'Trein naar Alphen risico'
Geplaatst: za 23 mei 2009, 21:01
'Trein naar Alphen risico'
De treinverbinding tussen Utrecht en Leiden is in zeer slechte staat. Treinpersoneel kan amper werken en vreest voor ongelukken. ,,Eigenlijk kan het zo niet langer’’, zegt Wim Eilert, bestuurder van de vakbond voor machinisten en conducteurs (VVCM). Op verzoek van deze krant deed hij navraag bij NS-personeel dat regelmatig op de intercity tussen Utrecht, Alphen en Leiden rijdt.
,,Zij bevestigen dat het een hele slechte verbinding is. Er gelden snelheidsbeperkingen omdat treinen er niet zo hard kunnen: normaal rijden ze 140. Hier mogen ze maar 120 en op een stuk zelfs maar 80 kilometer per uur. Maar veel machinisten zeggen dat ze dat eigenlijk alsnog te hard vinden.’’ Die machinisten staan echter ook onder druk om op tijd te rijden, wat volgens de vakbond ’heel erg gevaarlijk is’ en altijd wordt afgeraden. ,,De veiligheid van personeel en passagiers staat bovenaan.’’
Lees verder op alphen.cc
De treinverbinding tussen Utrecht en Leiden is in zeer slechte staat. Treinpersoneel kan amper werken en vreest voor ongelukken. ,,Eigenlijk kan het zo niet langer’’, zegt Wim Eilert, bestuurder van de vakbond voor machinisten en conducteurs (VVCM). Op verzoek van deze krant deed hij navraag bij NS-personeel dat regelmatig op de intercity tussen Utrecht, Alphen en Leiden rijdt.
,,Zij bevestigen dat het een hele slechte verbinding is. Er gelden snelheidsbeperkingen omdat treinen er niet zo hard kunnen: normaal rijden ze 140. Hier mogen ze maar 120 en op een stuk zelfs maar 80 kilometer per uur. Maar veel machinisten zeggen dat ze dat eigenlijk alsnog te hard vinden.’’ Die machinisten staan echter ook onder druk om op tijd te rijden, wat volgens de vakbond ’heel erg gevaarlijk is’ en altijd wordt afgeraden. ,,De veiligheid van personeel en passagiers staat bovenaan.’’
Lees verder op alphen.cc