Pagina 1 van 1
Meer personeel op Beneluxtrein
Geplaatst: di 10 nov 2009, 21:36
door mb90
Meer personeel op Beneluxtrein Rotterdam-Brussel
10 november 2009
De NS gaat meer personeel inzetten op de Beneluxtrein van Rotterdam naar Brussel. Daardoor zou de trein vaker op tijd moeten rijden. Minister Eurlings van verkeer schrijft dat aan de Tweede Kamer.
Reizigers klagen al een tijd over de slechte service op de Beneluxtrein. Ze staan vaak meer dan vijf minuten op het perron te wachten en regelmatig vallen treinen uit.
Lees verder op:
Rijnmond.nl
___________________________________________________________________________
Voordat er over begonnen wordt: Ik neem aan dat bij RTV Rijnmond wel bekend is dat de Benelux tussen Amsterdam en Brussel, maar voor de regio Rijnmond zegt Rotterdam - Brussel meer dan Amsterdam - Brussel denk ik.
Re: Meer personeel op Beneluxtrein
Geplaatst: di 10 nov 2009, 22:40
door Ardan
Vind het al apart dat ze een 'ouwe' verregende Koploper in vale kleuren op het plaatje hebben gezet.. helemaal zo positief..
Re: Meer personeel op Beneluxtrein
Geplaatst: di 10 nov 2009, 23:20
door Vinny
Kamervraag: Gisteren had de Beneluxtrein een vertraging van 7 minuten. Reizigers moesten een hele tijd op een koud perron wachten en vervolgens was de koffie van de catering ook slap. Minister: wanneer worden er aan deze wantoestanden een eind gemaakt?

Re: Meer personeel op Beneluxtrein
Geplaatst: di 10 nov 2009, 23:23
door Wubbo
Antwoord minister: op het moment dat de Intercity's niet meer hoeven te stoppen in Hoogeveen en er dus geld is voor dit soort verbeteringen.
Zo, en nu de kamer weer ;-)
Re: Meer personeel op Beneluxtrein
Geplaatst: di 10 nov 2009, 23:30
door Vinny
Ja. De negatieve consequenties van het vervallen van deze aansluiting op het buurtbussysteem in Drenthe. Dit zorgt er voor dat de bezettingsgraad van tramlijn 26 in gevaar komt, omdat de bezoekers aan 'Skik' 'op fietse' gaan in plaats met deze buurtbus, de trein en de tram naar het Muziekgebouw in Amsterdam. Heeft de minister wel gedacht aan de gevolg-effecten op de kosten-batenanalyse en vreest deze niet voor een cumulatief negatief exploitatiesaldo?
Re: Meer personeel op Beneluxtrein
Geplaatst: wo 11 nov 2009, 01:43
door Reiziger Delft
De Benelux is volgens mij altijd al onbetrouwbaar geweest en ik verwacht niet dat ie ooit in deze vorm betrouwbaar wordt.
Re: Meer personeel op Beneluxtrein
Geplaatst: wo 11 nov 2009, 12:04
door Caspar
Nu zijn de vertrekvertragingen vanuit Amsterdam wel vaak te wijten aan het gebrek van een machinist, hc of treinmanager.
Re: Meer personeel op Beneluxtrein
Geplaatst: wo 11 nov 2009, 12:10
door Daniel
Tja, dan kan je je afvragen wat meer personeel voor een oplossing is... dan kan er alleen maar meer ontbreken

Re: Meer personeel op Beneluxtrein
Geplaatst: wo 11 nov 2009, 12:23
door Caspar
Een hispeed machinist weigert ook zijn eigen loc om te rijden, als dat nodig blijkt te zijn. Er moet dan bv een speciale rangeerder per taxi komen. Ik weet niet of ze bang zijn dat hun glimmende pak vies wordt, of dat er andere redenen voor zijn, maar ook daar valt natuurlijk wel wat tijd te winnen als dat door hunzelf gedaan kan worden bij een calamiteit.
Re: Meer personeel op Beneluxtrein
Geplaatst: wo 11 nov 2009, 12:47
door Meltrain
Reiziger Ddrs schreef:Tja, dan kan je je afvragen wat meer personeel voor een oplossing is... dan kan er alleen maar meer ontbreken

Daarom worden vanaf nu twee mcn'en en vier HC's per trein ingepland.
Komen er vanzelf wel een paar opdagen...

Re: Meer personeel op Beneluxtrein
Geplaatst: wo 11 nov 2009, 22:04
door Justin
De vier HC's van NMBS-zijde heb ik dan inderdaad mogen ervaren op Rtd-Ddr ja

.