Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik neem aan dat die voor ons simpel forumleden niet in te zien zijn?
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Hier is een kleine afbeelding op pagina 29 en volgens mij staat de huisstijl ook wel in andere aanbestedingsdocumenten.
https://www.stateninformatie.provincie- ... ectief.pdf
https://www.stateninformatie.provincie- ... ectief.pdf
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39231
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Volgens mij moet ik de stijlwijzer ergens hebben, maar kan 'm zogauw niet vinden. Dus zoek nog even verder...
Edit: Gevonden!
Edit: Gevonden!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
U-Liner is nog wel duidelijk denk im, maar U-Link is dus normale bus met oranje accent, and aan dit te zien voldoet de huidige (nieuwe) livery die op (elektrische) U-OV bussen is gedaan ook niet? Terwijl ik zou denken dat die gestickert zijn met matrieel behoud in gedachten
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Men is van mening dat de huidige nieuwe livery te complex is om toe te passen op verschillende type bussen. Daarom is er voor gekozen om een simpele huisstijl toe te gaan passen. Of het mooier wordt is nog te betwisten.
Ook een leuk detail is de eis qua lijnfilm:
U-bus: volledig oranje
U-link: gekleurd lijnnummer en oranje tekst
U-liner: volledig gekleurd
Ook een leuk detail is de eis qua lijnfilm:
U-bus: volledig oranje
U-link: gekleurd lijnnummer en oranje tekst
U-liner: volledig gekleurd
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dus geen witte text, beetje jammer, vind dat namelijk meer toekomstige lijken. Maar dat ben ik
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Wat ik ook raar vind is dat voor de stangen in de bussen eerst de gele kleur gebruikten, daarna oranje (in de bussen geleverd in de periode 2019-2021) en nu weer terug geel.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ja ik ben benieuwd of ze de bussen uit 2019/2020 ook daadwerkelijk weer zullen restylen. De oranje tint op de U-link zou ik liever helemaal oranje zien op de bus ipv. dat gele er nog onder. De blauwe kleur van de U-liner samen met het oranje logo vind ik ook echt niet om aan te zien x). Maar de stijlwijzer is officieel alleen een referentie voor nu, het kan nog per nieuw materieel verschillen.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
En dan dacht ik bij de meest recente exterieur ontwerp dat het niet lelijker kon. Vooral U link en U liner vind ik echt heel erg tegenvallen en inspiratieloos. Het doet heel erg denken aan Qbuzz in de twee zuid Holland concessies (waar ze al rijden en gaan rijden. Zoals iemand anders al schreef, vooral U link Oranje vind ik een domper vergeleken met de zilveren kleur van nu. Vervang de gele kleur dan helemaal door oranje. De U liner in het blauw doet mij wel erg denken aan de Qliner in Groningen/ Drenthe, zelf had ik de Uliner in het zilver laten uitvoeren, wanneer men de Ulink echt perse in het oranje wil hebben. En dan die "warm grijze" balk met rondingen aan het begin en einde, ik ben van mening dat die op de huidige bussen mooier en beter is vorm gegeven, door het door te laten lopen tot het achterste raam. In de nieuwe vormgeving vind ik het vooral vrij lomp en goedkoop ogen.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Los van de conclusie dat de huidige huisstijl te complex is omdat er blijkbaar geen rekening is gehouden met het feit dat je in de loop der tijd verschillenden modellen kan verwachten is het ook wel bijzonder dat men er nu (pas) achter is dat de grijze huisstijl een stuk minder goed zichtbaar is met name in het donker!!! Het GVB was daar ruim 50 jaar geleden al achter!
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik zie zo net dit in de aanbestedingsleidraad staan;
Dus dan zouden er in 2029 elektrische dubbelgelede bussen moeten rijden voor lijn 28. Dit stelt me gerust, want die capaciteit is wel echt nodig voor die lijn. Zijn er op dit moment wel elektrische dubbelgelede bussen op de markt? Ik zie op de website van Van Hool dat ze van hun A serie nu ook een 24 meter variant hebben en de 24m Equicity natuurlijk. Verder zijn er Hess en Solaris met 24 meter elektrische bussen.▪ Voor Concessie Utrecht Binnen dient minimaal 65 % van de aangeboden Bussen (dubbel-)geleed
(≥ 18 meter) te zijn waarvan in 2029 minimaal 22 Bussen langer is dan 20 meter (t.b.v. lijn 28). Zie
ook eis 3.2.8 uit het PvE. [NvI 2, vraag 119]
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Handig, je stelt een vraag, en geeft antwoord op diezelfde vraag in de volgende zin . Maar meer dan 20 meter kan ook een bus zijn ala de MB Capacity. Die zijn 21 meter (en nee, die is er nu nog niet in elektrische variant voor zover ik kan zien, maar het is ook nog geen 2029)
Grt. Stefan
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Rare eis, ik neem aan dat een vervoerder zelf wel kan oordelen welk materieel noodzakelijk is. Tuurlijk, er zijn wel eens rare materieelkeuzes, maar dat heeft vooral met onderhoud te maken.RW2104 schreef: ↑zo 04 feb 2024, 02:34 Ik zie zo net dit in de aanbestedingsleidraad staan;Dus dan zouden er in 2029 elektrische dubbelgelede bussen moeten rijden voor lijn 28. Dit stelt me gerust, want die capaciteit is wel echt nodig voor die lijn. Zijn er op dit moment wel elektrische dubbelgelede bussen op de markt? Ik zie op de website van Van Hool dat ze van hun A serie nu ook een 24 meter variant hebben en de 24m Equicity natuurlijk. Verder zijn er Hess en Solaris met 24 meter elektrische bussen.▪ Voor Concessie Utrecht Binnen dient minimaal 65 % van de aangeboden Bussen (dubbel-)geleed
(≥ 18 meter) te zijn waarvan in 2029 minimaal 22 Bussen langer is dan 20 meter (t.b.v. lijn 28). Zie
ook eis 3.2.8 uit het PvE. [NvI 2, vraag 119]
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
De vervoerders konden tot vandaag 14:00 inschrijven op deze concessie. Iemand al iets gehoord over welke vervoerders een bieding hebben gedaan?
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het is wachten tot de provincie met een bericht komt denk ik. Ze zullen de kluis hopelijk vandaag wel geopend hebben.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Iedereen doet gezellig mee: Arriva, EBS, Keolis, Qbuzz en Transdev.
https://www.ovpro.nl/bus/2024/02/21/arr ... oncessies/
https://www.ovpro.nl/bus/2024/02/21/arr ... oncessies/
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Is het bekend of ze alle vijf voor beide gebieden hebben ingeschreven?
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ben benieuwd! Het zou voor mij wel ironisch zijn als Arriva ook met trams gaat rijdenDPDelft schreef: ↑wo 21 feb 2024, 16:48 Iedereen doet gezellig mee: Arriva, EBS, Keolis, Qbuzz en Transdev.
https://www.ovpro.nl/bus/2024/02/21/arr ... oncessies/
Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de beste die wint.
Is er weleens eerder een concessie geweest waarvoor letterlijk elke regionale vervoerder heeft ingeschreven?
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Situatie is hier wel een beetje bijzonder. Er zijn twee concessies in de aanbesteding, vervoerders mogen voor beide concessies een bod doen maar mogen maar een concessie winnen.
Vervoerders hebben in hun bod aan moeten geven welke concessie hun voorkeur had indien ze voor beiden een bid hebben ingeleverd.
Vervoerders hebben in hun bod aan moeten geven welke concessie hun voorkeur had indien ze voor beiden een bid hebben ingeleverd.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dit is wel gaaf, ben ook wel benieuwd naar wie voor welk perceel is gegaan, of beide.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 16 nov 2022, 16:07
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Misschien ten overvloede, maar hier nog het officiële persbericht van de Provincie Utrecht.
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... concessies
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... concessies
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Niets toevoegende sneer weggeknipt
- Nickipedia
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Perceel 1: Concessie Utrecht Binnen
Perceel 2: Concessie Utrecht Buiten
- Transdev Nederland Mobility Services
- Keolis Nederland
- EBS Public Transportation B.V.
- Qbuzz B.V.
Perceel 2: Concessie Utrecht Buiten
- Keolis Nederland
- Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik had voor Utrecht Buiten meer inschrijvers verwacht, is toch een behoorlijke concessie qua volume en geld.
Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Interessant, alleen Keolis heeft dus twee biedingen gedaan. Ben benieuwd wat hun voorkeursconcessie is. Stel dat in beide concessies Keolis het beste bod deed, en ze geven de voorkeur aan Binnen, dan wint Arriva automatisch Buiten.
Ook interessant dat Arriva weinig zin heeft in de harde stadsdienst en trams.
Ook interessant dat Arriva weinig zin heeft in de harde stadsdienst en trams.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten