Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door April064 »

Precies, je hebt ook de 321 in Gooi- en Vechtstreek die 2x/uur in het dal en 4x/uur in de spits rijdt, en de Bizzliners van Amsterdam Holendrecht naar Purmerend, waarvan er een in de spits en dal 2x/uur rijdt, alle anderen alleen in de spits 2x/uur.
zij/haar/hen/hun
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door omaylie »

Alle R-net gerelateerde berichten kunnen beter naar hier worden verplaatst.
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door omaylie »

De 2024 dienstregeling voor Regio Utrecht is live: https://uov-prod.cdn.prismic.io/uov-pro ... r+2023.pdf
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat was 'ie al een week ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Lijn 50 gaat in de avonden wel fors achteruit. Ik had het idee dat die ritten juist wel aardig gevuld waren.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Het personeelstekort bij U-OV is dan ook chronisch gebleken, met het personeel wat er nu is lukt het niet om de dienstregeling te rijden. Dus liever de wat rustigere ritten schrappen, en met het personeel wat je hebt zoveel mogelijk doen. Daar hoort het terugbrengen van de 34 wel bij, want die leveren met 1 personeelid meer per omloop wel een kwartier reistijdwinst voor reizigers tussen Soesterberg en Utrecht.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Negen
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Negen »

sirvinniei schreef: di 14 nov 2023, 15:48 Lijn 50 gaat in de avonden wel fors achteruit. Ik had het idee dat die ritten juist wel aardig gevuld waren.
Tja, er gaan wel meer lijnen in de dal- en avonduren op achteruit helaas..
De tram rijdt overigens ook minder: lijn 20 en 21 rijden beide 3x per uur, lijn 22 rijdt buiten de ochtendspits ook 3x per uur. :cry:
Ook heel leuk tussen 15:00 en 17:00 richting Utrecht CS vanaf het Science Park..
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Milco »

Helaas, maar waar personeeltekort is moeten keuzes gemaakt worden. En op zich vind ik in een uur 9x een gekoppelde tram + 8x/uur een 21 of 24 meterbus op de verbinding Science Park - Centraal Station best een grote capaciteit voor de middagspits.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TreinenFreak
Berichten: 237
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door TreinenFreak »

Grootste probleem is dat studenten eigenlijk allemaal op hetzelfde moment de bus of tram willen pakken in tegenstelling tot kantoorlieden. En doordat lijn 27 soms direct achter de 28 aanrijdt of andersom, lijdt dat tot overduidelijke ondercapaciteit en onprettige situaties in enkele bussen of trams.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Dat heeft alleen niets te maken met de stroom die Milco noemt, want dat is de stroom Utrecht Centraal - Uithof / USP en die wordt niet bediend met lijn 27.

Overigens ervaar ik geen groot probleem in spreiding tussen de 27 en 28. Als het net rond een tijd is dat duizenden mensen tegelijkertijd een hoorcollege of werkgroep uitlopen zit alles vol, en daarbuiten is de drukte geen enorm probleem, zelfs als de 27 en 28 achter elkaar aan rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Toch met de tram naar de Galgenwaard? Gemeente start proef om animo te peilen
De gemeente gaat samen met FC Utrecht en vervoerdersmaatschappij QBuzz kijken of trams van en naar de Galgenwaard op wedstrijddagen aanslaan bij voetbalsupporters. Op dit moment rijdt er namelijk geen openbaar vervoer naar het stadion. Mocht de proef bevallen, dan betekent het dat er in de toekomst structureel trams naar wedstrijden rijden.
Bron en meer: DUIC

Zondag 14 april mag in de agenda worden gezet, als proefdag voor de weekendse Uithoftram. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Cas »

Ik denk dat de tram naar de Galgenwaard voor wedstrijden een topidee is, maar er rijdt toch echt wel OV naar de Galgenwaard, DUIC... Lijnen 9 en 41 rijden samen flink frequent, zelfs.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 9 rijdt niet op zondag, lijn 41 rijdt op wedstrijddagen niet via de Galgenwaard ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010rdamm
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door 010rdamm »

Best bijzonder dat er geen ov rijdt naar het Stadion. Wie verzint zoiets?

Daar er geen calamiteitenwissels zijn moet wel dus het hele traject worden gereden. Nu is dat op zich geen probleem met een mooie p&r aan het eindpunt op de Uithof.

Jammer dat ze het maar eenmalig aanbieden en dan besluiten of het rendabel is. Lijkt mij belangrijk om er de tijd voor te nemen. Aanbod creëert in dit geval ook wel vraag lijkt mij.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Kijk naar wat EBS in Zwolle flikt, tijdens wedstrijden met 8 persoonsbusjes rijden, wat zeer onveilige situaties creëert. Daar zouden ze ook beter tijdens wedstrijden een CapaCity kunnen laten rijden.

Dus het idee van trams tijdens wedstrijden vind ik een top idee. Laat maar weer zien dat er wel partijen zijn die meedenken naar een veilige en toegankelijke oplossing.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Vanuit de p+r kan je dan weer mooi supporters uit het oosten van de provincie oppikken.
Ik heb geen onderschrift
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door en-es »

010rdamm schreef: di 23 jan 2024, 22:27 Best bijzonder dat er geen ov rijdt naar het Stadion. Wie verzint zoiets?
Er rijden op wedstrijddagen toch speciale bussen tussen Centraal en het stadion? Maar inderdaad een goed idee om de tram er bij te betrekken.
TreinenFreak
Berichten: 237
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door TreinenFreak »

en-es schreef: wo 24 jan 2024, 10:21 Er rijden op wedstrijddagen toch speciale bussen tussen Centraal en het stadion? Maar inderdaad een goed idee om de tram er bij te betrekken.
Klopt, op wedstrijddagen rijden er bussen vanaf Centraal en vanaf de Uithof richting het stadion.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Al het supportersvervoer wordt door Pouw Vervoer gereden op dit moment. Is dat een contract wat binnenkort afloopt ofzo?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten