Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Milco schreef:Ik ga er vanuit dat de spitslijn via Blaricum rijdt en laat daar nou ook lijn 326 vanuit Almere komen ;)
En laat dat nog steeds langer zijn dan met de trein+tram... Het zou alleen sneller zijn als de veerboot Almere-Haven - Huizen weer zou gaan varen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Milco »

Dat klopt, maar afhankelijk van waar de boot in Huizen aanmeert moeten de reizigers waarschijnlijk nog een eindje lopen naar het busstation. Bovendien bedient deze verbinding enkel Almere Haven en blijft reizen per trein hoe dan ook sneller. Toch denk ik dat een reis Almere - Uithof met de bus via Blaricum (mits goede aansluiting) niet eens heel veel langer zou duren dan via Utrecht met tram 22 of bus 30. Maar goed, we zullen zien :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Het artikel heeft het de hele tijd over Transdev i.p.v. Connexxion. Zou deze naam dan ook gebruikt gaan worden?
Mogelijk dat er een regionale naam gebruikt gaat worden, zoals Overal in Noord-Holland Noord. De naam Transdev gaat het in ieder geval niet worden lijkt mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Ben ook benieuwd naar de kleurstelling. Krijgen we de nieuwe Cxx-kleurstelling of komt er een speciale regionale (ik doel dus even op de niet-R-NET-lijnen)?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Daelea »

Suus schreef: Mogelijk dat er een regionale naam gebruikt gaat worden, zoals Overal in Noord-Holland Noord. De naam Transdev gaat het in ieder geval niet worden lijkt mij.
Volgens Transdev zelf wel (https://www.transdev.nl/nl/nieuws/nieuw ... vanaf-2021):
Dat maakt dit bij uitstek de plek om onze Internationale merknaam ‘Transdev’ in Nederland te lanceren. Met Transdev als uitvoerder krijgt Gooi en Vechtstreek een belangrijke primeur: dit wordt de eerste Europese busconcessie die honderd procent Zero Emissie gereden wordt, op wind- en zonne-energie uit de regio!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Frank93 »

Op de achterkant van de LLE's in Alkmaar staat ook al "Wij zijn Transdev". Dus blijkbaar willen ze die naam wat bekender maken bij het publiek.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Daniel »

Littlebusdriver schreef:Nee, je schreef provincie. Waar je kennelijk concessie bedoelde :D
:N Ik schreef provincie en bedoelde dat ook, namelijk alle concessies waar de provincie Noord Holland verantwoordelijk voor is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Een "wij zijn transdev" achterop een verder groen-witte bus vol Connexxion logo's is natuurlijk wat anders dan een volledige transdev branding (die ik vermoed dat we hier gaan zien). Wel een beetje jammer, ik vond Syntus en Connexxion toch altijd wel leuk vormgegeven merken en het lijkt er nu dus op dat ze allebei aan het einde van hun levensduur zijn.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TLP »

Ik vind de keuze om nu de naamwisseling te doen wat ongelukkig, met drie concessies die op zijn vroegst in 2027 aflopen. Wat gaat er bijvoorbeeld gebeuren met de structurering van de websites van Connexxion en Transdev? Op de site van Connexxion is bijvoorbeeld geen link naar het persbericht over de gunning van deze concessie, daarvoor moet je op de site van Transdev zijn. Tegelijkertijd staat daar nu nog niets over de concessies waarin zij rijden, die informatie staat dan weer op de website van Connexxion. De integratie van en navigatie tussen de merkwebsites Breng, Hermes, OV Regio IJsselmond en Overal met de hoofdwebsite van Connexxion is nu ook al niet optimaal.
En hoe zit het met de presentatie van de merknamen? Gaan de (reguliere) bussen in de langlopende concessies Amstelland-Meerlanden en Noord-Holland Noord op termijn de huisstijl of logo''s van Transdev krijgen? Het geeft naar mijn mening een vreemd gezicht als het overgrote deel van de bussen onder een andere naam rijdt dan diegene waarmee het moederbedrijf zich presenteert. Niet alleen qua uiterlijk, ook in de navigatie van websites en apps. Als in: de vervoerder is Transdev, maar omdat de bussen in dit gebied onder de merknaam Connexxion rijden moet je een andere website/app gebruiken, wat weer extra handelingen vraagt. En dat terwijl de (reis)informatiesystemen waarmee gewerkt wordt identiek zijn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door regenmaker »

In Amstelland-Meerlanden rijden de bussen natuurlijk al in het wit-rood hetgeen overeenkomt met de Transdev kleuren. Verder is het grootste gedeelte van de bussen in AML in R-net huisstijl ondergebracht. In NHN rijdt men onder de merknaam Overal. Lijkt me vrij makkelijk om dit over te zetten naar Transdev.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Bij Hermes hoeven ze zelfs maar een stickertje om te wisselen!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Suus »

De rood-witte kleur in Amstelland-Meerlanden is omdat door de opdrachtgever gevraagd werd naar meer harmonie tussen de kleurstelling van R-NET en de overige bussen. De wit-lichtgroene kleurstelling die Connexxion meestal toepast vind ik ook wel wat frisser ogen dan de wit-rode kleurstelling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

En het hoeft ook niet allemaal in 1 keer, toch? Keolis gaat ook gewoon door met Syntus Utrecht tot het einde van de concessie en plakt er dan pas 'Keolis Nederland' op.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Suus schreef:De rood-witte kleur in Amstelland-Meerlanden is omdat door de opdrachtgever gevraagd werd naar meer harmonie tussen de kleurstelling van R-NET en de overige bussen. De wit-lichtgroene kleurstelling die Connexxion meestal toepast vind ik ook wel wat frisser ogen dan de wit-rode kleurstelling.
Ik vind wit-rood meestal wel iets mooier (al vind ik wit-groen ook mooi, hoor!), maar zoals ze het in AML hebben gedaan lijkt het m.i. te veel op de HTM-kleurstelling.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door regenmaker »

Suus schreef:De rood-witte kleur in Amstelland-Meerlanden is omdat door de opdrachtgever gevraagd werd naar meer harmonie tussen de kleurstelling van R-NET en de overige bussen.
Ja, dat weet ik maar ik denk dat de nieuwe Transdev huisstijl daar niet veel van gaat afwijken. We zullen zien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Daniel »

Vistaus schreef:En het hoeft ook niet allemaal in 1 keer, toch? Keolis gaat ook gewoon door met Syntus Utrecht tot het einde van de concessie en plakt er dan pas 'Keolis Nederland' op.
Keolis is denk ik ook wel een mooi voorbeeld van hoe het met websites en apps zal gaan lijkt me: zo heeft bijvoorbeeld de website van Syntus Utrecht het over de Keolis-app. En als je contact opneemt met de klantenservice kom je ook op een formulier op de Keolis website terecht.
Maar verder bestaan de oude en nieuwe merknamen gewoon naast elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TLP »

Vistaus schreef:En het hoeft ook niet allemaal in 1 keer, toch? Keolis gaat ook gewoon door met Syntus Utrecht tot het einde van de concessie en plakt er dan pas 'Keolis Nederland' op.
Op het moment dat Keolis de naamswijziging aankondigde had alleen de concessies Twente en Utrecht nog een looptijd van 6 jaar tot eind 2023, de rest heeft al de nieuwe naam of loopt eind dit jaar af. De concessies Zuidoost-Brabant, Haarlem-IJmond en Noord-Holland Noord lopen allen pas in de periode 2026-2028 af en Amstelland-Meerlanden pas in 2032, met name het laatste geval duurt aanzienlijk langer dan de eerdergenoemde 6 jaar. Verder is er het handjevol concessies dat tussen eind volgend jaar en 2024 afloopt, dat valt op zich nog wel mee. Ook hoeven in Amstelland-Meerlanden en Zuidoost-Brabant de bussen in principe alleen maar omgestickerd te worden, omdat daar regionale huisstijlen getoond worden.
Daniel schreef:Keolis is denk ik ook wel een mooi voorbeeld van hoe het met websites en apps zal gaan lijkt me: zo heeft bijvoorbeeld de website van Syntus Utrecht het over de Keolis-app. En als je contact opneemt met de klantenservice kom je ook op een formulier op de Keolis website terecht.
Maar verder bestaan de oude en nieuwe merknamen gewoon naast elkaar.
Keolis doet het wat dat betreft wel netjes in de zin dat iedere concessie een eigen website heeft terwijl voor de klantenservice en app altijd de eigen naam gebruikt wordt.
Bij Connexxion werkt dat anders: iedere merknaam heeft een eigen website én klantenservice, alleen OV Regio IJsselmond heeft geen eigen klantenservice. Breng en Hermes hebben ook een eigen app. Dat levert voor de merknaam Overal dan weer de situatie op dat daarvoor gebruik gemaakt moet worden van de Connexxion-app, maar van de eigen klantenservice. IJsselmond kent dan wel weer een eigen Stappover-app. Daarbij is in Noord-Holland de vervoerdersnaam Connexxion volgens mij prominenter op de bussen aanwezig dan de merknaam Overal. En bovendien zijn alle dienstregelingen in principe op alle websites te raadplegen, alleen voor regiospecifieke informatie moet je de website van de juiste merknaam hebben.
Kortom, al met al zie ik genoeg potentie voor verwarrende situaties. :P
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Jurre »

Vistaus schreef:Alleen met elektrische bussen? Wens ze veel succes om de volledige ritten van de 100, 101, 106, 109 en vooral de 320 te rijden op een accu...
Want? De huidige lijn 101 is bijvoorbeeld maar 9km lang. Wat is volgens jou dan de maximale range die op één batterijlading gereden kan worden? Dit gaan we overigens in AML doen per december dit jaar.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Frank93 »

Wat volgens mij nog niet gemeld is hier of in het bericht (omdat het ook niet echt interessant is voor de ''normale'' reiziger denk ik) is dat er sowieso een nieuwe stalling in Hilversum komt. Het maakte niet uit welke vervoerder de concessie zou winnen, de gemeente/verhuurder heeft al andere plannen met het terrein. Lijkt mij juist een voordeel omdat je nu een terrein/standplaats kunt aanleggen die ingericht is voor het opladen. Ik weet niet wat er met standplaats Huizen gaat gebeuren maar de huidige plek bij het busstation lijkt me niet echt geschikt om bussen lang aan de lader te zetten.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Jurre schreef:Want? De huidige lijn 101 is bijvoorbeeld maar 9km lang. Wat is volgens jou dan de maximale range die op één batterijlading gereden kan worden? Dit gaan we overigens in AML doen per december dit jaar.
Lijn 101 is zelf maar 9km lang, alleen deze lijn is in de spits gekoppeld aan lijn 100 en in de dal aan lijn 108. Zodoende is de tijd op de eindpunten slechts enkele minuten en zou er een actieradius van minimaal 60 kilometer nodig zijn, want in deze regio is Hilversum station nu eigenlijk de enige plek waar bussen langer dan 5 minuten stil staan en dus aan de snellader kunnen. Maar met de ontwikkelingen van die batterijpakketten lijkt mij ook dat de actieradius geen probleem hoeft te vormen om elektrisch te rijden. Het blijft alleen voor lijn 320 economisch gezien een apart besluit omdat deze na 1x op en neer al aan de lader mag en er dus relatief veel bussen nodig zullen zijn.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door TreinenFreak »

Frank93 schreef:Wat volgens mij nog niet gemeld is hier of in het bericht (omdat het ook niet echt interessant is voor de ''normale'' reiziger denk ik) is dat er sowieso een nieuwe stalling in Hilversum komt. Het maakte niet uit welke vervoerder de concessie zou winnen, de gemeente/verhuurder heeft al andere plannen met het terrein. Lijkt mij juist een voordeel omdat je nu een terrein/standplaats kunt aanleggen die ingericht is voor het opladen. Ik weet niet wat er met standplaats Huizen gaat gebeuren maar de huidige plek bij het busstation lijkt me niet echt geschikt om bussen lang aan de lader te zetten.

Is het zeker dat de nieuwe stalling ook in Hilversum komt? Het lijkt mij veel handiger om deze in Huizen te bouwen, meer mogelijkheden en veel diensten vangen ook al aan in Huizen. En met een stalling in Huizen kunnen bijvoorbeeld de DRU's van de ritten om 5.00 van lijn 100/320 richting Huizen beter benut worden.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

TreinenFreak schreef:
Jurre schreef:Het blijft alleen voor lijn 320 economisch gezien een apart besluit omdat deze na 1x op en neer al aan de lader mag en er dus relatief veel bussen nodig zullen zijn.
Inderdaad, helemaal als je bedenkt dat er in het plan ook nog eens staat dat de 320 vanaf 2023 nóg frequenter moet gaan rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Meltrain »

TreinenFreak schreef:
Jurre schreef:Want? De huidige lijn 101 is bijvoorbeeld maar 9km lang. Wat is volgens jou dan de maximale range die op één batterijlading gereden kan worden? Dit gaan we overigens in AML doen per december dit jaar.
Lijn 101 is zelf maar 9km lang, alleen deze lijn is in de spits gekoppeld aan lijn 100 en in de dal aan lijn 108. Zodoende is de tijd op de eindpunten slechts enkele minuten en zou er een actieradius van minimaal 60 kilometer nodig zijn, want in deze regio is Hilversum station nu eigenlijk de enige plek waar bussen langer dan 5 minuten stil staan en dus aan de snellader kunnen.
Dat die koppelingen nu bestaan, wil uiteraard niet zeggen dat ze er straks ook nog zijn. ;)
Zeker met de inzet van elektrische bussen kan ik me voorstellen dat de lijn(koppeling)en geheel nieuw worden opgezet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vistaus
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 10:52

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door Vistaus »

Ja, vanaf 2023 gaat het lijnennet op de schop. Maar de elektrische bussen stromen volgend jaar al in voor zover ik begrijp...
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Bericht door teun »

Met exact dezelfde routes kun je ook gewoon lekker knutselen aan de omlopen hoor.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten