eigenlijk gereduceerd tot R-net 320/321 Amsterdam - Huizen - Hilversum met nog een paar aanvullende lijntjes?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 03 nov 2022, 16:56
door TreinenFreak
Ja, en dat is mijn inziens niet omdat de reizigersgroei op die lijnen dat vraagt.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 03 nov 2022, 17:09
door sirvinniei
Het is sowieso maar een minuscule concessie. Er is maar een reguliere lijn die niet vanuit Hilversum rijdt.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 04 nov 2022, 01:09
door cassie127
Je zou ook bijna zeggen dat het voor het lijnennet beter zou zijn als het huidige pakket onderverdeeld zou worden onder de toekomstige concessie Utrecht en de concessie Almere. Aangezien het vooral de bussen uit die concessies zijn die nu door dit gebied heen rijden zonder overal te mogen stoppen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 07 nov 2022, 19:45
door TheAgedGamerYt
Komt er niet een tekort aan bussen nu de meeste Ambassadors in Veluwe Zuid rijden?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 07 nov 2022, 20:16
door Lijn 45
De bussen die vooralsnog naar Veluwe-Zuid gaan zijn in het Gooi vervangen door de elektrische Citea's.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 17 nov 2022, 11:47
door omaylie
De wijzigingen in Gooi en Vechtstreek vanaf 11 december 2022: https://www.transdev.nl/nl/nieuws/nieuw ... eling-2023

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 17 nov 2022, 12:06
door Milco
Daar dat De Maten, De Dam en Viersloot hun bus gaan verliezen buiten de spits, maar dat wel lijn N32 daar blijft stoppen…

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 17 nov 2022, 15:31
door TheAgedGamerYt
Waarom moeten de Lijnen 105 en 107 verdwijnen? nu komen de haltes Natuurmonumenten en Stichtse Kade zonder Openbaar Vervoer te zitten, ik had ook verwacht dat er weer een bus over de Rijksweg zal rijden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 17 nov 2022, 15:33
door TheAgedGamerYt
Milco schreef: do 17 nov 2022, 12:06 Daar dat De Maten, De Dam en Viersloot hun bus gaan verliezen buiten de spits, maar dat wel lijn N32 daar blijft stoppen…
Het Openbaar Vervoer gaat ook wel jaren achteruit helaas.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 17 nov 2022, 20:50
door Meltrain
Milco schreef: do 17 nov 2022, 12:06 Daar dat De Maten, De Dam en Viersloot hun bus gaan verliezen buiten de spits, maar dat wel lijn N32 daar blijft stoppen…
Dat vind ik ook wel raar.
Mogelijk zijn er nu (tijdelijk) te weinig DRU's beschikbaar totdat lijn 320 zijn nieuwe route kan rijden?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 17 nov 2022, 20:54
door Milco
Ik heb zelf juist het idee dat men het aantal bussen op de huidige Carpoolplaats wil verminderen. Medio 2023 wordt er iets noordelijker een nieuwe carpoolplaats geopend, ik heb zo het idee dat lijn 100 dan alsnog daarheen gaat rijden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 18 nov 2022, 09:06
door Roeland
TheAgedGamerYt schreef: do 17 nov 2022, 15:31 Waarom moeten de Lijnen 105 en 107 verdwijnen? nu komen de haltes Natuurmonumenten en Stichtse Kade zonder Openbaar Vervoer te zitten, ik had ook verwacht dat er weer een bus over de Rijksweg zal rijden.
Hoeveel reizigers zaten er in de 105 en 107? Als (bijna) niemand gebruik maakt van die haltes, is het niet onlogisch dat ze niet meer bediend worden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 18 nov 2022, 09:49
door TreinenFreak
Ik heb geen actuele cijfers kunnen vinden, maar de reizigerssaantallen zullen ongeveer net zo laag zijn als van de meeste andere lijnen op lijn 1, 100 en 320 na. Ik denk doordat deze concessie zo klein is, is de argumentatie voor wijzigingen van de dienstregeling vaak ver te zoeken in vergelijking met grotere concessies.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 09 dec 2022, 21:28
door IIVQ
Morgen wordt de busbaan HOV in 't Gooi geopend. Er is een hardloopwedstrijd, je mag er op fietsen, lopen, brommeren en naar verluid rijdt er ook een treintje. Maar geen bussen, dat is pas zondag.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 30 dec 2022, 20:33
door Etienne
Momenteel rijden in 't Gooi de 3264 en 3266 op dienst.
Zijn er wellicht meer Citea's rood gespoten? Of gewoon puur tijdelijk aanwezig?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 30 dec 2022, 22:13
door Milco
De 3272 is ook tijdelijk terug. Betreft tijdelijke inzet voor zover ik begreep, er schijnt sowieso al een Citea XLE bij de Technische Dienst te staan.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: vr 30 dec 2022, 22:59
door Frank93
Er zijn vandaag 3 Citea's vanuit Alkmaar naar Hilversum gegaan, in ieder geval voor een week.