Pagina 7 van 9

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: ma 29 jan 2024, 22:12
door teun
Ik neem aan dat die voor ons simpel forumleden niet in te zien zijn?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: ma 29 jan 2024, 22:16
door sirvinniei
Hier is een kleine afbeelding op pagina 29 en volgens mij staat de huisstijl ook wel in andere aanbestedingsdocumenten.
https://www.stateninformatie.provincie- ... ectief.pdf

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: ma 29 jan 2024, 22:18
door Daniel
Volgens mij moet ik de stijlwijzer ergens hebben, maar kan 'm zogauw niet vinden. Dus zoek nog even verder...

Edit: Gevonden!

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: ma 29 jan 2024, 23:16
door Gartlin9
U-Liner is nog wel duidelijk denk im, maar U-Link is dus normale bus met oranje accent, and aan dit te zien voldoet de huidige (nieuwe) livery die op (elektrische) U-OV bussen is gedaan ook niet? Terwijl ik zou denken dat die gestickert zijn met matrieel behoud in gedachten

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: ma 29 jan 2024, 23:34
door ovVeluwe
Men is van mening dat de huidige nieuwe livery te complex is om toe te passen op verschillende type bussen. Daarom is er voor gekozen om een simpele huisstijl toe te gaan passen. Of het mooier wordt is nog te betwisten.

Ook een leuk detail is de eis qua lijnfilm:
U-bus: volledig oranje
U-link: gekleurd lijnnummer en oranje tekst
U-liner: volledig gekleurd

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 30 jan 2024, 10:01
door Gartlin9
Dus geen witte text, beetje jammer, vind dat namelijk meer toekomstige lijken. Maar dat ben ik

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 30 jan 2024, 11:03
door omaylie
Wat ik ook raar vind is dat voor de stangen in de bussen eerst de gele kleur gebruikten, daarna oranje (in de bussen geleverd in de periode 2019-2021) en nu weer terug geel.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 04:03
door RW2104
Ja ik ben benieuwd of ze de bussen uit 2019/2020 ook daadwerkelijk weer zullen restylen. De oranje tint op de U-link zou ik liever helemaal oranje zien op de bus ipv. dat gele er nog onder. De blauwe kleur van de U-liner samen met het oranje logo vind ik ook echt niet om aan te zien x). Maar de stijlwijzer is officieel alleen een referentie voor nu, het kan nog per nieuw materieel verschillen.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 11:21
door Lange_Dre
En dan dacht ik bij de meest recente exterieur ontwerp dat het niet lelijker kon. :X Vooral U link en U liner vind ik echt heel erg tegenvallen en inspiratieloos. Het doet heel erg denken aan Qbuzz in de twee zuid Holland concessies (waar ze al rijden en gaan rijden. Zoals iemand anders al schreef, vooral U link Oranje vind ik een domper vergeleken met de zilveren kleur van nu. Vervang de gele kleur dan helemaal door oranje. De U liner in het blauw doet mij wel erg denken aan de Qliner in Groningen/ Drenthe, zelf had ik de Uliner in het zilver laten uitvoeren, wanneer men de Ulink echt perse in het oranje wil hebben. En dan die "warm grijze" balk met rondingen aan het begin en einde, ik ben van mening dat die op de huidige bussen mooier en beter is vorm gegeven, door het door te laten lopen tot het achterste raam. In de nieuwe vormgeving vind ik het vooral vrij lomp en goedkoop ogen.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 31 jan 2024, 22:25
door The Greyhound
ovVeluwe schreef: ma 29 jan 2024, 23:34 Men is van mening dat de huidige nieuwe livery te complex is om toe te passen op verschillende type bussen. Daarom is er voor gekozen om een simpele huisstijl toe te gaan passen. Of het mooier wordt is nog te betwisten.
Los van de conclusie dat de huidige huisstijl te complex is omdat er blijkbaar geen rekening is gehouden met het feit dat je in de loop der tijd verschillenden modellen kan verwachten is het ook wel bijzonder dat men er nu (pas) achter is dat de grijze huisstijl een stuk minder goed zichtbaar is met name in het donker!!! Het GVB was daar ruim 50 jaar geleden al achter!

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: zo 04 feb 2024, 02:34
door RW2104
Ik zie zo net dit in de aanbestedingsleidraad staan;
▪ Voor Concessie Utrecht Binnen dient minimaal 65 % van de aangeboden Bussen (dubbel-)geleed
(≥ 18 meter) te zijn waarvan in 2029 minimaal 22 Bussen langer is dan 20 meter (t.b.v. lijn 28). Zie
ook eis 3.2.8 uit het PvE. [NvI 2, vraag 119]
Dus dan zouden er in 2029 elektrische dubbelgelede bussen moeten rijden voor lijn 28. Dit stelt me gerust, want die capaciteit is wel echt nodig voor die lijn. Zijn er op dit moment wel elektrische dubbelgelede bussen op de markt? Ik zie op de website van Van Hool dat ze van hun A serie nu ook een 24 meter variant hebben en de 24m Equicity natuurlijk. Verder zijn er Hess en Solaris met 24 meter elektrische bussen.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: zo 04 feb 2024, 09:51
door Selivio
Handig, je stelt een vraag, en geeft antwoord op diezelfde vraag in de volgende zin :mrgreen: . Maar meer dan 20 meter kan ook een bus zijn ala de MB Capacity. Die zijn 21 meter (en nee, die is er nu nog niet in elektrische variant voor zover ik kan zien, maar het is ook nog geen 2029)

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: zo 04 feb 2024, 18:19
door sirvinniei
RW2104 schreef: zo 04 feb 2024, 02:34 Ik zie zo net dit in de aanbestedingsleidraad staan;
▪ Voor Concessie Utrecht Binnen dient minimaal 65 % van de aangeboden Bussen (dubbel-)geleed
(≥ 18 meter) te zijn waarvan in 2029 minimaal 22 Bussen langer is dan 20 meter (t.b.v. lijn 28). Zie
ook eis 3.2.8 uit het PvE. [NvI 2, vraag 119]
Dus dan zouden er in 2029 elektrische dubbelgelede bussen moeten rijden voor lijn 28. Dit stelt me gerust, want die capaciteit is wel echt nodig voor die lijn. Zijn er op dit moment wel elektrische dubbelgelede bussen op de markt? Ik zie op de website van Van Hool dat ze van hun A serie nu ook een 24 meter variant hebben en de 24m Equicity natuurlijk. Verder zijn er Hess en Solaris met 24 meter elektrische bussen.
Rare eis, ik neem aan dat een vervoerder zelf wel kan oordelen welk materieel noodzakelijk is. Tuurlijk, er zijn wel eens rare materieelkeuzes, maar dat heeft vooral met onderhoud te maken.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 15:41
door wouter15
De vervoerders konden tot vandaag 14:00 inschrijven op deze concessie. Iemand al iets gehoord over welke vervoerders een bieding hebben gedaan?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 15:56
door RW2104
Het is wachten tot de provincie met een bericht komt denk ik. Ze zullen de kluis hopelijk vandaag wel geopend hebben.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 16:48
door DPDelft
Iedereen doet gezellig mee: Arriva, EBS, Keolis, Qbuzz en Transdev.
https://www.ovpro.nl/bus/2024/02/21/arr ... oncessies/

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 16:59
door Lijn 45
Is het bekend of ze alle vijf voor beide gebieden hebben ingeschreven?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 17:31
door Negen
DPDelft schreef: wo 21 feb 2024, 16:48 Iedereen doet gezellig mee: Arriva, EBS, Keolis, Qbuzz en Transdev.
https://www.ovpro.nl/bus/2024/02/21/arr ... oncessies/
Ben benieuwd! Het zou voor mij wel ironisch zijn als Arriva ook met trams gaat rijden :lol:
Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de beste die wint.
Is er weleens eerder een concessie geweest waarvoor letterlijk elke regionale vervoerder heeft ingeschreven?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 17:56
door DPDelft
Situatie is hier wel een beetje bijzonder. Er zijn twee concessies in de aanbesteding, vervoerders mogen voor beide concessies een bod doen maar mogen maar een concessie winnen.
Vervoerders hebben in hun bod aan moeten geven welke concessie hun voorkeur had indien ze voor beiden een bid hebben ingeleverd.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 18:17
door RW2104
Dit is wel gaaf, ben ook wel benieuwd naar wie voor welk perceel is gegaan, of beide.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 18:18
door Sebastiaan0125
Misschien ten overvloede, maar hier nog het officiële persbericht van de Provincie Utrecht.
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... concessies

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 19:10
door Tom024
Niets toevoegende sneer weggeknipt

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 20:02
door Nickipedia
Perceel 1: Concessie Utrecht Binnen
  • Transdev Nederland Mobility Services
  • Keolis Nederland
  • EBS Public Transportation B.V.
  • Qbuzz B.V.

Perceel 2: Concessie Utrecht Buiten
  • Keolis Nederland
  • Arriva Personenvervoer Nederland B.V.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 20:15
door Tom024
Ik had voor Utrecht Buiten meer inschrijvers verwacht, is toch een behoorlijke concessie qua volume en geld.

Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 20:17
door Suus
Interessant, alleen Keolis heeft dus twee biedingen gedaan. Ben benieuwd wat hun voorkeursconcessie is. Stel dat in beide concessies Keolis het beste bod deed, en ze geven de voorkeur aan Binnen, dan wint Arriva automatisch Buiten.

Ook interessant dat Arriva weinig zin heeft in de harde stadsdienst en trams.