Pagina 27 van 31

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 06 nov 2020, 11:08
door Roeland
De voordelen van R-net:
Bij bezuinigingen kun je makkelijk ritten schrappen

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 06 nov 2020, 18:04
door TLP
Het addendum is inmiddels openbaar.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 12 nov 2020, 17:05
door Jelmer
als ik het goed gezien heb, reed er vanmiddag een R-Net Ebusco over de Provincialeweg in Zaandam.
Geen idee welke het was een H/IJ of een A/A-exemplaar.
Misschien een testrit om te bekijken of ze in de Zaanstreek ook kunnen rijden? Geen idee wie het weet mag het zeggen.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 12 nov 2020, 18:37
door Frank93
Mwah ze kunnen overal naartoe gaan met dat soort testritjes. Ze zijn ook al een keer naar Alkmaar en Hilversum gereden ermee met chauffeurs uit Haarlem-IJmond.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 12 nov 2020, 22:51
door Remco1989
Gewoon instructie door de Academy voor de AML chauffeurs, op zo een dag mogen ze kiezen waar ze heen gaan zoals frank93 ook idd zegt.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 21:17
door david_meyer24
https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... zaanstreek

Nieuwe dienstregeling beschikbaar per 12 december

Lijn 59 Zaandam Station – Beverwijk Station
De halfuurdienst in de middagspits wordt een uur eerder opgestart, waardoor er meer reismogelijkheden ontstaan tussen Zaandam en Beverwijk. De aansluitingen in Beverwijk van en naar de trein worden op alle dagen van de week verbeterd.

Lijn 63 Zaandam Station – Assendelft
Op weekdagen rijdt er voortaan een extra vroege rit van Assendelft naar Zaandam Station (aankomst Houtveldweg/Station 06:27) die aldaar aansluiting biedt op de treinen richting Amsterdam. Op maandag t/m zaterdag overdag wordt voortaan in beide richtingen een halfuurdienst gereden.

Lijn 64 Zaandam Kogerveld – Station – Zaandijk Rooswijk
Op de gezamenlijke trajecten met andere lijnen wordt lijn 64 effectiever ingepast. Daarom rijdt lijn 64 voortaan in de avonduren en op zondag vanaf Zaandam Station richting Koog a/d Zaan een gezamenlijke halfuurdienst met lijn 63 en vanaf Zaandam Station richting Kogerveld een gezamenlijke halfuurdienst met lijn 69. Hierdoor ontstaan er tevens latere reismogelijkheden naar beide bestemmingen dan in de huidige situatie. Daarnaast worden de ritten die in de avonduren en op zondag gesplitst zijn op Zaandam Station, in bijna alle gevallen aan elkaar gekoppeld of gekoppeld aan lijn 65 van/naar De Vlinder, waardoor er altijd een reisbeweging ‘over het station’ mogelijk is. Dit wordt kenbaar gemaakt op de haltevertrekstaten.

Lijn 65 Zaandam Station – De Vlinder
De aansluiting tussen lijn 65 en R-netlijnen op De Vlinder wordt op de randen van de dag verbeterd, met kortere wachttijden tot gevolg.

Lijn 67 Zaandam Station – Wormer
Lijn 67 rijdt met ingang van 29 november 2020 weer in beide richtingen via de Westzijde. Deze route is permanent.

Lijn 69 Zaandam Kalf – Station – Krommenie Station
In de avonduren en op zondag sluit lijn 69 op station Krommenie-Assendelft in het vervolg aan op de trein uit Uitgeest. Daarnaast rijdt lijn 69 voortaan in de avonduren en op zondag een gezamenlijke halfuurdienst met lijn 64 vanaf Zaandam Station richting Kogerveld.

Lijn 391 Zaandam Zaanse Schans – De Vlinder – Amsterdam CS
In de ochtendspits wordt de kwartierdienst voortaan eerder opgestart. Op zondag worden R-netlijnen 391 en 394 tussen De Vlinder en Amsterdam CS v.v. beter op elkaar afgestemd, wat effectief voor meer reismogelijkheden per uur zorgt (bussen rijden niet direct achter elkaar aan) maar ook voor latere ritten vanaf Amsterdam CS, gelijk aan de andere dagen van de week. Daarnaast wordt de overstap van/naar R-netlijn 395 op De Vlinder ruimer gemaakt door deze op sommige momenten op te rekken naar 1 minuut.

Lijn 392 Zaandam Station – De Vlinder – Amsterdam Station Noord
Op weekdagen overdag rijdt R-netlijn 392 voortaan altijd 4x per uur. In de spitsperiode rijdt er nog één rit per uur extra, waardoor de frequentie in de spitsrichting op dat moment 5x per uur is. Op zaterdagochtend rijdt lijn 392 in het vervolg 2x per uur.

Op De Vlinder is voortaan altijd een directe overstap (1 minuut) van/naar R-netlijn 394. Dit betekent dat voor bijvoorbeeld halte Zaandam Vijfhoek de reismogelijkheden van/naar Amsterdam CS op maandag t/m zaterdag overdag verdubbeld worden van 4x per uur naar 8x per uur.

Lijn 393 Zaandam ZMC – De Vlinder – Amsterdam CS
Spitslijn 393 wordt opgeheven. Reizigers kunnen zonder extra reistijd gebruik maken van R-netlijnen 391 en 394.

Lijn 394 Zaandam Station – De Vlinder – Amsterdam C
Aan de randen van de dag rijden er voortaan extra ritten tussen De Vlinder en Amsterdam CS v.v. waardoor reizigers onder meer eerder kunnen arriveren op Amsterdam CS dan in de huidige situatie. Daarnaast worden op donderdag er geen speciale koopavondritten meer gereden, en is de dienstregeling dus gelijk aan de overige dagen van de week.

Op De Vlinder is voortaan altijd een directe overstap (1 minuut) van/naar R-netlijn 392. Dit betekent dat voor bijvoorbeeld halte Zaandam Vijfhoek de reismogelijkheden van/naar Amsterdam CS op maandag t/m zaterdag overdag verdubbeld worden van 4x per uur naar 8x per uur.

Lijn 395 Zaandam ZMC – De Vlinder – Amsterdam Sloterdijk
R-netlijn 395 zal worden ingekort tot het traject Zaandam ZMC – Amsterdam Sloterdijk. De frequentie bedraagt op weekdagen overdag voortaan altijd 4x per uur. In de spitsperiode rijdt er nog één rit per uur extra, waardoor de frequentie in de spitsrichting op dat moment 5x per uur bedraagt.

Reizigers vanuit Zaandam Kalf en Kogerveld richting Sloterdijk kunnen voortaan zonder extra reistijd met R-netlijn 391 naar De Vlinder reizen en daar overstappen op lijn 395. Op De Vlinder is voortaan altijd een directe overstap van/naar R-netlijn 391 of van/naar R-netlijnen 392 en 394. Een alternatief vanuit Kalf en Kogerveld is om gebruik te maken van lijn 69 en op Zaandam ZMC over te stappen op lijn 395.
Voor halte Wijdewormer P+R is halte Zaandam Schipbeek het enige alternatief.

Lijn 398 Zaandam ZMC – De Vlinder – Amsterdam Riekerpolder
Spitslijn 398 wordt opgeheven. Reizigers kunnen gebruik maken van R-netlijn 395 naar Sloterdijk en daar overstappen op GVB-bus 15 of metro 50/51.

Lijn N92 A’dam Leidseplein – CS – Station Noord – Zaandam Station
Nachtlijn N92 rijdt voortaan niet meer op donderdagnacht. Op vrijdagnacht wijzigt het interval tussen de ritten wat voor eerdere en latere reismogelijkheden zorgt.

Lijn N94 A’dam Leidseplein – Zaandam Station – Krommenie – Westzaan
Nachtlijn N94 rijdt voortaan niet meer op donderdagnacht. Daarnaast wordt er op vrijdag- en zaterdagnacht niet meer via Wormer gereden.

Buurtbussen
De buurtbussen worden voorbereid om weer (met schermen bij de chauffeur) ingezet te kunnen worden. Er wordt nog bekendgemaakt wanneer de buurtbussen weer gaan rijden

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 11:11
door VIRM
Ik vond het behoud van de 393 nadat het werk aan de bruggen in het centrum van Zaandam voltooid was altijd al raar. Nu verdwijnt hij dus weer.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 11:20
door Roeland
De 393 was er toch gekomen, nadat het GVB de rechtstreekse stadslijnen tussen Tuindorp Oostzaan en CS had opgeheven (vanwege de NZ-lijn), waardoor de Tuindorpers veel vaker de Zaanse R-netlijnen naar CS namen?

