GVB-bussen
Re: GVB-bussen
Ik zou 60 gewoon doortrekken naar Centraal, en de 21 rechttrekken over de Haarlemmerweg. Een evenutele andere optie zou zijn om de 60 via de 'oude' route van de 21 te laten rijden: Van Hallstraat - Frederik Hendrik Plantsoen - Hugo de Grootplein - Nassaukade - Rozengracht - Nw. Z. Voorburgwal - Centraal Station.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: GVB-bussen
Lijn 60 gaat zeer waarschijnlijk aan lijn 48 gekoppeld worden, omdat de diensten voor lijn 60 bijzonder saai zouden zijn (1 dienst is 11 ritten met minstens 10 minuten pauze tussen twee ritten op Sloterdijk).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB-bussen
Ik quote mezelf even want ook de Telegraaf is wakker:willy84 schreef:Waar heb je dit overzichtje vandaan?
Ik heb uit een document van de Stadsregio, volgens mij het PvE, de volgende info gehaald.
GVB mag doorrijden met bepaald oud materieel want als zij die nu zouden vervangen voor EEV materieel dan zouden ze nog niet voldoen aan de (toekomstige?)eisen zodat gewacht zou worden op euro 6 of 7 ofzo. Complete kletspraat natuurlijk om het GVB de hand boven het hoofd te houden.
In dit OV magazine staat trouwens een overzicht van alle Euro norm waardes in de verschillende gebieden: http://www.ovmagazine.nl/archief/OV-Mag ... t_2009.pdf
Daarin kan ook lezen dat Amsterdam de oudste of in ieder geval de meest vervuilende troep heeft. En dat voor een stad die propageert goed voor het milieu te zijn. PvdA en GL zitten in het college en zie hoe zij het doen :neg: . Oudste metromaterieel troep dat er te krijgen is en meest vervuilende bussen.
Overigens zijn twee afgevoerde standaards naar Groningen gegaan ergens op een industrieterein van Akzo waar de werknemers niet zelf mogen rijden. Iemand die weet of er nog GVB standaards bij Qbuz zijn ingezet?
Vieze bussen mogen wel in Amsterdam
door door Richard van de Crommert en Edwin Timmer
AMSTERDAM - Amsterdam meet met twee maten in haar eigen milieuzone. Terwijl vrachtwagens aan allerlei strenge voorwaarden voor schone motoren moeten voldoen, zijn de eisen voor de bussen van de eigen stadsregio minder streng.
Dat blijkt uit het conceptprogramma van eisen die Amsterdam wil opleggen voor de concessie 2012.
Waar trucks voor de bevoorrading van winkels en bedrijven in een van de grootste milieuzones van West-Europa alleen welkom zijn met een Euro4-motor, mogen Mokumse stadsbussen straks de hele dag de stad door met vuilere Euro3-motoren. Verder lijkt de eis dat bussen maximaal 12 jaar oud mogen zijn een lege huls, omdat vrijwel nooit bussen worden ingezet ouder dan acht jaar.
Transport en Logistiek Nederland en verladersorganisatie EVO zijn boos en hebben hun ongenoegen per brief geuit bij de Stadsregio Amsterdam. "Dit schept het beeld dat Amsterdam voor het eigen vervoersbedrijf een gunstige uitzondering maakt ten opzichte van transportondernemers", stelt TLN-voorzitter Alexander Sakkers. "Dat tast het draagvlak voor milieuzones aan."
Maar verantwoordelijk portefeuillehouder Hans Luiten stelt in een reactie dat de Stadsregio al "redelijk pittige" eisen stelt aan de stadsbussen. "Als we die eisen nog scherper stellen, dan moet je ontzettend veel bussen vervangen. En in het kader van duurzaamheid, doen we nu een stapje terug." In een reactie zegt wethouder Marijke Vos, die de milieuzone instelde, dat ook de gemeente Amsterdam vindt dat het openbaar vervoer schoner moet. Overigens is de hoofdstad niet de enige plaats die het eigen voertuigpark soepeler behandelt dan vrachtwagens uit het bedrijfsleven.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5944 ... dam__.html
immer kwaliteits posts
Re: GVB-bussen
Vrijwel nooit, behalve in Amsterdam dan, waar de gemiddelde leeftijd van de Jonckheer-bussen zo'n 9 jaar is
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB-bussen
Wat een onzinverhaal dat de gemeente er niks aan kan doen. Nu hebben ze als smoes dat de Stadsregio de eisten stelt. En wie heeft de grootste stem in de SR? Gemeente Amsterdam! Wie is eigenaar van het GVB? De gemeente Amsterdam! Hoe kan je dan nog met droge ogen beweren dat je er niks aan kan doen!
Vandaag trouwens een gele Jonkheer op lijn 46 gespot. Ook weer niet blijkbaar.
Vandaag trouwens een gele Jonkheer op lijn 46 gespot. Ook weer niet blijkbaar.
immer kwaliteits posts
Re: GVB-bussen
Een gele of een gelede Jonckheer? In beide gevallen niet echt gebruikelijk op lijn 46
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB-bussen
Uiteraard een gelede ja. Stond ook wel even te kijken. Wel typisch GVB om een lijn die iedere 30 min rijdt (ook in de spits) liever met een gelede te rijden dan iedere 15 min te gaan rijden.
immer kwaliteits posts
Re: GVB-bussen
De reizigersaantallen op lijn 46 zijn alleen in Noord redelijk hoog, vooral door mensen die weten dat de lijn ietsjes sneller is dan lijn 33. Voorbij het eindpunt van lijn 33, in Diemen, Duivendrecht en Zuidoost is de bus nooit meer dan zitvol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 20:49
Re: GVB-bussen
Vandaag heb ik weer een 2 standaartbussen gezien in de spits op lijn 18 en 21.
Ik vind het nogal vreemd dat ze in de spits doen. :?
Ik vind het nogal vreemd dat ze in de spits doen. :?
Re: GVB-bussen
In de spits zijn meer bussen nodig, en als er dan een gebrek aan geledes is, bijvoorbeeld door defecten, dan wordt er een standaardbus ingezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 20:49
Re: GVB-bussen
Maar het is wel iritant dat een standaardbus rijd heb wel een keer meegemaakt met 32 toen ie nog geen geleed rijd.
Ik rij dagelijks met 32 maar hij rijd nu geleed maar hij is nog drukker geworden achter is altijd soms plaats. Ik denk om de eerste plaatsen gaan dat 33 druk kan zijn maar dat 32 nog drukker wordt dat is jammer ze moeten die dubble gelede bussen bestellen.
Ik rij dagelijks met 32 maar hij rijd nu geleed maar hij is nog drukker geworden achter is altijd soms plaats. Ik denk om de eerste plaatsen gaan dat 33 druk kan zijn maar dat 32 nog drukker wordt dat is jammer ze moeten die dubble gelede bussen bestellen.
Re: GVB-bussen
Eh, ja. Ik volg je niet helemaal
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB-bussen
Ik zag een gelede bus rijden zonder passagiers met lijn 65. Laatste tijd zie ik ook nooit geen gelede op lijn 40 of 240 want daar reed eerst vaak altijd soms een gelede maar ik zie dat nu nooit niet meer.X-MANUEL-X schreef:Maar het is wel iritant dat een standaardbus rijd heb wel een keer meegemaakt met 32 toen ie nog geen geleed rijd.
Ik rij dagelijks met 32 maar hij rijd nu geleed maar hij is nog drukker geworden achter is altijd soms plaats. Ik denk om de eerste plaatsen gaan dat 33 druk kan zijn maar dat 32 nog drukker wordt dat is jammer ze moeten die dubble gelede bussen bestellen.
immer kwaliteits posts
Re: GVB-bussen
Heuw? Reed die gelede nou vaak, altijd of soms?willy84 schreef:(...)daar reed eerst vaak altijd soms een gelede maar ik zie dat nu nooit niet meer.
Ik doe ook maar wat
Re: GVB-bussen
Als je goed leest dan zie je dat ik dat nu nooit niet meer zie :6
immer kwaliteits posts
Re: GVB-bussen
Als je heel goed leest zie je 'nooit geen gelede', dus altijd wel een gelede :6
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 20:49
Re: GVB-bussen
Ik heb een vraag aan jullie die busssen van Mercedes Citaro, achter is het altijd heel warm, hebben die bussen airco.
Re: GVB-bussen
De motor zit achterin, dus dat is waarschijnlijk de reden voor de warmte Geen flauw idee trouwens of die airco hebben. Volgens mij hebben ze arko (Alle Ramen Kunnen Open)
Ik doe ook maar wat
Re: GVB-bussen
Ja, alle Citaro's hebben full airco als het goed is.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: GVB-bussen
Ja dat weet ik wel zeker alleen weet niet of het warm is want zit nooit achterin want daar zitten alleen maar paupers.
immer kwaliteits posts
Re: GVB-bussen
Eh Nee, laat maar
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GVB-bussen
o.a. de 133 staat nu bij WOMY in Moerdijk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: GVB-bussen
Ik zie het op de site. Zag ook de 193 staan. Nu maar hopen dat die meuk snel afgevoerd wordt.
immer kwaliteits posts
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 179 gasten