Pagina 19 van 26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 01 jan 2023, 12:50
door IIVQ
Diesels (12m) of ZE (9,9m)?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 01 jan 2023, 13:00
door Milco
De drie genoemde nummers (3264, 3266 en 3272) zijn allemaal diesels van 12m.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 19 jan 2023, 20:05
door omaylie
Weet iemand hier trouwens wanneer de zeven ZE MidCity's worden geleverd?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 15 feb 2023, 10:55
door TreinenFreak
Lijn 109 blijft een uursdienst, omdat de reizigersaantallen te laag zijn. Zijn de reizigersaantallen van de andere lijnen in deze regio ergens terug te vinden? Ik krijg toch het idee dat reizigersaantallen, één kant op, alleen als argument voor afschaling van de dienstregeling worden gebruikt. Denk dat 80% van de lijnen in deze regio niet de norm haalt, maar dat zou ik graag willen factchecken.

https://m.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20230213_82394935

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 19 feb 2023, 23:12
door jjasloot
Ik zat vandaag in een van de nieuwe elektrische bussen in Gooi en Vechstreek. Het reisinformatie scherm heeft ziet er daar een stuk beter uit maar is wel nog in connexxion kleuren en met connexxion logos, ergens wel raar voor een concessie die als transdev gereden wordt

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 20 feb 2023, 06:36
door huibf
Provincie hebben totaal geen weet van het OV in hun Provincie. Ook geen besef als ls je lijnen inkort of terugvalt in frequentie, dat dit een negatieve spiraal is. Vervoerders gaan er meestal braaf in mee.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 20 feb 2023, 09:27
door Jurre
jjasloot schreef: zo 19 feb 2023, 23:12 Ik zat vandaag in een van de nieuwe elektrische bussen in Gooi en Vechstreek. Het reisinformatie scherm heeft ziet er daar een stuk beter uit maar is wel nog in connexxion kleuren en met connexxion logos, ergens wel raar voor een concessie die als transdev gereden wordt
Er zijn nog een tiental bussen waarin de TFT-schermen de Connexxion-huisstijl tonen. De juiste besturing welke alle merken van Transdev kan tonen had leveringsproblemen toen deze bussen op het toneel verschenen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 20 feb 2023, 13:51
door CamilleKreemers
huibf schreef: ma 20 feb 2023, 06:36 Provincie hebben totaal geen weet van het OV in hun Provincie. Ook geen besef als ls je lijnen inkort of terugvalt in frequentie, dat dit een negatieve spiraal is. Vervoerders gaan er meestal braaf in mee.
Uiteindelijk is de provincie de baas in het contract. Ik vind persoonlijk een halfuursdienst het minimum in de spitsuren.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 23 feb 2023, 12:31
door Frank93
De gemeente Blaricum is akkoord gegaan met de nieuwe route van lijn 320. De route gaat over de Stroomzijde, maar wel met een snelheid van 30 km/h. Er worden ook verkeerslichten en wegversmallingen geplaatst.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/315244/l ... r-blaricum

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 23 feb 2023, 15:04
door Remco1989
Dit gaat over naar Utrecht, 320 rijd naar Amsterdam

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 23 feb 2023, 15:06
door Roeland
De voordelen van R-net: miljoenen uitgeven om lijn 320 iets sneller te laten rijden, en vervolgens die rijtijdwinst weer ongedaan maken door stapvoets over de Stroomzijde te sjokken...

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 23 feb 2023, 15:49
door April064
Ik ben ook een beetje in de war over welke lijn dit nu gaat. In het artikel staat dat het over een lijn naar Utrecht is. Op de foto staat een bus op de 320, maar goed, misschien hadden ze niet zo snel een foto van de correcte lijn. Er staat ook dat de lijn naar Utrecht al sinds december rijdt. Ik was niet bekend met deze lijn, dus heb ik op de wiki gezocht welke lijnen er op station Hilversum stoppen: niks naar Utrecht. Dus ik pak de pagina van de concessie erbij, alleen de 200 gaat naar Utrecht en gaat niet via Hilversum. Voor de zekerheid nog even de pagina's van provincie Utrecht en regio Utrecht geprobeerd: niks van Utrecht naar Hilversum. Dus of dit is een spooklijn, of het artikel zit er gigantisch naast.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 23 feb 2023, 16:02
door Daniel
Lijn 320 van Hilversum naar Amsterdam komt daarnaast ook niet door Blaricum om de verwarring te completeren.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 23 feb 2023, 16:06
door Roeland
De strook tussen de A27 en Huizen is gemeente Blaricum. Dus o.a. de wijk Bijvanck en de Carpoolplaats A27 en de Stroomzijde liggen in de gemeente Blaricum. Dus de 320 rijdt daar wel een stukje door.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 23 feb 2023, 16:48
door Meltrain
Inderdaad, de grens tussen Huizen en Blaricum is nogal bijzonder. :X
Remco1989 schreef: do 23 feb 2023, 15:04 Dit gaat over naar Utrecht, 320 rijd naar Amsterdam
April064 schreef: do 23 feb 2023, 15:49 Voor de zekerheid nog even de pagina's van provincie Utrecht en regio Utrecht geprobeerd: niks van Utrecht naar Hilversum. Dus of dit is een spooklijn, of het artikel zit er gigantisch naast.
Het laatste: het gaat om de "HOV"-lijn tussen Huizen en Hilversum.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: za 25 feb 2023, 10:26
door IIVQ
Lijn 320 Hilversum-Amsterdam komt richting Amsterdam vijf keer door de gemeente Blaricum, richting Hilversum 4x. *O*

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 26 feb 2023, 05:56
door CamilleKreemers
Roeland schreef: do 23 feb 2023, 15:06 De voordelen van R-net: miljoenen uitgeven om lijn 320 iets sneller te laten rijden, en vervolgens die rijtijdwinst weer ongedaan maken door stapvoets over de Stroomzijde te sjokken...
Als connexxion zou ik dan de huidige route binnen Blaricum blijven rijden als dat sneller is.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 26 feb 2023, 16:14
door TreinenFreak
Transdev kan niet eigenhandig bepalen dat lijn 320 de huidige route blijft volgen, nadat de provincies miljoenen euro's in dit waardeloze project gestopt heeft.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 26 feb 2023, 17:17
door CamilleKreemers
Ik bedoelde dan ook alleen binnen Blaricum. De gemeente maakt het effect van alle miljoenen investeren niks waard door die maatregelen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: za 04 mar 2023, 14:33
door ThatPCDude
Er is een ebusco 3.0 voor G&V opgedoken in Limburg:

Afbeelding

PS: niet mijn foto, komt uit een discord server vandaan.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 13 apr 2023, 11:10
door Zonnig
Volgens mij gaat het in het Gooi nog steeds niet goed met de elektrische bussen.
Was dinsdag in Naarden - Huizen en heb merendeels diesels gezien (zelfs de oude R-Net bussen 5700 serie).
Het lijkt er dan ook op dat Transdev de zaakjes nog steeds niet op rode heeft.
Wat doet de provincie hier aan?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 13 apr 2023, 11:50
door Milco
Voor zover ik weet zijn er geen problemen met de huidige elektrische VDL’s, zowel de nieuwe als de tweedehands exemplaren. Wel zijn er voor het R-net niet voldoende bussen omdat er 39 Ebusco’s nog geleverd moeten worden, maar er vanuit de vorige concessie beduidend minder R-netwagens zijn omdat lijn 321 nog niet bestond. Hierdoor zijn er nog relatief veel dieselbussen actief en worden sowieso de lijnen 320 en 321 volledig met dieselbussen gereden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 30 apr 2023, 08:51
door Milco
In het oorspronkelijke vervoerplan zou lijn 104 gesplitst worden in de lijnen 2 en 4 en zou lijn 5 gaan doorrijden naar Naarden.

Weet iemand of dit nog in een later stadium wordt doorgevoerd of is men wellicht nog in afwachting van de midibussen voordat dit wordt doorgevoerd?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 02 mei 2023, 19:14
door IIVQ
Voor de reiziger niet interessant, maar gister is na 141 122 jaar een einde gekomen aan het gebruik van het oude tramstation van Hilversum. Er was hier een station sinds 1882, maar het gebouw is van 1901 en is achtereenvolvens in gebruik geweest bij de Gooische Stoomtram, Gooische Tramweg-Maatschappij, Nederlandsche Buurtspoorweg-Maatschappij, Centraal Nederland, Midnet, Connexxion en Transdev.
De achterliggende garage en werkplaats (oorspronkelijk tramremise) zijn nog wel bij Transdev in gebruik.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... omtram.jpg

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 02 mei 2023, 21:42
door IIVQ
omaylie schreef: do 19 jan 2023, 20:05 Weet iemand hier trouwens wanneer de zeven ZE MidCity's worden geleverd?
Ja. Niet.