Ik kan helemaal geen PvE vinden ?

Met dank aan Geert en de provincie is het PvE te downloaden. Nu de aanbieding van XX nog zien te bemachtigen.
Waarschijnlijk zal lijn 102 wel als wens opgenomen zijn. (op z'n minst in het dagdal.)willy84 schreef:Wat ik niet kan vinden is de vraag of de huidige lijn 101 van Blaricum Carpool naar het Amstelstation blijft rijden. Het schijnt lijn 320 te worden en de 102 wordt een spitslijn. Dan vraag ik me af of die 101 dan vaker gaat rijden want de 102 zit toch altijd wel redelijk vol.
Tjah.. met een beperkte pot geld kan je natuurlijk nooit aan de wensen voldoen. Daarnaast kan je beter niet teveel vragen tijdens de aanbesteding om te voorkomen dat er niemand inschrijft. Als je sommige wensen bekijkt vraag ik me wel eens af of ze zich niet iets te goed voelen in 't Gooi (zitplaats garantie stadsdienst Hilversum? :N )willy84 schreef:Verder heeft die knakker die al die vragen beantwoord heeft echt veel copy paste werk gedaan. Bij ieder antwoord vermelden dat de eis in het PvE aan de OVprofielen voldoet vind ik wel erg stacato en niet tegemoet komen aan de wensen van de gebruikers.
Verder is het voorzieningenniveau in de dorpen wel écht uber scraal met 1 bus per uur als minimum eis (en dan hoopt men dat XX er meer aanbiedt).
Dank! Ik heb hem even in de OP geplaatst voor de duidelijkheid.
Dat idee had ik ook al. De huidige 101 gaat in de OS 8x per uur rijden tussen Blaricum Carpool en Amstelstation. Dat is een hele mooie dienst (toevallig mijn verbinding *O* ) Wel erg schraal dat de 102 dan verdwijnt (tenzijn XX dat extra heeft aangeboden maar dat weet ik niet). Feitelijk ga je dan van 12x per uur naar 8 x per uur. Hoe de huidige 100 eruit komt te zien weet ik niet maar wel dat er ongelofelijk gek wordt gegoocheld met die lijn. Knippen, haltes overslaan, extra diensten en lijnalternatieven. Ik wordt er geen wijs uit.Klaasje schreef:Voor MRAnet-lijn: T100 bussen vereist.. 45 zitplaatsen in rijrichting vereist... Ik denk dat Volvo een bestelling binnenheeft voor een aantal 8700's van 14,5m *O* Voor gelede bussen kun je geen T100 aantekening krijgen.
Vergeleken met een tiental jaar terug is er een behoorlijk efficiëntieslag gemaakt. Daardoor kon er vaak meer vervoer voor minder of hetzelfde geld worden aangeboden. Op dit moment zijn vervoerders zo ver dat er met het verbeteren van de businzet e.d. weinig winst meer valt te behalen. Het kan wel, maar dan moet er op kwaliteit worden ingeleverd. Je komt nu dus in een situatie waarbij het grootste deel van de kosten die een vervoerder bij een concessie moet maken (personeels-, materieel-, brandstofkosten) voor iedere vervoerder ongeveer gelijk is. Er valt hier en daar wat te snoeien in overhead(/kantoor)functies, maar of dat vele miljoenen verschil gaat maken..willy84 schreef:Feitelijk kan je toch wel concluderen dat er een matige aabesteding is gedaan. Tijdens de eerste aanbestedingen in gebieden werd er soms wel 30 of 40% vervoer geboden voor hetzelfde geld. De 2e ronde van aanbestedingen valt wat dat betreft behoorlijk tegen. Ik dacht dat dat bij meer gebieden zo was?
Je kunt natuurlijk niet zomaar vervoerders "dwingen" geld in een bodemloze put te stoppen. Dat de overheid dat jarenlang met het OV gedaan heeft, wil niet zeggen dat het ook een goed idee is. Wanneer er geen reizigers te vervoeren zijn, dan zijn er geen reizigers te vervoeren. Uiteindelijk heeft vrijwel iedereen in het Gooi een auto (rijke mensen) dus heb je het OV echt vrijwel alleen maar rijden voor middelbare scholieren.Zolang er geen zicht is op meer inkomsten (reizigersopbrengsten, subsidie), zal een vervoerder ook niet zo snel willen investeren in zo'n gebied. Of dat terecht en de juiste insteek is, is een heel andere discussie waar de meningen over uiteenlopen.
Ik verzin niet dat het OV in de Gooi en Vechtstreek ten dode is opgeschreven, dat blijkt uit de reacties van de inschrijvende vervoerders en de aanbestedende overheid.Bee schreef:Het OV wordt voornamelijk gebruikt door scholieren/studenten en ouderen. Dat zie je overal in het land gedurende de daluren. Dat er welgestelde gebieden zijn neemt niet weg dat het OV voor die groepen dan maar waardeloos moet zijn.
Dat is natuurlijk een beetje sterk uitgedrukt, alleen dat het wat mij betreft niet heel erg zinvol is om bijvoorbeeld op zondag vier keer per uur met lege bussen te gaan rijden. Geld kan wat mij betreft beter besteed worden ;)Vinny ben het niet met je eens voor wat betreft je stelling dat het OV ten dode is opgeschreven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten