Pagina 11 van 16

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 13:39
door Gartlin9
Voor de meeste R-Net lijnen zij de 15m bussen wel een uitbreiding van capaciteit, dus het zou kunnen zijn dat er (wat) minder in de spits gaat rijden maar dan wel met hetzelfde/meer capaciteit

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 13:41
door CamilleKreemers
Ik verwacht dat SnelBuzz een branding binnen Qliner is. Ik vermoed dat de bussen Leiden - Noordwijk en de 383/295 met de Snelbuzz brand gaat rijden.

Ik snap echter wel waarom je het niks vind.

Was voor R-NET de groei niet erg hoog? Ik vermoed dat de 15m gekocht is om meer mensen tegen gelijke kosten te vervoeren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 13:42
door UtrechtOV
Wellicht dat er gesneden wordt in RNet aanbod. Dat bijvoorbeeld de 410 of 497 een SnelBuzz wordt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 13:44
door Z2N
Dat mag niet van de provincie, die bepaalt welke lijnen als R-net gereden moeten worden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 13:51
door Gartlin9
De enige R-Net Lijn die ik zou zien vervallen is 432 (die vgm maar een richting op rijd en de route deelt met vgm 430) en dat die ritten worden bijgevoegd aan 430. Maar dat ben ik want ik begrijp die niet

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 13:59
door ThatPCDude
Interessant detail op de afbeeldingen van de beide Van Hool bussen is dat de R-NET-variant een meesturende tweede as lijkt te hebben en de SnelBuzz een meesturende derde as.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 14:13
door Cas

CamilleKreemers schreef:Ik verwacht dat SnelBuzz een branding binnen Qliner is. Ik vermoed dat de bussen Leiden - Noordwijk en de 383/295 met de Snelbuzz brand gaat rijden.
Afgaand op de andere Qbuzz-concessie van PZH zal SnelBuzz de Qliner-formule vervangen. Ik verwacht wel een herstructurering in de huidige Qliner-lijnen, want in ZHN lijken ze al een tijd weg te kwijnen.. Het zou me niks verbazen als de 38x-bundel versimpeld wordt, bijvoorbeeld.
Er kunnen zeker ook nieuwe lijnen bijkomen die nu nog standaard streek zijn maar wel snel genoeg zijn om iets te hebben aan de bussen, maar ik weet niet hoe ruim ze in de Snelbuzzen zitten.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 14:37
door ArrivaBas
ThatPCDude schreef: vr 08 dec 2023, 13:59 Interessant detail op de afbeeldingen van de beide Van Hool bussen is dat de R-NET-variant een meesturende tweede as lijkt te hebben en de SnelBuzz een meesturende derde as.
Bij een bus met een dubbele achteras is altijd de achterste as meesturend. Dat moet bij beide modellen dus gelijk zijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 14:43
door Daelea
Gartlin9 schreef: vr 08 dec 2023, 13:51 De enige R-Net Lijn die ik zou zien vervallen is 432 (die vgm maar een richting op rijd en de route deelt met vgm 430) en dat die ritten worden bijgevoegd aan 430. Maar dat ben ik want ik begrijp die niet
Enige verschil tussen de 430 en de 432 is dat die laatste in de ochtendspits een aantal haltes binnen Leiden overslaat. Zo kunnen reizigers naar het universiteitsterrein niet met die ritten mee, en is er (meer) ruimte voor reizigers richting ESA/ESTEC.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 14:49
door Z2N
Cas schreef: vr 08 dec 2023, 14:13 Afgaand op de andere Qbuzz-concessie van PZH zal SnelBuzz de Qliner-formule vervangen. Ik verwacht wel een herstructurering in de huidige Qliner-lijnen, want in ZHN lijken ze al een tijd weg te kwijnen.. Het zou me niks verbazen als de 38x-bundel versimpeld wordt, bijvoorbeeld.
Er kunnen zeker ook nieuwe lijnen bijkomen die nu nog standaard streek zijn maar wel snel genoeg zijn om iets te hebben aan de bussen, maar ik weet niet hoe ruim ze in de Snelbuzzen zitten.
Er moeten wel meer dan alleen wat Snelbuzz-ritten bijkomen. Waar 102 Crossway's 101 Citea's van de streek plus stadsdienst Alphen vervangen, en 56 Van Hool's de 7 15m-Volvo's, 42 13m Volvo's en 7 Citea's in R-net kleuren vervangen, komen er 56 Snelbuzzen om 22 Qliner Volvo's te vervangen. De uitbreiding in het aantal voertuigen wijst op een flinke toename in het aantal ritten, want het aantal voertuigen gaat van 212 naar 275 voertuigen (met de Leidse Volvo's meegerekend), iets wat niet alleen op oplaadtijd te gooien is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 14:59
door ThatPCDude
ArrivaBas schreef: vr 08 dec 2023, 14:37 Bij een bus met een dubbele achteras is altijd de achterste as meesturend. Dat moet bij beide modellen dus gelijk zijn.
Weet ik, maar de render laat dus bij de ene bus de derde as als meesturende as zien en de andere bus de tweede as als meesturende as. Wel vreemd gezien je verwacht dat ze één en hetzelfde model gebruiken. Juist omdat ze dat niet hebben gedaan begin ik te denken dat er verschillen zitten in de bussen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 15:01
door Z2N
Ik denk dat de kans groter is dat de render niet klopt, dan dat Van Hool speciaal voor de Streekbuzz een meesturende voorste achteras ontwikkeld heeft. (A)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 16:56
door isaacp
Vraagje hé hoe zit dat met de buurtbussen of gaat Qbuzz helemaal geen Buurtbussen laten rijden of wel? Ik mis namelijk op de site de buurtbussen. En hoe zitten de lijnen van Qbuzz er uit of word dat pas in 2024 bekend gemaakt?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 17:01
door buschauffeurDH
Z2N schreef: vr 08 dec 2023, 14:49
Cas schreef: vr 08 dec 2023, 14:13 Afgaand op de andere Qbuzz-concessie van PZH zal SnelBuzz de Qliner-formule vervangen. Ik verwacht wel een herstructurering in de huidige Qliner-lijnen, want in ZHN lijken ze al een tijd weg te kwijnen.. Het zou me niks verbazen als de 38x-bundel versimpeld wordt, bijvoorbeeld.
Er kunnen zeker ook nieuwe lijnen bijkomen die nu nog standaard streek zijn maar wel snel genoeg zijn om iets te hebben aan de bussen, maar ik weet niet hoe ruim ze in de Snelbuzzen zitten.
Er moeten wel meer dan alleen wat Snelbuzz-ritten bijkomen. Waar 102 Crossway's 101 Citea's van de streek plus stadsdienst Alphen vervangen, en 56 Van Hool's de 7 15m-Volvo's, 42 13m Volvo's en 7 Citea's in R-net kleuren vervangen, komen er 56 Snelbuzzen om 22 Qliner Volvo's te vervangen. De uitbreiding in het aantal voertuigen wijst op een flinke toename in het aantal ritten, want het aantal voertuigen gaat van 212 naar 275 voertuigen (met de Leidse Volvo's meegerekend), iets wat niet alleen op oplaadtijd te gooien is.
Dan weet ik wel hoe het eindigt. Dan moet er vanuit de Provincie dik geld bij.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 17:12
door Gartlin9
isaacp schreef: vr 08 dec 2023, 16:56 Vraagje hé hoe zit dat met de buurtbussen of gaat Qbuzz helemaal geen Buurtbussen laten rijden of wel? Ik mis namelijk op de site de buurtbussen. En hoe zitten de lijnen van Qbuzz er uit of word dat pas in 2024 bekend gemaakt?
De buurtbuslijnen blijven wel, maar qua materieel, het wordt vast iets van een tribus zoals alle buurtbussen op het moment.
Over het lijnen pakket, dit heeft qbuzz waarschijnlijk nog niet eens 100% duidelijkheid voor hun zelf, dat komt door het aankomende jaar heen en in oktober/november voor de reizigers

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 17:59
door Daniel
CamilleKreemers schreef: vr 08 dec 2023, 13:41 Ik verwacht dat SnelBuzz een branding binnen Qliner is. Ik vermoed dat de bussen Leiden - Noordwijk en de 383/295 met de Snelbuzz brand gaat rijden
295 lijkt me niet waarschijnlijk, vooral gezien het PvE voor Utrecht Buiten (waarmee die lijn gedeeld wordt) juist voorsorteert op R-net op die lijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 08 dec 2023, 21:34
door CamilleKreemers
Z2N schreef: vr 08 dec 2023, 14:49
Cas schreef: vr 08 dec 2023, 14:13 Afgaand op de andere Qbuzz-concessie van PZH zal SnelBuzz de Qliner-formule vervangen. Ik verwacht wel een herstructurering in de huidige Qliner-lijnen, want in ZHN lijken ze al een tijd weg te kwijnen.. Het zou me niks verbazen als de 38x-bundel versimpeld wordt, bijvoorbeeld.
Er kunnen zeker ook nieuwe lijnen bijkomen die nu nog standaard streek zijn maar wel snel genoeg zijn om iets te hebben aan de bussen, maar ik weet niet hoe ruim ze in de Snelbuzzen zitten.
Er moeten wel meer dan alleen wat Snelbuzz-ritten bijkomen. Waar 102 Crossway's 101 Citea's van de streek plus stadsdienst Alphen vervangen, en 56 Van Hool's de 7 15m-Volvo's, 42 13m Volvo's en 7 Citea's in R-net kleuren vervangen, komen er 56 Snelbuzzen om 22 Qliner Volvo's te vervangen. De uitbreiding in het aantal voertuigen wijst op een flinke toename in het aantal ritten, want het aantal voertuigen gaat van 212 naar 275 voertuigen (met de Leidse Volvo's meegerekend), iets wat niet alleen op oplaadtijd te gooien is.
Kunnen kwartiersdiensten in de spitsuren op bepaalde lijnen een verklaring zijn?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 07 feb 2024, 19:19
door UtrechtOV
QBuzz gaat denk ik een stalling in Noordwijk openen? Ze hebben daar een vacature staan. https://werkenbijqbuzz.nl/o/buschauffeu ... -holland-2

Gaat dan bv Lisse dicht?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 07 feb 2024, 19:44
door Speedmaster
Bedoeling is dat Leiden dicht gaat, en mogelijk ook Lisse. Locatie Noordwijk was al bekend aangezien er een vergunning aanvraag ligt.

Ook voor Gouda is een nieuwe locatie gevonden binnen de gemeentegrenzen, ook daar loopt een ontwerpvergunning aanvraag.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 07 feb 2024, 23:31
door ovVeluwe
Echter staat er voor Leiden ook een vacature open. Komt er nog een andere stalling in Leiden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 11 feb 2024, 09:40
door RamonZuidhoek73
Waar moet de stalling dan komen in Noordwijk.
Kom vaak in Noordwijk mijn moeder woont daar.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 11 feb 2024, 12:00
door ODRAIL
Speedmaster schreef: wo 07 feb 2024, 19:44 Ook voor Gouda is een nieuwe locatie gevonden binnen de gemeentegrenzen, ook daar loopt een ontwerpvergunning aanvraag.
Is die locatie al bekend?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 11 feb 2024, 16:32
door Speedmaster
RamonZuidhoek73 schreef: zo 11 feb 2024, 09:40 Waar moet de stalling dan komen in Noordwijk.
Kom vaak in Noordwijk mijn moeder woont daar.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 71648.html

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 11 feb 2024, 16:32
door Speedmaster
ODRAIL schreef: zo 11 feb 2024, 12:00
Speedmaster schreef: wo 07 feb 2024, 19:44 Ook voor Gouda is een nieuwe locatie gevonden binnen de gemeentegrenzen, ook daar loopt een ontwerpvergunning aanvraag.
Is die locatie al bekend?
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 22345.html

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 12 feb 2024, 08:25
door Roeland
Speedmaster schreef: zo 11 feb 2024, 16:32
RamonZuidhoek73 schreef: zo 11 feb 2024, 09:40 Waar moet de stalling dan komen in Noordwijk.
Kom vaak in Noordwijk mijn moeder woont daar.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 71648.html
Noordwijk Scheysloot is inderdaad een heel logische locatie voor buslijnen die Katwijk en Noordwijk verbinden met Leiden (en met Den Haag).