S1: Scheveningen – Slinge
Scheveningen Strand – Kurhaus – Nw. Duinweg – Madurodam – Laan C. v. Cattenburch - Dr. Kuyperstraat – Den Haag C. - Laan v. NOI – 't Loo – Leidschendam-Voorburg – Forepark – Leidschenveen – Nootdorp – Pijnacker C. - Pijnacker Zuid – Westpolder – Rodenrijs – Meijersplein – Melanchtonweg – Blijdorp – Rotterdam Centraal – Stadhuis – Beurs – Leuevehaven - Wilhelminaplein – Rijnhaven – Maashaven – Zuidplein – Slinge
S2: Zoetermeer Centrum West – Slinge
Zoetermeer Centrum West – Stadhuis – Palenstein – Seghwaert – Willem Dreeslaan – Oosterheem – Javalaan – Spectrumlaan – BleiZo – Bleiswijk – Bergschenhoek – Rodenrijs – (als S1) – Slinge
S3: Gouda C. - De Akkers
Gouda C. - Gouweknoop – Nieuwerkerk a/d IJssel - Schollevaar – Alexander – Noord – Blijdorp – (als S1) – Slinge – Rhoon – Poortugaal – Tussenwater – Hoogvliet C. - Zalmplaat – Spijkenisse C. - Heemraadlaan – De Akkers
S1, S2 en S3 maken grotendeels gebruik van de bestaande Rotterdamse en Randstadrail Erasmuslijn De S1 start in Scheveningen en loopt via het bestaande tracé van HTM tram 9, waar een aantal haltes geschrapt zijn, door naar Den Haag Centraal. Vanaf dit station gaat de S1 verder over de bestaande sporen naar Rotterdam Slinge.
De S2 is de ooit geplande, maar in de koelkast gezette, verbinding tussen Rotterdam en Zoetermeer. Vanaf Rodenrijs takt de lijn af naar het nieuwe station BleiZo op de spoorlijn Den Haag – Gouda. Vanaf daar gaat het verder over de in aanbouw zijnde verlenging van de Oosterheemlijn en de bestaande Oosterheemlijn naar het eindpunt Zoetermeer Centrum-West. Vanaf de bestaande haltes in Oosterheem vervalt dus de directe verbinding naar Den Haag.
Het gedeelte van De Akkers tot Slinge wordt bereden door de S3 die na station Blijdorp aftakt via een nieuwe boog de bestaande spoorlijn op richting Gouda. Onderweg wordt er gestopt op het nieuwe (en nu al reeds geplande) station Gouweknoop.
S4: Gouda C. - Hoek van Holland strand
Gouda C. - Gouweknoop – Zuidplaspolder – Nesselande – De Tochten – Ambachtsland – Nieuw-Verlaat – Hesseplaats – Graskruid – Alexander – Oosterflank – Prinsenlaan – Schenkel – Capelsebrug – Kralingse Zoom – Voorschoterlaan – Gerdesiaweg - Oostplein – Blaak – Beurs – Eendrachtsplein – Dijkzigt – Coolhaven – Delfshaven – Marconiplein – Schiedam C. - Nieuwland – Vlaardingen Oost – Vlaardingen C. - Vlaardingen West – Maassluis C. - Maassluis West – Stormvloedkering – Hoek v. Holland Haven – Hoek v. Holland strand
S5: Capelsebrug – De Akkers
Capelsebrug – Autobusstation – Groenedaal – Sportlaan – De Terp – Capelle C. - Slotlaan – Capelsebrug – (als S4) – Schiedam C. - Parkweg – Troelstralaan – Vijfsluizen – Pernis – Tussenwater – (als S3) – De Akkers
De ruggengraat voor de lijnen S4 en S5 wordt gevormd door de bestaande Calandlijn van de Rotterdamse Metro. De S4 wordt vanaf Nesselande doorgetrokken naar Gouda via de nieuwbouwwijk in de Zuidplaspolder (als die er ook daadwerkelijk komt). Aan de andere zijde wordt vanaf Schiedam C. via de omgebouwde Hoekselijn doorgereden naar Hoek van Holland strand.
De S5 is de bestaande metrodienst Terp-De Akkers met een kleine uitbreiding: Vanaf de Terp maakt de lijn een lus door Krimpen a/d IJssel om te eindigen bij Capelsebrug.
S6: Rotterdamse Circleline
Melanchtonweg – Ringdijk – Argonautenweg – Molenlaan – Binnenhof – Romeynshof – Graskruid – (als S4) - Kralingse Zoom – De Esch – Nieuwe Kuip – Parkstad – Groene Hilledijk – Zuidplein – Dorpsweg – Waalhaven I – Waalhaven II – Heijplaat – Voorhaven - Koemarkt – Schiedam C. - Spaanse Polder – Overschie – R'dam Airport – Melanchtonweg
Met de klok mee gaat de S6 als volgt lopen: Vanaf Melanchtonweg over een nieuw tracé naar het huidige eindpunt van de Calandlijn in Ommoord. Vanaf daar loopt de lijn over de bestaande metro sporen naar de Kralingse Zoom. In de huidige plannen van de gemeente staat al een lijn Kralingse Zoom-Zuidplein via de nieuwe Kuip en een nieuw treinstation (Parkstad). Na het Zuidplein volgt de lijn een nieuw tracé door de Waalhaven, een gebied wat in de komende jaren omgevormd moet worden in een woongebied. Na het passeren van de Maas komt de lijn uit bij Schiedam C. en via Overschie en R'dam Airport zijn we weer bij de Melanchtonweg.
S7: Den Haag C. - Dordrecht
Den Haag C. - Hollands Spoor – Moerwijk – Rijswijk – Delft Noord – Delft C. - Delft Zuid – Spaland – Schiedam C. - v. Nellefabriek – Rotterdam C. - Blaak – R'dam Zuid – Parkstad – Lombardijen – Barendrecht – Zwijndrecht – Dordrecht
Over de bestaande spoorlijn Den Haag C. - Dordrecht komt de S7 te rijden. De lijn is in de toekomst geheel viersporig dus de S-Bahn kan hier zijn eigen sporen krijgen. Op de lijn komen bij Delft, Schiedam en Rotterdam extra stations. Mogelijk kan deze lijn na Dordrecht over de Arriva spoorlijn doorrijden naar Gorinchem (waar aansluiting is op de intercity Den Bosch-Utrecht



S8: Den Haag C. - Utrecht C.
Den Haag C. - Voorburg – Ypenburg – Driemanspolder – Z'meer Oost – BleiZo – Gouweknoop – Gouda C. - Goverwelle – Woerden – Vleuten – Terwijde – Leidsche Rijn – Majella – Utrecht C.
S8 volgt de bestaande spoorlijn van Den Haag naar Gouda via de geplande nieuwe haltes BleiZo en Gouweknoop. Vanaf daar gaat S8 door naar Utrecht.
S9: Zoetermeer Centrum West – Hoek van Holland Strand
Zoetermeer Centrum West – Dorp – Delftsewallen – Driemanspolder – Meerzicht – Voorweg – Buytenwegh – de Leyens – Leidsewallen – Seghwaert – Palenstein – Stadhuis – Zoetermeer Centrum West – Voorweg – Leidschenveen – Forepark – Leidschendam-Voorburg – Voorburg 't Loo – Laan v. NOI – Beatrixkwartier – Den Haag C. - Spui – Grote Markt – MCH – de la Reyweg – Dierenselaan – Monnickendamplein – Leyenburg – Dedemsvaartweg – Bouwlustlaan – de Uithof – Poeldijk – Honselerdijk - Naaldwijk – 's Gravenzande – Hoek van Holland Strand.
Deze lijn begint met een rondje sightseeing Zoetermeer om daarna pas naar Den Haag door te scheuren. Vanaf het Centraal station van de hofstad volgt de lijn het traject van de bestaande lijn 4 zonder op elke hoek van de straat te stoppen. Om de Westlanders tegemoet te komen gaat de lijn na het huidige eindpunt de Uithof door naar de glazen stad. Omdat ergens in het Westland ook zo'n sneu eindpunt is wordt dat dan maar Hoek van Holland strand.