Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door TLP »

Vinny schreef:Buslijn 287 op Schiphol. Die rijdt in de spits eens per twee minuten en niet in de daluren. Lijn 187 rijdt dan wel over hetzelfde traject, maar veel minder vaak, en deze rijdt niet meer 's avonds en in het weekend. Veel meer verspitst kun je denk ik niet tegenkomen.
Daarvoor is het een Schipholbus en die zijn altijd raar met hun frequenties, keringen etc. etc. En nee, zo vaak rijdt die buslijn niet. Hooguit eens per 3 minuten en dat niet de volledige spits. Minimumfrequentie is 7x/uur en dat aan het begin van de spitsen. De Waterlandse lijn 304 rijdt aan het begin van de spitsen ieder kwartier en rond zevenen (ochtend) of vijven (middag) iedere 4 minuten. Dat is een frequentieverschil van 15 : 4 = 3,75 keer terwijl lijn 287 slechts een frequentieverschil heeft van 20 : 7 = 2.857142857142857 keer. Dat lijn 287 in het dal 0x/uur rijdt: oké, maar daarvoor is het ook een spitslijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Vinny »

Ik heb het even voor je opgezocht. De 287 rijdt tussen 08.00 en 09.00 19x per uur, met tussen 08.30 en 09.00 elke drie minuten een bus. De 187 rijdt ieder kwartier en tussen 18.30 en 19.30 nog 2x per uur en daarna niet meer...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Vinny »

Ik heb trouwens vandaag gebruik gemaakt van de 320. Heerlijke bus :) Gewoon een beetje tempo maken over de snelweg in plaats van rondjes woonwijk *bus*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

Weet iemand hoe druk het op avonden en zaterdag en zondag is in de 320, m.n. tussen Huizen en Amsterdam.

De spitsen zijn druk, overdag gaat het wel goed geloof ik.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Zonnig schreef:Weet iemand hoe druk het op avonden en zaterdag en zondag is in de 320, m.n. tussen Huizen en Amsterdam.

De spitsen zijn druk, overdag gaat het wel goed geloof ik.
De tak tussen Hilversum en Huizen is over het algemeen ook s'avonds en in het weekend redelijk tot druk bezet. De tak tussen Huizen en Amsterdam is s'avonds en in het weekend echt om droevig van te worden.

De keren dat ik s'avonds met de 320 tegen 9en vertrok zaten er hoogstens 2 anderen in de bus. Als je geluk hebt is die er voor de Brinkstraat alweer uit. Als ik weleens s'avonds met de auto over de A1 rijdt en de 320 spot moet ik geluk hebben om een passagier te zien. Het is echt om triest van te worden. Ik heb het hier al vaker gezegd: de 320 tussen Huizen en Amsterdam is voornamelijk spits. Forensen, studenten en wat recreatief verkeer(beperkt).
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Vinny »

Ik heb op zaterdagmiddag in de 320 gezeten en kan deze conclusie totaal niet onderschrijven. Het was gezellig druk ook ten westen van Huizen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Oke dat kan. Ik zie ook niet wat ik niet zie :lol: . Op zondag wordt er overigens slechts 1x per uur gereden tussen Huizen en Muiden P&R (verplichte overstap, leuk voor m'n oma NOT). Tot 9 uur s'avonds wordt er doordeweeks een overbodige kwartierdienst geboden.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door isadora »

Vanochtend heen en terug met lijn 320 Huizen - Hilversum.
Heenreis met bus 5769 en een vrouwelijke chauffeur, die er goeie schik in had.
Lekker plankgas de invoegstrook op en in één streep door naar de linker weghelft voor een inhaal.

Terugreis kwam 5778 ruim voor vertrek aan de halte op Hilversum-NS.
Even een praatje met de chauffeur, vroeg hem over Pouw-bussen.
Volgens mij heb ik eerder nog wel eens de Pouw-bussen van Pouw-bestickering voorzien gezien.
Chauffeur vertelde, dat deze inderdaad verwijderd is. Grappend: Connexxion houdt niet van complimentjes.
Maar, vertelde hij verder, ik kon de Pouw-bussen altijd herkennen aan de aanwezige zijbelichting aan de achterzijde van de bus.
Deze ontbreekt bij de Connexxion-bussen(?).

Heeft iemand enig idee, welke busnummers door Pouw worden gereden op 320?
Ze hebben er 7, dus zijn het de laatste zeven hoogste nummers in de serie misschien?

Vond de bus van Pouw er overigens heel netjes uit zien, En ik heb goeie ervaringen met de gastvrije chauffeurs tot zover. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Milco »

De 5760 t/m 5774 zijn van Connexxion en de 5775 t/m 5781 zijn van Pouw Vervoer.
En volgens mij staat er achterop de Pouw-bussen nog een logo van Pouw, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb zelf twee keer in zo een bus gezeten, één keer in een CXX, één keer ik een Pouw, en ik vind het geweldige bussen. :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door isadora »

Milco1995 schreef:De 5760 t/m 5774 zijn van Connexxion en de 5775 t/m 5781 zijn van Pouw Vervoer.
En volgens mij staat er achterop de Pouw-bussen nog een logo van Pouw, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb zelf twee keer in zo een bus gezeten, één keer in een CXX, één keer ik een Pouw, en ik vind het geweldige bussen. :D
Dank voor je antwoord Milco1995. :pos:

Zal nog eens letten op logo's. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten