Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Z2N schreef: do 09 mar 2023, 09:54 Overigens staat in deze brief ook dat de provincie eist van de vervoerders dat uiterlijk per 8 juli 2023 de volledige dienstregeling weer wordt gereden, en de problemen door personeelstekort daarmee verholpen zijn. Dat wordt nog krap...
Het is nog niet op de website gecommuniceerd, maar U-OV zet op 2 april de eerste opschalingsstap.
8 juli is aannemelijk ook start vakantiedienst, dus in veel gevallen wordt dan nu al de volledige dienstregeling gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Gamma schreef: do 09 mar 2023, 10:29 Maar lijn 35 was juist bedoeld voor een hele snelle verbinding tussen station Driebergen-Zeist (waar zelfs max 10 minuten werd gewacht op de trein) en USP, om zo de reizigersstromen te kunnen spreiden. Als je lijn 35 die extra haltes van lijn 50 geeft, help je dat concept om zeep.
Het verschil in geplande rittijd is twee minuten. En bovendien: doordat de tijden van de IC's geklapt zijn is de noodzaak voor zo'n snelle verbinding minder groot, de treintijden op Driebergen-Zeist sluiten namelijk niet meer goed aan op de collegetijden van de UU/HU. Door vaker te stoppen in Zeist is de lijn ook voor Zeist zelf nuttig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

U-OV is vandaag begonnen met de consultatie van de dienstregeling 2024. Enkele grote dingen die mij opvallen:
*Lijn 35 vervalt helemaal
*Lijn 74 rijdt voortaan altijd naar Driebergen-Zeist, maar via Zeist-Centrum
*Lijn 74 krijgt een andere route in Zeist-West
*Lijn 6 wordt geknipt op Utrecht Centraal, de pendel naar Galgenwaard wordt lijn 9 en gaat frequenter rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Best wat mooie wijzigingen, lijn 84/284 is ook wel het benoemen waard vind ik, mooi bedacht. In de bijlagen overigens ook een opvallend dingetje: lijn 28 gaat definitef over op 21m bussen. *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Weet je wat ook mooi zou zijn? Een link naar de plannen. :D
Dus bij deze: https://www.u-ov.info/meer-qbuzz/nieuws ... -uw-mening *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door busvader »

Het gaat weer aardig lijken op het pakket van voor-corona. Vind het super leuk, maar had zo'n grote ontwikkeling niet zien aankomen.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Goed dat een snelle rechtstreekse verbinding vanuit Vianen weer terug komt, dat hele stuk door Nieuwegein met de 74 is erg lang.

Opvallend dat er veel ritten worden toegevoegd op momenten dat het nét te druk is: einde van de spits op bijvoorbeeld de 3 en 28 en in de piek van de (ochtend)spits op de 27 en 29.

De 21 meter bussen voor op de 28, zou U-OV daar de ex-Amstelland Meerlanden capacity's voor gebruiken?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Selivio »

In 2024 zouden er sowieso 13 capacity's vrij moeten komen uit Groningen. 9 oudere lijn 15 en 4 lijn 6. Aangevuld met een aantal van ex-Amstelland moet je een heel end kunnen komen.
Grt. Stefan
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

A ha, duidelijk. Lichtelijk off-topic, maar welke voertuigen komen er dan te rijden op lijnen 6 en 15 in Groningen?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
010rdamm
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door 010rdamm »

Goed plan! Veel extra ritten ook. In tegenstelling tot de andere grote steden waarbij vooral bezuinigd wordt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Waar hebben ze dat blik met personeel dan vandaan gehaald joh?
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

rooddolfijn schreef: di 11 apr 2023, 21:49 A ha, duidelijk. Lichtelijk off-topic, maar welke voertuigen komen er dan te rijden op lijnen 6 en 15 in Groningen?
15 met Mercedes Benz Ecitaro 18m
6 met Ebusco 3.0 18m
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Selivio schreef: di 11 apr 2023, 19:16 In 2024 zouden er sowieso 13 capacity's vrij moeten komen uit Groningen. 9 oudere lijn 15 [..]
Die zijn volgens de RDW 18.5 meter lang en niet 21. :p

Is het overigens de bedoeling dat de eerder vanwege personeelstekort vervallen ritten op o.a. lijn 34 weer gaan rijden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef: di 11 apr 2023, 22:24 Is het overigens de bedoeling dat de eerder vanwege personeelstekort vervallen ritten op o.a. lijn 34 weer gaan rijden?
Die zouden eigenlijk per 3 april weer zijn gaan rijden, maar die opschaling is uitgesteld wegens nog onvoldoende personeel om dat ook betrouwbaar te kunnen gaan doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door matje82 »

Lijn 45 schreef: di 11 apr 2023, 22:24
Selivio schreef: di 11 apr 2023, 19:16 In 2024 zouden er sowieso 13 capacity's vrij moeten komen uit Groningen. 9 oudere lijn 15 [..]
Die zijn volgens de RDW 18.5 meter lang en niet 21. :p

