Controleurs op RET-tram: Geschikt [ ] Ongeschikt [X]

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Controleurs op RET-tram: Geschikt [ ] Ongeschikt [X]

Bericht door Chauf21 »

Normaal gesproken wordt het sluiten onderbroken als iemand de sensor passeert. De bestuurder kan echter ook opdracht geven tot geforceerd sluiten, dan wordt het signaal van de sensor genegeerd. En inderdaad, die optie wordt veelal op drukke momenten gebruikt, reizigers achterlatend :(
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Controleurs op RET-tram: Geschikt [ ] Ongeschikt [X]

Bericht door Karl »

Zijn er ook mensen met positieve ervaringen met de RET? Ik maak praktisch dagelijks gebruik van de metro en soms verloopt de dienstuitvoering ook normaal, dus zonder al te veel vertraging, maar echt goede ervaringen?
Het is een spectrum.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Controleurs op RET-tram: Geschikt [ ] Ongeschikt [X]

Bericht door M57 »

Markie schreef:Toen ik nog de beschikking had over een OV-jaarkaart, heb ik met veel moeite een boete voor zwartrijden kunnen voorkomen omdat meneer de controleur meende dat deze kaart enkel in de trein geldig was. De kaart wordt uitgegeven door de NS en bevat inderdaad een NS-teken...
Zo hoorde ik het verhaal dat op Amsterdam Centraal een beveiliger ooit een treinreiziger met een maandnetkaart tegenhield omdat er geen traject op stond :lol:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Controleurs op RET-tram: Geschikt [ ] Ongeschikt [X]

Bericht door mb90 »

Karl schreef:Zijn er ook mensen met positieve ervaringen met de RET?
Ja ik. :wink:
Ik was een aantal jaar geleden getuige van een steekpartij na een opstootje over een blikje bier in de metro. Ik begon door hierover iets te zeggen tegen mijn moeder en daarna bemoeide er steeds meer mensen zich mee met uiteindelijk een steekpartij tot gevolg. Hierdoor barste ik in tranen uit en gingen we bij station Rijnhaven eruit. Hier waren wat RET-ers en eentje (of meer, maar dat weer ik niet meer) ervan heeft me toen (met mijn moeder uiteraard) getroost. Na wat gegevens doorgegeven te hebben (we waren natuurlijk ooggetuige) kreeg ik een weekje later een bos bloemen thuis gestuurd met erbij de tekst "Voor de schrik" en ook nog een parker-pen van de RET. :D Dit vind ik toch wel een goede ervaring met de RET.
Markie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 10:51

Re: Controleurs op RET-tram: Geschikt [ ] Ongeschikt [X]

Bericht door Markie »

Chauf21 schreef:Normaal gesproken wordt het sluiten onderbroken als iemand de sensor passeert. De bestuurder kan echter ook opdracht geven tot geforceerd sluiten, dan wordt het signaal van de sensor genegeerd. En inderdaad, die optie wordt veelal op drukke momenten gebruikt, reizigers achterlatend :(
Exact! Dat forceren was ook een uitleg van de RET, maar dat zou alleen gebeuren als er 10 seconden lang niemand in zou stappen als ik me het antwoord goed herinner. Mwah, het gebeurt gewoon tijdens het instappen van drommen reizigers; ineens gaan de deuren dicht en vertrekt de tram. Van een afstandje best lachwekkend om de reacties van de reizigers te zien, maar als je zelf net in wilt stappen zeer triest!
En dit gebeurde in de tijd dat ik met het OV in Rotterdam reiste dan haast dagelijks.

Ook het wel of niet rijden van de eerste twee trams van de dag was altijd een spannend moment. En klaag je daarover dan zal je volgens de klantenservice wel te laat zijn geweest bij de halte... Ja sure, vooral omdat ik bij de derde halte na het beginpunt woonde en ik altijd vijf minuten van te voren aanwezig was, om 'te vroeg' rijden van de tram ook voor te zijn. Je gaat me niet vertellen dat áls de tram gereden heeft (wat ik niet geloof) deze op tijd vertrokken is...

Nee, ik ben blij dat ik geen dagelijkse reiziger meer ben van het OV in Rotterdam. RET, wat een jankbedrijf!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Controleurs op RET-tram: Geschikt [ ] Ongeschikt [X]

Bericht door Meltrain »

Gistermiddag waren er ineens werkzaamheden aan de bovenleiding bij (vermoedelijk) de Spinozaweg of verder richting IJsselmonde. Lijn 20 reed hierdoor naar Charlois i.p.v. Lombardijen.
Maar op mijn vraag waarom lijn 20 dan niet tot de Beukendaal rijdt, begint een (meereizende) controleur gewoon glashard te liegen dat de keerdriehoek op de Beukendaal al geruime tijd vervallen is. :shock:
Nou ja, ik woon daar dus ongeveer tegenover en ik kan vertellen dat de keerdriehoek NIET vervallen is. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Controleurs op RET-tram: Geschikt [ ] Ongeschikt [X]

Bericht door Linkerspoor »

Gisteren in Den Haag: zit in een tram richting cs en stap achterin in. Veel mensen moeten staan, waaronder ik. Als ik de strippenkaart van mij en mijn reisgenoot wil stempelen loop ik weer eens te klooien met dat ding, totdat een reiziger me er op attendeert dat ie buiten dienst is... Dus ik nog tegen mijn reisgenoot "nou dan niet he" maar toch maar naar de andere gelopen (met een beetje passen en meten) en daar gestempeld. Een paar halte verders zie twee mensen waarvan één het boalogo op de mouwen van de jas heeft. Dat zullen dus controleurs zijn... Drie jongens achter me bedenken dat ook, en springen de tram uit, "shit shit shit, waarom nou?"(ik heb ze niet zien stempelen, en gezien hun schrikreactie vermoed ik dat ze het geen gevalletje controleur pesten was) naar de controleurs roepen. Die kijken er naar, en stappen de tram in. Iemand naast mij heeft een strip te weinig gestempeld (twee strippen in plaats van één). Hij mocht bijstempelen, maar dat was dus lekker handig, want omdat het dichstbijzijnde stempelautomaat kapot was moest hij zich door de menigte wringen.

Wat mij het meest verbaasde is dat de controleurs de uitstappende jongens niet hebben gecontroleerd...

Toen ik naar het cs liep bedacht ik me dat ik m'n ov niet eens heb laten zien, maar wel met roze strippenkaart reisde...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten