Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Nu ja, maar er reden voor het U-link tijdperk ook nogal wat geledes op een lijn als 65 en 33. En voor wat er dan nog resteert aan geledes is het niet persé onlogisch dat bepaalde stadslijnen meer met geleed gereden worden, waarmee juist 12-meter Citaro's voor de streek vrijkomen ter vervanging van de Ambassadors die er nog uit moeten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Een update met betrekking tot het tramvervangend vervoer, aangezien de buitendienststelling van het traject Zuilenstein - Nieuwegein Zuid/Ijsselstein eraan zit te komen:
Fase 3 – start 30 mei
Tijdens fase 3 rijdt de tram alleen nog tussen Utrecht CS Jaarbeursplein en halte P+R Westraven. Het traject vanaf halte P+R Westraven naar Nieuwegein-Zuid en IJsselstein-Zuid is buiten dienst. Er rijden vervangende bussen.

Vervangende bussen
Lijn 160 Utrecht CS - Nieuwegein Zuid
Lijn 161 Utrecht CS - IJsselstein Binnenstad - Nieuwegein Stadscentrum
Lijn 163 Nieuwegein Stadscentrum - St. Antonius Ziekenhuis
Lijn 164 IJsselstein Binnenstad - IJsselstein Zuid
Voor de liefhebbers, er zijn twee video's online gekomen op YouTube waar in je nog 1 keer mee kan kijken vanuit de cockpit van de SIG tram

Lijn 60:
Lijn 61
Mdk
Berichten: 1249
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Mdk »

ovVeluwe schreef:Hoe bedoel je dat precies? Als ik zo wat foto's terugkijk horen ze er zo ook uit te zien namelijk.
Ik heb maar een korte blik gehad dus ik kan niks zeggen over de vervanging van grijsbruin naar zwart of het scherper maken van de hoeken, maar wat me opviel was dat het U Bus logo dus veel groter en prominenter midden op de bus stond, zoals bij de U-Link huisstijl ook het geval is. Dit in tegenstelling tot de kleinere sticker achteraan de bus in de huidige huisstijl.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanaf eind augustus tot aan de nieuwe dienstregeling in december gaan de trams naar Nieuwegein en IJsselstein nog niet doorrijden over de Uithoflijn, zo valt te lezen in het vervoerplan van U-OV. Maar gaan ze dan eigenlijk al wel onder de lijnnummers 20 en 21 rijden, of blijven het nog even lijn 60 en 61?

In het eerste geval rijdt aankomende vrijdag ook de laatste rit van lijn 61 aangezien de tramdienst tussen Utrecht Centraal en P+R Westraven vanaf 30 mei volledig onder het lijnnummer 60 gereden wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Daniel schreef:Vanaf eind augustus tot aan de nieuwe dienstregeling in december gaan de trams naar Nieuwegein en IJsselstein nog niet doorrijden over de Uithoflijn, zo valt te lezen in het vervoerplan van U-OV.
Welk vervoersplan 2020 of 2021
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Daniel schreef:Vanaf eind augustus tot aan de nieuwe dienstregeling in december gaan de trams naar Nieuwegein en IJsselstein nog niet doorrijden over de Uithoflijn, zo valt te lezen in het vervoerplan van U-OV.


Kan kloppen, er is gisteren bekend geworden dat de tram mogelijk langer buiten dienst is dan tot 21 augustus. De reden is simpel, trams komen later binnen dan gepland nu en er is mogelijk uitloop van de werkzaamheden die aan de trambaan en haltes plaats vinden wegens de anderhalve meter regel
Maar gaan ze dan eigenlijk al wel onder de lijnnummers 20 en 21 rijden, of blijven het nog even lijn 60 en 61?
Ik zelf hoop op 20 en 21, dit scheelt verwarring bij de nieuwe dienstregeling in december. Als men wel kiest voor 60 en 61, gaat dit in december echt problemen opleveren, men heeft nooit lijnnummers op de lijnfilm of DRIS gezien bij de tram, alleen een eindhalte. Alleen de echte kenners (en mensen die veel met de tram gaan) weten dat deze lijnnummers van de tram zijn en velen weten ook dat die nu gaan wijzigen. Ook omdat dit hier al meerdere keren ter sprake is gekomen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Die verwarring zal wel meevallen, de infrastructuur verandert natuurlijk niet verder in december, anders dan de doorkoppeling. Wat dat betreft ben ik ook wel voorstander van het behoud van de oude lijnnummers, zolang er nog niet doorgekoppeld wordt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Pascal1998 schreef:Kan kloppen, er is gisteren bekend geworden dat de tram mogelijk langer buiten dienst is dan tot 21 augustus. De reden is simpel, trams komen later binnen dan gepland nu en er is mogelijk uitloop van de werkzaamheden die aan de trambaan en haltes plaats vinden wegens de anderhalve meter regel
Je schrijft zelf al "gisteren is bekend geworden"... Daar heeft wat in het vervoerplan staat dus niks mee te maken want dat is al vorig jaar oktober vastgesteld.
Het is dus gewoon altijd al de bedoeling geweest pas later aan de Uithoflijn door te koppelen en deze aanpassing pas ingaande een nieuwe dienstregeling te doen.

Maar goed, ik was niet op zoek naar wat jullie denken/hopen maar naar feiten. Onder meer om voor de wiki te weten of ik 61 terecht op voormalig heb gezet, of dat het een "verstoring" tot eind augustus moet worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Als ik het dan zo begrijp, blijft dit tot 13 december lijn 60 en 61. In het vervoerplan van 2020 heeft namelijk geen omnummering van de tramlijnen gestaan. Het enige wat ik zeker weet is dat in Q2 de indienststellingsvergunning van het traject CS Jaarbeursplein - CS Centrumzijde aangevraagd wordt om daar te kunnen rijden met passagiers, aangezien er nu op dat traject alleen matritten toegestaan zijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik vraag me af of dat wel zo af te leiden is, er staat welgeteld één hele paragraaf over de tram in het vervoerplan en die noemt überhaupt geen lijnnummers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

In Bijlage 1 kun je dit vinden, daar staan alleen de 22, 60 en 61 als tram beschreven. Lijnen 20 en 21 komen hier niet in voor
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ow, die tabel die aangeeft dat lijn 60 en 61 geen afwijkende bediening in de zomerdienst 2020 hebben bedoel je :mrgreen: Maareh, lijn 160, 161, 163 en 164 staan daar ook niet in dus dat zegt nog vrij weinig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Nee die andere, van de winterdienst, maar wat je zegt, de tramvervangende lijnen staan daar niet in, dus misschien veranderd het wel. We zullen zien, ik zeg in ieder geval, zet de wiki maar even op verstoring. Als blijkt dat er een nieuw lijnnummer komt, kunnen we dit nog altijd aanpassen
rooddolfijn
Berichten: 763
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Op de lijnpagina van lijn 60 staat nu dit:
..Wegens werkzaamheden aan de trambaan wordt deze lijn ingekort. Dit zal duren van 30 mei 2020 t/m 3 juli 2020, einde dienst, waarna deze lijn weer volgens de normale route zal rijden..

Maar na 3 juli rijdt lijn 60 niet meer de normale route tot eind augustus. Is het handig als iemand dit aanpast? (Ik heb geen idee hoe je dit moet doen)
Laatst gewijzigd door rooddolfijn op zo 24 mei 2020, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Nee dat is een standaard-dingetje in het verstoringssjabloon waar op dit moment helaas geen oplossing voor is. En de daadwerkelijke situatie staat sowieso al in de geschiedenis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ik heb nu in een tweet naar U-OV gevraagd over de lijnnummers van de tram voor na de werkzaamheden

https://twitter.com/pascalmunniks/statu ... 32929?s=21

Edit 25-05 09:15

Ondertussen antwoord op de vraag:

https://twitter.com/uov_info/status/126 ... 18147?s=21
Laatst gewijzigd door Pascal1998 op ma 25 mei 2020, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Wacht dan ten minste met zo'n opmerking tot je antwoord hebt. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Die is nu in de post geplaatst, heb ik net binnen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Keurig, officiële communicatie met 'volgens mij' erin. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Tja, het is en blijft de klantenservice, die weten vaak niks uit hun hoofd en zijn te lui om het op te zoeken.

Maar goed, we hebben dus wel een antwoord van hun, maar ik pas de wiki voor zekerheid wel aan. Nu staat er namelijk dat deze lijnen na de werkzaamheden zijn opgeheven en de nummers 20/21 hebben. Om het zeker te weten moeten even rond eind juli begin augustus kijken of dit veranderd (behalve als er in deze weken een concept vervoerplan komt, waarin het in staat)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Je had het net zo goed niet kunnen vragen, deze info is net zoveel waard als jouw vermoeden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door rm7 »

In dit geval is het nog niet bekend. De strekking is dat na de doorkoppeling de nummers pas aangepast worden.
Stadsbus
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Stadsbus »

Tot de nieuwe elektrische Heuliez bussen rijden op lijn 2, rijden er 3 tijdelijke diesel Heuliez bussen. De bussen zijn bestickerd in de U-OV kleurstelling met zwarte vlakken. Hier zijn foto’s te vinden van de tijdelijke bussen: https://www.facebook.com/25755556175441 ... =3&theater
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Chrysa »

Wat een lelijk ding! :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Suus »

Oeh, een echte Franse bus :D

Ja, die kunnen niet zo goed tegen een kleurstelling in een primaire kleur als geel, die moeten meer een hele waaier aan pastelkleuren dragen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten