Treinbotsing bij Barendrecht
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Foto's van de berging van de 6415: http://www.defensie.nl/actueel/foto/ove ... et_leopard
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Beschadig je daar niet nog veel meer mee, als je er met zo'n geweld aan gaat rukken? Misschien hadden ze beter ter plekke met de snijbrander rond kunnen gaan en het geheel dan in stukken verwijderen.
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Rails + ballastbed daar was toch al naar de maan...
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Meer info van Defensie: http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... comotieven
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
En als je het verhaal hebt gelezen zoals dat is te vinden in de link boven mij, was het niet mogelijk om met een snijbrander te werk te gaan.
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Waar staat dat precies? Kan zijn dat ik er overheen lees, maar ik zie het er niet staan.
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Ik vind het erg grappig om de verhalen van de verschillende kanten te lezen
Op spoorsites lees je "de tank dit" en "de tank dat" en "de twee 6400's en de Class66" vaak ook nog met de nummers erbij.
Op de site van Defensie lees je dan weer "de Buffel" (Buffel? WTF Oh wacht, wat ZIJ Buffel noemen...), "Leopard 2 bergingsvoertuig" maar aan de andere kant gaat het over "treinstellen" en "de gele, de rode en de zwarte locomotief"
Op spoorsites lees je "de tank dit" en "de tank dat" en "de twee 6400's en de Class66" vaak ook nog met de nummers erbij.
Op de site van Defensie lees je dan weer "de Buffel" (Buffel? WTF Oh wacht, wat ZIJ Buffel noemen...), "Leopard 2 bergingsvoertuig" maar aan de andere kant gaat het over "treinstellen" en "de gele, de rode en de zwarte locomotief"
Laatst gewijzigd door Fles op ma 28 sep 2009, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Je moet inderdaad aardig wat vertaalslagen maken zo links en rechts, wil je het begrijpen
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Onder de koppen "behoedzaam" en "gestut". Met snijbranders had je de betonnen pijlers kunnen beschadigen. En de class 66 moest gestut worden om de rode 6400 er veilig onderuit te kunnen slepen om nog meer schade te voorkomen.Daan schreef:Waar staat dat precies? Kan zijn dat ik er overheen lees, maar ik zie het er niet staan.
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Als je besluit om de hele handel met snijbranders te lijf te gaan kan je ook wel het een en ander stutten lijkt mij, maar vooruit.
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Stutten doet men over het algemeen met houtenbalken of eventueel met stalen exemplaren. Die hebben het niet zo op hitte
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Het verhaal van de machinist die het ongeluk overleefde...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6TLa1gP7GZ4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6TLa1gP7GZ4[/youtube]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Treinbotsing bij Barendrecht
Hoogst ongebruikelijk dat een mcn zijn verhaal voor de camera doet. Hij doet geen uitspraken over de aanleiding en de schuldvraag, wat hangende het uitkomen van het rapport ook niet verwonderlijk is.
Jammer dat RTV Rijnmond de zaak uit zijn verband trekt: "Het ergste treinongeluk van de afgelopen 20 jaar". Volgens mij was dat de treinramp bij Hoofddorp in 1992, waarbij 5 doden vielen. Al had dit potentieel nog erger kunnen zijn.
Jammer dat RTV Rijnmond de zaak uit zijn verband trekt: "Het ergste treinongeluk van de afgelopen 20 jaar". Volgens mij was dat de treinramp bij Hoofddorp in 1992, waarbij 5 doden vielen. Al had dit potentieel nog erger kunnen zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 221 gasten