Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
UtrechtOV
Berichten: 143
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door UtrechtOV »

Weet iemand eigenlijk hoe die E-Way eruit komen te zien. Op pagina van Qbuzz hebben ze een vrij platte voorkant maar op internet lijkt die E-Way een wat meer bollere voorkant te hebben
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 421
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

Ik neem aan zoals de renders op de site *bus* *bus* *bus* *bus*
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
RamonZuidhoek73
Berichten: 12
Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door RamonZuidhoek73 »

Is er al wat meer bekent of Van Hool nog bussen gaat leveren.
Ze hebben nog 7 maanden.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 421
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

Er is nog niks verder bekend. Ook intern nog niet.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Durashift »

°^ overname door VDL.is nog niet definitief (curator heeft er kennelijk nog geen 'klap' op mogen/kunnen geven.

De industriële tak (chassis). is wel verkocht en start vanaf morgen weer op.
Bedrijven die een order hadden geplaatst voor een trailer van Van Hool kunnen die redelijk snel geleverd krijgen. GRW, een dochterbedrijf van Schmitz Cargobull dat de divisie Industriële Voertuigen van Van Hool heeft overgenomen, start komende maandag met de productie.
(..)

Dat melden Belgische media op basis van informatie van de curatoren van Van Hool. De curatoren bevestigen ook dat de overname van de business unit van Van Hool Industriële Voertuigen door GRW nu definitief is.

“Op maandag 29 april starten we officieel de productie opnieuw op”, zegt CEO Gerhard van der Merwe. “De opstart zal in drie fases verlopen (..)
(..)
Volgens Belgische media is de overname van de busactiviteiten van Van Hool door VDL Groep nog altijd niet definitief. (..)


https://www.ttm.nl/management/grw-start ... op/160446/
CamilleKreemers
Berichten: 4392
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

Marijnvdm schreef: di 23 apr 2024, 16:35 Provincie Zuid-Holland is dus van plan om lijnen 20/21 op te waarderen naar R-net (zie: https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... noordwijk/). Qbuzz geeft aan hierop voor te sorteren en dat is te zien aan de routewijziging van lijn 20 die via Boerenburg gaat rijden. Echter zien zij ook wel in dat een route via de N206 nodig is, vandaar de 22/23. Ikzelf zou ook kiezen voor een R-net lijn via de N206 en een ontsluitende streeklijn via Rijnsburg, zeker gezien de verhouding reizigers uit Noordwijk / reizigers uit Rijnsburg (7/3, zie pagina 11 van het vervoerplan). Daarnaast is het voor de Noordwijkse reiziger ook erg onduidelijk als de streeklijn via de N206 sneller is dan de R-net lijn via Rijnsburg.
Ik had de Roelofsarendse Snelbuzzen dan via de N206 naar Noordwijk en de gewone streeklijnen via Rijnsburg. Dan gaat een HOV-formule via de snelle route naar Noordwijk gereden.
Joey
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Joey »

Een kink in de kabel bij de bouw van een nieuwe busstalling voor vervoerder Qbuzz in Gouda. De vervoerder heeft een leegstaand kantoorpand op bedrijventerrein Goudse Poort op het oog, maar diende een verkeersplan nog niet in, waardoor de Qbuzz-remise mogelijk pas later kan worden gebouwd.
https://www.ad.nl/gouda/kink-in-de-kabe ... ~aeebcc7c/
Marijnvdm
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 15:17
Locatie: Noordwijk

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Marijnvdm »

CamilleKreemers schreef: zo 28 apr 2024, 23:09 Ik had de Roelofsarendse Snelbuzzen dan via de N206 naar Noordwijk en de gewone streeklijnen via Rijnsburg. Dan gaat een HOV-formule via de snelle route naar Noordwijk gereden.
Ik had zelf in gedachten om de N206 R-net lijn naar Noordwijk te koppelen aan de 410, maar een uitvoering als Snelbuzz is ook interessant. Dan kan je bijv. de lijn splitsen binnen Noorwijk en twee routes bedienen à la lijnen 22 en 23. Je zou dan zelfs een grote ringlijn Leiden - Noordwijk - Noordwijkerhout - Hillegom - Nieuw Vennep - Leimuiden - Roelofarendsveen - Leiden kunnen maken.
RamonZuidhoek73
Berichten: 12
Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door RamonZuidhoek73 »

De Van Hool fabriek in Macedonië valt niet onder het faillissement.
De toelevering van uit België is vandaag weer opgestart.
Dus denk dat de bussen daar gebouwd worden voor Qbuzz. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240429_96747519
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daniel »

In het gelinkte artikel staat niks over Macedonië?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RamonZuidhoek73
Berichten: 12
Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door RamonZuidhoek73 »

Video bekeken?
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Durashift »

^^ Ja...én idd op het einde vertelt de voiceover dat er 50 mensen bij de bus afdeling zijn gaan werken, voor de toelevering aan Macedonië.

De bustak is nog niet overgenomen door VDL , formeel.

De trailer tak wél en die is afgelopen maandag opgestart.

https://www.ttm.nl/management/grw-start ... op/160446/

Ik kan mij voorstellen dat de trailerbouw wellicht onderdelen voor de bustak.leverde? Nu lijkt het mij niet verstandig (weer) te gaan leveren aan een bedrijf in faillissement. Tenzij de curator eerst een zak geld overmaakt, natuurlijk..

De fabriek in Macedonië mag dan buiten het faillissement vallen..lijkt mij dat er toch wel adertjes met de holding in België waren. Neem alleen de funding van de fabriek..Hoe komt de tak in Macedonië nu aan centjes? Factureren ze rechtstreeks aan de eindklant... Of is de finance tak van VanHool BE.een belangrijke partner die afnemer was en facturen zou moeten voldoen. ?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 195 gasten