R-net
Re: R-net
Noordwijk - Leiden zie ik op termijn (wanneer de werkzaamheden aan de N206 tussen Leiden en Katwijk klaar zijn) nog wel komen.
De andere twee Noordwijkse wenslijnen zullen (volgens mij) nooit een R-net-achtige frequentie krijgen. Hooguit 4x/uur in de spits en 2x/uur daarbuiten.
Er is zeker een markt voor Noordwijk - Schiphol. Als je Noordwijk beter met Schiphol wilt verbinden, dan moet je volgens mij een rechtstreekse Q-liner over de A44 inleggen, die Noordwijk - Schiphol in ruim een halfuur rijdt. Om te beginnen overdag 2x/uur, avond/weekend 1x/uur, en bij voldoende vraag langzaam verder groeien?
Een busrit naar Sassenheim, om daar op de sprinter over te stappen, zal nooit aantrekkelijk genoeg zijn (te langzaam, met overstap) om meer Noordwijkse reizigers via het OV richting Schiphol te krijgen. Dan is (met een R-net Noordwijk - Leiden over de N206) de verbinding Noordwijk - Schiphol via Leiden) bijna nog sneller (en in ieder geval frequenter).
Noordwijk - Den Haag: lijn 385 trekt onvoldoende reizigers om een hogere frequentie te krijgen. Zeker niet nu Arriva deze lijn per december a.s. een langzamere route rond Wassenaar geeft.
De andere twee Noordwijkse wenslijnen zullen (volgens mij) nooit een R-net-achtige frequentie krijgen. Hooguit 4x/uur in de spits en 2x/uur daarbuiten.
Er is zeker een markt voor Noordwijk - Schiphol. Als je Noordwijk beter met Schiphol wilt verbinden, dan moet je volgens mij een rechtstreekse Q-liner over de A44 inleggen, die Noordwijk - Schiphol in ruim een halfuur rijdt. Om te beginnen overdag 2x/uur, avond/weekend 1x/uur, en bij voldoende vraag langzaam verder groeien?
Een busrit naar Sassenheim, om daar op de sprinter over te stappen, zal nooit aantrekkelijk genoeg zijn (te langzaam, met overstap) om meer Noordwijkse reizigers via het OV richting Schiphol te krijgen. Dan is (met een R-net Noordwijk - Leiden over de N206) de verbinding Noordwijk - Schiphol via Leiden) bijna nog sneller (en in ieder geval frequenter).
Noordwijk - Den Haag: lijn 385 trekt onvoldoende reizigers om een hogere frequentie te krijgen. Zeker niet nu Arriva deze lijn per december a.s. een langzamere route rond Wassenaar geeft.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: R-net
Volgens mij wordt Noordwijk-Schiphol tactisch HOV genoemd in plaats van Rnet. Hoog zullen de frequenties dus inderdaad wel niet worden.
Ik heb geen onderschrift
Re: R-net
Volgens mij moet je HOV Noordwijk - Schiphol niet in één lijn willen combineren. Los van het feit dat er twee concessies bij betrokken zijn.
Sassenheim en Voorhout hebben hun station, dus er blijven op die corridor eigenlijk twee verbindingen gewenst:
- Lisse / Lisserbroek - Hoofddorp / Schiphol --> hiervoor kun je een deel (de helft?) van de 397-ritten (die nu in Nieuw-Vennep eindigen) door laten rijden naar Lisserbroek en Lisse
- Noordwijk - Schiphol (e.v.) --> hiervoor kun je een snelle Q-liner Noordwijk - A44 Schiphol inleggen
Sassenheim en Voorhout hebben hun station, dus er blijven op die corridor eigenlijk twee verbindingen gewenst:
- Lisse / Lisserbroek - Hoofddorp / Schiphol --> hiervoor kun je een deel (de helft?) van de 397-ritten (die nu in Nieuw-Vennep eindigen) door laten rijden naar Lisserbroek en Lisse
- Noordwijk - Schiphol (e.v.) --> hiervoor kun je een snelle Q-liner Noordwijk - A44 Schiphol inleggen
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: R-net
De ideeen zijn best sluw zoals jij ze voorstelt. Aldus OVpro wordt de 385 maximaal 5 minuten langzamer met de nieuwe route. Aan de andere kant kun je dan wel vanuit Katwijk en Noordwijk rechtstreeks naar Duinrell.Roeland schreef: ↑wo 14 jul 2021, 08:02 Noordwijk - Leiden zie ik op termijn (wanneer de werkzaamheden aan de N206 tussen Leiden en Katwijk klaar zijn) nog wel komen.
De andere twee Noordwijkse wenslijnen zullen (volgens mij) nooit een R-net-achtige frequentie krijgen. Hooguit 4x/uur in de spits en 2x/uur daarbuiten.
Er is zeker een markt voor Noordwijk - Schiphol. Als je Noordwijk beter met Schiphol wilt verbinden, dan moet je volgens mij een rechtstreekse Q-liner over de A44 inleggen, die Noordwijk - Schiphol in ruim een halfuur rijdt. Om te beginnen overdag 2x/uur, avond/weekend 1x/uur, en bij voldoende vraag langzaam verder groeien?
Een busrit naar Sassenheim, om daar op de sprinter over te stappen, zal nooit aantrekkelijk genoeg zijn (te langzaam, met overstap) om meer Noordwijkse reizigers via het OV richting Schiphol te krijgen. Dan is (met een R-net Noordwijk - Leiden over de N206) de verbinding Noordwijk - Schiphol via Leiden) bijna nog sneller (en in ieder geval frequenter).
Noordwijk - Den Haag: lijn 385 trekt onvoldoende reizigers om een hogere frequentie te krijgen. Zeker niet nu Arriva deze lijn per december a.s. een langzamere route rond Wassenaar geeft.
Re: R-net
Lijn 436 eindigt niet in Dirksland, maar in Stellendam of Ouddorp.
Lijn 437 ontbreekt.
Metrolijnen A, B en C ontbreken.
Metrolijn E is officieel geen R-net.
De route van lijn 173 gaat langs de verkeerde kant van Bleiswijk.
Tramlijn 25 ontbreekt.
Er staat een niet bestaande lijn over de A27 naar Almere Buiten op de kaart.
Er staat een vage lijn bij Krommenie op de kaart.
Lijn 437 ontbreekt.
Metrolijnen A, B en C ontbreken.
Metrolijn E is officieel geen R-net.
De route van lijn 173 gaat langs de verkeerde kant van Bleiswijk.
Tramlijn 25 ontbreekt.
Er staat een niet bestaande lijn over de A27 naar Almere Buiten op de kaart.
Er staat een vage lijn bij Krommenie op de kaart.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: R-net
Metro E heeft al een tijdje R-Net logo's op de stations, weliswaar is nog niet alle huisstijl vervangen maar R-Net is wel nadrukkelijk aanwezig op deze lijn. Ook op het Haagse deel van lijn E zijn R-Net borden te vinden, al zijn ze daar nog wat schaarser volgens mij.
Wel duidelijk fout is dat station Geldermalsen aan de verkeerde kant van de Linge ingetekend staat.
Wel duidelijk fout is dat station Geldermalsen aan de verkeerde kant van de Linge ingetekend staat.
Re: R-net
Bij de revisie van de RSG3-stellen zullen deze van buiten alsnog een R-NET huisstijl gaan krijgen. Zal nog wel een paar jaren duren vermoed ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: R-net
- Alle bussen uit Waterland eindigen ten noorden van Amsterdam in the middle of niks.
- In Santpoort rijdt lijn 382 vanuit Sloterdijk door naar Haarlem
- Lijn 347 eindigt in Uithoorn niet bij lijn 340.
- Vanaf Badhoevedorp rijdt een lijn over de Ring Amsterdam richting Duivendrecht (en verder?).
Goede kaart dit
- In Santpoort rijdt lijn 382 vanuit Sloterdijk door naar Haarlem
- Lijn 347 eindigt in Uithoorn niet bij lijn 340.
- Vanaf Badhoevedorp rijdt een lijn over de Ring Amsterdam richting Duivendrecht (en verder?).
Goede kaart dit
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: R-net
Gelukkig er ook vrijwel dagelijks R-Net metro's op lijn E, al dan niet gekoppeld met een RandstadRail metro. Overigens hangt er boven het ongebruikte tramperron op Den Haag Centraal +2 (het calamiteitenperron wat nog steeds niet gebruikt wordt) ook een R-Net vertrektijdenbord voor de lijnen 3 en 4, terwijl die verder geloof ik nog nergens R-net logo's hebben.
Re: R-net
Ik ben ook best benieuwd naar foto's van dat eindpunt in de middenberm van de A27 bij Almere
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: R-net
Als je goed kijkt zie je dat het niet de middenberm is maar dat de A27 daar doodloopt, de aansluiting op de A6 mist namelijk ook Niet de enige snelweg die doodloopt trouwens, A4 loopt ook dood bij Pernis en de A10 loopt dood bij de Coentunnel (terwijl andere tunnels wel doorgetrokken zijn over het water). En bij de A9 is men zo te zien vergeten de snelweg te verleggen bij Badhoevedorp, maar de buslijn zelf is wel verlegd. Kortom, zelfs de achterliggende kaart is van twijfelachtige kwaliteit, laat staan de ingevulde kaart.
Re: R-net
Hier moet ik eventjes wat toelichting op geven:
Wat je ziet is dat de verbindingslussen in knooppunten niet zijn weergegeven op de kaart; in de meeste GIS programma's worden ze als 'oprit' aangemerkt en niet als 'snelweg'. Met de gekozen weergaven probeert de kaartenmaker op verder uitgezoomd niveau de kaart een prettigere visuele aanblik te geven
"It's not a bug, it's a feature'
Het is een beetje suf dat de OV lijn daarover niet wordt doorgetrokken. Dat zou de stagiair van dienst moeten zijn opgevallen bij de datavalidatie. Maar goed, dat proces wordt wel eens overgeslagen
Wat je ziet is dat de verbindingslussen in knooppunten niet zijn weergegeven op de kaart; in de meeste GIS programma's worden ze als 'oprit' aangemerkt en niet als 'snelweg'. Met de gekozen weergaven probeert de kaartenmaker op verder uitgezoomd niveau de kaart een prettigere visuele aanblik te geven
"It's not a bug, it's a feature'
Het is een beetje suf dat de OV lijn daarover niet wordt doorgetrokken. Dat zou de stagiair van dienst moeten zijn opgevallen bij de datavalidatie. Maar goed, dat proces wordt wel eens overgeslagen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: R-net
Dat is echt de R-net huisstijl.
Re: R-net
Gelukkig, kan het GVB gewoon een CSA-I pakken, A4'tje met R-Net achter de ruit en gaan met die banaan
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: R-net
Daarom staat er ook “een R-NET huisstijl”, niet “de R-NET huisstijl”
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: R-net
Als het ‘merk’ Randstadrail verdwijnt had je het materieel evengoed de huisstijl van de vervoerder zelf kunnen geven. Een doorsnee passagier weet echt niet wat R-Net is en waar het voor staat, het zal die reiziger ook echt weinig boeien. Een algemene huisstijl werkt misschien provinciewijd (BraVO, Rrreis/Breng) maar R-Net is het ‘em net niet.
Re: R-net
Als reiziger kijk ik persoonlijk nauwelijks naar wat voor materieeltype mij zal vervoeren. Het maakt mij, behalve ten aanzien van comfort, dan echt niet uit of ik met een SNG in huisstijl Flow naar school reis, of met FLIRT in de huidige huisstijl.
Omdat concurrentie buiten de aanbestedingsprocedure vrijwel niet bestaat heeft een herkenbare huisstijl ook weinig zin. Buiten de bubbel van ons als hobbyisten zal bijna niemand bepaalde naampjes aanprijzen bij hun kennissenkring, zeker nu de huisstijlen zeer regelmatig bepaald worden door de opdrachtgever.
Omdat concurrentie buiten de aanbestedingsprocedure vrijwel niet bestaat heeft een herkenbare huisstijl ook weinig zin. Buiten de bubbel van ons als hobbyisten zal bijna niemand bepaalde naampjes aanprijzen bij hun kennissenkring, zeker nu de huisstijlen zeer regelmatig bepaald worden door de opdrachtgever.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: R-net
Dat merk verdwijnt inderdaad, ten koste van een R-NET HTM/MRDH huisstijl op alle drie series trams die straks in Den Haag rondrijden.Visgraatmodel schreef: ↑do 22 jul 2021, 20:59 Als het ‘merk’ Randstadrail verdwijnt had je het materieel evengoed de huisstijl van de vervoerder zelf kunnen geven.
Ik denk dat het ondertussen wel redelijk bekend is bij het publiek dat rood-zwarte bussen snelbussen zijn.Visgraatmodel schreef: ↑do 22 jul 2021, 20:59Een doorsnee passagier weet echt niet wat R-Net is en waar het voor staat, het zal die reiziger ook echt weinig boeien. Een algemene huisstijl werkt misschien provinciewijd (BraVO, Rrreis/Breng) maar R-Net is het ‘em net niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: R-net
Eigenlijk krijgt het Randstadrail-materieel dus gewoon de huisstijl van de vervoerders. Waarbij het handig uitkomt dat HTM-huisstijl dankzij het rood eniszins op R-net lijkt.
Maar als alle trams in Den Haag straks deze kleur krijgen, worden alle tramlijn dan ook R-net?
Maar als alle trams in Den Haag straks deze kleur krijgen, worden alle tramlijn dan ook R-net?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten