Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door teun »

Ik neem aan dat die voor ons simpel forumleden niet in te zien zijn?
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door sirvinniei »

Hier is een kleine afbeelding op pagina 29 en volgens mij staat de huisstijl ook wel in andere aanbestedingsdocumenten.
https://www.stateninformatie.provincie- ... ectief.pdf
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Daniel »

Volgens mij moet ik de stijlwijzer ergens hebben, maar kan 'm zogauw niet vinden. Dus zoek nog even verder...

Edit: Gevonden!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Gartlin9 »

U-Liner is nog wel duidelijk denk im, maar U-Link is dus normale bus met oranje accent, and aan dit te zien voldoet de huidige (nieuwe) livery die op (elektrische) U-OV bussen is gedaan ook niet? Terwijl ik zou denken dat die gestickert zijn met matrieel behoud in gedachten
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door ovVeluwe »

Men is van mening dat de huidige nieuwe livery te complex is om toe te passen op verschillende type bussen. Daarom is er voor gekozen om een simpele huisstijl toe te gaan passen. Of het mooier wordt is nog te betwisten.

Ook een leuk detail is de eis qua lijnfilm:
U-bus: volledig oranje
U-link: gekleurd lijnnummer en oranje tekst
U-liner: volledig gekleurd
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Gartlin9 »

Dus geen witte text, beetje jammer, vind dat namelijk meer toekomstige lijken. Maar dat ben ik
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door omaylie »

Wat ik ook raar vind is dat voor de stangen in de bussen eerst de gele kleur gebruikten, daarna oranje (in de bussen geleverd in de periode 2019-2021) en nu weer terug geel.
RW2104
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door RW2104 »

Ja ik ben benieuwd of ze de bussen uit 2019/2020 ook daadwerkelijk weer zullen restylen. De oranje tint op de U-link zou ik liever helemaal oranje zien op de bus ipv. dat gele er nog onder. De blauwe kleur van de U-liner samen met het oranje logo vind ik ook echt niet om aan te zien x). Maar de stijlwijzer is officieel alleen een referentie voor nu, het kan nog per nieuw materieel verschillen.
Lange_Dre
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Lange_Dre »

En dan dacht ik bij de meest recente exterieur ontwerp dat het niet lelijker kon. :X Vooral U link en U liner vind ik echt heel erg tegenvallen en inspiratieloos. Het doet heel erg denken aan Qbuzz in de twee zuid Holland concessies (waar ze al rijden en gaan rijden. Zoals iemand anders al schreef, vooral U link Oranje vind ik een domper vergeleken met de zilveren kleur van nu. Vervang de gele kleur dan helemaal door oranje. De U liner in het blauw doet mij wel erg denken aan de Qliner in Groningen/ Drenthe, zelf had ik de Uliner in het zilver laten uitvoeren, wanneer men de Ulink echt perse in het oranje wil hebben. En dan die "warm grijze" balk met rondingen aan het begin en einde, ik ben van mening dat die op de huidige bussen mooier en beter is vorm gegeven, door het door te laten lopen tot het achterste raam. In de nieuwe vormgeving vind ik het vooral vrij lomp en goedkoop ogen.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door The Greyhound »

ovVeluwe schreef: ma 29 jan 2024, 23:34 Men is van mening dat de huidige nieuwe livery te complex is om toe te passen op verschillende type bussen. Daarom is er voor gekozen om een simpele huisstijl toe te gaan passen. Of het mooier wordt is nog te betwisten.
Los van de conclusie dat de huidige huisstijl te complex is omdat er blijkbaar geen rekening is gehouden met het feit dat je in de loop der tijd verschillenden modellen kan verwachten is het ook wel bijzonder dat men er nu (pas) achter is dat de grijze huisstijl een stuk minder goed zichtbaar is met name in het donker!!! Het GVB was daar ruim 50 jaar geleden al achter!
RW2104
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door RW2104 »

Ik zie zo net dit in de aanbestedingsleidraad staan;
▪ Voor Concessie Utrecht Binnen dient minimaal 65 % van de aangeboden Bussen (dubbel-)geleed
(≥ 18 meter) te zijn waarvan in 2029 minimaal 22 Bussen langer is dan 20 meter (t.b.v. lijn 28). Zie
ook eis 3.2.8 uit het PvE. [NvI 2, vraag 119]
Dus dan zouden er in 2029 elektrische dubbelgelede bussen moeten rijden voor lijn 28. Dit stelt me gerust, want die capaciteit is wel echt nodig voor die lijn. Zijn er op dit moment wel elektrische dubbelgelede bussen op de markt? Ik zie op de website van Van Hool dat ze van hun A serie nu ook een 24 meter variant hebben en de 24m Equicity natuurlijk. Verder zijn er Hess en Solaris met 24 meter elektrische bussen.
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Selivio »

Handig, je stelt een vraag, en geeft antwoord op diezelfde vraag in de volgende zin :mrgreen: . Maar meer dan 20 meter kan ook een bus zijn ala de MB Capacity. Die zijn 21 meter (en nee, die is er nu nog niet in elektrische variant voor zover ik kan zien, maar het is ook nog geen 2029)
Grt. Stefan
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door sirvinniei »

RW2104 schreef: zo 04 feb 2024, 02:34 Ik zie zo net dit in de aanbestedingsleidraad staan;
▪ Voor Concessie Utrecht Binnen dient minimaal 65 % van de aangeboden Bussen (dubbel-)geleed
(≥ 18 meter) te zijn waarvan in 2029 minimaal 22 Bussen langer is dan 20 meter (t.b.v. lijn 28). Zie
ook eis 3.2.8 uit het PvE. [NvI 2, vraag 119]
Dus dan zouden er in 2029 elektrische dubbelgelede bussen moeten rijden voor lijn 28. Dit stelt me gerust, want die capaciteit is wel echt nodig voor die lijn. Zijn er op dit moment wel elektrische dubbelgelede bussen op de markt? Ik zie op de website van Van Hool dat ze van hun A serie nu ook een 24 meter variant hebben en de 24m Equicity natuurlijk. Verder zijn er Hess en Solaris met 24 meter elektrische bussen.
Rare eis, ik neem aan dat een vervoerder zelf wel kan oordelen welk materieel noodzakelijk is. Tuurlijk, er zijn wel eens rare materieelkeuzes, maar dat heeft vooral met onderhoud te maken.
Ik heb geen onderschrift
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door wouter15 »

De vervoerders konden tot vandaag 14:00 inschrijven op deze concessie. Iemand al iets gehoord over welke vervoerders een bieding hebben gedaan?
RW2104
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door RW2104 »

Het is wachten tot de provincie met een bericht komt denk ik. Ze zullen de kluis hopelijk vandaag wel geopend hebben.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door DPDelft »

Iedereen doet gezellig mee: Arriva, EBS, Keolis, Qbuzz en Transdev.
https://www.ovpro.nl/bus/2024/02/21/arr ... oncessies/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Lijn 45 »

Is het bekend of ze alle vijf voor beide gebieden hebben ingeschreven?
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Negen »

DPDelft schreef: wo 21 feb 2024, 16:48 Iedereen doet gezellig mee: Arriva, EBS, Keolis, Qbuzz en Transdev.
https://www.ovpro.nl/bus/2024/02/21/arr ... oncessies/
Ben benieuwd! Het zou voor mij wel ironisch zijn als Arriva ook met trams gaat rijden :lol:
Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de beste die wint.
Is er weleens eerder een concessie geweest waarvoor letterlijk elke regionale vervoerder heeft ingeschreven?
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door DPDelft »

Situatie is hier wel een beetje bijzonder. Er zijn twee concessies in de aanbesteding, vervoerders mogen voor beide concessies een bod doen maar mogen maar een concessie winnen.
Vervoerders hebben in hun bod aan moeten geven welke concessie hun voorkeur had indien ze voor beiden een bid hebben ingeleverd.
RW2104
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door RW2104 »

Dit is wel gaaf, ben ook wel benieuwd naar wie voor welk perceel is gegaan, of beide.
Sebastiaan0125
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 16:07

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Sebastiaan0125 »

Misschien ten overvloede, maar hier nog het officiële persbericht van de Provincie Utrecht.
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... concessies
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Tom024 »

Niets toevoegende sneer weggeknipt
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Nickipedia »

Perceel 1: Concessie Utrecht Binnen
  • Transdev Nederland Mobility Services
  • Keolis Nederland
  • EBS Public Transportation B.V.
  • Qbuzz B.V.

Perceel 2: Concessie Utrecht Buiten
  • Keolis Nederland
  • Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Tom024 »

Ik had voor Utrecht Buiten meer inschrijvers verwacht, is toch een behoorlijke concessie qua volume en geld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Suus »

Interessant, alleen Keolis heeft dus twee biedingen gedaan. Ben benieuwd wat hun voorkeursconcessie is. Stel dat in beide concessies Keolis het beste bod deed, en ze geven de voorkeur aan Binnen, dan wint Arriva automatisch Buiten.

Ook interessant dat Arriva weinig zin heeft in de harde stadsdienst en trams.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 189 gasten