Pagina 25 van 26

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 09 jan 2024, 20:36
door IIVQ
Er ligt ook een fietsenstalling bij!

Jammer dat dit project niet zoals gepland loopt, anders hadden ze de fietsenstalling van 't Merk kunnen gebruiken, die is nog in interlinerkleuren.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 09 jan 2024, 20:39
door MarkSmit
Een fietsenstalling die overigens veel te klein is…
Is sinds dag 1 overvol :(

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 09 jan 2024, 20:48
door IIVQ
Het is de grootste die ik ooit bij een reguliere bushalte gezien heb.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 08 feb 2024, 16:57
door TreinenFreak
IIVQ schreef: vr 24 nov 2023, 15:39 Lijn 200 is maar een paar ritten on de spits, en zó vertragingsgevoelig dat je die niet als wijkontsluiting wil gebruiken. Die lijn is regelmatig 20mn te vroeg óf te laat, reden waarom zowel bus als chauffeur na afloop einde omloopdeel/dienstdeel heeft.
In het kader van beter laat dan nooit; waarom rijdt lijn 200 in de middagspits niet in aansluiting op collegetijden? Zoals lijnen 272/298/299 wel doen. Zeker als de omlopen en diensten van lijn 200 los van de rest staan zou dit toch mogelijk moeten zijn. Als tegelijkertijd een minder vertragingsgevoelige route wordt gereden, denk ik dat het aantal reizigers in de middag significant kan toenemen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 08 feb 2024, 17:19
door IIVQ
Omdat deze in aansluiting op de 326 rijdt.

De omlopen en diensten staan niet los van de rest, er is alleen achteraf meer hersteltijd ingerekend. Maar er kan niet vrij met de drgl en geschoven worden.

Vraag het de klantenservice als je een suggestie hebt over de tijden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 08 feb 2024, 17:37
door Daniel
TreinenFreak schreef: do 08 feb 2024, 16:57 In het kader van beter laat dan nooit; waarom rijdt lijn 200 in de middagspits niet in aansluiting op collegetijden? Zoals lijnen 272/298/299 wel doen.
De 272/298/299 rijden gewoon een strakke halfuurs-, uurs of tweeuursdienst. Elke aansluiting op collegetijden is meer toeval dan gepland. (299 is namelijk op een aansluiting in Leusden gepland)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 07 mar 2024, 12:21
door MarkSmit
Ik zie hier vaak voorbijkomen dat de bussen aansluiten op de treindienstregeling.
Echter vraag ik mij dan wel af, waarom is de 108 altijd slecht qua overstap vanuit Utrecht?
Afgelopen dinsdag was het toppunt, 29 minuten wachten, zonder vertraging met de trein.
Je moet altijd zo'n 20 minuten wachten en als je het slecht treft vertrekt de bus terwijl jij aankomt (of net daarvoor).
Hoe kan het dat zo'n verbinding met slechte aansluiting de reistijd even met een half uur vergroot?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 07 mar 2024, 13:04
door Daniel
Het lastige in Hilversum is dat je treinen uit meerdere richtingen hebt, dan moeten er natuurlijk keuzes gemaakt worden waarop je aansluit. Een goede aansluiting uit Utrecht kan zomaar een andere aansluiting verslechteren.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 07 mar 2024, 13:12
door MarkSmit
Dat snap ik, maar 20/30 min wachttijd terwijl er 4 treinen per uur rijden is toch wel bijzonder 😅

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 07 mar 2024, 13:13
door Daniel
Bij 20 minuten overstap vanuit een kwartiersdienst heeft de volgende trein dus een nette 5 minuten overstap.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 07 mar 2024, 13:17
door MarkSmit
Helaas is de verdeling scheef, anders zou dat natuurlijk de oplossing zijn (trein eerder of later nemen)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 07 mar 2024, 16:48
door TreinenFreak
Naar mijn mening is in deze regio meer aandacht besteed aan de aansluiting tussen buslijnen onderling en niet tussen tussen bus en trein. Dit terwijl het gros van de reizigers de regio uitreist; er is weinig 'dakpanvervoer'.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 18 apr 2024, 12:00
door omaylie
Als ik het zo zie op Busposities moeten er nog vijf Ebusco's 3.0 komen, namelijk de 2195, 2207, 2213, 2216 en 2217. Ben benieuwd wanneer die komen. Wel fijn dat deze serie dus nu bijna compleet is. *bus*

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 12:11
door Milco
Op de website van Transdev staat een vragenlijst over de plannen voor de dienstregeling per december 2024. Ik heb de vragenlijst ingevuld (maar niet verzonden) en daaruit kwamen de volgende plannen:
- Medio 2024 komt P+R Eemnes in gebruik.
- Lijn 321 rijdt voortaan Eemnes - Laren - Bussum Rijksweg - Muiden P+R - huidige route naar Amsterdam en rijdt niet meer na 21:00 en weekend. Sluit in Muiden aan op lijn 320.
- Lijn 221 wordt een spitslijn op de huidige route van lijn 321.
- Lijn 1 rijdt in Hilversum om het centrum heen.
- Lijn 2 rijdt voortaan in een uurdienst.
- Lijn 107 wordt een nieuwe lijn tussen station Bussum, het centrum en de Huizerweg (bij de A1).
- Lijn 108 rijdt altijd 2x/uur.
- Lijn 109 wordt gesplitst in twee afzondelijke lijnen: Hilversum - Zandheuvelweg en Bussum - Eemnes Dorp.
- Lijn 200 wordt opgeheven (lage reizigersaantallen).

Het zijn nog maar plannen en iedereen kan zijn/haar mening geven via de enquête op de website van Transdev. :)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 12:55
door Roeland

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 13:39
door MarkSmit
Op zich zijn het geen slechte voorstellen. Vind alleen het opheffen van lijn 200 dom. Met een beetje goede dienstregeling kan dat een drukke lijn zijn, maar dat is het nu totaal niet. Jammer dat er dan gekeken wordt naar opheffen in plaats van oplossen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 14:51
door Milco
Nadeel van lijn 200 is denk ik dat het een ringlijn is en dat tijd afwachten op het Science Park lastig is zonder in de weg te staan. Daarbij is de route zeer vertragingsgevoelig, vooral bij het WKZ waar de bus de snelweg opdraait.

Zou het niet beter zijn om lijn 200 tot WKZ te laten rijden en dan dezelfde route terug te rijden (dus weer via Rijnsweerd)? Dan kan de bus in elk geval tijd afwachten en kan er een buffer ingebouwd worden zodat een eventuele vertraging op de heenweg niet doorwerkt naar de terugweg.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 16:14
door Meltrain
Het voorstel van lijn 321 vind ik een heel goede. Dat is (op het Amsterdamse eindpunt na) eigenlijk de reïncarnatie van de oude lijn 202 en dat is nu echt een missing link in het netwerk. Ik ga er dan wel vanuit dat het eindpunt bij P&R Eemnes komt te liggen.

De opsplitsing van lijn 109 vond ik in eerste instantie helemaal niet logisch, maar in combinatie met de opening van P&R Eemnes is het eigenlijk best verklaarbaar.

Die lijn 107 vormt binnen Bussum wel een mooie nieuwe verbinding, waarmee de dekkingsgraad veel beter wordt, maar die lijn eindigt wel een beetje in the middle of nowhere. De R van P&R Bussum krijgt dan wel eindelijk weer een betekenis. _O-

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 16:48
door nvdw
Milco schreef: wo 24 apr 2024, 14:51Zou het niet beter zijn om lijn 200 tot WKZ te laten rijden en dan dezelfde route terug te rijden (dus weer via Rijnsweerd)?
Volgens mij doet de 200 dat in de praktijk al. Ik zag de routepijltjes hangen bij de Sartreweg en Biltse Rading ;)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 17:28
door Milco
Ah, dat wist ik niet eens. Ik dacht dat er nog gereden werd via de N412 naar De Bilt en dan via de Groenekanseweg en de Biltse Rading naar de A27.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 24 apr 2024, 23:58
door TreinenFreak
Leuk om dat idee voor lijn 321 te lezen, dat komt grotendeels overeen met een voorstel wat ik al eerder gepost heb.
MarkSmit schreef: wo 24 apr 2024, 13:39 Op zich zijn het geen slechte voorstellen. Vind alleen het opheffen van lijn 200 dom. Met een beetje goede dienstregeling kan dat een drukke lijn zijn, maar dat is het nu totaal niet. Jammer dat er dan gekeken wordt naar opheffen in plaats van oplossen.
Helemaal mee eens. Lijn 200 opheffen zou louter een blijk van onvermogen zijn van de vervoerder en niks zeggen over de vervoersvraag naar mijn mening.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 25 apr 2024, 00:07
door TreinenFreak
Meltrain schreef: wo 24 apr 2024, 16:14 Die lijn 107 vormt binnen Bussum wel een mooie nieuwe verbinding, waarmee de dekkingsgraad veel beter wordt, maar die lijn eindigt wel een beetje in the middle of nowhere. De R van P&R Bussum krijgt dan wel eindelijk weer een betekenis. _O-
P+R Bussum?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 25 apr 2024, 07:13
door Z2N
Voor lijn 200 speelt er nog iets praktisch: de rijtijden sluiten bar slecht aan op de college- en werktijden op de Uithof. De bussen van 8:23 en 8:55 op de Heidelberglaan zijn prima voor de lessen van 8:30 op de HU en 9:00 op de UU (en werkdagen die om 9:00 beginnen op Rijnsweerd), maar gezien de vertragingsgevoeligheid zou vijf minuten eerder aankomen niet gek zijn. Voor de lessen van 11:00 en 13:15 is er niets geregeld, en na afloop van de lessen die om 15:00 en 17:00 eindigen is de bus naar huis net weg (vertrek richting Huizen om 14:57 en 16:59). Tel daar de rituitval bij op (de laatste rit van 17:29 rijdt vandaag niet, en dat is niet voor het eerst), en het product dat op lijn 200 wordt neergezet is duidelijk suboptimaal.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 25 apr 2024, 08:50
door Milco
Ik zou het aangeven in de enquête. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 25 apr 2024, 16:26
door Meltrain
TreinenFreak schreef: do 25 apr 2024, 00:07
Meltrain schreef: wo 24 apr 2024, 16:14 Die lijn 107 vormt binnen Bussum wel een mooie nieuwe verbinding, waarmee de dekkingsgraad veel beter wordt, maar die lijn eindigt wel een beetje in the middle of nowhere. De R van P&R Bussum krijgt dan wel eindelijk weer een betekenis. _O-
P+R Bussum?
Volgens Google bestaat er een P&R Bussum A1. :')