CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door reisthijs »

Bemined schreef: ma 21 nov 2022, 11:40Nee, die sprintercity of sneltrein (trein met sprintermaterieel maar zonder stops te Almo, Almp, Almm, Ampo en Rai) blijft in het eindbeeld naar Schiphol rijden en deelt daar de sporen met de AirportSprinter.
Rai? Dan bedoel je een sprintercity die over de Zuidtak moet gaan rijden in een van de toekomstmodellen? Waarom moeten die treinen het spoor delen met de Airportsprinter? Of waarom kan dat niet dat kleine stukje samen over hetzelfde spoor?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bemined
Berichten: 5867
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door Bemined »

Het is altijd de bedoeling geweest om een verbinding tussen Weesp en Amsterdam Zuid in stand te houden. Alleen wordt dat in de toekomst dus een sneltrein i.p.v. sprinter, maar dan wel met sprintermaterieel omdat men korte halteringen nodig heeft om de trein ingepast te krijgen. En dat deze tussen de Airportsprinter moet is omdat de buitensporen straks helemaal vol zitten met intercity's en hogesnelheidstreinen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door Meltrain »

Maar waarom stopt die dan niet op Rai? Wat gaat daar dan wel stoppen? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door TffpaA »

Er moet nog een ei gelegd worden over of er alternerend op Diemen-Zuid en RAI gestopt gaat worden, of dat één van deze twee stations helemaal sluit.

RAI ligt dan het meest voor de hand; het zou dan een evenementenhalte worden.
🗣
Bemined
Berichten: 5867
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door Bemined »

Discussie hierover past trouwens beter in dit draadje, daar staat ook een schets van de beoogde lijnvoering (al is de lijnvoering voorbij Almere Buiten inmiddels weer gewijzigd): viewtopic.php?p=718014#p718014
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door sirvinniei »

Waarom stoppen de ICs tussen Amsterdam Zuid en Amersfoort/Lelystad (maar niet de ICs tussen Amsterdam Centraal en Utrecht) eigenlijk op Duivendrecht?
Ik heb geen onderschrift
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door Daan! »

Om overstappen te faciliteren op het onderliggend netwerk.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door verfmeer »

Meltrain schreef: ma 21 nov 2022, 10:52 Waar ik eigenlijk nog steeds op hoop, is dat er een verbinding komt tussen de Haagse lijn 1 en de Rotterdamse lijn 21.
Het is een traject van ongeveer 5 km, maar het biedt een extra mogelijkheid tussen Delft en Schiedam en dus ook tussen Den Haag en Rotterdam.
Dan zou ik nog eerder gaan voor een supertram 4: Steendijkpolder - Maasdijk - Naaldwijk - Honselersdijk - Poeldijk - De Uithof - Bestaande route - Lansingerland-Zoetermeer - Berkel/Berschenhoek - Rodenrijs
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door tjoektjoek »

Prorail wil graag inbreng voor de MIRT-verkenning.

https://www.prorail.nl/projecten/leiden ... n/denk-mee
Langs de Oude Lijn - de spoorlijn tussen Leiden, Den Haag, Rotterdam en Dordrecht - komen in de toekomst ongeveer 170.000 nieuwe woningen en 85.000 extra werkplekken. ProRail onderzoekt hoe we stap voor stap meer treinen kunnen laten rijden en nieuwe stations kunnen openen bij de (nieuwe) woonwijken: station Rijswijk Buiten, Schiedam Kethel, Rotterdam van Nelle en Dordrecht Leerpark.

Vragen die we in de verkenning beantwoorden zijn bijvoorbeeld: hoe passen de treinen en ook de nieuwe stations in de dienstregeling? Over welke sporen gaan de treinen rijden? Welke verbouwingen zijn nodig aan het spoor en bij de stations? Hoe worden de twee extra sporen tussen Delft en Schiedam ingepast in het landschap?
Mochten er nog ideeën zijn of andere inzichten zijn, dan kan je die opsturen!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door Vinny »

TffpaA schreef: ma 21 nov 2022, 15:08 Er moet nog een ei gelegd worden over of er alternerend op Diemen-Zuid en RAI gestopt gaat worden, of dat één van deze twee stations helemaal sluit.

RAI ligt dan het meest voor de hand; het zou dan een evenementenhalte worden.
-0- Ik ben járen geleden op het forum bijna met pek en veren naar het Snelwegenforum gestuurd omdat ik het had gewaagd om het een goed idee te vinden dat station RAI zou sluiten. Dat geval ligt gewoon idioot in de weg. Reizigers naar de vele beurzen zouden wat mij betreft één halte met de metro kunnen reizen of lopen van station Zuid. De looproute moet dan natuurlijk wel wat worden geoptimaliseerd, en in de originele plannen zou het station ook iets in oostelijke richting opschuiven in plaats van in westelijke richting dat uiteindelijk gerealiseerd is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bemined
Berichten: 5867
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door Bemined »

Gelukkig komt de CitySprinter daar helemaal niet ;)
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door TffpaA »

Waarom zit Vinny op een 15 maanden oud bericht van mij te reageren? :s
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door trolly »

Krijg je eens aandacht, is het wéér niet goed -0-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CitySprinter Oude Lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht

Bericht door Vinny »

TffpaA schreef: ma 12 feb 2024, 08:50 Waarom zit Vinny op een 15 maanden oud bericht van mij te reageren? :s
Hehe was in de veronderstelling dat het een recente post was... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten