Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
slechts 2 inschrijvers geeft wel aan dat het niet heel interessant in de markt is gezet.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Niet perse, het kan ook gewoon betekenen dat Utrecht Binnen interressanter is en het daarom meer loonde om daar de moeite van een goede bieding in te steken.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Op zich hadden vervoerders ook wel voor beide concessies kunnen inschrijven zoals wat Keolis deed en daarom is het verbazingwekkend dat er 'maar' twee vervoerders voor Utrecht Buiten hadden ingeschreven. Helemaal omdat Utrecht Binnen toch populairder is en de kans dat de vervoerder wint een stuk kleiner is. Met Utrecht Buiten hadden ze in ieder geval nog een alternatief.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39240
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Een bod indienen kost alleen wel veel mankracht en je hebt niet zomaar even je tenderteam verdubbeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Keolis heeft de afgelopen tijd ook verder niet ingeschreven op een concessie (m.u.v. Twente), terwijl andere vervoerders dit wel hebben gedaan. Daardoor was er denk ik meer tijd en mogelijkheid om tot 2 biedingen te komen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik vraag mij af of Keolis wel op Utrecht Buiten had ingeschreven als ze niet al de zittende vervoerder waren. Er is een ongeschreven erecode dat een zittende vervoerder op zijn concessie inschrijft, vooral omdat je ook een negatief signaal naar je personeel afgeeft als je het niet doet. Maar Keolis zag waarschijnlijk dat Utrecht Binnen financieel interessanter is (gemiddeld hogere bezetting en procentueel waarschijnlijk veel minder inkomsten uit scholieren/studenten dan Utrecht Buiten)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Voor een compleet bod op een concessie liggen de kosten vaak rond de 100.000 euro.Negen schreef: ↑ma 26 feb 2024, 16:28 Op zich hadden vervoerders ook wel voor beide concessies kunnen inschrijven zoals wat Keolis deed en daarom is het verbazingwekkend dat er 'maar' twee vervoerders voor Utrecht Buiten hadden ingeschreven. Helemaal omdat Utrecht Binnen toch populairder is en de kans dat de vervoerder wint een stuk kleiner is. Met Utrecht Buiten hadden ze in ieder geval nog een alternatief.
Bij deze twee concessies was ook nog duidelijk dat ze niet samen te winnen zijn.
Dat zal mee hebben gespeeld bij veel vervoerders om maar op één concessie in te schrijven.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Oh da's leuk, wat als Keolis dan helemaal niet ingeschreven had op Utrecht Buiten? Dan hadden ze wel een probleem..Suus schreef: ↑ma 26 feb 2024, 17:32 Ik vraag mij af of Keolis wel op Utrecht Buiten had ingeschreven als ze niet al de zittende vervoerder waren. Er is een ongeschreven erecode dat een zittende vervoerder op zijn concessie inschrijft, vooral omdat je ook een negatief signaal naar je personeel afgeeft als je het niet doet. Maar Keolis zag waarschijnlijk dat Utrecht Binnen financieel interessanter is (gemiddeld hogere bezetting en procentueel waarschijnlijk veel minder inkomsten uit scholieren/studenten dan Utrecht Buiten)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Aha, dat verklaart het dus hoewel ik wel bedoelde dat vervoerders zouden kunnen kiezen als ze beide gewonnen hadden of een betere kans op om de ander concessie te winnen, maar tijdsdruk en geldt speelt idd ook een rol.DPDelft schreef: ↑ma 26 feb 2024, 18:13Voor een compleet bod op een concessie liggen de kosten vaak rond de 100.000 euro.Negen schreef: ↑ma 26 feb 2024, 16:28 Op zich hadden vervoerders ook wel voor beide concessies kunnen inschrijven zoals wat Keolis deed en daarom is het verbazingwekkend dat er 'maar' twee vervoerders voor Utrecht Buiten hadden ingeschreven. Helemaal omdat Utrecht Binnen toch populairder is en de kans dat de vervoerder wint een stuk kleiner is. Met Utrecht Buiten hadden ze in ieder geval nog een alternatief.
Bij deze twee concessies was ook nog duidelijk dat ze niet samen te winnen zijn.
Dat zal mee hebben gespeeld bij veel vervoerders om maar op één concessie in te schrijven.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Weten vervoerders eigenlijk van elkaar op welke concessies ze willen meedingen voordat de inschrijftermijn sluit?Negen schreef: ↑ma 26 feb 2024, 16:28 Op zich hadden vervoerders ook wel voor beide concessies kunnen inschrijven zoals wat Keolis deed en daarom is het verbazingwekkend dat er 'maar' twee vervoerders voor Utrecht Buiten hadden ingeschreven. Helemaal omdat Utrecht Binnen toch populairder is en de kans dat de vervoerder wint een stuk kleiner is. Met Utrecht Buiten hadden ze in ieder geval nog een alternatief.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Officieel: nee. Maar er zullen voor oplettenden af en toe wel hints te vinden zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik vind dat wel enigszins concurrentievervalsing als er voor de inschrijvingstermijn al uitgewisseld wordt wie wel of niet meedoet. Daarom is het ook gebruikelijk om pas als de inschrijvingstermijn sluit te publiceren welke clubs wel interesse hadden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Als die kosten door alle inschrijvende bedrijven worden gemaakt, dan wordt er zo wel heel veel geld verbrand aan niets in het systeem. Lijkt me een extra reden om eens te gaan kijken naar een andere manier van concessies verlenen, bijvoorbeeld met een OV-bedrijf van de provincie dat bundeltjes buslijnen en het routeontwerp apart aanbesteedt o.i.d.DPDelft schreef: ↑ma 26 feb 2024, 18:13Voor een compleet bod op een concessie liggen de kosten vaak rond de 100.000 euro.Negen schreef: ↑ma 26 feb 2024, 16:28 Op zich hadden vervoerders ook wel voor beide concessies kunnen inschrijven zoals wat Keolis deed en daarom is het verbazingwekkend dat er 'maar' twee vervoerders voor Utrecht Buiten hadden ingeschreven. Helemaal omdat Utrecht Binnen toch populairder is en de kans dat de vervoerder wint een stuk kleiner is. Met Utrecht Buiten hadden ze in ieder geval nog een alternatief.
Bij deze twee concessies was ook nog duidelijk dat ze niet samen te winnen zijn.
Dat zal mee hebben gespeeld bij veel vervoerders om maar op één concessie in te schrijven.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Want hoe zou dat de kosten drukken?
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Op papier in ieder geval: 1 keer design, 1 keer uitvoerkosten. Ipv de huidige 5 keer design, 1 keer uitvoerkosten.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Een ov-autoriteit heeft de mogelijkheid meer of minder verantwoordelijkheid bij de vervoerder neer te leggen. Het OV-bureau Groningen-Drenthe is bijvoorbeeld veel sturender en ook opbrengstverantwoordelijk. De vervoerder, in dit geval Qbuzz, voert alleen maar uit. Omdat een vervoerder niets merkt van meer reizigers is dit model voor hun minder aantrekkelijk.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het is natuurlijk wel volkomen kapitaalvernietiging om 5 teams hetzelfde werk te laten doen, terwijl ze ook met alle krachten gebundeld een écht goed product zouden kunnen neerzetten. Maar ja, daar komen we niet zomaar meer vanaf vrees ik...
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
De kosten van 100.000 euro per inschrijving zoals hierboven genoemd, zijn peanuts in vergelijking met de waarde van zo’n concessie. Als er geen concurrentie zou zijn hoeft dat niet noodzakelijkerwijs tot een beter product te leiden, in tegendeel.
Laatst gewijzigd door The Greyhound op di 05 mar 2024, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dan had Arriva hem automatisch gewonnen lijkt mij aangezien dat de enige andere inschrijver was op Utrecht Buiten.Negen schreef: ↑ma 26 feb 2024, 21:45Oh da's leuk, wat als Keolis dan helemaal niet ingeschreven had op Utrecht Buiten? Dan hadden ze wel een probleem..Suus schreef: ↑ma 26 feb 2024, 17:32 Ik vraag mij af of Keolis wel op Utrecht Buiten had ingeschreven als ze niet al de zittende vervoerder waren. Er is een ongeschreven erecode dat een zittende vervoerder op zijn concessie inschrijft, vooral omdat je ook een negatief signaal naar je personeel afgeeft als je het niet doet. Maar Keolis zag waarschijnlijk dat Utrecht Binnen financieel interessanter is (gemiddeld hogere bezetting en procentueel waarschijnlijk veel minder inkomsten uit scholieren/studenten dan Utrecht Buiten)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Maar al die vervoerders hebben hun eigen personeel (met overhead), werkplaats, verkeersleiding... Dit moet je dan weer maal vijf doen.Dionysusnu schreef: ↑za 02 mar 2024, 12:11 Op papier in ieder geval: 1 keer design, 1 keer uitvoerkosten. Ipv de huidige 5 keer design, 1 keer uitvoerkosten.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
*verkeerde topic
Laatst gewijzigd door zone2000 op di 09 apr 2024, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8743
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
En dat terwijl nog niet eens bekend is of Qbuzz wel een nieuwe concessie heeft gewonnen...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Refereren kan je leren, dus het is wel handig voor anderen als je een link kan plaatsen naar het bericht waar op gedoeld wordt.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Mijn fout, ging over inzet op korte termijn, huidige concessie.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dan alsnog, zou je kunnen linken naar het bericht?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten