Pagina 1 van 16

Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 15:02
door UtrechtOV
aadvannijen schreef: vr 23 jun 2023, 16:12 Bekendmaking nieuwe consessie/uitvoerder is een week verschoven. Bekendmaking is nu 4 juli 2023.
Iemand al iets gehoord hier over?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 15:45
door Speedmaster
Volgens interne informatie zou het bekend worden tussen 16:00. & 17:00 uur

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 15:50
door Nickipedia
UtrechtOV schreef: di 04 jul 2023, 15:02
aadvannijen schreef: vr 23 jun 2023, 16:12 Bekendmaking nieuwe consessie/uitvoerder is een week verschoven. Bekendmaking is nu 4 juli 2023.
Iemand al iets gehoord hier over?
Zag op Facebook een intern bericht voorbij komen van Transdev dat QBuzz de concessie voorlopig gegund heeft gekregen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 15:50
door busvader
UtrechtOV schreef: di 04 jul 2023, 15:02
aadvannijen schreef: vr 23 jun 2023, 16:12 Bekendmaking nieuwe consessie/uitvoerder is een week verschoven. Bekendmaking is nu 4 juli 2023.
Iemand al iets gehoord hier over?
Interne berichtgeving bij Transdev spreek al dat Qbuzz de concessie, met een waarde van 1 miljard, heeft gewonnen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 16:03
door termatenjohan
Het is bekend geworden dat qbuzz de concessie heeft gewonnen. Jammer

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 16:05
door The Greyhound
Als dat net zo’n succes wordt als DMG kunnen we dat spreekwoord met die ezel en die steen van stal halen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 16:10
door Daniel
Qbuzz zal toch zelf hopelijk niet opnieuw de fout met te goedkoop inschrijven gemaakt hebben.
DMG loopt ondertussen ook wel beter dan in het begin en met Qbuzz heb je tenminste nog enige creativiteit bij de vervoerder. Die was bij Arriva toch vrij ver te zoeken.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 16:12
door sirvinniei
Qua materiaalkeuze is Arriva anders erg creatief.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 16:16
door Daniel
Buurtbusjes op een Qliner is creatief ja, maar of de reizigers daar nou ook blij van worden tegen HOV tarief?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 16:20
door The Greyhound
Iets anders doen is niet noodzakelijkerwijs creatief….dieptepunt was wel het uit de trein jagen van de fietsers. Een ander ‘pareltje’, het overstappen op ‘busstation Meerkerk’ is ook nooit een succes geworden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 16:23
door Daniel
Kritiek hebben op vervoerders omdat ze concessie-eisen ten uitvoer brengen is ook nogal makkelijk.
En de fietsen in de spits weigeren zonder toeslag zat er al jaren aan te komen, dat was gewoon niet houdbaar anders. Maar die discussie is hier off-topic.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 16:26
door Hans
Dat is mooi voor Qbuzz! De officiële bekendmaking door de provincie Zuid Holland is vandaag om 18:00 uur, dus laten we die afwachten.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 16:42
door htm_tram
De huidige chauffeurs zijn door het oog van de naald gekropen. Gelukkig geen EBS. Beter voor iedereen. *O*

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 17:00
door The Greyhound
Daniel schreef: di 04 jul 2023, 16:23 Kritiek hebben op vervoerders omdat ze concessie-eisen ten uitvoer brengen is ook nogal makkelijk.
En de fietsen in de spits weigeren zonder toeslag zat er al jaren aan te komen, dat was gewoon niet houdbaar anders. Maar die discussie is hier off-topic.
Het is de taak van een vervoerder om de concessie eisen ten uitvoer te brengen op een manier die uitvoerbaar, zinvol en binnen budget is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 17:09
door dezl
In Voorschoten en Wassenaar is EBS geen slechte vervoerder.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 18:02
door Marijnvdm

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 18:05
door Stadsbus
Ah, de zelfde formules als in DMG komen naar ZHN.
Ben zelf benieuwd naar de bussen. Die zouden veel meer zitcapaciteit hebben, en individuele stoelverwarming.
Waren gelede bussen nu toegestaan in deze concessie of niet?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 18:15
door Cas
Ik ben zeer tevreden met de Snelbuzzen en R-Net in DMG, dus denk dat ZHN ook blij mag zijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 18:21
door Milco
Ik vind het mooi om te lezen dat Qbuzz er weer een concessie bij heeft! *O*

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 18:22
door buschauffeurDH
Zijn we in Den Haag net van die buzz onzin af, komt het weer terug.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 18:27
door Suus
Cas schreef:Ik ben zeer tevreden met de Snelbuzzen en R-Net in DMG, dus denk dat ZHN ook blij mag zijn.
De hogevloers snelbussen zijn een van de grootste schandalen op OV-gebied van de laatste jaren, en Qbuzz heeft van de implementatie van DMG sowieso best een puinhoop gemaakt. Ik hoop dat we deze fouten niet herhaald zien nu ze anderhalf jaar de tijd voor implementatie hebben hier.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 18:46
door Hans
Ben benieuwd. Ook naar de plannen met betrekking tot verbetering van het lijnennet.
Individuele stoelverwarming, ik vindt het een beetje overdreven, lijkt me erg storingsgevoelig en als reizigers dat dan elke keer gaan melden bij de chauffeur..... hahaha. Wel leuk om die stoelverwarming in de zomer aan te zetten als je de bus verlaat, verrassing voor de volgende passagier :)

Verder staat het wellicht leuk.... elk type vervoer een eigen type bus in een eigen kleur, maar zoals al vaker gezegd hier, de reiziger interesseert het geen r**t wat voor een bus er komt en exploitatie maakt het er niet makkelijker op. Maar goed, dat gaan we dan ook maar zien.

Ik hoop van harte dat de implementatie goed gaat lopen. Er zal veel moeten gebeuren. Zero-emissie bestellen en op tijd geleverd krijgen, laadinfra op orde, chauffeurs formatie op orde.

Maar eerst nog de 6 weken bezwaarprocedure.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 18:49
door Lijn 45
Ik had ergens gehoopt dat ze weer in hun eigen huisstijl gingen rijden (die van ZOF), maar het mocht niet zo zijn.

Nu krijgen Leiden en Dordrecht in ieder geval weer een gedeelde huisstijl voor de stadsbussen. :)
Qbuzz biedt met de volledig nieuwe busvloot (...)
De elektrische Volvo's moesten toch overgenomen worden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 18:56
door Daniel
In het persbericht van Qbuzz staan nog wat meer details.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 04 jul 2023, 19:05
door Speedmaster
Lijn 45 schreef: di 04 jul 2023, 18:49 Ik had ergens gehoopt dat ze weer in hun eigen huisstijl gingen rijden (die van ZOF), maar het mocht niet zo zijn.

Nu krijgen Leiden en Dordrecht in ieder geval weer een gedeelde huisstijl voor de stadsbussen. :)


De elektrische Volvo's moesten toch overgenomen worden?
Klopt, die gaan gewoon over naar QBuzz