Is het overigens de bedoeling dat de eerder vanwege personeelstekort vervallen ritten op o.a. lijn 34 weer gaan rijden?
3400-3408 zijn 19,5 meter
3409-3412 zijn 21 meter
De ex-Connexxion zijn ook 21 meter, zijn er nog 10 en natuurlijk die van Hermes Veluwe Zuid
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door OVinspecteur »

De slinger die lijn 7 maakt bij de Kanaalweg vind ik wel apart. Zou die omgeving niet beter bediend kunnen worden met een nieuwe halte voor de lijnen 4, 5 (en straks spitslijn 14) aan de westzijde langs de Weg der Verenigde Naties? Aan de oostzijde ligt daar al een halte.
Dan kan lijn 7 een (wellicht kortere) route gaan rijden over bijvoorbeeld de Van Zijstweg - Grebbebergweg - Van Bijnkershoeklaan en daarmee een deel van Kanaleneiland ontsluiten waar nu geen bushalte in de buurt is en waar bijvoorbeeld wel veel scholen zijn. Ook hoeft lijn 7 dan straks niet over de trambaan te rijden langs halte Jaarbeursplein (zie plannen Lombokplein), zodat daar minder congestie ontstaat. :idea:
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

De Grebbeberglaan lijkt mij geen goede straat voor een buslijn, aangezien er een middelbare school staat in de Grebbeberglaan. Bovendien is via de Van Zijstweg niet korter, de route wordt pas korter als je via de Koningin Wilhelminalaan en de Churchilllaan gaat, maar dan verliest het gebied ten westen van de Beneluxlaan zijn OV verbinding.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Die halte Overste den Oudenlaan bij de Sowetobrug lag voorheen op de Overste den Oudenlaan zelf, net voor de kruising bij de trambaan, en was toen dus echt in twee richtingen uitsluitend voor lijn 7. Dat is allemaal veranderd toen daar de kruising een jaar of tien geleden is aangepast. Feitelijk is de bediening van die hoek dus verbeterd, want richting Utrecht CS heb je dus extra bussen bovenop die van lijn 7.

In de plannen van de gemeente is er geen halte ingetekend op de Sowetobrug richting 24 Oktoberplein en daar is zo te zien ook geen ruimte voor gemaakt: in de eindsituatie ligt daar aan beide zijden van de brug een fietspad voor twee richtingen.

Die route die je voorstelt via de Grebbeberglaan zal meer problemen opleveren dan dat-ie oplost.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

De halte is wel ingetekend: plankaart van de gemeente, 7 mB
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

De halte richting Utrecht CS is inderdaad ingetekend, want die ligt er al. We hadden het over een halte de andere kant op.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Oh ja, klopt, foutje bedankt.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door OVinspecteur »

nvdw schreef: ma 17 apr 2023, 13:08 In de plannen van de gemeente is er geen halte ingetekend op de Sowetobrug richting 24 Oktoberplein en daar is zo te zien ook geen ruimte voor gemaakt: in de eindsituatie ligt daar aan beide zijden van de brug een fietspad voor twee richtingen.
Direct na de Sowetobrug kan niet inderdaad vanwege de afrit naar + oprit vanaf de Gershwinlaan. Als die daar nodig blijven dan kan het wel een stukje verderop, ongeveer schuin tegenover het pompstation. En dat valt buiten de scope van het project Lombokplein.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door OVinspecteur »

rooddolfijn schreef: zo 16 apr 2023, 16:01 De Grebbeberglaan lijkt mij geen goede straat voor een buslijn, aangezien er een middelbare school staat in de Grebbeberglaan. Bovendien is via de Van Zijstweg niet korter, de route wordt pas korter als je via de Koningin Wilhelminalaan en de Churchilllaan gaat, maar dan verliest het gebied ten westen van de Beneluxlaan zijn OV verbinding.
De Grebbeberglaan zou wellicht als busbaan ingericht kunnen worden, maar anders kan het ook nog via de Van Zijstweg - Overste Den Oudenlaan met nieuwe haltes zuidelijker op de Overste Den Oudenlaan. Zo bedien je toch een groot gebied dat nu nog verstoken is van OV; de Nieuwe Defensie bijvoorbeeld.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Cas »

Dat gebied wordt sowieso ontsloten door een nieuwe halte op de busbaan rond het kruispunt Van Zijstweg/Overste den Oudenlaan. Ik geloof dat ik dat in het U-OV-vervoersplan heb gelezen, maar een halte op de busbaan ergens tussen CS en de Koningin Wilhelminalaan om de noordzijde van de Merwedekanaalzone te ontsluiten is al langer het plan van de gemeente.

Weet niet of de 7 omleiden daar nou zo nodig voor is, er rijden al veel bussen over de busbaan.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Klopt, volgens mij was er alleen een praktisch iets met plek voor een haltekom o.i.d. Maar dat zou ik moeten nazoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten