Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wat wordt er verstaan onder Utrecht Buiten? Hier een mooi voorbeeld:
Wat is er nu al bekend van deze concessie?
Keolis wordt de vervoerder
Alle bussen gaan onder de U-OV vlag rijden. Alle service wordt ook aangeboden via U-OV (informatievoorziening, klantenservice, etc.)
Eind 2025 wordt er start gemaakt met de transitie van ZE. Bij de stalling in Amersfoort en Ede zal er al laadinfrastructuur aanwezig zijn. Ook zal Keolis beginnen met rijden van verschillende maten Yutong bussen uit de U-series van Yutong, bestaande voornamelijk uit 15-meter bussen. Daarnaast haalt Keolis verschillende MAN-bussen uit Zweden als tijdelijk materieel voor het materieel van VDL en Setra dat uitgefaseerd wordt. Uiteindelijk is het de bedoeling dat medio 2028 de hele vloot ZE is.
Nieuwe formules worden geïntroduceerd, alhoewel de meeste overgenomen wordt van het metropool gebied van Utrecht. Denk hierbij aan U-Bus, U-Link, U-Liner (100% nieuw) en U-Flex.
Lijnen 41, 50, 56 gaan volledig over van Utrecht Binnen naar Utrecht Buiten.
In Ede kan je die bussen nu makkelijk stallen en laden. In Amersfoort moet de nieuwe stalling nog gefaciliteerd worden voor de ZE bussen. Is het al wel bekend wat voor extra dieselbussen (MAN's?) erbij gaan komen? En welke formaten?
De hele serie 1646-1654 (12m Setra's van Pouw) schijnt zeer binnenkort ook naar Syntus te komen. En afhankelijk van aan wie je het vraagt komen er ook een aantal 15meter wagens nee.
Maar dat is vooralsnog vooral speculatie.
De 15-meters 1701, 1703, 1704, 1706, 1707, 1709, 1710, 1713-1715, 1717 en 1726 staan volgens de RDW nog op naam van Syntus. Ik neem aan dat die een grotere kans hebben om voor Syntus te gaan rijden dan hun soortgenoten die nog eigendom van Pouw zijn.
Ik heb ook beelden gezien van de U-link variant, het oranje op de voor- en achterkant valt in die huisstijl erg slecht op. Ik had pas door dat het een U-link was toen ik zag dat het voertuignummer wit is...
Lijn 45 schreef: ↑ma 27 jan 2025, 16:23
Ik heb ook beelden gezien van de U-link variant, het oranje op de voor- en achterkant valt in die huisstijl erg slecht op. Ik had pas door dat het een U-link was toen ik zag dat het voertuignummer wit is...
Delen zou leuk zijn
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Het voorlopige plan voor de tunnel bij de Klomp is aangekondigd: Er komen bushaltes langs de Ravelijn, dus ten zuidwesten van de tunnel. Om ruimte te maken en de doorstroming te verbeteren, wordt de kruispuntmogelijkheid Ravelijn-tunnel en v.v. weggehaald, evenals die van het stationsplein (noordkant) de tunnel in.
Bushaltes aan de Ravelijn suggereert dat de bussen daarna doorrijden via Voorpoort naar de noordkant. Of zouden ze bij de rotonde Bastion/Voorpoort keren?
Goed nieuws dat er eindelijk een bushalte aan de zuidzijde komt.
Ben wel benieuwd hoe de doorgang tussen perron en bushalte wordt gerealiseerd voor rolstoelgebruikers. Er loopt op dit moment alleen een fietstunnel onder het spoor door en de helling aan de noordzijde is ook niet bepaald rolstoelvriendelijk.
En hoe voorkomt het afsluiten van rijrichtingen de file? Je blijft toch de stoplichten nodig hebben waar je lang op moet wachten, want de tunnel is eenbaans en er kan nog steeds van beide kanten verkeer aan komen rijden.
Wat mij betreft kun je gewoon die hele tunnel voor gemotoriseerd vervoer afsluiten en de fietsers via de rijbaan laten gaan, zodat het rechter vlakke deel van de tunnel voor voetgangers gebruikt kan worden. Dat lost een probleem op.
Het weghalen van die drie bewegingen scheelt een paar conflicten in de totale regeling (de verkeerslichten aan beide zijden van de tunnel zijn gekoppeld), waardoor de overgebleven mogelijkheden eerder aan de beurt zijn en/of langer groen kunnen krijgen.
Dat dus inderdaad: bv. de aanpassing op het Stationsplein zorgt dat vanaf de Stationsweg altijd de tunnel in/busstation op gereden kan worden als er geen verkeer uit het zuiden komt. Nu wordt dat gat geregeld gebruikt voor bv. een bus die van het station vertrekt en dan loopt zeker in de spits de Stationsweg vol.
Met een aanpassing medio 2025 zal er in eerste instantie nog wel naar de noordkant doorgereden worden, want daar staat het chauffeursverblijf. Al heb ik het idee dat er tegenwoordig minder gewisseld wordt tussen 50/83/87 en 80 door de chauffeurs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ben benieuwd of lijn 87 nog aan lijn 80 gekoppeld wordt (als lijn 80 überhaupt weer elk kwartier gaat rijden) en wat er met lijn 505 gaat gebeuren. Gaat die helemaal via Voorpoort rijden?
Er komt volgens het artikel alleen een verbod om vanaf het station linksaf te slaan de tunnel in. Je kunt best een uitzondering voor het OV maken. Dan hoeft de route van lijn 505 niet te wijzigen. Er zit ook geen ruimte in de tijd om de route van lijn 505 te verlengen.
Ik vraag mij trouwens af of er straks een gezamenlijke U-OV website komt (net als bij RRReis) of dat Keolis en Transdev dat gesplitst houden met ieder een eigen website.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!