Pagina 1 van 1

RET: geld voor metrocontroleurs

Geplaatst: di 15 sep 2009, 13:30
door mb90
RET:geld voor metro-conducteurs

De RET vraagt zes miljoen euro aan minister Ter Horst voor conducteurs in de metro.Twee jaar geleden vroeg het Rotterdamse ov-bedrijf ook al om dit bedrag,maar dat was tevergeefs.

De claim van de RET is te lezen in een rapport van een commissie die werd samengesteld na problemen in het openbaar vervoer in Gouda.

Lees meer op: Rijnmond.nl
___________________________________________________________

Ik zeg doen. Het zou eeuwig zonde zijn als die nieuwe 5600-tjes direct alweer ondergeklad zitten doordat er geen toezicht is.

Re: RET: geld voor metrocontroleurs

Geplaatst: di 15 sep 2009, 13:44
door Vinny
Waarom betaalt de gemeente Rotterdam dat dan niet?

Re: RET: geld voor metrocontroleurs

Geplaatst: di 15 sep 2009, 13:48
door Suus
De gemeente Rotterdam is geen aandeelhouder van van de RET.

De RET en de Stadsregio Rotterdam betalen ook een gedeelte volgens het artikel. Ik vraag mij alleen af of dit project 18 miljoen of 6 miljoen kost.

Re: RET: geld voor metrocontroleurs

Geplaatst: di 15 sep 2009, 15:52
door M57
mb90 schreef:Ik zeg doen. Het zou eeuwig zonde zijn als die nieuwe 5600-tjes direct alweer ondergeklad zitten doordat er geen toezicht is.
Het lijkt mij stukken belangrijker dat het toezicht er voor zorgt dat de reiziger zich lijfelijk zeker kan voelen. Het wel en wee van een metrostelletje an sich lijkt me niet zo belangrijk, buiten dat graffiti ook leidt tot een minder prettig klimaat.

Re: RET: geld voor metrocontroleurs

Geplaatst: di 15 sep 2009, 16:09
door mb90
Dat laatste bedoel ik ook. Een mooie schone nieuwe metro oogt veel beter dan een oude metro vol graffiti. Ik hoor er vaak genoeg mensen over als ze in een ondergeklad Teetje zitten en daarom zou het zonde zijn als dat bij de nieuwe weer het geval is. Het geeft toch een minder prettig gevoel tijdens het reizen, vind ik.

Re: RET: geld voor metrocontroleurs

Geplaatst: di 15 sep 2009, 16:44
door Vinny
De gemeente Rotterdam is geen aandeelhouder van van de RET.
De gemeente is wel verantwoordelijk voor de sociale veiligheid in openbare ruimtes. De gemeente Amsterdam draagt wel bij aan het conducteursproject van het GVB. Overigens staat dat geheel los van de bedrijfsvoering van de vervoersbedrijven: als de vervoerder Veolia was, dan had in principe de gemeente ook de kosten van de conducteur (deels) op zich nemen.

Ik ben zelf voor een OV-politie met een sterk mandaat, een conducteur hoeft niet in elke metro/tram aanwezig te zijn; als de pakkans voor ongewenst gedrag maar hoog genoeg blijft, door het inzetten van vliegende brigades. Elke dag minstens 10 controles (van een uur), is toch niet te veel gevraagd?