Pagina 24 van 31

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 20 sep 2019, 12:49
door montrose
Volledig mee eens ( zoals eerder gemeld en als bezwaar voor de nieuwe concessie). Ze rijden goed en er zijn geen oplaadproblemen. De geplande 7583
is blijkbaar verdwenen ( er zijn er dus 5). Vrijwel het gehele chauffeurs corps denkt er net zo over ; de gemeente zegt dat ze zo goed in het straatbeeld passen , wat uiteraard de reizigers worst is. Het argument geld ( deze busjes zijn goedkoper dan 10 meter wagens) is natuurlijk ontzettend belangrijk, waarbij men vergeet dat er voor de spits nog altijd 5 extra bussen aanwezig moeten zijn (extra investering!)
Zaterdag en zondag rijden ze niet. 3554 is uit den dode opgestaan.
Buurtbus 456: De nieuwe aanwinst is de 7345.

Sinds vandaag( 28-09-2019) rijden de kabouterbusjes ook op zaterdag en zondag.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: za 26 okt 2019, 17:45
door montrose
Meer dan een maandje verder:

Het merendeel van de omloop van de kabouterbusjes is vervangen door een omloop van diesel bussen. De richting film van meerdere bussen is defect, terwijl 7576 ook defect is. Verder blijven er zoals verwacht met dat spul vaak mensen op de halte achter.
De algemene mening is waarom Zaanstreek deze rommel zou moeten accepteren , terwijl NHN ze geweigerd heeft.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: wo 13 nov 2019, 11:28
door montrose
kabouterbus 7583 is weer terug .

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 15 nov 2019, 08:37
door Justinsman17
Ik zag op de OVinfo app 3 nieuwe lijnen staan voor de Zaanstreek 56 66 en 393 gaan per 6 januari rijden kan te maken hebben met de bruggen

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: za 16 nov 2019, 21:19
door david_meyer24
Ik vraag me af wanneer de normale nieuwe dienstregeling online komt.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: za 16 nov 2019, 22:27
door Durashift
montrose schreef: (..)
De algemene mening is waarom Zaanstreek deze rommel zou moeten accepteren , terwijl NHN ze geweigerd heeft.
Kan misschien iets te maken hebben met hoe sterk / zwak het lokale (concessie) management staat t.o.v. de inkoop/materieel beslissers binnen Transdev?

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: zo 24 nov 2019, 19:54
door VIRM
De Orkaan heeft een artikel over de omleidingen volgend jaar in verband met de werkzaamheden aan de Wilhelminasluis in het centrum. Ze zijn vergeten de 392 te vermelden. Iemand enig idee wat het nut is van de nieuwe buslijn 393?

https://www.deorkaan.nl/nieuwe-buslijne ... minasluis/

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 25 nov 2019, 11:34
door david_meyer24

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 28 nov 2019, 00:35
door montrose
Inmiddels staat de dienstregeling online.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 12 dec 2019, 23:13
door david_meyer24
Krijgt de concessie Zaanstreek nog nieuwe bussen van VDL of een andere bus.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 12 dec 2019, 23:24
door Frank93
Ik denk pas als de nieuwe concessie van start gaat.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 16 dec 2019, 11:18
door montrose
R.I.P 3551 ( het ex Almeerse racewonder). Wordt nu gebruikt als plukbus ( laatste inzet 19 september als 201 op de 69).

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 20 dec 2019, 12:36
door VIRM
De poller bij de Beatrixbrug in Zaandam heeft weer een slachtoffer geëist, ditmaal lijn 394:
https://www.deorkaan.nl/poller-legt-t-loodje/

En er was ook wat vaagheid over een memo waarin werd geschreven dat de prijs van de ritkaartjes in Zaanstad zou worden verhoogd:
https://www.deorkaan.nl/memo-hogere-bus ... eschreven/

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 20 dec 2019, 13:20
door Frank93
De poller zelf is uiteraard total loss, de doorgang kan niet meer gebruikt worden en is gezet met speciale poller-pilonnen.
Speciale poller-pilonnen? :lol:

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: zo 05 jan 2020, 05:47
door Remco1989
Vanaf maandag worden 2 Volvo’s uit Amstelveen ingezet de 5727&5728 in de Zaanstreek

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: zo 05 jan 2020, 11:21
door Milco
Aannemelijk omdat er voor lijn 393 meer bussen benodigd zijn. :)

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: zo 05 jan 2020, 11:46
door Jelmer
vandaag voor het eerst een electrokar op lijn 69, en wel de 7577.
https://ovzoeker.nl/voertuig/CXX:7577

Tot nu toe reden ze alleen op lijn 64 en 65.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: zo 05 jan 2020, 11:54
door Milco
Logisch, want door lijn 56 en 66 zullen meer bussen benodigd zijn waardoor de elektrische bussen op meer lijnen ingezet worden.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 06 jan 2020, 11:17
door montrose
5727 en 5728 hebben hun vuurdoop vandaag gelijk gehad op resp. 394 en 392.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 06 jan 2020, 11:56
door Jelmer
vandaag electrobusjes op de nieuwe lijn 56 en 66

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 16 jan 2020, 22:11
door montrose
Vanavond een nieuwe aanwinst uit Alkmaar op 67 , de 4170.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 23 jan 2020, 17:46
door david_meyer24
https://www.mupload.nl/img/78c52nq1p0n.jpg
Check de 4170 nu vandaag op lijn 65 naar Assendelft en dit is op het station van Zaandam

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 23 jan 2020, 20:42
door Durashift
Waarom heb je de chauffeur en passagiers zo pontificaal op beeld?
Weten die dat zij nu hier te zien zijn?

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 13:29
door montrose
5727 en 5728 hebben de stalling verlaten , terwijl 4170 vrijwel dagelijks wordt ingezet . De stalling rijdt met Bio diesel , zodat 4170 extern moet tanken. Bij start dienst (m/v) rijden dw 501 en 502 met 10, resp 12 meter wagens ipv. kabouterbusjes.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 14:06
door Jurre
De 4170 rijdt ook op biodiesel.