Pagina 1 van 1
Inhaalsporen Almere Poort nog onzeker volgens ProRail
Geplaatst: wo 25 aug 2010, 21:46
door Daniel
Inhaalsporen Almere Poort nog onzeker volgens ProRail
Geplaatst op: woensdag 25 augustus 2010 21:45
Laatst bijgewerkt: woensdag 25 augustus 2010 21:46
Het is nog onzeker of er bij Almere Poort zogeheten inhaalsporen komen, waar intercity's de stoptreinen kunnen passeren. Spoorwegbeheerder ProRail heeft een besluit over de aanleg tot eind dit jaar uitgesteld. Zonder de inhaalsporen kunnen er minder extra treinen op de Flevolijn rijden.
Lees verder
Re: Inhaalsporen Almere Poort nog onzeker volgens ProRail
Geplaatst: wo 25 aug 2010, 21:52
door Vinny
Minder extra treinen. Dat is een kleinere verbetering. Een beetje zuurder zoet zou Balkenende zeggen...

Re: Inhaalsporen Almere Poort nog onzeker volgens ProRail
Geplaatst: wo 25 aug 2010, 22:00
door Caspar
Zonder de inhaalsporen kunnen er minder extra treinen op de Flevolijn rijden, al blijft ProRail streven naar elke 6 minuten een trein.
Als je de s4900 meetelt, rijdt er al iedere 6 minuten een trein over de Flevolijn.
Re: Inhaalsporen Almere Poort nog onzeker volgens ProRail
Geplaatst: do 26 aug 2010, 10:05
door reisthijs
Ik hoop ook maar dat die inhaalsporen er niet komen. Het is eigenlijk eerder een noodmaatregel met het idee hier wordt toch een nieuw station gebouwd en het dan relatief eenvoudig is dat gelijk viersporig te maken. Echt praktisch zou het niet zijn, het kost een hoop tijd voor de stoptrein. Wat hier echt nuttig zou zijn is viersporigheid van dit station tot het volgende.
Wel raar dat hier gesproken wordt van 'elke 6 minuten', het idee is toch juist 12 treinen per uur (6 snel- en 6 stoptreinen).
Re: Inhaalsporen Almere Poort nog onzeker volgens ProRail
Geplaatst: di 31 aug 2010, 16:07
door Gekko123
Toen ik vanochtend de Spits las, zag ik staan dat er geen spoorverdubbeling komt bij SAAL, vanwege kostenoverschrijdingen -o-