Pagina 28 van 31

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: zo 14 feb 2021, 09:56
door montrose
Morgen ( 15 februari) gaan de kabouters weer rijden .
Cxx beweert dat de verwarming is aangepast en dat het Hepa filter minder lawaai maakt .
Veel belangrijker is dat nu eindelijk erkend wordt dat airco en verwarming niet(goed) werken . Die rommel rijdt al vanaf 10 september 2019 ( kortom jezelf rekenschap geven duurt blijkbaar 1.5 jaar)
Dinsdag a.s ga ik de verwarming testen , maar ik heb er weinig vertrouwen in. Repareren is voor Cxx Zaanstreek bijna altijd een brug te ver.
Voorbeeld: 3486 is op 31 december 2017 van de dienst gehaald omdat je achter in de bus wegwaaide door een koude wind ( ondanks dat de verwarming aanstond). Tot op de dag van vandaag is dat niet gerepareerd ( ondanks dat die bus zeker 10 maal van de dienst is gehaald keerde hij 11 maal terug!)

Citea's lijken opgelegd te worden , maar vrijdag ontsnapte 3491 ( spitser 401) aan die opleg.

3560 en 3569 hebben in 2021 niet gereden . 3569 is de bus waar altijd nieuwe dingen in getest worden , pinautomaat , incheckpalen en kuchschermen.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: zo 14 feb 2021, 10:05
door waldo79
Ik kan weinig maken van je reactie, Montrose?

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: zo 14 feb 2021, 14:43
door Durashift
Kabouterbusjes zijn de MidCity's, denk ik. EV aangedreven. Hebben kennelijk verwarmingsissue's (Heveac systeem?).

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 15 feb 2021, 09:04
door Jurre
waldo79 schreef: zo 14 feb 2021, 10:05 Ik kan weinig maken van je reactie, Montrose?
Die emotionele schrijfstijl is inderdaad vervelend. Hij bedoelt de elektrische 20-persoons Midcity's welke deze week weer op de dienst verschijnen.

Citea's worden overigens niet opgelegd maar gewoon momenteel niet ingezet. Er verdwijnen wel een aantal R-net Ambassadors uit het straatbeeld.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: di 16 feb 2021, 19:49
door Remco1989
Deel van de Citea’s rijden vandaag gewoon

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 29 mar 2021, 12:49
door VIRM
Connexxion heeft het vervoerplan voor de noodconcessie Zaanstreek gepresenteerd. Belangrijkste wijzigingen:
* De bediening van Zuiderhout door lijn 63 wordt overgenomen door lijn 64, en de bediening van dit gebied wordt uitgebreid in de avonduren en op zondag. Tussen Assendelft en Krommenie wordt in de avonduren en op zondag het traject overgenomen door lijn 68. Lijn 63 rijdt op zondag een uursdienst.
* Lijn 64 rijdt via Zuiderhout. In Zaandijk wordt hij ingekort tot Rooswijkplein. Op zaterdag wordt een uursdienst gereden en wordt de lijn op station Zaandam geknipt.
* Lijn 67 rijdt niet meer in de avonden, zaterdag overdag en op zondag de gehele dag. De bediening van Wormer wordt dan overgenomen door lijn 267.
* De nieuwe lijn 68 gaat rijden tussen station Krommenie-Assendelft en de wijk Saendelft (halte Noorderveenweg) op de momenten dat de 63 er niet rijdt. Op Krommenie-Assendelft is de lijn gekoppeld aan de 69.
* Lijn 69 gaat in de avonden, zaterdagochtend en op zondagen een uursdienst rijden. In de late avonden en vroege ochtenden rijdt een extra rit.
* De nieuwe lijn 267 is een sneldienst tussen Zaandam en Wormer via de Provincialeweg. De frequenties worden afgestemd met die van lijn 69.
* Lijn 392 krijgt extra vroege ritten van De Vlinder naar Zaandam NS, en extra late ritten van Zaandam NS naar De Vlinder. De lijn gaat via de Thorbeckeweg rijden, en haltes Hotels Vijfhoek en Vinkenstraat vervallen. Frequenties in de spits binnen Zaandam zijn 4x/uur, op zaterdag 2x/uur.
* De 394 krijgt extra vroege ritten van De Vlinder naar Zaandam, en extra late ritten van Zaandam NS naar De Vlinder.
* Lijn 395 krijgt een extra vroege slag naar Sloterdijk voor overstappers naar Schiphol.
* De N92 krijgt Zaans Medisch Centrum als eindpunt, krijgt extra late ritten en rijdt 1x/uur. Hij gaat alleen van Leidseplein naar Zaandam rijden: de route van Zaandam naar Amsterdam komt te vervallen De 392 rijdtalleen op vrijdag- en zaterdagnacht rijden..
* De N94 rijdt vrijdag- en zaterdagnacht 1x/uur.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 29 mar 2021, 20:28
door Etienne
Waar het artikel ook mee opent: "Langzaam maar zeker holt de fijnmazigheid van het netwerk achteruit".
Dat gaat natuurlijk sowiso wel gebeuren, niet alleen als gevolg van Corona en zeker niet alleen in de Zaanstreek.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 29 mar 2021, 21:32
door CamilleKreemers
ze hebben daar nog een super ontsluitend netwerk in Zaandam. Nu gaat CXX dus daarin werken. Ik hoop dat het niet te erg word.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: di 30 mar 2021, 07:46
door VIRM
Connexxion werkt natuurlijk al jarenlang in de Zaanstreek. Maar je ziet inderdaad dat de fijnmazigheid door het schrappen van frequenties achteruit holt. Er is nu vooral boosheid om het schrappen van de halte bij de begraafplaats/crematorium.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: wo 31 mar 2021, 16:50
door montrose

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: wo 31 mar 2021, 18:54
door david_meyer24

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 01 apr 2021, 10:19
door montrose
-/ quote
In buurten dienen minimaal 95% van alle woonadressen op maximaal 500 meter loopafstand een halte van een buslijn of een NS-station te hebben
-/- unquote

UIt de Concessie eisen 2010 , die uiteraard nog steeds geldig zijn .

67 voldoet aan die eis, 267 dus niet !

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 01 apr 2021, 12:00
door Stadsbus
De 3594 in R-net kleuren staat inmiddels te koop bij Womy: https://www.womy.com/ambassador-200-2010-airco-euro-5/

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: za 03 apr 2021, 02:08
door Wievank
montrose schreef: do 01 apr 2021, 10:19 -/ quote
In buurten dienen minimaal 95% van alle woonadressen op maximaal 500 meter loopafstand een halte van een buslijn of een NS-station te hebben
-/- unquote

UIt de Concessie eisen 2010 , die uiteraard nog steeds geldig zijn .

67 voldoet aan die eis, 267 dus niet !
Wel graag goed quoten:
3.1.4 Dekkingseisen
De bereikbaarheids- en ontsluitende lijnen voorzien in een fijnmazige ontsluiting van de buurten in het Concessiegebied Zaanstreek. Dat wil zeggen, minimaal 95% van de woonadressen van de te ontsluiten buurten bevindt zich binnen een afstand van 400 meter (hemelsbreed) van een halte van een bereikbaarheids- en/of ontsluitende lijn. Dit alles onder het voorbehoud dat zinvolle lijnvoering mogelijk is via de voor het openbaar vervoer beschikbaar gestelde infrastructuur en dat inwoners van de betreffende buurten (naar verwachting) met enige regelmaat gebruik maken van het openbaar vervoer.
Aldus het Plan van Eisen Zaanstreek 2010, versie 2 juli 2009 (https://vervoerregio.nl/document/bc2b73 ... 8a6360ccd7)

Hieruit is direct af te leiden waarom Connexxion waarschijnlijk weg gaat komen met de voorgestelde wijzigingen. Er zijn namelijk vrijwel geen reizigers zijn op de dagen/tijden waarop lijn 67 gaat vervallen. Daarnaast valt een groot deel van het gebied nog altijd binnen 400m hemelsbreed vanaf een halte van lijn 68/267 en/of een station. Verder zal de Vervoerregio een stuk minder streng zijn op deze eisen gezien de enorme exploitatietekorten.

We zijn allang op het punt uitgekomen dat verder snijden in het aanbod niet meer mogelijk is zonder dat het ergens pijn gaat doen. Connexxion kennende vallen deze voorstellen mij nog (betrekkelijk) mee.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: wo 07 apr 2021, 16:46
door montrose
Vrijwel de gehele westelijke Zaanoever is hemelsbreed meer dan 400 meter verwijderd van de N203 .

Men kan dan beter lijn 65 opheffen , want daar is de loopafstand ongeveer 400 meter naar de 394/391.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: wo 07 apr 2021, 17:40
door Meltrain
Als het een noodconcessie is, gelden de eisen uit het oorspronkelijke PvE toch niet meer?

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 08 apr 2021, 08:20
door Roeland
montrose schreef: wo 07 apr 2021, 16:46 Vrijwel de gehele westelijke Zaanoever is hemelsbreed meer dan 400 meter verwijderd van de N203 .

Men kan dan beter lijn 65 opheffen , want daar is de loopafstand ongeveer 400 meter naar de 394/391.
Wordt de 65 dan minder gebruikt dan het Zaanoever-traject van lijn 67?

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: do 08 apr 2021, 11:58
door montrose
zal weinig verschil maken.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: di 20 apr 2021, 13:47
door VIRM
Volgens De Orkaan gaat de verantwoordelijk wethouder zich inzetten voor het behoud van bushalte Hotels Vijfhoek. Over de desbetreffende bushalte is zelfs een raadsbrede motie aangenomen.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 17:43
door david_meyer24

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 28 mei 2021, 12:55
door VIRM
Voor de jaren 2022 en 2023 komen er noodconcessies voor Zaanstreek (Connexxion) en Waterland (EBS).
Bron en meer: treinreiziger.nl

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: za 25 sep 2021, 17:49
door david_meyer24
Rond welke tijd komt er eigenlijk de nieuwe dienstregeling online te staan.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: za 25 sep 2021, 20:40
door Lijn 45
Meestal over meer dan een maand

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: ma 27 sep 2021, 10:24
door Jurre
Nog 2 maandjes geduld en dan weet je wat er wijzigt in 2022.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: wo 27 okt 2021, 10:17
door VIRM
Volgens dit artikel in De Orkaan wordt de halte Zaandam, Hotels Vijfhoek omgedoopt in Zaandam, Uitvaartcentrum. Tussen 09:00 en 16:00 wordt dit het eindpunt van lijn 65 (die wordt dus doorgetrokken vanuit De Vlinder).