Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Conclusie: tram tussen Utrecht USP en Zeist is potentiëel interessant en wordt verder onderzocht. Dat geldt niet voor een tram tussen Utrecht en Amersfoort.
Drie kanttekeningen bij het rapport:
Het rapport stapt makkelijk heen over de nadelen tussen Zeist en de Utrechtse binnenstad gezien de concrete opheffing van de lijnen 50 en 73 tussen Zeist en Utrecht Centraal na realisatie van een tram. De verbinding tussen Zeist en Neude/Schouwburg/winkels wordt echt wel minder.
Zeist Handelscentrum (eindpunt van de mogelijke tram) ligt aan de rand van Zeist. Voor veel reizigers langer lopen/fietsen of overstappen met een bus. Is echt een nadeel van een tram ipv huidige fijnmazige busstructuur.
Een verlenging van de tram van Zeist Handelscentrum naar station Driebergen-Zeist mis ik ook, dan sla je pas echt een klap in vervoerwaarde (zowel reizigers tussen Zeist en Intercity-netwerk Arnhem - Utrecht als de reizigers tussen USP en Oost-Nederland (Arnhem)).
Het lijkt me dat een tram Utrecht-Zeist slechts geïnventariseerd is in opdracht van Provinciale Staten? Er is geen budgettering en enige vorm van besluitvorming te halen uit de bijlages.
Meer iets voor het ideëenforum?