Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door sneltram »

Misschien was dat ook wel de strategie van Arriva: inschrijven op de concessie waar misschien geen anderen voor zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat Arriva een concessie in de schoot geworpen krijgt. Denk aan Limburg in 2015 en Brabant in 2006.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Daniel »

Aan de andere kant, het is voor Keolis natuurlijk ook gewoon inschrijven op wat ze al hebben om dat te behouden. In tegenstelling tot de andere vervoerders kan Keolis het niet echt hebben om nog een concessie te verliezen, dus Utrecht Binnen is gewoon een tweede kans mochten ze Buiten niet behouden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door ArrivaBas »

Begrijp ik goed dat als een vervoerder op beide concessies heeft ingeschreven en bij beiden het beste bod blijkt te hebben, deze niet alle twee concessies in de wacht sleept?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Daniel »

Klopt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RW2104
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door RW2104 »

Ik had ook meer inschrijvingen voor Utrecht Buiten verwacht, maar ik begrijp waarom de grootste voorkeur voor Utrecht Binnen gaat. Iemand een idee wat de marktwaarde van beiden percelen zo ongeveer zou zijn?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Lijn 45 »

Ik had op zijn minst een bod van Transdev op Buiten verwacht, ze hebben er jarenlang gereden en wilden dat gebied koste wat het kost houden toen Keolis won.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door sirvinniei »

Utrecht Buiten heeft weinig stedelijk gebied, waar veel op te verdienen valt door de korte afstanden. Eigenlijk heb je alleen maar Amersfoort en daaromheen wat kleinere stadjes zonder echte stadsdiensten.
Ik heb geen onderschrift
Sebastiaan0125
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 16:07

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Sebastiaan0125 »

Nickipedia schreef: wo 21 feb 2024, 20:02 Perceel 1: Concessie Utrecht Binnen
  • Transdev Nederland Mobility Services
  • Keolis Nederland
  • EBS Public Transportation B.V.
  • Qbuzz B.V.

Perceel 2: Concessie Utrecht Buiten
  • Keolis Nederland
  • Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
Waar heb je dit vandaan, eigenlijk?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Lijn 45 »

Ik vermoed interne info.
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Nickipedia »

Semi-intern, de contactgegevens van iemand van de provincie stonden er nog onder, dus ik ga er vanuit dat het klopt.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door ThatPCDude »

Bijzonder dat cxx/transdev toch weer eens van zich laat horen, in plaats van alleen in te schrijven op concessies waar ze de zittende vervoerder waren!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21363
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Meltrain »

Dat klopt niet helemaal, want Transdev had ook een bod gedaan op Zuid-Holland Noord (en waren naar verluidt 2e geworden).
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 22 feb 2024, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Z2N »

Voor Zuid-Holland Noord geldt hetzelfde als Utrecht Binnen: voor de oude concessie inging was Transdev de historische vervoerder geweest in dat gebied. Dat het bedrijf dat GVU in bezit had de stadsdienst Utrecht terug wil is erg begrijpelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door VIRM »

Ik heb het idee dat Connexxion de laatste jaren eigenlijk geen nieuwe concessies heeft binnengesleept.

Voor de reiziger is het natuurlijk het beste als Qbuzz en Keolis gewoon blijven rijden: geen gedoe met een andere vervoerder en eventueel personeel dat in een andere concessie van de werkgever verder kan.
Beul van de blindegeleidelijn
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door sneltram »

Veluwe Zuid, maar dat was onderhands.
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door omaylie »

Gooi en Vechtstreek was volgens mij de laatste die Transdev niet onderhands kreeg.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door ThatPCDude »

De provincie NH is opdrachtgever voor die concessie. Zoals eerder op het forum voorbij is gekomen zou cxx het wel hééél erg moeten verpesten willen ze uit NH verdwijnen
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Station Luchtbal
Berichten: 41
Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
Locatie: Amsterdam

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Station Luchtbal »

Is het de bedoeling dat de bussen in de nieuwe concessie, nu de gemeente Vijfheerenlanden bij de provincie Utrecht is gevoegd, verder rijden dan Vianen (en Leerdam), en ook Lexmond, Ameide en Meerkerk gaan bedienen?
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door rooddolfijn »

Dat is al het geval met de lijnen 85 en 94 en U-Flex in dat gebied.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Daniel »

Z2N schreef: do 22 feb 2024, 08:00 Voor Zuid-Holland Noord geldt hetzelfde als Utrecht Binnen: voor de oude concessie inging was Transdev de historische vervoerder geweest in dat gebied. Dat het bedrijf dat GVU in bezit had de stadsdienst Utrecht terug wil is erg begrijpelijk.
Maar dat geldt ook voor Utrecht Buiten en daar doen ze niet mee ;)
Station Luchtbal schreef: do 22 feb 2024, 11:57 Is het de bedoeling dat de bussen in de nieuwe concessie, nu de gemeente Vijfheerenlanden bij de provincie Utrecht is gevoegd, verder rijden dan Vianen (en Leerdam), en ook Lexmond, Ameide en Meerkerk gaan bedienen?
Lijn 80 (Vianen - Gorinchem) wordt al mede gefinancierd door de provincie Utrecht, maar volgens mij was er nog geen sprake van die uit DMG te halen en aan Utrecht toe te voegen.
Ameide en Lexmond worden nu al door de Utrechtse concessie bediend op tijden waarop de uitloper uit DMG daar niet rijdt.
rooddolfijn schreef: do 22 feb 2024, 12:13 Dat is al het geval met de lijnen 85 en 94 en U-Flex in dat gebied.
94 bestaat niet, dat is tegenwoordig ook bij U-OV gewoon de 90.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door rooddolfijn »

Ah ha, de avondritten naar Ameide rijden onder het lijnnummer 90, ik was nog in de veronderstelling dat die ritten het nummer 94 hadden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door busvader »

Volgensmij is het inderdaad vanaf 2025 de bedoeling dat de Utrechtse vervoerder het deel (Utrecht -) Vianen - Meerkerk van de huidige lijn 80 (voormalig 81) gaat exploiteren. Momenteel is dat nog DMG, gefinancierd door beide provincies.

EDIT: Er staat in de lijnfiche voor Utrecht Binnen inderdaad een lijn 81 benoemd, rijdend van Vianen Lekbrug naar Meerkerk A27, welke afgestemd moet zijn op lijn aankomst- en vertrektijden van SnelBuzz 387.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door CSA2 »

ThatPCDude schreef: do 22 feb 2024, 11:31 De provincie NH is opdrachtgever voor die concessie. Zoals eerder op het forum voorbij is gekomen zou cxx het wel hééél erg moeten verpesten willen ze uit NH verdwijnen
Daar gaat wat verandering in komen. Bij het samenvoegen van NHN en HIJ gaan ook compleet andere voorwaarden komen waarbij de provincie veel meer regie kan houden. Aanleiding is de huidige gang van zaken omtrent NHN. Maar das offtopic
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door ThatPCDude »

Huidige GaVaZa in NHN? Is het zo'n pestzooi dan daar?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Roeland »

sirvinniei schreef: wo 21 feb 2024, 22:03 Utrecht Buiten heeft weinig stedelijk gebied, waar veel op te verdienen valt door de korte afstanden. Eigenlijk heb je alleen maar Amersfoort en daaromheen wat kleinere stadjes zonder echte stadsdiensten.
Utrecht Buiten heeft wel een mooi aantal goed gebruikte streeklijnen met een redelijke rijsnelheid, zoals de 107, 126 en 295 in het westen en de 50, 70 en de 202/203 in het oosten van de provincie. Qua verdienpotentie vind ik Utrecht Buiten zeker wel een interessante concessie.

Wellicht is het een éénmalig experiment van de provincie om twee grote concessies gelijktijdig in de markt te zetten. En concluderen ze straks dat ze daardoor voor Buiten minder goede biedingen hebben gekregen, dan wanneer ze beide concessies met bijv. een halfjaar tussentijd in de markt hadden gezet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 226 gasten