Pagina 14 van 16

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 14 apr 2024, 10:25
door ThatPCDude
Er zijn 'gesprekken tussen Qbuzz en de curator', dus tis nog niet bekend hoe of wat

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 14 apr 2024, 10:46
door RamonZuidhoek73
Afwachten dan maar anders opzoek naar andere leverancier.
En hopen dat die ook optijd kunnen leveren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 20 apr 2024, 23:29
door isaacp
Is er al wat meer bekend over het vervoersplan van 2025 bij Qbuzz of niet?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 01:28
door CamilleKreemers
Was er geen beroep aangetekend op de concessie?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 07:11
door Z2N
Nee, er is geen beroep aangetekend.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: zo 21 apr 2024, 09:20
door jens
isaacp schreef: za 20 apr 2024, 23:29 Is er al wat meer bekend over het vervoersplan van 2025 bij Qbuzz of niet?
Volgens een officiële tweet van Qbuzz DMG komen ze dit najaar met meer informatie:

‘Wij verwachten de vervoerplannen in het najaar te kunnen delen, waarschijnlijk wel al voor november.’

https://x.com/dmgqbuzz/status/1776264183593554294?s=46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 07:43
door ztmsl12
isaacp schreef: za 20 apr 2024, 23:29 Is er al wat meer bekend over het vervoersplan van 2025 bij Qbuzz of niet?
Het Vervoerplan 2025 van Qbuzz is hier te downloaden.
https://waddinxveen.raadsinformatie.nl/ ... ken/936509

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 08:18
door ThatPCDude
Mijn hemel, dat zijn niet weinig veranderingen zeg :oops: :oops:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 11:34
door Milco
Ziet er veelbelovend uit. Vooral lijn 90 met een traject zonder vaste in- en uitstaphaltes is een bijzondere!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 11:43
door ODRAIL
Zeker ... alles ziet er veelbelovend uit.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 12:22
door ThatPCDude
Milco schreef: ma 22 apr 2024, 11:34 Ziet er veelbelovend uit. Vooral lijn 90 met een traject zonder vaste in- en uitstaphaltes is een bijzondere!
Buurtbusregels op een grote bus toegepast :D

en ook 130.000 extra DRU is wel astronomisch te noemen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 12:27
door sirvinniei
Keolis had ook lange tijd lijnen waar je overal kon instappen (flexhaltes), zo vreemd is het niet

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 12:28
door Milco
Dat waren dan tenminste nog haltes (flexhaltes) die middels een klein bordje werden aangegeven. Lijn 90 van Qbuzz gaat een deel van de route rijden waar je dus overal mag in- en uitstappen zonder dat er een (obscure) halte aanwezig is.

Ik vraag me af hoe ze dat met lijn 90 gaan doen met in- en uitchecken. Er zijn immers geen vaste haltes. Of zullen er fictieve haltes in de data gaan komen waardoor je niet al te veel gaat betalen o.i.d.?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 13:27
door isaacp
Wist je al dat lijn 275 er bij komt

Bron: https://waddinxveen.raadsinformatie.nl/ ... =%22bus%22

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 13:34
door Milco
Ja, dat staat gewoon in het eerder gelinkte vervoerplan ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 14:33
door sirvinniei
Milco schreef: ma 22 apr 2024, 12:28 Dat waren dan tenminste nog haltes (flexhaltes) die middels een klein bordje werden aangegeven. Lijn 90 van Qbuzz gaat een deel van de route rijden waar je dus overal mag in- en uitstappen zonder dat er een (obscure) halte aanwezig is.

Ik vraag me af hoe ze dat met lijn 90 gaan doen met in- en uitchecken. Er zijn immers geen vaste haltes. Of zullen er fictieve haltes in de data gaan komen waardoor je niet al te veel gaat betalen o.i.d.?
Voor uitstappen niet, dat kon overal aan de route (mits veilig). Volgens mij wer daarbij overigens de volgende halte gepakt, dus je was wel iets duurder uit.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 16:03
door Milco
Ook opvallend vind ik onderstaande zin in de laatste alinea: "De Keukenhoflijnen rijden wij grotendeels met de bussen die momenteel gebruikt worden op de Leidse stadsdienst".

Zou dat betekenen dat de huidige stadswagens alleen nog voor Keukenhofvervoer worden gebruikt en de rest van het jaar stilstaan of zullen de nieuwe stadsbussen niet direct in december instromen, maar pas voorjaar 2025 waardoor op dat moment de Volvo's doorstromen naar de Keukenhof?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 16:09
door umbusko
sirvinniei schreef: ma 22 apr 2024, 14:33
Milco schreef: ma 22 apr 2024, 12:28 Dat waren dan tenminste nog haltes (flexhaltes) die middels een klein bordje werden aangegeven. Lijn 90 van Qbuzz gaat een deel van de route rijden waar je dus overal mag in- en uitstappen zonder dat er een (obscure) halte aanwezig is.

Ik vraag me af hoe ze dat met lijn 90 gaan doen met in- en uitchecken. Er zijn immers geen vaste haltes. Of zullen er fictieve haltes in de data gaan komen waardoor je niet al te veel gaat betalen o.i.d.?
Voor uitstappen niet, dat kon overal aan de route (mits veilig). Volgens mij wer daarbij overigens de volgende halte gepakt, dus je was wel iets duurder uit.
Off-topic, maar wellicht een leuk feitje: zelfs bij treinen komt het voor. Arriva Tsjechië biedt als service voor groepen van 5 personen of meer aan dat als ze een kaartje naar het eerstvolgende station hebben waar de trein hoort te stoppen, dat de trein dan ook op een station kan stoppen dat niet in de dienstregeling voorkomt. Wel 3 dagen van tevoren aanvragen. Zie de laatste vraag in de FAQ hier.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 16:36
door Lijn 45
Milco schreef: ma 22 apr 2024, 16:03 Ook opvallend vind ik onderstaande zin in de laatste alinea: "De Keukenhoflijnen rijden wij grotendeels met de bussen die momenteel gebruikt worden op de Leidse stadsdienst".

Zou dat betekenen dat de huidige stadswagens alleen nog voor Keukenhofvervoer worden gebruikt en de rest van het jaar stilstaan of zullen de nieuwe stadsbussen niet direct in december instromen, maar pas voorjaar 2025 waardoor op dat moment de Volvo's doorstromen naar de Keukenhof?
Of de Volvo's zijn de eerste paar maanden reserve, gaan daarna naar de Keukenhof en worden na het voorjaar verkocht.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 17:22
door Daniel
Lijkt me gezien de ervaringen van Qbuzz met bussen die ze van Arriva over moesten niet onwaarschijnlijk eigenlijk. Zie DMG.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 20:19
door ThatPCDude
Milco schreef: ma 22 apr 2024, 16:03 Ook opvallend vind ik onderstaande zin in de laatste alinea: "De Keukenhoflijnen rijden wij grotendeels met de bussen die momenteel gebruikt worden op de Leidse stadsdienst".

Zou dat betekenen dat de huidige stadswagens alleen nog voor Keukenhofvervoer worden gebruikt en de rest van het jaar stilstaan of zullen de nieuwe stadsbussen niet direct in december instromen, maar pas voorjaar 2025 waardoor op dat moment de Volvo's doorstromen naar de Keukenhof?
Over de Keukenhoflijnen gesproken, ik vind het bijzonder dar juist de 852 (Amsterdam RAI - Keukenhof) als "optioneel" gezien wordt. Het scheen de drukste van de 4 Keukenhoflijnen te zijn dit seizoen, maar toch ziet qbuzz het als een "optie"

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 20:26
door Milco
Ik vraag mij eigenlijk af of Qbuzz, in tegenstelling tot Arriva (en Connexxion) rond de openingstijden van de Keukenhof extra reistijd gaan inplannen op de reguliere buslijnen door Lisse. Dat loopt vooral op vrije dagen nogal aardig vast daar…

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 20:29
door ThatPCDude
Milco schreef: ma 22 apr 2024, 20:26 <knip> de reguliere buslijnen door Losse. <knip>
Nog nooit van Losse gehoord, is dat een plaatsje in de Keukenhof ofz? (A) (A) (A)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 21:54
door DPDelft
Milco schreef: ma 22 apr 2024, 20:26 Ik vraag mij eigenlijk af of Qbuzz, in tegenstelling tot Arriva (en Connexxion) rond de openingstijden van de Keukenhof extra reistijd gaan inplannen op de reguliere buslijnen door Lisse. Dat loopt vooral op vrije dagen nogal aardig vast daar…
De vraag is of je daar überhaupt op kunt plannen. Denk dat je daar, net als bijvoorbeeld rond de Tina-dagen in Duinrell, gewoon moet accepteren dat het een puinhoop is. Kunst is dan wel om de bijsturing op orde te houden zodat er in ieder geval alle richtingen gereden blijft worden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: ma 22 apr 2024, 22:09
door buschauffeurDH
Milco schreef: ma 22 apr 2024, 16:03 Ook opvallend vind ik onderstaande zin in de laatste alinea: "De Keukenhoflijnen rijden wij grotendeels met de bussen die momenteel gebruikt worden op de Leidse stadsdienst".

Zou dat betekenen dat de huidige stadswagens alleen nog voor Keukenhofvervoer worden gebruikt en de rest van het jaar stilstaan of zullen de nieuwe stadsbussen niet direct in december instromen, maar pas voorjaar 2025 waardoor op dat moment de Volvo's doorstromen naar de Keukenhof?
Dan zouden dat de elektrische Volvo's zijn. Kan me haast niet voorstellen omdat de Keukenhof met Euro6 gereden mag worden. Dus wellicht bedoelen ze de VDL's.