Pagina 12 van 16

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 12 feb 2024, 14:27
door ODRAIL
Speedmaster schreef: zo 11 feb 2024, 16:32
ODRAIL schreef: zo 11 feb 2024, 12:00
Speedmaster schreef: wo 07 feb 2024, 19:44 Ook voor Gouda is een nieuwe locatie gevonden binnen de gemeentegrenzen, ook daar loopt een ontwerpvergunning aanvraag.
Is die locatie al bekend?
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 22345.html
Dank :pos: ;) .

Komt deze nieuwe remise in plaats van of naast de huidige remise (als uitbreiding)?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 12 feb 2024, 14:30
door CamilleKreemers
Ik verwacht in plaats van

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 18:27
door RamonZuidhoek73
Komt er in Leiden ook een nieuwe stalling.
Of gaat alles naar de nieuw te openen standplaats in Noordwijk.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 19 feb 2024, 10:37
door ThatPCDude
De huidige stalling aan de Rijnsburgerweg verdwijnt sowieso; de gemeente Leiden wil daar huizen gaan bouwen. Het is dus aannemelijk dat alles naar Noordwijk gaat.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 20 feb 2024, 00:53
door Gartlin9
Op de wervings site van Qbuzz staat voor aankomende zondag een open dag in hoofdorp voor deze concessie. Op die site staan de volgende plaatsen als waar een stalling komt/blijft: standplaatsen in Zuid-Holland Noord bestaande uit o.a. Leiden, Gouda, Noordwijk en Alphen aan de Rijn

https://werkenbijqbuzz.nl/open-dag

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 20 feb 2024, 08:09
door Etienne
Met een forumlid op de laatste aankondigingsdatum onderaan. ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 16:12
door busfanNL
Is er al iets bekend, of zijn er insiders die iets weten over eventuele onderaannemers? Komen die er en zoja welke zijn dat?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 17:23
door Lijn 45
Arriva Qbuzz ZHN heeft zelf te weinig geleed voor de Keukenhof, dus er komen sowieso onderaannemers en/of geleed van elders. Het meest logisch lijkt me dat ze net als Arriva het regelen van externe versterking aan Pouw/TCR uitbesteden omdat Qbuzz al met Pouw samenwerkt in Utrecht.

Edit: topicfix. (A)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 17:27
door Z2N
BusfanNL doelt op de aankomende concessie. (A)

En ZHN heeft geen serieuze ervaring met onderaannemers, afgezien van de Keukenhoflijnen houdt het met de paar ritten die Verhoef momenteel rijdt op lijn 101 wel op in de huidige concessie. Maar Qbuzz heeft er nog niets over naar buiten gebracht, en van andere vervoerders zijn geen vacatures bekend die zouden kunnen wijzen op onderaanemnemer-werk voor Qbuzz ZHN.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 18:02
door Lijn 45
Oh oeps. Die topictitels lijken ook zo op elkaar en het bericht van BusfanNL pastte in de Keukenhofdiscussie in het andere topic. :oops: :X :p

Ik denk dat ze nu misschien zelf nog niet precies weten hoeveel ze willen uitbesteden, maar als ze extern inhuren is Pouw Woerden geen onlogische optie voor de oostkant van de concessie. In het westen zie ik misschien een Jonker of BusiNext. Zie voor de Keukenhof mijn bericht hierboven. :mrgreen:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 18:34
door Daniel
Qbuzz DMG haalde geleed voor bijzonder vervoer uit Utrecht, maar het Keukenhof-vervoer is daar allicht wat te grootschalig voor. En we weten natuurlijk niet of Qbuzz dat vervoer exact hetzelfde als Arriva opzet.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 19:18
door RamonZuidhoek73
Ik kom uit Leiden. Hier hebben ze nog nooit met onderaannemers gereden (Arrriva).
En aangezien wat besteld is qua bussen zou dit niet het geval zijn dat ze onderaannemers gaan gebruiken.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 19:43
door Suus
Verhoef rijdt nu als onderaannemer van Arriva met één (1) Ambassador die ze huren of gekocht hebben van Arriva.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 19:52
door RamonZuidhoek73
In de nieuwe concessie moeten ze allemaal elektrisch rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 20:13
door Suus
Eén elektrische bus herbergen is ook weer niet zo moeilijk.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 25 feb 2024, 16:44
door buschauffeurDH
RamonZuidhoek73 schreef: za 24 feb 2024, 19:52 In de nieuwe concessie moeten ze allemaal elektrisch rijden.
Maar voor de Keukenhof hoeft dat niet. Daar mag Euro VI rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 feb 2024, 12:40
door Marijnvdm
Voor de geïnteresseerden is er morgen een meedenkbijeenkomst over verbetering van de busverbinding Leiden - Noordwijk in theater De Muze. Het duurt van 19:00 tot 21:00.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 09 mar 2024, 11:05
door sandertjo
Met het omvallen van VanHool en het mogelijk stoppen van de productie van stadsbussen wordt het natuurlijk wel een hele interessante kwestie wat dit mogelijk voor gevolgen heeft voor Qbuzz.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 09 mar 2024, 16:29
door RamonZuidhoek73
De bussen voor Qbuzz worden in Macedonia geproduceerd
Daar blijven ze door gaan. Gaat alleen om Van Hool in België.
De Belgische busfabrikant Van Hool stopt met de productie van bussen in het Vlaamse Koningshooikt. Het bedrijf, dat al enige tijd in crisis verkeert, verschuift de afdeling busbouw naar Noord-Macedonië. Honderden banen staan bij de Belgische tak van het bedrijf op het spel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: di 12 mar 2024, 12:02
door Michael
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/443 ... -problemen

In dit artikel staat dat als Van Hool voor het einde van de maand geen 45 miljoen euro weet te vinden een faillissement dreigt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 09:16
door EWilsonAdam
Als het echt zo slecht gaat met Van Hool, zou het bedrijf iets zijn als het wordt overgenomen door VDL of Ebusco? Uitbreiding van mogelijkheid om productie te verhogen. Uiteraard moet de levering van onderdelen wel goed verlopen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 12:51
door RamonZuidhoek73
Qbuzz had bussen besteld voor de nieuwe regio ZHN voor de RNET en SNELBUZZ.
Gaat dat nog wel nu dit gaande is met Van Hool

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 13:05
door Z2N
Als iemand dat al weet, zal dat voorlopig nog wel intern blijven gezien de flinke implicaties die dat zou hebben. Kwestie van afwachten, en hopen dat het Van Hool lukt om overeind te blijven.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 13:19
door ArrivaBas
Het faillissement van Van Hool is nog niet uitgesproken, zolang de rechter zich nog over hun aanvraag voor uitstel van betaling moet buigen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 24 mar 2024, 21:53
door buschauffeurDH
ThatPCDude schreef: ma 19 feb 2024, 10:37 De huidige stalling aan de Rijnsburgerweg verdwijnt sowieso; de gemeente Leiden wil daar huizen gaan bouwen. Het is dus aannemelijk dat alles naar Noordwijk gaat.
Leiden wordt omgebouwd naar elektrisch. Blijft de komende jaren nog in gebruik.