Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Weet iemand eigenlijk hoe die E-Way eruit komen te zien. Op pagina van Qbuzz hebben ze een vrij platte voorkant maar op internet lijkt die E-Way een wat meer bollere voorkant te hebben
- ThatPCDude
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik neem aan zoals de renders op de site
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Is er al wat meer bekent of Van Hool nog bussen gaat leveren.
Ze hebben nog 7 maanden.
Ze hebben nog 7 maanden.
- ThatPCDude
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Er is nog niks verder bekend. Ook intern nog niet.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
°^ overname door VDL.is nog niet definitief (curator heeft er kennelijk nog geen 'klap' op mogen/kunnen geven.
De industriële tak (chassis). is wel verkocht en start vanaf morgen weer op.
https://www.ttm.nl/management/grw-start ... op/160446/
De industriële tak (chassis). is wel verkocht en start vanaf morgen weer op.
Bedrijven die een order hadden geplaatst voor een trailer van Van Hool kunnen die redelijk snel geleverd krijgen. GRW, een dochterbedrijf van Schmitz Cargobull dat de divisie Industriële Voertuigen van Van Hool heeft overgenomen, start komende maandag met de productie.
(..)
Dat melden Belgische media op basis van informatie van de curatoren van Van Hool. De curatoren bevestigen ook dat de overname van de business unit van Van Hool Industriële Voertuigen door GRW nu definitief is.
“Op maandag 29 april starten we officieel de productie opnieuw op”, zegt CEO Gerhard van der Merwe. “De opstart zal in drie fases verlopen (..)
(..)
Volgens Belgische media is de overname van de busactiviteiten van Van Hool door VDL Groep nog altijd niet definitief. (..)
https://www.ttm.nl/management/grw-start ... op/160446/
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik had de Roelofsarendse Snelbuzzen dan via de N206 naar Noordwijk en de gewone streeklijnen via Rijnsburg. Dan gaat een HOV-formule via de snelle route naar Noordwijk gereden.Marijnvdm schreef: ↑di 23 apr 2024, 16:35 Provincie Zuid-Holland is dus van plan om lijnen 20/21 op te waarderen naar R-net (zie: https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... noordwijk/). Qbuzz geeft aan hierop voor te sorteren en dat is te zien aan de routewijziging van lijn 20 die via Boerenburg gaat rijden. Echter zien zij ook wel in dat een route via de N206 nodig is, vandaar de 22/23. Ikzelf zou ook kiezen voor een R-net lijn via de N206 en een ontsluitende streeklijn via Rijnsburg, zeker gezien de verhouding reizigers uit Noordwijk / reizigers uit Rijnsburg (7/3, zie pagina 11 van het vervoerplan). Daarnaast is het voor de Noordwijkse reiziger ook erg onduidelijk als de streeklijn via de N206 sneller is dan de R-net lijn via Rijnsburg.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
https://www.ad.nl/gouda/kink-in-de-kabe ... ~aeebcc7c/Een kink in de kabel bij de bouw van een nieuwe busstalling voor vervoerder Qbuzz in Gouda. De vervoerder heeft een leegstaand kantoorpand op bedrijventerrein Goudse Poort op het oog, maar diende een verkeersplan nog niet in, waardoor de Qbuzz-remise mogelijk pas later kan worden gebouwd.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik had zelf in gedachten om de N206 R-net lijn naar Noordwijk te koppelen aan de 410, maar een uitvoering als Snelbuzz is ook interessant. Dan kan je bijv. de lijn splitsen binnen Noorwijk en twee routes bedienen à la lijnen 22 en 23. Je zou dan zelfs een grote ringlijn Leiden - Noordwijk - Noordwijkerhout - Hillegom - Nieuw Vennep - Leimuiden - Roelofarendsveen - Leiden kunnen maken.CamilleKreemers schreef: ↑zo 28 apr 2024, 23:09 Ik had de Roelofsarendse Snelbuzzen dan via de N206 naar Noordwijk en de gewone streeklijnen via Rijnsburg. Dan gaat een HOV-formule via de snelle route naar Noordwijk gereden.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De Van Hool fabriek in Macedonië valt niet onder het faillissement.
De toelevering van uit België is vandaag weer opgestart.
Dus denk dat de bussen daar gebouwd worden voor Qbuzz. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240429_96747519
De toelevering van uit België is vandaag weer opgestart.
Dus denk dat de bussen daar gebouwd worden voor Qbuzz. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240429_96747519
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
In het gelinkte artikel staat niks over Macedonië?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Video bekeken?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
^^ Ja...én idd op het einde vertelt de voiceover dat er 50 mensen bij de bus afdeling zijn gaan werken, voor de toelevering aan Macedonië.
De bustak is nog niet overgenomen door VDL , formeel.
De trailer tak wél en die is afgelopen maandag opgestart.
https://www.ttm.nl/management/grw-start ... op/160446/
Ik kan mij voorstellen dat de trailerbouw wellicht onderdelen voor de bustak.leverde? Nu lijkt het mij niet verstandig (weer) te gaan leveren aan een bedrijf in faillissement. Tenzij de curator eerst een zak geld overmaakt, natuurlijk..
De fabriek in Macedonië mag dan buiten het faillissement vallen..lijkt mij dat er toch wel adertjes met de holding in België waren. Neem alleen de funding van de fabriek..Hoe komt de tak in Macedonië nu aan centjes? Factureren ze rechtstreeks aan de eindklant... Of is de finance tak van VanHool BE.een belangrijke partner die afnemer was en facturen zou moeten voldoen. ?
De bustak is nog niet overgenomen door VDL , formeel.
De trailer tak wél en die is afgelopen maandag opgestart.
https://www.ttm.nl/management/grw-start ... op/160446/
Ik kan mij voorstellen dat de trailerbouw wellicht onderdelen voor de bustak.leverde? Nu lijkt het mij niet verstandig (weer) te gaan leveren aan een bedrijf in faillissement. Tenzij de curator eerst een zak geld overmaakt, natuurlijk..
De fabriek in Macedonië mag dan buiten het faillissement vallen..lijkt mij dat er toch wel adertjes met de holding in België waren. Neem alleen de funding van de fabriek..Hoe komt de tak in Macedonië nu aan centjes? Factureren ze rechtstreeks aan de eindklant... Of is de finance tak van VanHool BE.een belangrijke partner die afnemer was en facturen zou moeten voldoen. ?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Als Qbuzz dit geweten had was er allang voor een andere leverancier gegaan.
Dus denk dat dit wel goed gaat komen.
Want in de nieuwe plannen die ze gepresenteerd hebben staan wel de Van Hool. als r-net en snelbuzz.
Dus denk dat dit wel goed gaat komen.
Want in de nieuwe plannen die ze gepresenteerd hebben staan wel de Van Hool. als r-net en snelbuzz.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten