Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door iljitsch »

Het zou al enorm veel schelen als baanvakken die nu niet aangestuurd kunnen worden overgenomen konden worden door andere locaties. Het is nogal bizar dat je vanuit Den Haag niet verder komt dan Zoetermer Oost, bijvoorbeeld. Als het stuk tot bijvoorbeeld Woerden door een ander centrum overgenomen had kunnen worden gisteravond had je dus bussen in kunnen zetten tussen Utrecht en Woerden en dan treinen tussen Woerden en Den Haag/Rotterdam. Dat schiet een heel stuk beter op dan bussen van Den Haag naar Utrecht en Zoetermeer Oost naar Utrecht zoals vandaag reden/rijden.

Betekent het feit dat er nu weer treinen beginnen te rijden dat Utrecht nu weer in de lucht aan het komen is, of hebben ze iets anders bedacht?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Je bedoelt dat elk Single Point of Failure afzonderlijk moet bezwijken voordat men kan bedenken dat voor dat punt een backup-oplossing nodig is? Meine Güte... :roll:
Dan moet je het hele spoorwegnet dubbel gaan uitvoeren :roll:

Je kunt nou eenmaal niet elk schroefje en reepje ijzer dubbel uitvoeren...

Het probleem met het spoorwegsysteem is dat het een heel fragiel systeem is eigenlijk. Je moet gewoon voor de grap eens een paar dagen meelopen met een paar ProRail technici, Fles. Het is heel leerzaam, en dan zul je ook de grenzen van de techniek leren kennen... :idea:

En voor de wijsneuzen die "Japan" roepen:
- Een ijzeren dicipline
- Een veel verder doorgevoerd corridor model (dus geen grappen dat je van Almere zowel naar Schiphol en naar Amstdam Zuid kan)
- Veel meer belastinggeld dat wordt uitgegeven aan een OV systeem dat maar door 16% van de belastingbetalers effectief gebruikt wordt.
- Mannetjes die je de trein induwen, als die eigenlijk al overvol is.

Je kunt je afvragen of je dat eigenlijk wel wil...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Gekko123 »

(dus geen grappen dat je van Almere zowel naar Schiphol en naar Amstdam Zuid kan)
Volgens mij is dat alsnog dezelfde trein, ik neem aan dat je Amsterdam Centraal bedoelt.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door htm_tram »

find_your_spot schreef:Aangezien htm_tram en ik gisteren ook doodsangsten hebben uitgestaan hier ons verhaal.

Aangezien ik jullie niet wil vervelen met lange verhalen, daarom een logboek van minuut tot minuut:

13:07 was ik klaar met het tekenen van mijn contract bij mijn toekomstige OV werkgever
13:14 terug naar huis gereden
13:17 kreeg ik het idee om naar het spoorwegmuseum te gaan
13:34 lijn 146 gepakt naar Amsterdam Bijlmer ArenA
13:46 belde ik htm_tram op of hij interesse had om mee te gaan, deze bevond zich geheel toevallig op Amsterdam Zuid
13:53 htm_tram nam de trein naar Eindhoven
14:00 stapte ik bij hem in maar dan op Bijlmer ArenA
14:17 arriveerde wij mooi op tijd op Utrecht Centraal
14:20 kochten wij uit de automaat het spoorwegmuseum kaartje voor 2 euro
14:24 ik moest even langs de bank aangezien mijn PIN pas kapot is
14:28 even langs de goedkope AH om de hoek om proviant in te slaan
14:47 vertrokken wij vanaf spoor 1 naar Utrecht Maliebaan
15:10 arriveerde wij bij het spoorwegmuseum
15:22 opeens heb je het
http://img.mobypicture.com/e8d5dc2fe2c9 ... d_view.jpg

16:27 namen wij de 989 terug vanaf het spoorwegmuseum naar Utrecht Centraal
16:37 belanden wij voor een rood sein
http://img.mobypicture.com/3b805eb7a446 ... 2_view.jpg

17:00 wachten
17:20 wachten
17:40 geen verbinding meer met de verkeersleiding
18:00 de welbekende drie-toon als de machinist contact wilde opnemen
18:20 wachten
18:40 wachten
19:00 aaah! oproep van de verkeersleiding of we nog leefde
19:05 machinist had cabine omgebouwd, we mochten terug naar Utrecht Maliebaan
19:10 machinist had toestemming gekregen alle spoorwegovergangen te kruizen en door rood sein te rijden
19:11 werden wij door een Luxemburgs geheim nummer gebeld met aan de andere kant van de lijn iemand die beweerde STF te zijn
19:13 snel weer opgehangen
19:15 gingen we dan eindelijk rijden
19:20 allemaal spannende overwegen aangezien het gigantisch druk was met auto verkeer
19:40 aankomst op Utrecht Maliebaan/spoorwegmuseum, maar dit keer als museumnacht!
19:45 hebben we de 989 achter gelaten bij het spoorwegmuseum als cadeautje
19:50 samen met de machinist en conducteur zijn we lopend vanaf het spoorwegmuseum naar Utrecht CS gegaan
20:05 aankomst Utrecht Centraal
20:08 eerste gratis thee gescoord
20:10 station even verkend
20:20 was het een chaos bij de NS bussen
20:22 htm_tram wilde op veldbedjes van het rode kruis gaan slapen in de jaarbeurs
20:23 ik werd minder gelukkig van dat idee
20:25 patatje, hamburgertje en drinken gescoord van mijn laatste 10 euro contant (pin pas was nog steeds stuk)
20:40 bankje beneden op de perrons opgezocht en verbaasd gekeken naar een verlaten en leeg station
21:00 kreeg ik aanbod van een vriend dat hij htm_tram en ik wilde komen ophalen
21:10 nog rond gekeken op alle perrons welke treinen stil stonden en wat hun eindbestemmingen allemaal waren
21:18 stapte we in een NS snelbus direct naar Amsterdam Centraal
22:24 arriveerde we als spookrijders op het GVB busstation
22:28 Amsterdam Centraal ingelopen, hier was de chaos nog groter dan op Utrecht!
22:32 trein naar Hoofddorp ging niet want die van 22:02 stond er nog maar zonder machinist
22:33 iedereen moest naar spoor 8a
22:34 deze trein reedt ook niet
22:36 htm_tram was zo te zien doodop net als ik
22:40 treinen lagen ons vandaag niet meer zo, plan omgegooid het werd de bus!
22:47 buslijn 142 naar Amstelveen Busstation gepakt
23:19 aankomst op het Busstation
23:24 hier nam htm_tram zijn Zuidtangent naar Hoofddorp
23:29 nam ik mijn Schiphol Sterfnet terug naar huis
23:34 aankomst thuis
23:41 op bed zo in slaap gevallen

Een middagje spoorwegmuseum met htm_tram, een dag om nooit te vergeten
Hier nog een foto van de nieuwe aanwinst voor het spoorwegmuseum. De 898 *O*

Afbeelding

Jajaja, foto is nauwelijks te zien maar het was erg donker... Echt waar (A)
Laatst gewijzigd door htm_tram op za 20 nov 2010, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door MdJ »

Grappig. Treinstel 989 bestaat niet :roll: :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door htm_tram »

Typfoutjuh ;) Bedoel natuurlijk de 898... Viel het erg op? :oops:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef: - Mannetjes die je de trein induwen, als die eigenlijk al overvol is.

Je kunt je afvragen of je dat eigenlijk wel wil...
Op Utrecht CS waren het anders wel Japanse toestanden bij streekvervoerder Connexxion...
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door find_your_spot »

MdJ schreef:Grappig. Treinstel 989 bestaat niet :roll: :lol:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dyscalculie Alsjeblieft
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door MdJ »

Valt dat onder dyscalculie dan?

Typfout kan ik mee in komen; die fout wordt wel vaker gemaakt. Nu weer vriendjes? :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Daniel »

find_your_spot schreef:Op Utrecht CS waren het anders wel Japanse toestanden bij streekvervoerder Connexxion...
Toch niet helemaal hoor... het AD had het erover dat de chauffeurs reizigers uit de bus moesten duwen omdat anders de deuren niet meer dicht konden. In Japan zouden ze de inhoud van de bus wat verder aangestampt hebben :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door find_your_spot »

Daniel schreef:In Japan zouden ze de inhoud van de bus wat verder aangestampt hebben :P
Gewoon alle deuren gesloten houden en passagiers laten instappen via de noodluiken. Volgens mij valt er wel wat moois op die hoogte te realiseren op het busstation in Utrecht.
For Your Railroad Adventures
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Groot deel treinen Utrecht rijdt weer

Bericht door Ruben »

Groot deel treinen Utrecht rijdt weer
Geplaatst op: zaterdag 20 november 2010 20:11
Laatst bijgewerkt: zaterdag 20 november 2010 20:12


UTRECHT – Het treinverkeer in en rond Utrecht is zaterdagmiddag weer op gang gekomen. Vanaf drie uur gingen de eerste treinen weer rijden. Door een brand vrijdag aan het eind van de middag in de verkeersleidingspost van ProRail was dat lange tijd niet mogelijk.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Groot deel treinen Utrecht rijdt weer

Bericht door find_your_spot »

Misschien geluk bij een ongeluk dat het vrijdagmiddag is gebeurd, waardoor ProRail eigenlijk 2 dagen rust heeft gekregen.

Zal mij benieuwen als maandag alles weer operationeel is, en blijft. :Y
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Caspar »

Voor mijn collega´s ook niet leuk. Een aardige meid waar ik zo af en toe contact mee heb, gesproken die in de ambulance onderzocht moest worden. Dan bekijk ik zoiets meer van de menselijke kant.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Bluearrow »

Toen ik vanmiddag met de trein van Bussum Zuid, via Amersfoort, naar Ede Centrum wilde reizen was alles weer normaal. Afgezien van een paar minuutjes vertraging bij vertrek vanuit Bussum-Zuid. Verder, gewoon alles volgens schema.
Wel weer apart, in de trein van Bussum Zuid naar Amersfoort liepen ze weer eens van een onderzoeksburo de kaartjes te controleren en in de Kippentre...eh, Valleilijntrein mochten we een schriftelijke enquette invullen over de dienstverlening onderweg (incl. reisinformatie enzo).
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Fles »

Vinny schreef: Je moet gewoon voor de grap eens een paar dagen meelopen met een paar ProRail technici, Fles. Het is heel leerzaam, en dan zul je ook de grenzen van de techniek leren kennen... :idea:
Wanneer? *O*
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Ennes »

iljitsch schreef:Het is wel buitengewoon curieus dat verkeersleidingsposten elkaars functie niet over kunnen nemen.

Waarschijnlijk is hier nu eigenlijk bijna niks aan de hand, maar wat als de hele tent uitgebrand was? Nieuwe kabels, nieuwe apparatuur, alles opnieuw installeren configureren testen, dat duurt minstens een week, waarschijnlijk een stuk langer. Dat is echt niet acceptabel,
en ik hoop dat de politiek hier als het allemaal achter de rug is de NS ook flink op afrekent.

Hoe zit het ondertussen met Amsterdam - Amersfoort? Zonder Utrecht is dat toch wel een vrij belangrijk trajekt... Anders kan je van Amersfoort naar Arnhem, Nijmegen, Venlo, Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam. Dolle pret.
Uhhh was het niet een post van ProRail waar wat aan de hand was... O Ja... alles wat met rails en treinen te maken heeft is "De NS" Het lijkt mij beter dat de politiek eens met zichzelf afrekent door niet voldoende te investeren in een organisatie waar ze zelf enige aandeelhouder van zijn ;)

Of was het nou zo dat "De NS" dat fikkie heeft gestookt om maar reizigertjes te pesten en geen treinen hoeft te rijden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door htm_tram »

''De vl post van utrecht staat in de brand...,
Zal Ennes de boel weer opgestookt hebben voor een vrij weekend...'' :lol:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door AOD »

Fles schreef:Enneh, Indusi? :lol: Doe niet zo grappig :lol: dat systeem dateert uit de jaren '20 van de vorige eeuw :X
En wordt nog steeds gebruikt. Een vergelijkbaar systeem gebruiken de Oostenrijkers en de Zwitsers. Wie is er hier nou grappig???
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door robert55 »

Nou ja, de Oostenrijkers gebruiken het omdat ze in de tijd dat begonnen werd invoering met Duitsers waren, en daar is niet zoveel grappigs aan.
EvavR schreef:
Fles schreef:Enneh, Indusi? :lol: Doe niet zo grappig :lol: dat systeem dateert uit de jaren '20 van de vorige eeuw :X
En wordt nog steeds gebruikt. Een vergelijkbaar systeem gebruiken de Oostenrijkers en de Zwitsers. Wie is er hier nou grappig???
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Fles »

Dat ze het "nog steeds" gebruiken is 1. Om dat dan te gebruiken als argument om het ergens anders nieuw aan te gaan leggen is natuurlijk heel wat anders...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Suus »

Indusi/PZB heeft praktisch dezelfde functionaliteit als ATB, vervangen is dus waanzin. Als je echt wil investeren in een moderne beveiliging kan je beter naar ERTMS met ETCS gaan installeren.

Duitsers beseffen zelf ook dat PZB ouderwets is, er wordt steeds vaker gebruik gemaakt van LZB. Dat heeft overigens eigenschappen van ATB-NG, onder andere herkenbaar door de draad die over de bielzen loopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door AOD »

Nou, doe dat dan! :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Suus »

Betaal jij?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Groot deel treinen Utrecht rijdt weer

Bericht door VIRM »

FYS: inderdaad. Als dit op bijvoorbeeld een dinsdag was gebeurd, dan was het waarschijnlijk een nog grotere ellende geweest...

Overigens bestaat er al een draadje over dit onderwerp in OV in West-Nederland. Idee om deze berichtjes daarbij onder te brengen?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 127 gasten