Pagina 1 van 1
Chaos Veolia Haaglanden kwam door ondernemingsraad
Geplaatst: wo 14 okt 2009, 21:45
door Wubbo
Chaos Veolia Haaglanden kwam door ondernemingsraad
Geplaatst op: woensdag 14 oktober 2009 om 21:36
Laatst bijgewerkt: woensdag 14 oktober 2009 om 21:38
De chaos in het busvervoer van Veolia is ontstaan door werkafspraken met de ondernemingsraad. Dat blijkt uit antwoorden van het provinciebestuur op vragen van de SP.
De ondernemingsraad van Veolia wilde de chauffeurs een meer afwisselende baan bieden. Zij gingen daardoor rijden op routes die ze niet kenden.
Lees verder
Re: Chaos Veolia Haaglanden kwam door ondernemingsraad
Geplaatst: do 15 okt 2009, 00:32
door webguy
Is dit niet nogal subjectief? Veolia heeft afgesproken met OR dat er afwisseling moet komen. Daarom was het een chaos. Er mist een link dat Veolia ervoor had moeten zorgen dat chauffeurs de routes kenden, dat heeft niks te maken met een OR, dat is de schuld van Veolia die vast kosten wilde besparen of niks slims kon bedenken om chauffeurs op te leiden onder het mom van "dat leren ze zo".
Re: Chaos Veolia Haaglanden kwam door ondernemingsraad
Geplaatst: do 15 okt 2009, 00:34
door JWM
Blijkbaar is zo'n antwoord voor de SP al voldoende

Re: Chaos Veolia Haaglanden kwam door ondernemingsraad
Geplaatst: do 15 okt 2009, 00:37
door Suus
Ze hadden op een werkend navigatiesysteem gegokt vermoed ik. Helaas werkte dat de eerste weken niet zoals het zijn moest, als ik de eerdere verhalen moet geloven.
Re: Chaos Veolia Haaglanden kwam door ondernemingsraad
Geplaatst: do 15 okt 2009, 11:26
door JeePee
Dan moet je maar ervoor zorgen dat alle haltes en routes er gewoon goed in staan in plaats van alleen de tijdhaltes in te voeren en de bus de snelste route te laten rijden tussen die haltes...
Re: Chaos Veolia Haaglanden kwam door ondernemingsraad
Geplaatst: do 15 okt 2009, 15:40
door Geert
webguy schreef:Is dit niet nogal subjectief? Veolia heeft afgesproken met OR dat er afwisseling moet komen. Daarom was het een chaos. Er mist een link dat Veolia ervoor had moeten zorgen dat chauffeurs de routes kenden, dat heeft niks te maken met een OR, dat is de schuld van Veolia die vast kosten wilde besparen of niks slims kon bedenken om chauffeurs op te leiden onder het mom van "dat leren ze zo".
Ja precies. Kennelijk heeft Veolia ingestemd met de wil van de OR, maar dan is ze er wel zelf verantwoordelijk voor om dat goed uit te voeren. Veolia had bij wijze van spreken ook in december met een nieuwe dienstregeling kunnen komen waarbij meer variatie was, en de periode van september tot december kunnen gebruiken voor alle kinderziektes en dergelijke. Dat het op deze manier (met niet werkende navigatiesystemen en weinig training) gedaan is moet Veolia zichzelf aanrekenen, niet de OR.