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 11:37
door Jurre
Lijn 394 reed tot 2020 in de spitsrichting 8x p/u tussen De Vlinder - Amsterdam CS. Vanwege de werkzaamheden aan de Wilhelminasluis in Zaandam zijn die extra spitsritten toen ondergebracht bij de nieuwe lijn 393 die al in Zaandam ging starten doordat het gebied rond de Vermiljoenweg in Zaandam tijdelijk geen R-netverbinding meer had.
In 2021 zou lijn 393 al ingekort worden, maar door COVID-19 is er in zijn geheel geen aanleiding meer om deze spitslijn te continueren komend jaar.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: wo 16 dec 2020, 18:31
door fred1954
Zware aanrijding lijn 382 op de Westpoortweg vandaag:

https://www.at5.nl/artikelen/206238/aut ... stpoortweg

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: wo 16 dec 2020, 19:20
door Suus
De 382 is van Haarlem-IJmond.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 17 dec 2020, 06:16
door fred1954
Je hebt gelijk Suus, scherp :pos: Ik ben in de war met 392, maar dit was inderdaad 382 van HIJ.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 14:48
door montrose
Ongetwijfeld zullen de bureaucratische opdrachtgevers Vervoersregio Amsterdam en de gemeente Zaanstad tezamen met de uitvoerder Connexxion genoten hebben van de champagne en kaviaar , aangezien sinds 3 januari j.l. ( 1 dag voor planning) de kabouternbus weer rijdt.
Mijns inziens hadden ze beter water en brood kunnen eten , immers verwarming en airco werken nog steeds niet ( 3 ritjes meegereden), terwijl het Hepa filter goed werkt ( je hoort ze 100 meter van te voren buiten al draaien en binnen word je er gek van).
Kortom binnen circuleert de koude lucht uitstekend :-). Warme kleding is een must . Kortom als je meer mensen in de bus wilt hebben , vooral zo doorgaan.

Er zijn 6 omlopen , waarbij er twee met uitsluitend diesel worden gereden ( de 502 en de 506)- 7583 is blijkbaar niet inzetbaar.

Het komt erop neer dat 67 kabouterbus lijn is geworden , terwijl de rest kruimelwerk in de marge is ( 65 had altijd al een streepje voor).

Als 65 30 mins naar voren of naar achter schuift kun je 67/65/65/67 rijden met 4 bussen plus 1 reserve, maar om mij onduidelijke reden wil Cxx daar niet aan .

Verder worden er met het ingekrompen dienstenpakket 14 R-Net 12 meters opgelegd .

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 08 jan 2021, 10:41
door TheAgedGamerYt
Weet iemand wat Materieel Bus 407 is op Lijn 456.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 08 jan 2021, 11:07
door Lijn 45
Een taxibus van Connexxion Taxi.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: di 12 jan 2021, 13:55
door Jelmer
vandaag zie ik de 7583 voor het eerste weer op ovzoeker op lijn 67. Deze was na de herindienstelling van de electrobusjes nog niet op straat verschenen tot nu toe.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 29 jan 2021, 17:16
door VIRM
Volgens De Orkaan rijden de elektrische bussen inmiddels op lijnen 63, 64, 65 en 67.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: di 09 feb 2021, 14:08
door montrose
Elk nadeel heeft zn voordeel. De kabouters blijven in de stalling . Ondanks dat ze in de stalling worden voorverwarmd blijft het klimaat dramatisch.

Sinds gisteren wordt er weer gereden , met als uitzondering dat de Westoever van de Zaan onbediend blijft ( 67 rijdt via de Provinciale weg).

Vandaag is er geschouwd .

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: di 09 feb 2021, 16:55
door Jelmer
De 3490-3499 (15 meter Citea's) rijden ook niet

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: di 09 feb 2021, 17:56
door omaylie
13.7 meter*

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: wo 10 feb 2021, 12:31
door montrose
Sinds 10.30 wordt de Westelijke Zaanoever weer bediend ( met 10 meter wagens)

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 12 feb 2021, 17:00
door omaylie
Niemand die erachter is gekomen dat er een 12 m Citea (3201) van Haarlem-IJmond naar de Zaanstreek is verhuisd? Vorige week woensdag (3 februari 2021) heeft deze bus volgens busposities.nl blijkbaar op lijnen 391 en 394 gereden. Ben benieuwd of er nog meer volgen en zo ja, hoeveel.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 12 feb 2021, 20:58
door mp623
Aangezien hij er maar 1 dag heeft gereden denk ik niet dat hij verhuisd is. Ben echter wel benieuwd wat de bus tussen 15 december en 2 februari gedaan heeft...

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: za 13 feb 2021, 06:28
door Remco1989
Denk schade herstel na het ernstige ongeval in westpoort op lijn 382

https://www.at5.nl/artikelen/206238/au ... stpoortweg

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: za 13 feb 2021, 17:53
door Jelmer
3201 is van Haarlem niet van Zaandam