GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Oud forumgebruiker

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zitten inderdaad heel krap met personeel, maar ja... dat heb je he, als het goedkoop moet. Geen man te veel ;). Zijn maar heel beperkt vrije plaatsen beschikbaar per dag en dan moet je er op tijd bij zijn om die nog te kunnen bemachtigen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Geert »

ziggy schreef:Maar hier hebben wij het wel over mensen die vooral 36 uur in de week werken en dus al zo'n 5 dagen per week op de tram of bus zitten, bij een bedrijf waar het héél moeilijk is om vrij te krijgen (moet 7 maanden van te voren aangevraagd worden). ;)
Zoals al gezegd is dat niet fraai, maar het lijkt me geen reden om niet te rijden met oud&nieuw. Met kerst en andere feestdagen rijden er toch ook gewoon trams, treinen, bussen etc., waarom zou dat dan 31 december niet kunnen?
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door willy84 »

Groen Links is wel echt een populistische partij! Wel vanalles willen maar van welk geld..????

Ik vind het huidige tijdstip om te stoppe ook wel erg vroeg.

Stel voor om bijvoorbeeld de metro, aantal drukke tram- en buslijnen door te laten rijden tot ca 22.00. Dan heb je een redelijk mooie middeweg gevonden denk ik.

Van de jaren dat ik in Amsterdam naar de stad wilde ben ik zeker 3x met een vage snorder die geen Nederlands sprak voor een tientje naar de stad gereden. Idd erg pauper!

Voorstel om te laten rijden:
Metro: geheel
Tram: 1, 2, 4, 5, 9, 13, 17, 24, 26
Bus ieder geval 33, 34, 35, en miss nog enkele?

Zo houdt een groot gedeelte van Amsterdam toch nog een iets latere verbinding met het centrum. Kunnen ze met de 25 en dat soort kleine lijntjes wel eerder stoppen dan nu.
immer kwaliteits posts
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Wubbo »

Het Buiksloterwegveer vaart ook de hele nieuwjaarsnacht door (elke 12 min). Kennelijk kun je zelfs op de jaarwisseling varen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door hauptbahnhof »

De veren worden niet als OV gerekend en vallen volgens mij niet eens direct onder GVB.

Lijkt me overigens niet eerlijk. Ik zit op lijn 4 en moet tot 23 uur terwijl me collega op lijn 25 al om 21 uur naar binnen mag.

Wat mij betreft zou een uur langer geen slechte keuze zijn maar ons dwingen om oud en nieuw in de tram/bus/metro door te brengen, met kans op gekken die vuurwerken naar je gooien etc... Liever niet. :6
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Suus »

willy84 schreef:Voorstel om te laten rijden:
Metro: geheel
Tram: 1, 2, 4, 5, 9, 13, 17, 24, 26
Bus ieder geval 33, 34, 35, en miss nog enkele?

Zo houdt een groot gedeelte van Amsterdam toch nog een iets latere verbinding met het centrum. Kunnen ze met de 25 en dat soort kleine lijntjes wel eerder stoppen dan nu.
Ik zou lijn 3 laten rijden. Die komt langs het Museumplein waar het grootste feest is en bied op bijna alle tramlijnen (behalve 26) een aansluiting. Alleen de aansluiting op de metro is wat minder, daarvoor zou je lijn 12 kunnen laten rijden. Qua bussen heb je toch de 22 nodig omdat je anders bijvoorbeeld het hele voormalige stadsdeel Zeeburg van OV afsluit.

Maar eigenlijk is dit gewoon geneuzel in de marge, volgens mij kan je dan gewoon beter vroegtijdig overschakelen op een (aangepast) nachtnet. Dan bedien je met een handvol lijnen de volledige agglomeratie en zonder je niet volledige wijken af van het OV alsof ze minderwaardig zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door STF »

ziggy schreef:Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die blij was dat ie met kerst of oud & nieuw moest werken, Maar dan ook echt niémand heb ik dat horen zeggen. En het is wel een onderwerp dat vaak ter sprake komt, dus op vrijwillige basis... ik denk dat je een echt héél zeer gering aantal mensen kan krijgen.
Ik kon bij het restaurant in Amsterdam waar ik werkte met oud en nieuw nooit ingezet worden, juist doordat ik niet meer thuis kon komen maar met kerst als het OV wel gewoon reed ging ik fluitend naar me werk. Ik kreeg er niet eens meer voor betaald dan op een gewone dag maar geld doet mij niets.

Een kennis van me zorgde er bij haar toemalige werkgever ook ieder jaar voor dat ze elke feestdag stond ingeroosterd. Er was daar eerder te veel personeel dat met de feestdagen wilde werken dan te weinig. :mrgreen:

Er zijn maar twee dagen waarop ik absoluut niet wil werken; me verjaardag en koninginnedag, helaas heb ik twee jaar achter elkaar ingeroosterd gestaan met koninginnedag waarvan de tweede keer notabene op locatie Museumplein, waar ik echt nooit van me leven vrijwillig zou komen tijdens Koninginnedag! :? Gelukkig bleek het toen een van de rustigste en regenachtigste Koninginnedagen sinds jaren te zijn. :Y :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Daniel »

willy84 schreef:Groen Links is wel echt een populistische partij! Wel vanalles willen maar van welk geld..????
Het geld dat het huidige kabinet steekt in het asfalteren van de complete randstad wellicht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Chauf21 »

ziggy schreef:
hauptbahnhof schreef:Op de tram zitten is geweldig maar op de bank zitten WII'en of rum-rozijnenbollen eten vind ik toch wel leuker.
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die blij was dat ie met kerst of oud & nieuw moest werken, Maar dan ook echt niémand heb ik dat horen zeggen. En het is wel een onderwerp dat vaak ter sprake komt, dus op vrijwillige basis... ik denk dat je een echt héél zeer gering aantal mensen kan krijgen.
Zoals eerder gezegd, het omgekeerde bestaat ook. Een aantal jaren terug had ik een verzoek neergelegd om in ieder geval één, maar het liefst beide Kerstdagen te werken. Met moeite kreeg ik een dag van tevoren om 16 uur te horen dat ik op Eerste Kerstdag mocht gaan rijden, de andere dag zou sowieso niet lukken. Er waren namelijk geen diensten meer open omdat alle dienstdoende chauffeurs er bewust voor hadden gekozen om die dagen te werken. Voor oud & nieuw zal hetzelfde gelden, maar je zal hoogstwaarschijnlijk niet meer dan een zeer uitgeklede dienstregeling kunnen rijden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Dexter »

Wubbo schreef:En 7 maanden vantevoren vrij moeten vragen: volgens mij is er dan wat mis in je bedrijfsvoering. Bij NS kon dat een week vantevoren nog, in de praktijk lukte het ook altijd - soms met dank aan de collega's.
@Wubbo: Ga weg, dan heb je of bij een andere NS gewerkt die ik niet ken, of het was nog in het stoomtijdperk, of je hebt bijzondere privileges. Want voor veel rijdende personeelsleden van veel standplaatsen in het land is het echt bittere realiteit dat je zelfs als je 7 maanden (of nog langer zelfs) verlof aanvraagt, je het vaak gewoon niet krijgt.

Soms lukt het door onderling te ruilen met een collega, maar via 'de normale' weg wordt het vaak een moeilijk verhaal.
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Wubbo »

Tsja, het was echt die zelfde NS... ;-) Nou was ik roosterloos en dus vrij fexibel, en zei ik ook praktisch altijd ja als ze wat van me wilden, dan krijg je veel geregeld. Misschien wisselt het per roostermaker?
Oud forumgebruiker

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wubbo schreef:Nou was ik roosterloos
Oftewel: je maakt het rooskleuriger dan het is. Als je roosterloos bent is het nogal een hoog "ja duh" gehalte dat je een week van te voren vrij kan krijgen ja ;). For your information: het meeste rijdend personeel rijdt via een vooraf ingepland rooster, waar zoiets dus niet te regelen is ;)
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door hauptbahnhof »

Een rooster die al bekend is tot 12 december 2011.

Ik heb trouwens voor de zomer een week vakantie gevraagd. Van de 7 dagen is maar 1 dag toegekend. De rest allemaal boven de zaaglijn dus ik hoop dat mensen hun verlof gaan annuleren :?
Oud forumgebruiker

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:
willy84 schreef:Voorstel om te laten rijden:
Metro: geheel
Tram: 1, 2, 4, 5, 9, 13, 17, 24, 26
Bus ieder geval 33, 34, 35, en miss nog enkele?

Zo houdt een groot gedeelte van Amsterdam toch nog een iets latere verbinding met het centrum. Kunnen ze met de 25 en dat soort kleine lijntjes wel eerder stoppen dan nu.
Ik zou lijn 3 laten rijden. Die komt langs het Museumplein waar het grootste feest is en bied op bijna alle tramlijnen (behalve 26) een aansluiting. Alleen de aansluiting op de metro is wat minder, daarvoor zou je lijn 12 kunnen laten rijden. Qua bussen heb je toch de 22 nodig omdat je anders bijvoorbeeld het hele voormalige stadsdeel Zeeburg van OV afsluit
Oftewel: qua trams kan je dan alweer bijna alles laten rijden :lol:. En wat is er mis met de aansluiting van lijn 3 op de metro? Dat kleine pietsie stukkie lopen? Och gut. :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Wubbo »

ziggy schreef:
Wubbo schreef:Nou was ik roosterloos
Oftewel: je maakt het rooskleuriger dan het is. Als je roosterloos bent is het nogal een hoog "ja duh" gehalte dat je een week van te voren vrij kan krijgen ja ;). For your information: het meeste rijdend personeel rijdt via een vooraf ingepland rooster, waar zoiets dus niet te regelen is ;)
Het meeste personeel bij NS ook. Maar er waren enkele van die zielen, zoals ik, die roosterloos waren. En roosterloos betekent niet urenloos: ik stond gewoon voor 28 uur op de rol. Dan weet je echt niet zeker dat je een hele week vrij bent, en toch lukte dat. En de roostermakers deden hun best om iedereen vrij te maken, daarom belden ze mij ook met de regelmaat van de klok of ik extra wilde werken. Zo mats je elkaar, en is iedereen tevreden. Maarja, het kost wat moeite...
erik1981
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:11

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door erik1981 »

STF schreef:Ik blijf het ook altijd maar een beetje gek vinden dat het OV zo vroeg stopt op de 31e december, het is nou juist een dag dat het OV echt nodig is tot in de late uurtjes...
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat hier in de regio Utrecht op Oudejaarsavond de bussen vanaf 17.00/18.00 uur vrijwel leeg rond rijden en dat is al zeker 20 jaar zo; maar volgens de oudere chauffeurs was dat ook al daarvoor zo. Volgens mij was dat overigens ook één van de redenen dat de bussen op oudejaarsavond eerder eindigen want tot midden jaren '70 werd gewoon tot einde dienst doorgereden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Daniel »

De vraag is waarom ze leeg rijden, dat kan ook zijn omdat mensen de bus niet op de heenweg nemen omdat ze niet meer met de bus terug kunnen :idea:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erik1981
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:11

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door erik1981 »

Daniel schreef:De vraag is waarom ze leeg rijden, dat kan ook zijn omdat mensen de bus niet op de heenweg nemen omdat ze niet meer met de bus terug kunnen :idea:
Zoals ik al eerder aangaf: daarvoor reden de bussen op 31-12 wel door tot einde dienstregeling en toen waren ze ook leeg. Er zullen ongetwijfeld enkele plaatsen zijn, waar het nu kan hebben (zoals Amsterdam met het "nationale oudjaarsfeest") maar op veel plaatsen zal het alleen maar zinloos zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Daniel »

Midden jaren zeventig was het wel een heel andere tijd he... er gebeurt steeds meer op feestdagen, zie bijvoorbeeld alle winkels die tegenwoordig op tweede kerstdag open zijn om wat te noemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Bluearrow »

Het is overal en altijd weer hetzelfde riedeltje. Winkelpersoneel klaagzang in de jaren '70 en '80, poeh he....je zou maar op de koopavond moeten werken. Ook waren er flink veel tegenstanders van het 'langer open zijn van de winkels'...is nu toch heel gewoon. Ook op zondag de winkels open.....tegenwoordig heel gewoon. Vroeger dacht men altijd: nou, daar is toch geen personeel voor te vinden. Maar ja, zie daar....er is zat personeel wat s'-avonds en op zondag de handen uit de mouwen wil steken.

Je blijft natuurlijk altijd voor en tegenstanders houden. In alle bedrijfstakken. Of het nu op winkelpersoneel gaat, mensen in de ploegendienst, of...het OV-personeel.

Al ik kijk naar de landen om ons heen, dan is het werken op oudejaarsavond heel gewoon. Of in de nacht van het nieuwe jaar. Mijn echtgenoot mocht ook vannacht weer om 4.30 uur op zijn werk aantreden. En ik ben dan de pineut om hem, wegens het ontbreken van OV naar zijn werk te brengen. Maar ja, ik doe dat al bijna 8 jaar, dag in, dag uit. tsja...in sommige bedrijfstakken gaat het leven gewoon door, feestdag, vakantie of niet.

De afgelopen jaren heb ik meerdere malen de oudejaarsavond doorgebracht in London, en daar was het ook altijd zo (tot enkele jaren geleden) dat er minder OV reed, maar nu is alles gewoon zoals elke dag. En...giga druk in het OV. Het is gewoon statistisch bewezen dat het laten rijden van het OV (ook nog gratis in deze nacht) zorgt dat er veel minder agressie is en en minder verkeersongelukken zijn.

Wat mij betreft, persoonlijke mening, zou het starten van het nachtnet, zeg maar vanaf 21.00 uur, al een behoorlijke goede stap zijn in de goede richting.

By th way, nog een gelukkig nieuwjaar voor iedereen op de forum !!!
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Snorkel »

Wat betreft langer doorrijden voor OV op oudejaarsavond. Ik heb gelezen dat men voorstelde tot 23.00 en dan op 01.00 weer opstarten. Leuk om met je collega's te proosten, maar meer ook niet. Gescheiden inzet, dus tot 23.00 of na 01.00 is ook geen optie. Kost dubbele aantal mensen, botst vast met CAO en haast niemand van de "gelukkigen" kan dan fatsoenlijk rond 24.00 thuis zijn.

Natuurlijk is er persoonlijke voorkeur wanneer je wel en niet wilt werken. IK ben graag vrij met oud en nieuw en met Koninginnedag. De andere dagen werk ik zonder problemen. Heb in ruim 19 jaar nog nooit late dienst gehad op oudjaarsdag ( puur toeval ) en ben slechts 1 maal de pineut geweest op nieuwjaarsdag ( kon gelukkig vroeg wel met laat ruilen ).

Qual veiligheid bij inzet is er dan wel e.e.a. nog goed te regelen en garranderen. Ik woon zelf in Lelystad. Is er daar op een normale avond of in het weekend aan de hand, dan zijn er zo 4 of meer wagens ter plaatse. Ik rijd echter op de Veluwe, waar 's avonds voor de hele NW Veluwe slechts 2 wagens beschikbaar zijn. Er zijn al genoeg voorvallen waarbij je er alleen voor stond. Ook al is er meer politie op been met oudjaar, ik moet de adequate ondersteuning eerst nog zien.

In de UK stoppen de treinen op 24-12 rond 20 uur, om op 26-12 ( Boxing Day, geen 2e Kerstdag, en wel start van de grote uitverkoop ) weer te gaan rijden. Met Kerst dus geen treinen. Een keuze, maar toch ................. Aan de andere kant, de meeste grote supermarkten zijn open 24/7 ( behalve 25-12 en 1-1 ). Allemaal keuzes met voors en tegens.

Voor wat betreft verlof aanvragen. Op onze standplaats Harderwijk, aanvraag per dag v.a. 3 mnd van te voren. Op Za en Zo 2 gegarandeerde plekken, de rest hangt er van af. Op Ma-Vr gegarrandeerd 3 plaatsen tijdens het lange vakantie seizoen ( April-Okt ) en gegarrandeerd 4 plaatsen buiten deze periode. Vakantie aanvraag, volgens een prioriteiren schema ( dus je krijgt lang niet altijd wat je graag wilt ) vind in Oktober plaats voor het jaar erop, dus b.v. December van zo'n jaar moet je ruim een jaar van te vooren plannen.

Gratis vervoer rond oud en nieuw, of op andere momenten ? Er zijn een hoop voor en tegens voor beide wel of niet. Niets is gratis, en geld kan maar een keer uitgegeven worden. Consequent beleid in deze ( en andere zaken ) is hierbij ook gewenst. Echter, omdat het politieke keuzes betreft, en dus afhangen van zittende partijen, budgetten en prioriteiten, zwalkt dit nog al eens. Een echt hap snap beleid. In Lls wilde de politiek gratis stadsvervoer voor 65+. Budget was Y, maar voor hoe lang ? Prima zei XX, dat kost ons 2Y aan inkomsten, dus we moeten nog ergens anders een portie Y vinden, met als gevolg, een algehele frequentie verlaging op avonden en in de weekenden, voor ALLE reizigers en minder werkgelegenheid. Het paard achter de wagen spannen, volgens mijn bescheiden mening. Budget op of wegbezuinigd ? Dan principe overboord, en 65+ gewoon weer betalen. Erg logisch beleid allemaal.


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Klaasje »

Snorkel schreef:Gratis vervoer rond oud en nieuw, of op andere momenten ? Er zijn een hoop voor en tegens voor beide wel of niet. Niets is gratis, en geld kan maar een keer uitgegeven worden. Consequent beleid in deze ( en andere zaken ) is hierbij ook gewenst. Echter, omdat het politieke keuzes betreft, en dus afhangen van zittende partijen, budgetten en prioriteiten, zwalkt dit nog al eens. Een echt hap snap beleid. In Lls wilde de politiek gratis stadsvervoer voor 65+. Budget was Y, maar voor hoe lang ? Prima zei XX, dat kost ons 2Y aan inkomsten, dus we moeten nog ergens anders een portie Y vinden, met als gevolg, een algehele frequentie verlaging op avonden en in de weekenden, voor ALLE reizigers en minder werkgelegenheid. Het paard achter de wagen spannen, volgens mijn bescheiden mening. Budget op of wegbezuinigd ? Dan principe overboord, en 65+ gewoon weer betalen. Erg logisch beleid allemaal.
Ach ja.. de populistische gemeenteraad in Lelystad moest gewoon wat stemmen veiligstellen bij de meest trouwe kiezersgroep..
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Snorkel »

Inderdaad, en zulke zaken zijn vaak ook te vinden in aanbestedings bestekken, zoals aardags/CNG eisen.

Lang leve de verstregenling van OV en budgetten/eisen vanuit de politiek. Waren de bedrijven maar echt zelfstandig OF liever eigenlijk, was OV maar weer echt een sociale overheidstaak ( maar dan wel met consequent beleid, en stabiele/goede budgetten ). Dit halfslachtige beleid van commerciel schurkt aan tegen politiek, is een heilloze weg voor echt goed OV, met vooral een conseqquesnt beleid en budget.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door Vinny »

Nederland is volgens mij ondertussen het enige land ter wereld dat op Oudejaarsavond geen openbaar vervoer heeft rijden.
Het is overal en altijd weer hetzelfde riedeltje. Winkelpersoneel klaagzang in de jaren '70 en '80, poeh he....je zou maar op de koopavond moeten werken. Ook waren er flink veel tegenstanders van het 'langer open zijn van de winkels'...is nu toch heel gewoon. Ook op zondag de winkels open.....tegenwoordig heel gewoon. Vroeger dacht men altijd: nou, daar is toch geen personeel voor te vinden. Maar ja, zie daar....er is zat personeel wat s'-avonds en op zondag de handen uit de mouwen wil steken.
De wereld is veranderd. De samenleving bestaat niet meer uit grote gezinnen waar de moeder de tijd had om op de laatste werkdag van het jaar groots boodschappen voor de familie in te slaan en oliebollen te bakken, terwijl de locale jeugd zich onledig hield met carbid schieten en het vandaliseren van de plaatselijke snackbar. Neen. Tegenwoordig bestaat een groot deel van de bevolking uit al dan niet samenwonende singles die alleen ´s avonds en in het weekend boodschappen kunnen doen, en de jeugd wil graag naar een `knal`party in de dichtstbijzijnde grote stad en heeft daar eigenlijk OV voor nodig...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: GroenLinks wil langer ov op oudejaarsavond

Bericht door find_your_spot »

Persoonlijk ben ik voor de slagzin: Goed voorbeeld doet volgen.

Laat groenlinks is beginnen met het afschaffen van dat belachelijk kerstreces, dan wil ik ze pas horen over andere door laten werken. Links lullen en rechts zakken vullen...
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten